Miksi et polta röökiä?
Kommentit (26)
Koska en uskalla elää vaarallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Koska en uskalla elää vaarallisesti.
Oliko elämä kilpailu kuka elää pisimpään?
Viihdepoltan, mutten ole ilmoittautunut työpaikan röökimuijaksi, ettei tartte lähtee Satun, Pirjon, Anskun, Memmun ja Sarin kanssa tunnin välein röökille 5 päivänä viikossa.
En ole tullut aloittaneeksi. Se on kallista ja haisee pahalle. Muuten vois olla ihan mukavaa ajankulua.
Kolme syytä: Karsean hajuista, terveys ja mulla löytyy aina niillekkin rahoille muuta käyttöä
Poltinkin ennen.
Jouduin leikkaukseen, jolloin polttaminen piti lopettaa sairaalssaolo ajaksi.
Siitä se sitten jäi ihan itsekseen pois. Eikä ole sen jälkeen edes mieli tehnyt tupakkaa.
Samasta syystä, kun en esim. syö paskaa.
Heikentäisi urheilusuorituksiani. Ei kyllä kiinnosta muutenkaan.
Koska olen onnistuneesti päässyt tupakasta eroon.
Vain jännikset polttaa. Minä en ole riittävän cool. I'm not worthy.
Kateellisena vain vilkuilen pelokkaasti sivusilmällä, kun joku maskuliininen haalarimies vetää tauollaan savuja. Hän saa varmasti illalla piparia, minä kiltti toimistomies en.
Liian kallis harrastus. Itsehän olen ihastuttava ketjussa röökaaja. Vaikka en enää polta niin olisi se hienoa välillä possauttaa kunnon savupilvi ilmoille ja varsinkin jonkun jäkättäjän silmille.
Täytynee tutustua sähkötupakkaan tiukan paikan varalta.
Poltin 29 vuotta askin paivassa ja sitten totesin etta nyt riittaa. Nyt jo kuukauden polttamatta, ei ole ikava.
Tupakka haisee paskalta ja minun ei tarvitse esittää muka coolia. Lisäksi olen fiksu.
Poltin teininä 16-22v.
Sitten siskoni sain lapsen. Aloin nähdä painajaisia, että olen raskaana ja sikiö ui tervassa. Halusin joskus tulevaisuudessa lapsia ja motivaatio oli kohdallaan. Lopetin 22v.
Esikoisen sain 26v. Olin polttamatta kuusi vuotta. Äitiysloman jälkeen palasin töihin ja aloin idiootti uudelleen (tauot eivät muka olleet taukoja ilman tupakkaa, stressi jne.). Poltin ikävälin 27v-29v. Sitten halusin toisen lapsen. Lopetin taas, tällä kertaa tiedän etten enää koskaan aloita.
Top5 syyt olla polttamatta:
- En enää koskaan halua kokea tupakantuskaa ja sitä kamalaa oloa, joka tupakoinnin lopettamisessa alussa tulee.
- Terveys ja iho. Ei se ihan tuulesta temmattua ole, että tupakka vanhentaa, vie terveyttä, samentaa ihon. S
- Raha; onhan se nyt aivan törkeän kallistakin nykyään
- Helppous; elämä ilman tupakkaa on helpompaa. Ei tarvitse suunnitella menemisiä (mm. automatkoja, työkoulutuksia jne) sen mukaan, miten pääsee tupakalle.
- Hajuaisti; olen muutaman vuoden päästä teinipojan äiti. Omat valistukset tupakoinnin järjettömyydestä ja oma varoittava esimerkki toimii paremmin kun ei itse polta ja voi kertoa miten kamalaa lopettaminen oli alkuun. Se että en todellakaan teininä suunnitellut olevani aikuisena tupakoija; niin vain kävi hetkeksi. Ja jos teini käy salaa tupakalla hajuaistini on skarppi. Jos polttaisin itse niin en todellakaan haistaisi jos teini keksisi alkaa tupakointia kokeilemaan.
Koska tupakka on tosi kallista, voin käyttää saman rahan vaikka etelän lomaan mikä menisi vuodessa tupakkaan.
Lisäksi vaatteet ja hengitys alkaisi haisemaan tosi pahalle, jos tupakoisin. Hampaat muuttuisi keltaisiksi ja naama muuttuisi punaiseksi.
Ja en halua myöskään kuolla kehkosyöpään. Lähisukulaiseni, joka poltti askin päivässä, sai kehkosyöpädiagnoosin ja eli 5 kuukautta diagnoosin jälkeen. Kehkosyöpää ei voi parantaa.
En oikein ole keksinyt mitä hienoa tupakoinnissa on ja mitä hyötyä olisi tupakoinnin aloittamisesta. Siksi en aio aloittaa tupakointia enää tässä 45 vuoden iässä.
Koska pääsin siitä 15 vuoden polttamisen jälkeen vihdoin eroon. Ei ole ikävä. Ei ikinä enää yhtään.
Koska en ole typerys.