Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krapula ilman alkoholia?

Vierailija
12.08.2019 |

Tuo ei tietenkään ole mahdollista, mutta olo on kuin pahassa krapulassa. Heräsin aamulla todella huonoon oloon ja tärinään. Ajattelin sen johtuvan siitä, että minun oli nälkä. Olo ei kuitenkaan helpottunut syömisellä, vaan jatkuu vain ja mahakin on sekaisin.

Eilen hain pitkästä aikaa pizzan kun ajoin pizzerian ohi, voisiko tällainen olo tosiaan johtua siitä?

Olen yrittänyt juoda paljon vettä, kun ajattelin että on ehkä nestehukka. Olo helpottuu hieman hetkeksi, mutta sitten tulee taas takaisin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla lieva ruokamyrkytys. 

Vierailija
4/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytys on mahdollinen, mutta kellään muulla ei ole oireita, vaikka hekin söivät samaa ruokaa, eikös myrkytyksen pitäisi tulla kaikille?

Ap

Vierailija
5/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee runsaasta sokerin käytöstä krapulainen olo. Ei niin paha kuin oikea krapula, mutta ei paljoa puutukaan...

Vierailija
6/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee runsaasta sokerin käytöstä krapulainen olo. Ei niin paha kuin oikea krapula, mutta ei paljoa puutukaan...

Minulla ei ole ollut vuosiin krapulaa, mutta tältä se kyllä tuntui. Mietin vain, että voisiko pelkkä rasvaisen ruoan syöminen pitkän tauon jälkeen aiheuttaa tällaisen?

Ap

Vierailija
7/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokamyrkytys on mahdollinen, mutta kellään muulla ei ole oireita, vaikka hekin söivät samaa ruokaa, eikös myrkytyksen pitäisi tulla kaikille?

Ap

Ei pakosti, jollain on herkempi vatsa kuin toisilla. Esim. mutsin kanssa matkoilla syodaan samaa ruokaa, mutsi saa lahes aina "turistiripulin" ja mulla ei ole mitaan ongelmia. 

Vierailija
8/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanvanhemmiten on alkanut tulla krapulamainen olo pitkistä illanvietoista vaikken koskisikaan alkoholiin. Luulen että se johtuu metelistä, valvomisesta ja huonosta nukkumisesta myöhäisen ja raskaan syömisen vuoksi.

Vierailija
9/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen menemään psykologin juttusille

Vierailija
10/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä ruokamyrkytys voisi olla. Voi tosiaan tulla vain yhdelle porukasta myös, ihmisten mahahappojen vahvuus ja immuniteetti on erilaisia.

Vierailija
11/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juuri sinun osuuteesi on osunut se auringossa harmaaksi hapertuneen kinkun jämä, ja toiset saivat uudesta purkista.

Myös nukkumattomuus tekee krapulaa.

Vierailija
12/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että se on se rasvainen ruoka.

Minulle tulee välillä "sipsikrapula", jos olen syönyt myöhään illalla paljon sipsejä. Silloin seuraavana päivänä aamupäivän ajan on huono olo, vatsa sekaisin ja ajatuskin sipseistä oksettaa. Hyvin samankaltainen olo kuin alkoholista johtuva krapula, poislukien väsymys ja päänsärky. :D Sipsikrapulaa ei kuitenkaan joka kerta tule, mutta eihän se oikeakaan krapula aina.

Vierailija
13/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahtonut saada millään unta illalla/yöllä, sitten heräsin aikaisin. Päätä ja silmiä särkee, niska jäykkä. En ylensyönyt enkä varsinkaan juonut (alkoholia) eilen.

Joku teki aloituksen, miten on nukkunut tunnin viime yönä.

Liekö tässä nyt joku kollektiivinen "myrkytys" meneillään? Putin?

Vierailija
14/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän johdu sitten vain rasvasta tai minä sain lievän ruokamyrkytyksen, onneksi suhteellisen lievä, kun en ole oksentanut. Minulla on kyllä aina ollut herkempi maha kuin muulla perheellä, tai sitten he saivat tosiaan tuoreempaa tavaraa. Menin ihan normaaliin aikaan nukkumaankin, ettei siitäkään johdu.

Eiköhän tämä tästä helpota iltapäivään mennessä, pitikin vain sattua juuri nyt kun pitää mennä tänään lapsen kanssa lääkärille, jonne on odotettu aikaa liki vuosi. 

Ap

Vierailija
15/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei välttämättä. Riippuu vähän että tuleeko se jostain tietystä raaka-aineesta (joka on pilaantunut), vai työntekijän likaisista käsistä tms. Vaikka jollain ei-sairastuneella olisikin samat täytteet, niin voivat olla eri erää tai eri purkista jos toinen loppui ja avattiin uusi.

Vierailija
16/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä se oli ensimmäisenä mielessä kun tämän ketjun avasin.

Sokeria tai nopeita hiilareita (pasta, vaalea leipä, pizza jne.) kun syö tyhjään vatsaan, verensokerin romahdus on armoton muutaman tunnin päästä ja päänsärky on taattu.

Vielä pahempi jos on illalla vetänyt paljon hiilaria/sokeria. Aamulla olo on aivan hirveä.

Itse sokerihiirenä olen ratkaissut ongelman lähes täysin "vaimentamalla" tuota insuliinin pudotusta: Syön ennen mättöjä runsaasti proteiinia ja kuitupitoisia kasviksia. Tämän jälkeen voi syödä vaikka suklaalevyn ilman että tulee päänsärky koko päivänä.

Vierailija
17/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti voi tulla myös ilman ruokamyrkytystä.

Vierailija
18/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin äsken, että makuulla ollessa olo ei ole niin huono, täsmääkö tuo ruokamyrkytyksen kanssa? Minulla ei ole muistaakseni koskaan ollut ruokamyrkytystä, joten en ihan tiedä sen oireista.

Ap

Vierailija
19/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sellainen, että jos saan mahataudin, oksennan ja maha on sekaisin. Koskaan minulla ei ole ollut mahatautia ilman oksentamista.

Ap

Vierailija
20/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ripuli? Jos ei, niin silloin ei ole ruokamyrkytystä. Yleensä ruokamyrkytyksen saaneet ovat niin huonossa kunnossa, ettei pysty palstailemaan. Jollei siis pöntöllä kirjottele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä