Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi vielä lopettaa imetystä

Maitoasiaa
12.08.2019 |

Poikani on kohta 11 kk ja hän syö todella kehnosti kiinteitä ruokia. Mieheni mielestä minun täytyisi lopettaa imetys ja lopettaa kotiäiteily, kun poika on 1 v 1 kk ikäinen. Minulle on tullut valtavat paineet tästä imetysasiasta nyt. Ensinnäkin mietin, että miten ihmeessä saisin lapsen syömään kiinteitä enemmän. Ja tiedän, että rintamaito on pojalle tärkeä. Mutta nythän sitten pitäisi alkaa häntä vieroittamaan rinnasta, jos kohta ei enää rinnalle pääse. Mitä mieltä tästä olette? Tarkoituksenani alunperin oli mennä lapsen mukaan, että jos hän vielä vuoden ikäisenä haluaa rintaa syödä, ni olisin ollut valmis imettämään vielä jonkin aikaa. Tuttipullosta hän ei lainkaan syö.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoasiaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imetys on kahden kauppa: sinun ja lapsen välinen. Millähän miehesi perustelee 1v 1kk ikää? Ihan hatusta vedetty luku. Ei vuoden ikäinen useinkaan syö paljoa kiinteitä, vaikka olisi jo vieroitettu. Ihan normaalia vielä maistella ja totutella. Oma lapseni oma-aloitteisesti vieroittui hieman päälle vuoden ikäisenä, mutta söi edelleen tosi pieniä annoksia. Hyvin kasvoi. Ei se vauvan ja taaperon energiantarve ole kovin suuri.

WHOn suositus on imetys kaksivuotiaaksi ja sen hyödyt koskevat myös länsimaisia vauvoja mm. vasta-aineiden osalta, vaikka täällä kaupasta saatava ruoka turvallista onkin. Tällä voit perustella miehellesi, jos ei osaa kunnioittaa imetystä muuten. Ymmärtäisin miehesi huolen, jos lapsi olisi selvästi vanha tissille eli esim. koululainen. Vuoden ikäisen kohdalla on vain outoa.

Perusteluna miehellä on se, että mun pitää saada opintoni loppuun ja tuoda rahaa perheeseen. Esim. miehellä semmoiset tulot, ettei saada mitään tukia asumiseen jne. Eikä hän jaksa "köyhäilyä". Tuntuu tosi pahalta. 

Ettekö puhuneet ennen raskautta tai sen aikana kauanko olet kotona vauvan kanssa?

Vierailija
22/22 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsi on liian vanha saamaan tissiä siinä vaiheessa kun alkaa pyytää tissiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan