Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HELMISTEN ALKUVIIKKO (ma-ke)***

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppu kyseli häävaatetuksesta. Ei oo kyllä häitä tiedossa, mutta Boobilla on ainakin ihan kivan näköinen imetysmekko tai sitten nätti imetyspaita ja joku kiva hame. Niillähän pärjäis hyvin ja huutonetistä vois löytyä jotain kivaa.

Meillä ois ens viikonloppuna kahdet ylioppilasjuhlat, eikä mitään hajua mitä laitan itselle päälle, kun mikään ei mahdu. Pojalle ostin juhla-asun tuolta osta&myy puolelta. Oispa saanu itseään niskasta kiinni ton laihdutuksen kanssa niinkuin Birdy, jolla housut tippuu päältä.

Kyllä ne joskus lähtee..

En varmaan kerkee aamulla koneelle enää, mutta aiotaan ainakin ilmestyä huomenna sinne koskikeskukseen 12:sta.

niisku

Vierailija
42/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä pakkaillut 62-senttisetkin vauvanvaatteet pois, nyyh... Laitoin ison kasan huutonettiin ilman pohjahintaa, jos jollekin niistä vaan olisi iloa. Säästän sellaiset joista tykkään ja jotka haluan pitää ihan muistona. Ja jospa olisi vielä käyttöä : )

Yritän myös hiki hatussa varata meidän ens viikon Ranskan reissulle hotellia, mutta on niin kiven alla että menee ihan hermot! Ranskalaiset on kyllä maailman *skimpia veppipalveluiden tekijöitä, ainakin nää hotellien varauspalvelut tuntuu olevan... Olen niin pahalla päällä tuon takia etten varmaan saa nukuttuakaan, ärh! Pyörtyyköhän muuten paikalliset julki-imetyksestä, mulla on semmoinen käsitys ettei ranskalaiset naiset pahemmin imetä?

Mäkin tulen kyllä huomenna Koskariin!

FannyK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä keskustelu on mennyt nyt tämmöiseksi... Omalta kohdaltani olen pahoillani jos olen jotain tyhmää kirjoittanut...

Sen verran ajattelin kommentoida, että siitä Fassilooran ekasta kirjoituksesta minulle tuli semmoinen olo, että minuako sillä tarkoitetaan, koska olin aiemmassa pinosssa kirjoittanut jotenkin tyhmästi tuosta kiinteiden aloituksesta omalla kohdallamme... Eli haluan tarkentaa, että en minäkään ole aloittamassa kiinteitä sen takia, että nähdään miten vauva sen jälkeen irvistää... Minä en tiedä kiinteiden aloituksesta ja siihen liittyvistä asioista mitään, (voin sen suoraan tunnustaa!) ja siksi kyllä mielelläni luen erilaisia mielipiteitä siitä... Se että 6kk:den imetys olisi parasta vauvalle, on kyllä ollut jopa minulle selvä juttu mutta meidän kohdalla se imetys meni pieleen... eli korviketta syödään, koska rinta kelpaa enää vain öisin ja viime yönä ei enää silloinkaan... Mutta sitä ajattelin sanoa, että ehkä se Fassilooran kirjoitus " kolahti" eri tavalla niille, ketkä ei imetä (esim. minulle) vaikka ilmeisesti Fassilooralla ei ollut tarkoitus ketään haukkua ja mollata?! Näin ymmärsin hänen myöhemmistä kirjoituksista...

Omalta kohdaltani olen huomannut, että saatan kirjoittaa jotenkin hassusti ajattelemani asian eli niin, että toiset ymmärtääkin sen eri tavalla kuin mitä olin tarkoittanut... Niin kuin Viljaa kirjoitti : Savolaiset uskovat että vastuu viestin oikein ymmärtämisestä kuuluu kuuntelijalle! Minä olen täältä Savon paikkeilta joten menköön kaikki sen piikkiin!! =)

Minä menen huomenna Kuopioon vaateostoksille. Pakko saada joku säkki kesäksi mihin piiloutua... :( Minä olen kertakaikkiaan niiiin lihava ettei mikään entinen mene päälle!! Saa nähdä löytyykö mitään... Jos ei muuta niin ainakin kalakukkoja Kuopion torilta! =)

Me päätettiin, että mennään kesällä sinne risteilylle vaikka poika joutuukin olemaan 2 yötä mummolassa hoidossa. Vähän tuntuu pahalle jättää mutta toisaalta ihan kiva lähteäkin. Uskon, että pärjäävät mummolassa, koska nuorin sisaruksenikin on vasta 7v. joten ei ole pitkä aika siitä, kun viimeksi ovat vauvaa hoitaneet! Ja nyt, kun tuo imetyskin meni pieleen niin ei ole ongelmaa senkään suhteen...

Vauvan kanssa ajateltiin kesällä reissata ainakin meidän mökille. Vaatii vaan pieniä järjestelyitä, koska sinne ei tule ollenkaan juoksevaa vettä vaan kaikki on kannettava joko järvestä tai tuoda mukanaan... Sitten olisi kiva tehdä se perinteinen Helsingin reissu mutta saa nähdä miten sen kanssa käy, kun ei viitsisi majoittua vauvan kanssa sukulaistenkaan nurkkiin niin kuin aiemmin ollaan tehty! Mutta jos joku tietää siellä pääkaupunkiseudulla jonkun paikan missä on edullista yöpyä niin olisin iloinen tiedosta!

Jep, nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna shoppailla! =D

-Kumppari&Onni-

Vierailija
44/50 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos meidänkin puolesta espoolaisten piknikkiin osallistuneille, kyllä on ihanaa jutella samassa jamassa olevien kanssa ja " vertailla" vauvoja! Taustailijatkin mukaan seuraavalle retkelle kahden viikon päästä!

Jospa minäkin vähän hämmennän vielä tätä kuulua imetys-korvikkeet-kiinteät-soppaa...

Meidän vanhin neiti suostui rinnalle vapaaehtoisesti noin kaksi kertaa synnärillä, sen jälkeen yritin ja itkin, yritin ja itkin (ja inhosin kaikkia, joiden imetys onnistui), mutta ei tullut maitoa ei, tyttö kasvoi pullon ja purkin voimalla. Neiti numero 2 viihtyi rinnalla päivät ja yöt (kun imetys kerran onnistui vihdoinkin ja samalla harmittelin kun olin täysin vauvassa kiinni 24h), kiinteiden aloitus venyi ja venyi ja olikin sitten jo tosi vaikeaa. Ja nyt seuraa ilouutinen ihan kaikille: Terveitä, iloisia ja hyvinvoivia ovat molemmat! Kaikesta viisastuneena Alman kanssa kuljetaan keskitietä. Annetaan rintaa mutta myös pulloa ja kohta myös soseita. Ja elämä hymyilee.

Niin että kukin tavallaan!

Vierailija
45/50 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten te jaksatte kantaa huolta toisten asioista, kiinteiden aloittamisesta ja imetyksestä? onhan nyt elämässä muutakin kuin toisten asioiden vatvominen, oma lapsihan se pitäisi saada suurimman huomion? en nyt jaksa käsittää miksi siitä pitää nostaa näin suuri haloo, mitä sen on väliä milloin kukin perunaa vauvallensa syöttää ja montako kuukautta imettää vai imettääkö ollenkaan, varmasti vauva kasvaa ja saa tarvitsemansa huolenpidon ja rakkauden ilman sitä vaahtoomistakin.

jokainen äiti varmasti tietää mikä on parasta lapsellensa, ja jokainen lapsi kehittyy ja kasvaa omalla tahdilla, ei ole yhtä ainoaa oikeaa kaavaa.

en ole paljoa tänne kirjoitellut, koska en koe saavani täältä helmisten pinoista mitään, odotusaikana kävin enemmän lueskelemassa teidän juttuja, nyt vain selailen läpi.

Vierailija
46/50 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUH HUH, mitä tekstiä täällä on!!!!! Ihan hymyilyttää kun lukee niitä!!!

Minä haluaisin imettää, yritän joka saatanan päivä tunkea tissiä tytölle suuhun, tyttö imaisee 2 kertaa ja joko aloittaa karjumaan tai nauramaan ääneen ja sekös sieppaa. No pakko tarjota pulloa, muuten luut alkais paistamaan. Nyt on paino vihdoin nousukäyrässä, varmaan jo 6 kg, en tiiä kun en oo mitannut mut nyt mekin ollaan jo 62cm vaatekoossa!!!

Joo ja ruokaa jo maistellaan:sitä kiisteltyä velliä, pottua, hedelmiä ja sisko tuikkas eilen jäätelöö suuhun(mä sain kamalat paskaraivarit siitä). Liikkumista harjoitellaan, yöllä on vahingossa tyttö masulleen kääntynyt pari kertaa, mahalta selälleen pyöritään ku ammattilaiset.Alasti pungeretaan ku mittarimato eteenpäin ja istuminen on kivaa..rattaissa ei enää voi maata tai karjuminen kuuluu todella kauas..kiva tukea vaikka millä systeemillä et jotain näkis.

Mua ei vois vähempi kiinnostaa miten itse kukin lapsensa ruokkii, kunhan muistaa ruokkia. Mut siinä vaiheessa imetys vois lakata kun lapsi itse ruokavälineillä syö ja pyyhkii suunsa ja pyytää juomaksi tissimaitoo. Enkä koskaan itse pystyisi imettämän julkisesti..muitten imetykset ei mua haittaa.(tämä on mun henk.kohtainen trauma)

Sitten vielä mun raskaudesta..km oli hirveä kokemus, en halua enää ikinä kokea sitä. Siitä on nyt 2 vkoa, viikko äitienpäivän jälkeen jouduin naikkarille kun vuoto alkoi erittäin runsaana uudelleen ja mulla kun ei ole kuin yksi munatorvi niin sitä toista varjellaan ku valtiosalaisuutta. No eilen sitten taas olin naikkarilla tutkimuksissa, hcg vieläkin 50,8 ja lääkäri haluaa tavata 2 viikon päästä.Jos hcg ei ole 5,3 tai alle niin joudun kaavintaan tai tähystykseen..perse sentään.

Uutta raskautta saa yrittää kun menkat ovat tulleet, menkat ei voi tulla kun arvot ei laske...ja minä niin haluan uuden vauvan!!!!!

Mitäs vielä, kiva kun teillä on hauskaa piknikeillä, taas en päässyt kun olin naikkarilla ja 12.6 olen taas naikkarilla.Enkä saa rehkiä tai kävellä hirveesti kun veret alkaa roiskamaan ja selkä kipeytyy...paska(ja muuten haisee kun kakka tuli)

Kumppariko menee Kuopioon ostoksille????? Oletko jostakin lähistöltä kotoisin??Mä nimittäin olen savolainen täällä Helsingissä.

No semmosta meillä, tytön tukka on harventunut ja hymyt sulattaa jäävuorenkin. Kaikki on vallan mainiosti ja semmosta kivaa.

Onnittelun avioituneille(en muista kuka oli).

Nyt kakkelin pesuun

Kuumetta ja Dunia 14vkoa ja riksat

Vierailija
47/50 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole pitkään aikaan ehtinyt täällä piipahtaa. Nyt kun luin edeltäneet viestit, pohdin josko kehtaan mitään kirjoittaakaan (vitsivitsi...).

Meillä siis se jo syntyään suuri mies ja iso on vieläkin. Viime viikolla oltiin 3 kk neuvolassa, kiloja tasan 8 ja senttejä 66,6. Vellitelty on jo jonkin aikaa ja eilen Ville sai ekan kerran lusikallisen tuttelilla höystettyä perunaa. Meni mukavasti, eikä mitään reaktioita ole tullut. Illalla nukahti yhdeksän jälkeen, viideltä laitoin tutin ja ennen kahdeksaa sitten syötiin. Neuvolantätimme on tosi väljällä linjalla ja koska Ville on iso, on ruuan tarvekin iso. Hampaita on alhaalla kaksi eli en mielelläni enää anna tissiä (sattuuuuuuuu). Tosin en päässyt imetyksessä alkuunkaan kunnon vauhtiin, mutta alkupaukut on aina tarjottu ennen tuttelia. Nyt loppuvat nekin, kun pumpulla en saa ulos kuin 10-20 ml.

Ville kääntyi äitienpäivänä ekan kerran niin, että kädetkin tulivat alta pois. Ja eteenpäin pyrkii kovasti. On ehkä kuukauden edellä esikoista. Villen serkku, joka on jo 5 kk, ei käänny itse vieläkään, mutta istuu jämäkästi.

Eri tahtisiahan ne kaikki vauvelit ovat näin alkumetreillä, eikä vertailussa ole järkeä. Näistä ruokailuista ja muista edistysaskeleistahan ei voi ennustaa mitään tulevaisuudesta.

Eikö ole aika hauska kuulla miten ennenvanhaan on vauvoja ruokittu ja hoidettu. Appiukolle on syötetty raakaa kananmunaa konjakilla terästettynä kun oli ihan rääpäle. huh. Ja itse olen saanut sitruunalla maustettua vettä kun siitä sai sitä c-vitamiinia. No se tuhosi kyllä ekat hampaatkin, mutta muuten olin kai terve :)

Mukavaa pvää kaikille! Oisko hyvä perustaa uusi pino ja jättää tämän pinon jutut omaan arvoonsa bittihistoriaan...?

Mia ja Ville 3kk

Vierailija
48/50 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan ollut poissa palstalta pitkään, enkä tiennyt keskenmenostasi. Äsken vasta luin edeltäneestä viestistäsi. Otan osaa ja pidän peukkuja että kuntoudut pikaisesti!! Voimia!

Mia

Vierailija
49/50 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tänään mietin että mitä sulle mahtaa kuulua, kiva kun ehdit kirjoitella! Vointeja vaan kovasti sinne.

Meillä on 4 kk neuvola vajaan tunnin päästä. Saapa nähdä miten typsy on kasvanut. Pituutta tuntuu ainakin tulleen taas kovasti lisää.

Eilen illalla tyttö putosi jo kahdeksan jälkeen normaalin yhdeksän-kymmenen sijaan ja olin aivan ihmeissäni. Yhtäkkiä olikin ylimääräistä omaa aikaa :).

Ai niin, ja parsapiiraasta tuli oikein hyvä.

KL ja Silva, huomenna 4 kk.

Vierailija
50/50 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla linjalla monen muun kanssa ennenkuin " sattuu vahinko" elikäs uutta pinoa pystyyn ja unohdetaan nää keskustelut !

Meillä oli siis eilen neuvola ja saatiin rokote ja voi hyvä prklllll mikä päivä, ei nukkunu poika ei syöny, kitisi ja narisi vaan ja sylissä möllötteli naristen ja valittaen. Laitoin sitten pari suppoa illaksi ja yöksi niin sain edes nukuttua -eli parilla yö syötöllä päästiin. . Nyt sammu parvekkeelle vaunuihin ja toivotaan että nukkuu edes pidempään kuin sen pakollisen 45 min.

Lomasuunnitelmista senverran -mennään laivalle ensi kuussa koko perhe a varmaan käydään Hesassa . Ei tuskin muuta sen ihmeempää.

Hääjärjestelyt ja miehen työt vie suurimman osan tän kesän ajasta ! Syksyllä oli tarkoitus päästä etelään -jos vaan dollarit siihen riittää ;)

Mä oon yrittäny metsästää parvekkeelle kärryjä -näyttää nuo 20 vuotta vanhat siltä että ne hajoaa käsiin ja haiseekin ihan pahalle varsinkin kun aurinko siihen paistaa !

Meillä kun ei hissiä ole niin nuita uusia ei tänne kolmoseen viiti tuolta alhaalta raahata ja niitä melkein " päivittäin" tarvitaan vaunulenkeillä. Vaunulenkit vaan ei tuota tulosta tuon laihtumisen suhteen :(

Oikein ottaa päähän kun joutuu uusii koko vaatevaraston tälle kesälle murr -yleensä mä kokoa 36 niin nyt oon sitten 40 !!!!!

Meidän Oskarista on tullut kanssa iso poika -kovasti leikkii ja yrittää kääntyä sekä ryömiä ;) Aikas hurjan näköinen jannu kun on niin siro ja pieni niin ei ookaan mikään vauva ! Vaatteet meillä edelleen lähinnä housut 56 cm käytössä ja yläosat on 62 cm. Esikoinen oli paljon isompi -tosin kyllä syntyessäänkin oli lähinnä pidempi !

No niin mie häviän syömään ja mammat rauhaa tasapuolisesti kaikille :)

minkki ja oskari 13 vko