Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HELMISTEN ALKUVIIKKO (ma-ke)***

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuin sainkin tänään aloitettua pinon!

Täällä yksi huonosti nukuttu yö takana, on se vaan kumma kun Eetu joskus nukkuu hyvin niin sitten ite valvoo jostain kumman syystä... No, viikonloppuna Eetu nukkuikin tosi hyvin, pe-la yönä jopa 10h putkeen ja sitten la-su yönä 9h putkeen, ja silti mua väsytti aamulla! Taitaa olla kroonista tuo mun väsymys!

Muutenkin eilinen päivä oli ihan p*rseestä! Mies lähti heti aamusta kaverinsa luokse vahaamaan meidän vanhempaa autoa, nuoreni ainakin kymmenen vuotta, ja kiiltää paremmin kuin uutena (tosin ostettiin se kyllä vanhana, mut kuitenkin!) ja sit kun tuli kotiin söi ja lähti pihalle leikkaamaan nurtsia! Ja kun tuli sitten sisälle, ihmetteli miksi olen niin pahalla päällä!!! No, Eetulla sattui olemaan huonolla tuulella ja mun olis tehny mieli olla edes hetken aikaa rauhassa, vaikka vaan koneella, mutta kun mies ei ollu kotona sain olla koko päivän Eetun kanssa... No lupas vähän parantaa tapansa. Illalla sentään käytiin kävelyllä, otettiin Eetulle matkarattaat ja nostettiin häntä vähän istumaan niin johan riitti mielenkiintoa olla ja katsella!

Viikonloppuna mennään käymään miehen veljen luona Kirkkonummella ja myöskin heidän tätinsä luona, saa nähä josko eksyttäis käymään siellä kotieläinpuistossa/-pihassa! Ja kannattaako sinne edes mennä, ymmärtääkö Eetu vielä mitään...

Vähän galluppia: Mitäs lomasuunnitelmia teillä on? Oletteko ajatelleet mennä just johonkin kotieläinpihoihin? Taitaa nuo Helmikset olla sen verran pieniä, että ei vielä tänä kesänä kannata mennä huvipuistoihin vai? Entäs uiminen järvivedessä?

No, nyt jos sitä menis vaikka suihkuun, kun Eetu nukahti omaan sänkyynsä. Heräs kuudelta ihan virkeänä ja sai tietenkin mutkin ylös, ja mua ois kyllä väsyttänyt! No, nyt sitten nukkuu, mutten taida ite mennä enää... Muuten on sitten niin " pihalla" taas koko päivän...

Napero ja Eetu 3,5kk

Vierailija
2/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Ylöjärvellä harmaata riittää. Mihin se aurinko nyt meni? Tuntuu tosi kylmältä ja kalsealta, saisi jo alkaa aurinko paistaa, perkule!

Edellisessä pinossa puhuttiin noista kiinteistä, ja FASSILOORA ihmetteli kun muut puolustelevat kiinteiden alottamista. No, kyllä mun ainakin tekee mieli puolustella, tuntuu että kaikkialla hyökätään jos et toimi niin kuin supermamma ja tee suositusten mukaan. Meillä aloitellaan kiinteitä luultavasti tuossa parin viikon kulttua (lääkärihän ehdotti kiinteiden aloittamista jo 2kk ikäisenä), tämä mun maito kun ei ole riittänyt oikein koskaan eikä korviketta voida antaa kun siitä tulee ripuli. Ei tee mieli pitää lasta nälässä, vaikka suositukset sanoisivat mitä. Ja tottakai lapselle on normaalia herätä yöllä, mutta meillä ainakin tyttö heräilee nykyään taas parin tunnin välein kun luultavasti liikkumisen aloitettuaan rintamaito sulaa niin nopeasti eikä masu ole täynnä kuin hetken. Tuntuu tosi ikävältä että kaikkialla toitotetaan tuota puolen vuoden täysimetystä, meillä kun tuo tuo koko syöminen ja painokäyrä ovat varsinaisia painajaisia. Taas alan jännittämään jo ensi viikon neuvolaa, mitä vaaka sanoo. Koko tämän kolme ja puoli kuukautta olen tuntenut epäonnistumista tytön syömisistä, ei nyt tehdä helmikuisten pinoistakin taistelutantereita vain sen vuoksi että on mukava provosoida toisia. Ja kuten Marcel jo sanoikin, nuo suosituksethan muuttuvat koko ajan! Meille 70-luvulla syntyneille annettiin appelsiinimehua 1,5kk ikäisenä, ja ihan hengissä ollaan. Ja pakko vielä sanoa, kun joku sanoi että yli litra päivässä korviketta on vaarallista maksalle, niin EI PIDÄ PAIKKANSA!! Korvikkeessa on vähennetty proteiinia juuri tämän takia, joten älkää nyt kertoko täällä totuutena tuollaisia juttuja joissa ei ole mitään perää. Vaikkakin olen siis samaa mieltä, että liian aikainen kiinteiden antaminen voi lisätä esim. diabeetes riskiä, ei kuitenkaan aina ole mahdollisuutta siihen täysimetykseen joka olisi ihanteellista. Aina saa s***ana selitellä, kun imetysfasistit mesoaa :-(

Taolle paljon tsemppiä ja halauksia täältä meiltäkin! Tule kertomaan miten voit ja toivottavasti saadaan pian selville että mikä sua vaivaa.

Minä en pääse tiistaina Tamperelaisten tapaamiseen, mulla on kierukan laitto. Oletteko muut ottaneet kuparikierukkaa? Minä päädyin siihen, kun sen nyt sitten ilmaiseksi sai. Sattuuko sen laittaminen?

Kovasti teidän lapset jo kääntyilee, meillä ei ole vielä mitään elettäkään kääntymisestä. Reetta inhoaa maata mahallaan, selällään makoilee oikein tyytyväisesti, mutta ei ole mitenkään kiinnostunut kääntymään mihinkään suuntaan. Kääntyy mahalleen ainoastaan meidän sängyssä, mutta se onkin niin pehmeä että siinä se onnistuu vähän huomaamatta. Saa nähdä milloin alkaa tuo liikkuminen enemmän kiinostaa!

Mutta joo. Lähden tästä lastani viihdyttämään. Hauskat alkuviikot meille kaikille!

Austen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalmiinan tilanneraportti + ilmatieteenlaitos povaavat vahvasti sadetta Espooseen, joten piknik siirtyy sisätiloihin.

Treffit tänään (ma) Sellossa klo 13.00!!!

Siinä Robert' s Coffeen edessä olevalla aukiolla...

Nähdään pian!

T. Oodi ja Leo

Vierailija
4/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en valitettavasti pääse selloon, minulla on isommat tytöt mukana, joten se siitä, Auroran puistossa olisi helpompi.

Vierailija
5/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä nyt näyttä tosi hyvältä, jopa aurinkokin paistaa.

Vierailija
6/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan ekasta bussimatkasta selvitään:) Ollaan perillä vähän yli yhden, joten odotelkaa vähän aikaa, koska ei olla nähty aiemmin ja sellossa on varmaan muitakin mammoja kuin me..

Vierailija
7/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisitko halunnu treffata träskendassa? se ois mullekin helpompi.

Vierailija
8/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas nyt mutkikasta... siis täällä Vantaallakaan ei sada ja luotin asiassa nyt vaan Adalmiinan viestiin. Täällä näet paistaa aurinko ja kumpupilviä vaeltaa taivaalla -oikein kiva ilma. Meille sopii näet kumpi vaan -siis ulos tai sisälle-

Mutta jos vielä muuttaa suunnitelmia, niin ehtiikö Nippu enää mukaan?

-Oodi

Vierailija
9/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Jeltsu ja Nippu -te pääsisitte Träskandaan? Adalmiinakin varmaan tulee, koska pyysi vaan laittaan viestin, että missä ja milloin... niin pitäiskö sittenkin vaan uhmata Ilmatieteenlaitosta ja nähdä siellä puistossa? Kivempihan se olisi olla ulkona :-) -vaikka sitten lyhyemmän aikaa.

Nemmakin varmaan tulis piknikille -Selloon eivät tule.

-Oodi

Vierailija
10/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita oli tulossa, oliko joku jolle ei saa sanaa?

nippu

Vierailija
11/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on käyty vilkasta keskustelua kiinteiden aloittamisesta :). Toivottavasti kukaan ei kovasti ole ottanut itseensä -asiat ne riitelevät, eivät ihmiset.

Työnnän sen verran lusikkani soppaan, että ihmettelen miten moni keuhkoaa äideistä, jotka alkavat syöttää lapselleen kiinteitä vain siksi, että " se on hauskaa" , " kiva nähdä lapsen ilme" jne. Itselläni ei tällaisia äitejä ole koskaan kuulunut tuttavapiiriin, ja kuvittelisin että ovat melkoisen marginaaleja. Joskus jopa epäilin että ovat keksittyä legendaa, mutta varmasti näitäkin jostain kolosta löytyy.

Tultiin eilen illalla Vierumäeltä ja pyysin miestä katsomaan Puklua loppuillan, jotta ehtisin leipoa parsapiiraan tänään kyläilevälle vieraalle. Mies vastasi että joo, leikkaan vain vähän nurmikkoa ensin. Tuli sitten sisälle siinä yhdeksän jälkeen ja olin jo laittamassa lasta yöunille. Olin hieman kärmeissäni kun piiras valmistui noin klo 23. Perhana, toivottavasti on edes hyvää.

KL.

Vierailija
12/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt saavat rauhassa juosta siellä =)

Vierailija
13/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona. Mikä olikaan itse treffipaikka puistossa?

nippu

Vierailija
14/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päätetään nyt, että ihmiset ehtii matkata... pidetään sittenkin siis piknik. Träskanda paikkana. Nemman ohjeet paikalle:

Träskändan puisto sijaitsee Lippajärven ja Järvenperän kupeessa Espoossa, sinne pääsee esim.

busseilla

530 Martinlaakso-Myyrmäki tai Espoon keskus -suunnalta (pysäkki Kolkekannaksentien ja Lippajärventien risteyksessä),

27 ja 29 Leppävaarasta (pysäkki Lippajärventien ja Träskändan puistotien risteyksessä),

315 Helsingin keskustasta (Pysäkki Träskändan puistotiellä).

Klo 13 siis nähdään.

Vierailija
15/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, minä hieman myöhästyn, koululainen pääse koulusta klo 13.10

Vierailija
16/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päärakennuksen (hieno iso valkoinen) luona ja siitä sitten varmaan siirrytään läheiselle nurtsille, joten meidät löytää jos tulee vähän myöhässä. Sateen sattuessa voitaisiin ehkä yrittää tunkea itsemme taidetalo pikku auroraan. Ja nyt loppui tämä chattailu munkin osalta.

n

Vierailija
17/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pakko tunkea päänsä joka soppaan. Mä en myöskään tajua tätä, miksi kiinteitä ei saisi aloittaa. Meillä ei kaiketi tarttis aloittaa mitään vielä kun imetys+korvike menettelyllä mennään ja nukkuu yöt hyvin. Olen kuitenkin, kaikesta huolimatta, ajatellut aloittaa kiinteät siinä 4kk iässä -oli unet millaiset tahansa.

Ei kai mulla mitään järkevää perustetta ole, että miksi näin olen ajatellut. Haluaisin pikkuhiljaa lopetella imetystä ja ajattelin, että se onnistuisi parhaiten kiinteitä aloittamalla. Siis että alkuun imetyskerrat vähenis ja sit korvaisin maidon korvikkeella. Emmä oikein tiedä, miten aion tän mun master-planin toteuttaa kun ei ole aiempaa kokemusta lasten kasvatuksesta mutta kai me miehen kanssa jotain keksitään -heh heh :-D

Jotenkin kauheen vaikealta tuntuu koko ajatus kiinteistä. Mistä sitä tietää, että paljonko ruokaa annetaan ja kuinka usein? Entä velliä vai sosetta vai molempia? perunaa vai hedelmiä? ...ääks! No, ehkä se jotenkin ratkeaa.

Keäsuunnitelmista kyseltiin. Meillä ei oikein ole mitään suunnitelmia. Ollaan haaveiltu, että päästäis miehen kanssa kaksistaan jollekin pikkureissulle esim. pari yötä jonnekin Eurooppaan (Praha, Rooma, Budapest tms) ja sitten ihan vaan täällä kotosalla. Varmaan mökkeilyä ja jotain kesätapahtumia tulee käytyä, mutta ei mitään ihmeellistä.

Ehkä ensi kesänä sitten lähdettäis jonnekin reissuun Simpun kanssa. Esim. Kreikkaan... sellaisen reilu 1-vuotiaan kanssa on varmaan jo helpompi matkata kun kävelee jne.

Mut nyt pitää lopettaa ja alkaa laittaa tavaroita kasaan, että ylipäätään ehdin tonne piknikille.

Vierailija
18/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tyty järjesti aikamoisen huutokonsertin, itki pää punaisena, selkä kaarella puolisen tuntia, kunnes yhtäkkiä simahti mun syliini. Sääliksi käy, kun ei osaa pientä auttaa muutakuin kanniskelemalla ja pitämällä sylissä. Meidän tyty taitaa olla aamuihminen, kun aina aamulla saan ensimmäisenä maailman suloisimman ja leveimmän hymyn :D

austen: Mä en kyllä pidä itseäni minään imetysfanaatikkona, eikä tarkoituksenani ollut pahoittaa kenenkään mieltä. Ja jos yhtään lohduttaa, niin meidän molemmat tytöt ovat joutuneet milloin mihinkin painokontrolliin, kun molemmat ovat aina muka liian hoikkia (eivät siis tule äitiinsä). Esim. 2kk neuvolassa neuvolantäti oikein laski taskulaskimella, että jaahas- päivää kohden tullut 2 grammaa liian vähän painoa ja plapla...ja kai sinä annat lapsellesi ruokaa, kun hän itkee...no nyt kun 3kk neuvolassa painoa on tullut tarpeeksi niin sitten pituuskäyrä menee kuin lehmänhäntä alaspäin...muutenkin olen ollut pettynyt meidän neuvolan tätiin, mutta ehkä mulla on liian kovat odotukset, kun esikon terkka oli suurin piirtein täydellinen tuki ja turva rauhallisen asenteensa kera ;o)

Kesäsuunnitelmina meillä on mennä Särkänniemeen ja Muumimaailmaan, lähinnä esikoisen 2v4kk takia, ja jos säät sallii, niin uimarannalle tietty mahd. usein. Kuopus tietty tulee vanavedessä, meillä on jopa pinkki uimapuku hänelle, mutta luulen että uimiseksi riittää pelkkä varpaiden kastelu :)

Vierailija
19/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, apinat päiväunilla, ihanan hiljaista! Miten voikin tuommoisella kohta 3veellä olla niin paljon energiaa, sehän puhuu ja touhuaa aamusta iltaan, pääsisipä itse edes lähelle niin saisi vaikka mitä aikaan! No, soitin tänään 4H kerholle kun heillä oli ilmoitus että kaivattaisiin kesätöitä. Sieltä kuulemma saisi apua esim nurmikonleikkuuseen ja ikkunanpesuun, ajattelin että voisi olla ihan toimiva juttu. Eiköhän sen ikäisillä kehtaisi kuitenkin jotain järkevää teettääkin, esim laittaa järjestelemään tuo meidän kaaosmainen ulkovarasto?

Meillä ei ole pahemmin kesäsuunnitelmia, suurin osa ajasta menee varmaan pihan laittamisessa. Ensi viikollahan me lähdetään sinne Ranskaan, ja heinäkuussa ajateltiin olla viikko jossain Pärnussa. Mä luulen että näiden vauvojen kanssa reissaaminen on vielä helppoa, jos olis pelkkä vauva niin lähtisin johonkin kaupunkilomalle! Ens kesänähän ne ei enää suostu istumaan paikallaan vaan juoksentelee paikasta toiseen mutta järkeä ei vielä ole päässä, seuraavana kesänä niillä jo on tarkat mielipiteet mitä ne haluaa tehdä, ja raivarit tulee jos ei onnistu. Ja pian ne onkin jo murrosiässä eikä enää lähde äitin ja isin mukana mihinkään :D.

Tuon pihahomman kanssa mulla menee jo hermot, olin kuvitellut että meillä tässä vaiheessa kesää olisi ainakin jo nurmikko, mutta eipä ole vielä muuta kuin multakasat pihassa... Viikonloppuna repäistiin ja kaivettiin omin pikku kätösin iso pihalammikko. Me ollaan kyllä hyviä suunnittelemaan, mutta se toteutus usein jää.

Saadaanko huomiseksi tapaamista aikaiseksi, missä ja moneltako? Vai otetaanko joku toinen päivä? Meille sopii koska vaan ja missä vaan, ja meillekin saa tulla, kiva olisi teitä taas nähdä.

FannyK

Vierailija
20/50 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää kun ei tuonne ulos viitsi edes lähteä vaunuttelemaan. Myönnän olen laiska enkä jaksa hiippailla sadekamat yllä ne kun on niin hiostuttavia. Tulisi jo se kesä.

Viikonloppuna pengoin kaappeja kun ajatelin viedä kirppikselle kamaa. Lähinnä esikoisen vanhoja vaatteita ja osan vauvavaatteistakin, tiedän etten ehdi niitä pitämään. Niin ja tunnustan turhamaisuuteni haluan ostaa uusia vaatteita pienemmälle. Hirmu vaikea miettiä mitä noista vaatteista pyytää, itse kun en juuri kirppareilla kiertele. Osasta lelujakin päätin hankkiutua eroon, niitä kun tunkee täällä meillä joka paikassa esiin.

Kesäloma suunnitelmista: meillä loma menee lähinnä esikoisen toiveiden mukaan. Pääreissu on muumimaailma. Meillä kun nuo isovanhemmat eivät ihan vieressä ole niin jo yksistään minun vanhempien luokse lähteminen on viikon reissu. Mieli kyllä tekisi palmujen luokse lämpimään, toisaalta vauva on kyllä niin pieni. Haaveenä on josko ensi talvena pääsisisimme sitten jonnekin lämpöiseen kun pienempi osaa kävellä. Reissuun meillä lähdetään aina koko perheenä. Hävettää vähän tunnustaa mutta esikoinen tulee 4v elokuussa ja on ollut yökylässä (ilman vanhempia) yhteensä kahdesti koko aikana, muulloin on aina jompi kumpi vanhemmista ollut mukana. Mies " mokoma" yritti ehdottaa että menisimme ihan kahdestaan käymään jossain..ihan vielä en ollut ajatukselle valmis. Ehkä sitten parinkymmenen vuoden päästä : )

Huomisesta tampere tapaamisesta. Eli kävisikö sitten vaikka puolilta päivin vaikka siellä Koskikeskuksen jäätelöpaikassa?

Nyt pitää alkaa siivoamaan....

Marcel&Julianna