Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei sinulla ole robotti-imuria?

Vierailija
11.08.2019 |

Ellet nyt ole himosiivooja joka tykkää hinkata perinteisellä imurilla, niin miksi sinulla ei ole robotti-imuria? En voisi enää kuvitella eläväni ilman. Laitan imurin päälle kun poistun kotoa ja iltaisin kun olen laittanut lapset nukkumaan laitan imurin pörräämään samalla kun laitan keittiötä kuntoon.
Meillä on koira ja lisäksi kaksi kouluikäistä lasta, joten hiekkaa ja koirankarvoja tulee lattioille päivittäin. Kerran kahdessa viikossa käyn läpi listojen päälliset ja jotkut nurkat jonne robotti ei pääse, varsi-imurilla. Mökillä on kolme kerrosta ja jokaisessa on oma roboimuri. Siivooja imuroi sitten portaat yms kun käy.
Nyt kun robotti-imurit ovat jo jokaisen kukkaron ulottuvilla (199e) niin tuntuu hassulle ettei useammilla sellaisia ole. On tietysti koteja joissa sellainen ei mahtuisi liikkumaan joko huonekalupaljouden tai vaikka todella pitkien hapsumattojen takia, mutta ei näitäkään monessa kodissa ole.

Kommentit (63)

41/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsin joskus aikoinaan robotti-imurin hankkimista. Kävin oikein katsomassa sellaisen esittelyä kodinkoneliikkeessä. Silloin ne eivät vielä olleet kovin yleisiä kodeissa. Luovuin kuitenkin hankinta-ajatuksesta, koska niissä on kaikissa pyörivä harjatela.

Minulla on ollut Englannissa ”aku ankka -imuri”, jossa siis on varsi ja varressa pölypussi sekä leveä suulake tällaisella harjaavalla telalla. Samoin ostin lähinnä keittiötä varten (täällä Suomessa) Electroluxin ladattavan varsi-imurin jossa oli samantyyppinen ratkaisu.

Näiden kanssa imurointi oli ihan mahdotonta. Minulla on pitkä tukka ja irtohiukset jää kiinni pyörivään telaan ja jumittaa koko imurin. Vietin molempien näiden imurimallien kanssa vähintään puoli tuntia joka imuroimisen jälkeen (ja sen välillä) saksien ja muiden mahdollisten työkalujen kanssa irrotellen sataan kertaan telan ympärille kiertyneitä ja juuttuneita hiuksia.

Onko teillä robotti-imurin omistajilla kokemuksia tällaisista tukkaongelmista?

Ei ole tukkaongelmaa vaan ratkaisu🙂

Minulla on tuossa Neatossa joku spessutela, tai ainakin oli silloin kun ostin sen, nykyään lie kaikissa vastaava.

Eli siinä on silikonilamellit sekä harjat. Mainostekstien mukaan sopii harjojen vuoksi lemmikkieläintalouksiin koska lamellit nappaa irtoroskat ja harjat karvat.

Koneen mukana tuli myöskin pelkkä silikonilamellitela. Muutamaan otteeseen sitä kokeillut ja hylännyt koska se ei kerää karvoja ja hiuksia niin tehokkaasti kuin tuo toinen. Lisäksi se on äänekkäämpikin.

Eli toi silikoni/harjatela toimii, tosin hiukset/karvat on pakko nyhtää telasta pois joka imuroinnin jälkeen koska muuten menee tukkoon.

Robotin kanssa kantsii huomioda se että asunto pitää muuttaa sellaiseksi jossa robo pystyy ominpäin touhuamaan. Matot vaihtaa raskaampiin ja matossa ei saa olla päätyhapsuja. Ei irtojohtoja lattioilla. Ei sellaisia tuolia joiden jalkoihin eksyy, jne.

Tässä taannoin kävin kotipaikallani, nappasin robon matkaan jotta ei noi koirankarvat jää sinne jäämistöksi🙂 Kyllä oli takkuista imurointi ja jos joku ulkopuolinen äkkiseltään ois sitä katsonut niin ois varppina tehnyt johtopäätöksen että noi robot on ihan turhakkeita, leluja.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
42/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole robotti-imuria, mutta ei myöskään koiraa eikä kahta kouluikäistä lasta. Ei varmaan tule imuroitavaa likikään sitä tahtia kuin sinun huushollissasi.

En halua omistaa ylimääräistä tavaraa. Ei se imurointi kerran viikossa vie edes puolta tuntia. Tavallinen imuri on robotti-imuria käyttökelpoisempi, sillä sillä voi imuroida myös jalkalistat, sähkölaitteiden taustat ja kirjahyllyn. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska robotti-imuri ei osaa pestä kylppärin lattiaa cifillä hinkaten. Sen takia meillä käy Freska.

Käykö teillä siivooja joka ikinen päivä? Lapsiperhe, eläinperhe?

Vierailija
44/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkitsin joskus aikoinaan robotti-imurin hankkimista. Kävin oikein katsomassa sellaisen esittelyä kodinkoneliikkeessä. Silloin ne eivät vielä olleet kovin yleisiä kodeissa. Luovuin kuitenkin hankinta-ajatuksesta, koska niissä on kaikissa pyörivä harjatela.

Minulla on ollut Englannissa ”aku ankka -imuri”, jossa siis on varsi ja varressa pölypussi sekä leveä suulake tällaisella harjaavalla telalla. Samoin ostin lähinnä keittiötä varten (täällä Suomessa) Electroluxin ladattavan varsi-imurin jossa oli samantyyppinen ratkaisu.

Näiden kanssa imurointi oli ihan mahdotonta. Minulla on pitkä tukka ja irtohiukset jää kiinni pyörivään telaan ja jumittaa koko imurin. Vietin molempien näiden imurimallien kanssa vähintään puoli tuntia joka imuroimisen jälkeen (ja sen välillä) saksien ja muiden mahdollisten työkalujen kanssa irrotellen sataan kertaan telan ympärille kiertyneitä ja juuttuneita hiuksia.

Minulla on tuossa Neatossa joku spessutela, tai ainakin oli silloin kun ostin sen, nykyään lie kaikissa vastaava.

Eli siinä on silikonilamellit sekä harjat. Mainostekstien mukaan sopii harjojen vuoksi lemmikkieläintalouksiin koska lamellit nappaa irtoroskat ja harjat karvat.

Koneen mukana tuli myöskin pelkkä silikonilamellitela. Muutamaan otteeseen sitä kokeillut ja hylännyt koska se ei kerää karvoja ja hiuksia niin tehokkaasti kuin tuo toinen. Lisäksi se on äänekkäämpikin.

Eli toi silikoni/harjatela toimii, tosin hiukset/karvat on pakko nyhtää telasta pois joka imuroinnin jälkeen koska muuten menee tukkoon.

Robotin kanssa kantsii huomioda se että asunto pitää muuttaa sellaiseksi jossa robo pystyy ominpäin touhuamaan. Matot vaihtaa raskaampiin ja matossa ei saa olla päätyhapsuja. Ei irtojohtoja lattioilla. Ei sellaisia tuolia joiden jalkoihin eksyy, jne.

Tässä taannoin kävin kotipaikallani, nappasin robon matkaan jotta ei noi koirankarvat jää sinne jäämistöksi🙂 Kyllä oli takkuista imurointi ja jos joku ulkopuolinen äkkiseltään ois sitä katsonut niin ois varppina tehnyt johtopäätöksen että noi robot on ihan turhakkeita, leluja.

No joo. Eikös robotti-imurin pitäisi olla "oppiva"? Se kartoittaa sen huushollin jossa se imuroi ja muistaa reitin? Eikös se aiheuta sen, että vieraassa paikassa (tai jos sitä siirrellään huoneesta toiseen) se ei osaakaan reittiä ja menee sekaisin?

Vierailija
45/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koirat

Vierailija
46/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttelisi kyllä, mutta en voisi jättää imuria imuroimaan siksi aikaa kun olemme töissä. Koiramme pelkää tavallistakin imuria, niin pelkkä ajatus nurkasta hyökkäävästä koneesta on koiran sykkeelle liikaa.

Pakko vaan itse jaksaa. Toisaalta lapsetkin osallistuvat imurointiin kun saavat sitten käyttörahaa itselleen.

47/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo. Eikös robotti-imurin pitäisi olla "oppiva"? Se kartoittaa sen huushollin jossa se imuroi ja muistaa reitin? Eikös se aiheuta sen, että vieraassa paikassa (tai jos sitä siirrellään huoneesta toiseen) se ei osaakaan reittiä ja menee sekaisin?

Noita on useammalla eri logiikalla toimivia. Tuo minun skannaa laserilla ennen imurointia missä on ja imuroinnin aikana myöskin asunnon. Ihan fiksuja noi on, tunnistaa esim ihmisen jos vaikka keittiössä sapuskaa teen, käy jossain muualla ja tulee sitten katsomaan joko passaa imuroida😄

Toisaalta monesti käynyt niin että koira pitemmän aikaa seissyt yhdessä kohdassa ja kun koira lähtee niin imuri on olettanut koiran jalat tuoliksi ja käy pyörimässä joka jalan kohdalla turhaa ympyrän🙂

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
48/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttelisi kyllä, mutta en voisi jättää imuria imuroimaan siksi aikaa kun olemme töissä. Koiramme pelkää tavallistakin imuria, niin pelkkä ajatus nurkasta hyökkäävästä koneesta on koiran sykkeelle liikaa.

Pakko vaan itse jaksaa. Toisaalta lapsetkin osallistuvat imurointiin kun saavat sitten käyttörahaa itselleen.

Vierailija
49/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on robo ja on kyllä paras ostos ikinä. Imuroin tavallisella imurilla kerran kuussa, muuten laitan robon makuhuoneeseen kun teen ruokaa tai keittiöön kun katselen telkkaria tms. Oven takana tai kuulokkeet päässä ääni ei häiritse lainkaan. En tykkää jättää sitä yksin hurisemaan.

Mulla on pitkät hiukset joita irtoaa valtavia määriä, mutta tämä ei ole ongelma. Kerran viikossa irrotan pyörivät osat napsautuksella ja poistan hiukset. Säiliön tyhjään joka käyttökerran jälkeen, napin painallus ja yksi kopautus roskiksen reunan.

Oma robo on tyhmimstö päästä eikä osaa ohjelmoida itseään, silti jälki on erinomaista. Minulla on matalat listat joten se ottaa niidenkin päältä sekä tarvittaess menee kynnyksen yli ongelmitta. Ohut viskoosimatto puhdistuu vaivatta.

En keksi yhtään huonoa puolta. Jos imuroisin joka päivä itse, aikaa kuluisi ainakin 20 minuuttia. Robo siis säästää 121 tuntia vuodessa - aikaa jolloin voin siivota muuta tai ihan vaan rentoutua rauhassa. 5 kokonaista päivää!

Vierailija
50/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio ja yhden ihmisen talous, tämän imuroi kymmenessä minuutissa. Huomattavasti enemmän siivouksessa vie aikaa ihan muut asiat kuin imurointi, ja ne on pakko tehdä itse, jos ei halua palkata apua.

Vierailija
51/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollaista miettinyt, mutta en ole oikein vakuuttunut siitä, että se sopii meille. Ahdas, kaksikerroksinen asunto, pieniä lapsia joiden leluja on siellä täällä. Siivoamisessa menee pitkään aina kun pitää kerätä kaikki pikkukrääsät ja lelut ja miehen ympäriinsä levittämä sotku paikoilleen, mutta kun se on tehty, imuroiminen ei vie kovin kauan. Eteisestä otan yleensä hiekat kerran viikossa, muuten riittää imurointi joka toinen viikko. Tosin jos siitäkin sitten pääsisi eroon, niin voisihan se olla kiva juttu.

Vierailija
52/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä se muistaa missä on jo käynyt ja piirtää lopuksi kartan. En ole huomannut, että se fiksuuntuisi imurointikertojen myötä. Tyhmimmät mallit aloittavat aina alusta, jos ne vaativat esimerkiksi latausta kesken siivouksen.

Vierailija
53/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaa pyyhkii myös pölyt ja pesee vessan. 

Vierailija
54/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä ei ole lapsia, meillä ei ole lemmikkejä, olemme tosi vähän kotona ja meillä käy siivooja.

Vierailija
55/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli koiran ripulit levittänyt ympäriinsä työpäivän aikana. Minä asun 65m² kaksiossa, jonka imuroin vartissa joka toinen päivä.

Vierailija
56/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa kuunnella sitä imurin ääntä (miesytävällä on sellainen), jostain syystä itse imuroidessa se ei haittaa yhtään niin paljon. Enkä voisi jättää sitä yksin imuroimaan lemmikkien takia.

Vierailija
57/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jatkuva rullailu pilaa nopeasti puulattian.

Vierailija
58/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä, mutta olen vakavasti harkinnut robotti-imurin hankkimista. Työkavereilta kuullut paljon positiivisia kokemuksia.

Eiköhän tämäkin ole sellainen kodinkone, joka yleistyy pikkuhiljaa. Kuten ylipäätään imuri, kahvinkeitin, astianpesukone jne.

Vierailija
59/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten usein ihmiset oikein imuroi? Joka päivä, monta kertaa viikossa? Siis ymmärrän, että pitää imuroida, jos on karvalemmikkejä tai konttausikäisiä lapsia. Mutta miten ihmeessä muut saavat asuntonsa imuroitavaan kuntoon monta kertaa viikossa? Minä imuroin koko kämpän parin viikon välein, siinä välissä otan vain eteisestä hiekat ja keittiön pöydän alta muruset. Mitä te teette, että kotiin kertyy niin paljon imuroitavaa?

Vierailija
60/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten usein ihmiset oikein imuroi? Joka päivä, monta kertaa viikossa? Siis ymmärrän, että pitää imuroida, jos on karvalemmikkejä tai konttausikäisiä lapsia. Mutta miten ihmeessä muut saavat asuntonsa imuroitavaan kuntoon monta kertaa viikossa? Minä imuroin koko kämpän parin viikon välein, siinä välissä otan vain eteisestä hiekat ja keittiön pöydän alta muruset. Mitä te teette, että kotiin kertyy niin paljon imuroitavaa?

No meillä nyt toki on koira (iso, lyhytkarvainen) ja sen ikäisiä lapsia että tuovat hiekkoja kotiin, mutta luulisin myös lattiamateriaalin ja etenkin -värin olevan merkityksellinen. Meillä on tummanharmaa puulattia ja siinä näkyy aivan kaikki pöly heti :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme