Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei sinulla ole robotti-imuria?

Vierailija
11.08.2019 |

Ellet nyt ole himosiivooja joka tykkää hinkata perinteisellä imurilla, niin miksi sinulla ei ole robotti-imuria? En voisi enää kuvitella eläväni ilman. Laitan imurin päälle kun poistun kotoa ja iltaisin kun olen laittanut lapset nukkumaan laitan imurin pörräämään samalla kun laitan keittiötä kuntoon.
Meillä on koira ja lisäksi kaksi kouluikäistä lasta, joten hiekkaa ja koirankarvoja tulee lattioille päivittäin. Kerran kahdessa viikossa käyn läpi listojen päälliset ja jotkut nurkat jonne robotti ei pääse, varsi-imurilla. Mökillä on kolme kerrosta ja jokaisessa on oma roboimuri. Siivooja imuroi sitten portaat yms kun käy.
Nyt kun robotti-imurit ovat jo jokaisen kukkaron ulottuvilla (199e) niin tuntuu hassulle ettei useammilla sellaisia ole. On tietysti koteja joissa sellainen ei mahtuisi liikkumaan joko huonekalupaljouden tai vaikka todella pitkien hapsumattojen takia, mutta ei näitäkään monessa kodissa ole.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiratko on ihan sujut tuommoisen laitteen pauhatessa?

Miten uskallat jättää liikkuvan sähkölaitteen työpäivän ajaksi päälle? Kuumeneeko? Entä jos jotain menee koneen ja lattian väliin, vaikka väriliitu ja koko kämppä on väritetty?

Miten tuommoisessa toimii tyhjennys? Kuinka usein tyhjennetään?

Meillä on rojua niin paljon, että yks robotti imuri näyttäis täydeltä vitsiltä kolutessaan tiloja... Ja tykkään paksuista itämaisista matoista, kun lattiat on niin viileät.

Vierailija
22/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on aina jossain päin kämppää lasten leluja tms. lattialla, enkä jaksa niistä jatkuvasti nillittää jonkun imurin takia. Meillä lapset saa leikkiä, mutta ovat vielä niin pieniä, etteivät itse osaa pitää järjestystä yllä. Toinen syy on se, että roboimuri jäi aina tuolien jalkoihin jumittamaan. Meillä siis on kyseinen vehje, mutta se on ollut jo pidemmän aikaa pois käytöstä. Katsotaan asiaa sitten uudemman kerran, kun lapset ovat vähän kasvaneet ja tuolit vaihtuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uskallat jättää liikkuvan sähkölaitteen työpäivän ajaksi päälle? Kuumeneeko? Entä jos jotain menee koneen ja lattian väliin, vaikka väriliitu ja koko kämppä on väritetty?

Meillä on rojua niin paljon, että yks robotti imuri näyttäis täydeltä vitsiltä kolutessaan tiloja... Ja tykkään paksuista itämaisista matoista, kun lattiat on niin viileät.

Ei kuumene. Siinä on kaikenmaailman vikatiloja jotka sammuttaa sen jos esim jää jumiin tai syö sukan tms. Eikä se tuntikausia jaksa pörrätäkään. Meillä jaksaa noin puolet asunnosta kerralla (120m2 asunto) ja sitten menee lataamaan lisää. Meillä on tumma lattia, eikä robotti paina kovin paljon joten en ole väriliiduista huolestunut. Koira ei koneesta välitä, osaa hypätä sohvalle tai sängylle pakoon. Ainoa mikä pelottaisi on että jos koira oksentaa tai ripuloi ja kone vetäisi päältä.... mutta siksi en koskaan ohjelmoi sitä käynnistymään itsekseen vaan laitan sen itse käyntiin kun lähden kotoa ja olen nähnyt että koira ainakin silloin voi hyvin.

Siinä on sellainen säiliö joka tyhjennetään. Tyhjennän sen kerran päivässä. Se käy ihan napin painalluksella. Paksujen mattojen kanssa pärjää hyvin, mutta pitkät hapsut voisivat jäädä kiinni. Itse käännän mökillä hapsumaton ne hapsut maton alle.

Vierailija
24/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä on aina jossain päin kämppää lasten leluja tms. lattialla, enkä jaksa niistä jatkuvasti nillittää jonkun imurin takia. Meillä lapset saa leikkiä, mutta ovat vielä niin pieniä, etteivät itse osaa pitää järjestystä yllä. Toinen syy on se, että roboimuri jäi aina tuolien jalkoihin jumittamaan. Meillä siis on kyseinen vehje, mutta se on ollut jo pidemmän aikaa pois käytöstä. Katsotaan asiaa sitten uudemman kerran, kun lapset ovat vähän kasvaneet ja tuolit vaihtuneet.

Pikkulegot ja barbien kengät on ainoat joita on imurin kitusiin meillä mennyt. Yleensä katson säiliötä tyhjentäessä ettei siellä ole mitään tavaraa mukana. Muita leluja imuri aika hyvin osaa töniä/väistellä jos niitä on jonnekin jäänyt.

25/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli mutta akku tilttas aika pian, kallis hommaa uusi. En ollut muutenkaan tyytyväinen laitteeseen

Minun Neatosta tilttas akku n.3 vuoden jälkeen, meinas tulla paniikki kun ei enää toiminut:)  Netistä kun aikani etsin niin muistaakseni 49 ekeä oli uus.  Taas päivittäin hoitelee hommansa eli 45 min kämppää imuroi :)

Oletko kotona kun neato on päällä? Itse en tosiaan sietänyt sitä ääntä, mutten siedä kyllä normi-imurinkaan, olen ääniherkkä. Tuon roomban kanssa kuitenkin voin hyvin olla samassa tilassa.

Joo on äänekäs mutta normaali rutiini on se kun koiran kaa lenkille lähdetään niin imuri päälle, puhdas kämppä palatessa :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
26/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Robotti-imuriin ei voi laittaa dikkiä.

No tämä on varmaan enemmän kuin totta :D

Saisikohan sillä imuroitua naisen maton...?

Vierailija
27/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli mutta akku tilttas aika pian, kallis hommaa uusi. En ollut muutenkaan tyytyväinen laitteeseen

Minun Neatosta tilttas akku n.3 vuoden jälkeen, meinas tulla paniikki kun ei enää toiminut:)  Netistä kun aikani etsin niin muistaakseni 49 ekeä oli uus.  Taas päivittäin hoitelee hommansa eli 45 min kämppää imuroi :)

Oletko kotona kun neato on päällä? Itse en tosiaan sietänyt sitä ääntä, mutten siedä kyllä normi-imurinkaan, olen ääniherkkä. Tuon roomban kanssa kuitenkin voin hyvin olla samassa tilassa.

Joo on äänekäs mutta normaali rutiini on se kun koiran kaa lenkille lähdetään niin imuri päälle, puhdas kämppä palatessa :)

Puhdas kämppä koiralle levittää lenkin hiekat ja kurat

Vierailija
28/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuumene. Siinä on kaikenmaailman vikatiloja jotka sammuttaa sen jos esim jää jumiin tai syö sukan tms. Eikä se tuntikausia jaksa pörrätäkään. Meillä jaksaa noin puolet asunnosta kerralla (120m2 asunto) ja sitten menee lataamaan lisää. Meillä on tumma lattia, eikä robotti paina kovin paljon joten en ole väriliiduista huolestunut. Koira ei koneesta välitä, osaa hypätä sohvalle tai sängylle pakoon. Ainoa mikä pelottaisi on että jos koira oksentaa tai ripuloi ja kone vetäisi päältä.... mutta siksi en koskaan ohjelmoi sitä käynnistymään itsekseen vaan laitan sen itse käyntiin kun lähden kotoa ja olen nähnyt että koira ainakin silloin voi hyvin.

Siinä on sellainen säiliö joka tyhjennetään. Tyhjennän sen kerran päivässä. Se käy ihan napin painalluksella. Paksujen mattojen kanssa pärjää hyvin, mutta pitkät hapsut voisivat jäädä kiinni. Itse käännän mökillä hapsumaton ne hapsut maton alle.

Kiitos vastauksesta.

Kiinnostaa kyllä, mutta pitäs oppia olla tekemättä kasoja lattioille ensin.

Ostin vasta uuden imurin ja vihaan sitä yli kaiken. Imee niin hitokseen kiinni, että aina saa irrotella mattoja.. kaikkeni oon kokeillut. Tytär onneksi osaa käyttää sitä paremmin, että tulee pari kertaa viikossa imuroitua. ;)

Vierailija
29/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa joka päivä kerätä lasten tavaroita lattioita, siksi se imuroi vaan pari kertaa viikossa. Meillä on myös liikaa tavaraa ja esim keittiössä pitäis tuolit nostaa pöydälle koska eihän se muuten saa pöydän alta imuroitua, ja siellähän niitä muruja vasta onkin. Mutta muuten tykkään kyllä, usein siivoan toista huonetta kun robo siivoaa toista. Ja koira ei välitä, alkuun murisi mutta tottui kyllä nopeasti, on normaaleilla hermoilla varustettu tapaus.

Vierailija
30/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa joka päivä kerätä lasten tavaroita lattioita, siksi se imuroi vaan pari kertaa viikossa. Meillä on myös liikaa tavaraa ja esim keittiössä pitäis tuolit nostaa pöydälle koska eihän se muuten saa pöydän alta imuroitua, ja siellähän niitä muruja vasta onkin. Mutta muuten tykkään kyllä, usein siivoan toista huonetta kun robo siivoaa toista. Ja koira ei välitä, alkuun murisi mutta tottui kyllä nopeasti, on normaaleilla hermoilla varustettu tapaus.

Meillä kiertää kivasti tuolinjalkoja (ikean henriksdalit) niin että saa pöydänkin alta otettua. Murut otan kyllä monesti pöydän pyyhkimisen jälkeen tuolla varsi-imurilla.

Vierailija
31/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti hei! Mikä turhake! En pidä imuroinnista, eikä koirakaan, mutten silti sellaista hommaa ikinä! Mieluummin vaikka lakaisen! Mutta kukin tyylillään. Jos on sulle tuonut pelastuksen, niin hyvä juttu!

Vierailija
32/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti hei! Mikä turhake! En pidä imuroinnista, eikä koirakaan, mutten silti sellaista hommaa ikinä! Mieluummin vaikka lakaisen! Mutta kukin tyylillään. Jos on sulle tuonut pelastuksen, niin hyvä juttu!

Miksi se on sinusta turhake? Onko sinulla aina karva- ja hiekkavapaa lattia, vai etkö vain välitä siitä? Minulla on ainakin elämässäni kivampia asioita kuin imuroiminen joka päivä. Se olisi vähintään 45min pois minun elämästäni joka päivä. Se on 11 päivää vuodessa!

Vierailija
33/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan uskaltaisi jättää sähkölaitetta työpäivän ajaksi pörräämään valvomatta kodissani. Enkä jaksaisi kuunnella monen tunnin hurinaa kotona ollessani. Vartti viikossa perinteisin menetelmin passaa tässä huushollissa.

Vierailija
34/63 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan uskaltaisi jättää sähkölaitetta työpäivän ajaksi pörräämään valvomatta kodissani. Enkä jaksaisi kuunnella monen tunnin hurinaa kotona ollessani. Vartti viikossa perinteisin menetelmin passaa tässä huushollissa.

Jätäthän sinä oletettavasti ilmastoinnin/lämmityksen päälle. Akvaarion ja kasvien valot. Jääkaapin ja pakastimen. Ei ole kyseessä kuitenkaan mikään pyörillä liikkuva krematorio... Mitä pelkäät että tapahtuu? Onko sinulla lapsia tai lemmikeitä ja minkä kokoisessa asunnossa asut jos vartti viikkoon riittää?

Vierailija
35/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovellu huonekaluja täynnä olevaan pikkuasuntoon.

Vierailija
36/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin joskus aikoinaan robotti-imurin hankkimista. Kävin oikein katsomassa sellaisen esittelyä kodinkoneliikkeessä. Silloin ne eivät vielä olleet kovin yleisiä kodeissa. Luovuin kuitenkin hankinta-ajatuksesta, koska niissä on kaikissa pyörivä harjatela.

Minulla on ollut Englannissa ”aku ankka -imuri”, jossa siis on varsi ja varressa pölypussi sekä leveä suulake tällaisella harjaavalla telalla. Samoin ostin lähinnä keittiötä varten (täällä Suomessa) Electroluxin ladattavan varsi-imurin jossa oli samantyyppinen ratkaisu.

Näiden kanssa imurointi oli ihan mahdotonta. Minulla on pitkä tukka ja irtohiukset jää kiinni pyörivään telaan ja jumittaa koko imurin. Vietin molempien näiden imurimallien kanssa vähintään puoli tuntia joka imuroimisen jälkeen (ja sen välillä) saksien ja muiden mahdollisten työkalujen kanssa irrotellen sataan kertaan telan ympärille kiertyneitä ja juuttuneita hiuksia.

Onko teillä robotti-imurin omistajilla kokemuksia tällaisista tukkaongelmista?

Vierailija
37/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsin joskus aikoinaan robotti-imurin hankkimista. Kävin oikein katsomassa sellaisen esittelyä kodinkoneliikkeessä. Silloin ne eivät vielä olleet kovin yleisiä kodeissa. Luovuin kuitenkin hankinta-ajatuksesta, koska niissä on kaikissa pyörivä harjatela.

Minulla on ollut Englannissa ”aku ankka -imuri”, jossa siis on varsi ja varressa pölypussi sekä leveä suulake tällaisella harjaavalla telalla. Samoin ostin lähinnä keittiötä varten (täällä Suomessa) Electroluxin ladattavan varsi-imurin jossa oli samantyyppinen ratkaisu.

Näiden kanssa imurointi oli ihan mahdotonta. Minulla on pitkä tukka ja irtohiukset jää kiinni pyörivään telaan ja jumittaa koko imurin. Vietin molempien näiden imurimallien kanssa vähintään puoli tuntia joka imuroimisen jälkeen (ja sen välillä) saksien ja muiden mahdollisten työkalujen kanssa irrotellen sataan kertaan telan ympärille kiertyneitä ja juuttuneita hiuksia.

Onko teillä robotti-imurin omistajilla kokemuksia tällaisista tukkaongelmista?

Minulla on myös pitkät paksut hiukset joita imuri sitten kerää niihin pyöriviin osiin... Mies setvii ne kerran viikossa/parissa kynsisaksien kanssa. N. 10min homma.

Vierailija
38/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnysten, kahden kerroksen ja koiran takia.

Vierailija
39/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynnysten, kahden kerroksen ja koiran takia.

No kynnykset käsitän, mutta kerrokset ei ole mikään ongelma jos ei niistä tee ongelmaa ja koira sopeutuu imuriin - jos ei sopeudu niin sen voi laittaa päälle kun koiran kanssa menee lenkille kuten eräs aiemmista keskustelijoista teki!

Ja hyvät ihmiset, ne kynnykset voi madaltaa ja asunnon/talon jälleenmyyntiarvokin nousee!

Vierailija
40/63 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska robotti-imuri ei osaa pestä kylppärin lattiaa cifillä hinkaten. Sen takia meillä käy Freska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän