24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä enää töihin
24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä kuulemma enää ikinä töihin Suomessa. Hän perustelee työttömänä oloaan sillä, että ei halua tukea nykyistä Euroopan poliittista tilannetta verorahoillaan. Väittää myös ettei heidän sukupolvensa muka tulisi ikinä edes saamaan eläkkeitä. Mikä neuvoksi? Tuleeko poikani vielä järkiinsä ja onko tuo vaan nuoruuden kapinallisuutta? :/
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään työntekijäkin nostaa palkkansa veronmaksajien rahoista yritystuista 8e tuntipalkalla.
Käytännössä samaa rahaa kuin mitä työtönkin saa.
Erona vain se että työn tekee sosialisti ja nostaa itselleen palkan.
Kapitalisti istuu kotona sohvalla perse homeessa ja nostaa samaa rahaa ilman työpanosta.
Hienonhieno ero.
Harvoin saa lukea tälläisiä totuuksia julkisesti.
Tottahan tuo on. Ap:n poika on viisas.
Tyhmät nostaa työtä tekemällä saman rahapotin yrittäjien tuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein joskus opiskelijana hanttihommia saadakseni rahaa käydä treffeillä naisten kanssa ja daameja kiinnosti asiansa kunnolla hoitava mies. Eikö nykynuorilla ole samanlaista driveä?
Nykynuori tekee laskelmat nopeasti päässään että töihin mentyä hän tekisi voittoa vain noin 200e enemmän, mitä tuista saa ja ne 200e menisi työmatkoihin ja eväisiin ja jäljelle jäävä osuus ei riittäisi samalaiseen driveen kuin sinulle jäi nuoruudessasi.
Maksatko itse muuten kelvollista palkkaa yritystuista joita vetelet työntekijöillesi?
Vai tekeekö työt sosialisti rahasta piittaamatta?
Nykynuoret on tyhmiä ja tietämättömiä ja kösitys työelämästä perustuu myytteihin ja huhuihin (koska omaa kokemusta ei ole). Luullaan että ”porvari riistää orjaa” ja tehdään 9e päiväpalkalla töitä, ja duunaria kyykytetään.
Olen ison teknologiafirman HR johtaja (iik! Johtaja! Riistäjä! Vai miten se nyt meni...) ja voin kertoa että DUUNARIT tienaa firmassamme hyvin, 3000-4000e jos ei tee matkatyötä, 5000-7000e jos tekevät matkatyötä. Ahkeran duunarin palkka on yhtä hyvä kuin keskitason pomojen (esim päälliköt).
En ymmärrä tätä kitinää. Palkan LISÄKSI työ tarjoaa valtavasti kaikkea muuta! Onnistumista, arvostusta, kollegoita, työmatkoja, kehittymistä.
Miten voi joku ajatella niin typerästi että ”en viitti mennä töihin kun käteen jää vaan 200e enemmän”. Työstä jää käteen paljon muutakin kuin se 200!.
Mutta, toiset haluaa ponnistella ja toiset ei. Ikävä sanoa mutta olen itsekin huomannut että nuoret miehet (juuri kouluttamattomat laiskurit) ovat nykypäivänä melko heikkoa ainesta. Siksi kannattaa melkein pyytää eläkeläiset takaisin töihin... ja kyllä tämä jo tietyissä ammateissa johtaa palkkojen nousuun, josta pääsevät nauttiman ne ahkerammat sukupolvet eli kolme-nelikymppiset. Tajuaako nuoret itse pelaavansa itsensä ulos sekä työelämän että oikean elämän pelikentältä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täss vielä se ahkera johtaja. Meille koulutetuille tämä toisaalta tietää hyvää. Kun nuori vellipersesukupolvi ei viitsi tehdä töitä, siitä on hyviäkin seurauksia. Hyonoja toki se että verotus nousee. Nyt jo mulla menee 50% palkasta, tulevaisuudessa varmaan 70%.
Mutta hyvää on se että palkat nousee rajusti kun ahkeraa osaavaa työvoimaa ei enää ole.
Kaikki yrotystoiminta ei suomesta katoa, esim kauppa, sote, koulutus, liikenne.
Jatkossa saan siis tuplapalkkaa tällä menolla jolloin se 70% veroaste ei haittaa niin paljon.Sossulokit nyt paukuttaa henkseleitä, uhkailee sisällissodalla ja uhoaa naurettavaa junttiurpo ideologiaa. Mutta kun ovat vanhoja latuvat katkerasti. Ei omaisuutta, ei tuloja, ri perhettä, surkein mahdollienn vanhainkoti jossa paskavaipat jalassa 24/7.
Sitten taas minä ahkera urallani duunia painanut otan kalleimman yksityisen vanhuspalvelutalon jossa uima-altaat drinkkitarjoilut ja hierojat. Työnteko kantsokaas kannattaa!
Onnea vaan parasiitit, edestänne löydätte typeryytenne.
Siellä hikisenä ja tärisevänä hekumoit vanhusvaippaikääsi, mutta fakta on että joudut maksamaan etkä voi asialle tehdä mitään kuin ulista asiasta vauvapalstalla.
Huvittava tapaus. Mene huomenna töihin maksamaan lisää. Muuta neuvoa et saa.
Tottakai joudun maksamaan luksuksesta. Meidän ero on vaan se että mulla on varaa maksaa. Ei harmita yhtään. Drinkkilasi nousee uima-altaalla, skool!
Voisko olla että hän vain kokee itsensä työttömänä nurkkaanahdistetuksi ja on keksinyt tällaisen selityksen vaikka oikeasti työtä ei vain löydy? Monelle työttömälle varmasti tuttua se kun työkuvioista kysellään ihan liikaa ja saattapa siinä jo jotain "ihan sama"-tyylistä laukaista vastaukseksi. Eli tilanteen voisi vain rauhoittaa.
Jos hän on tosissaan, aika auttanee. Tukien avulla ei kuitenkaan hirveästi matkustella ja ostella, mitä töissäkäyvät kaverit saattavat tehdä. Tyttöystävä saattaa myös avata silmät, perheen perustaminen voi olla hieman heikkoa tästä lähtökohdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein joskus opiskelijana hanttihommia saadakseni rahaa käydä treffeillä naisten kanssa ja daameja kiinnosti asiansa kunnolla hoitava mies. Eikö nykynuorilla ole samanlaista driveä?
Tuntuu että vähemmän nuoria miehiä enää naiset kiinnostaa, tietokonepelit ja päihteet taitaa olla se ainoa viihteen muoto.
Todella köyhää enkä nyt puhu rahasta.yksilönvapaudet ja yksilöllisesti ovat myös vaihtaneet seksinharrastamisen masturbointiin, kun ovat niin yksilökeskeisiä voitontavoittelijoita.
Kaikista taloudellisinta voittoa ajatteleva kapitalisti syö myös omat siemennesteensä, koska laskelmoi että kulutetut kalorit pitää ottaa takaisin.
Naisiin ja työhön ei kannata kaloreita kuluttaa. Talousasiat menee aina kaikessa edelle.
Ei kannata hankkia ystäviä, kun muuten alkoholiannokset pitäisi oppia jakamaan muiden kanssa.
Ei helv... naurattaa nämä lokit jotka uhoaa, uhkailee ja yrittää perustella kaikin tavoin että heidän sossuloisen elämä on ”arvokas” älymystön elämä ja ollaan niin ideologista että.
Siis tehän olette alinta pohjasakkaa. Jatkakaa toki kuvitelmissanne sitä että olette ideologisesti älykkäitä, me muut nauretaan. Teillä ei ole eikä tule olemaan mitään osaa päätöksentekoon, ei edes omasta elämästänne tai tukienne tasosta. Heittosäkkejä, aina toisten armoilla ja aina velvollisia raportoimaan rahanne ja kiikuttamaan lappusenne sossuun. Ja siitä olette sitten niin ylpeitä.
Ei hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynuori tekee laskelmat nopeasti päässään että töihin mentyä hän tekisi voittoa vain noin 200e enemmän, mitä tuista saa ja ne 200e menisi työmatkoihin ja eväisiin ja jäljelle jäävä osuus ei riittäisi samalaiseen driveen kuin sinulle jäi nuoruudessasi.
Maksatko itse muuten kelvollista palkkaa yritystuista joita vetelet työntekijöillesi?
Nykynuoret on tyhmiä ja tietämättömiä ja kösitys työelämästä perustuu myytteihin ja huhuihin (koska omaa kokemusta ei ole). Luullaan että ”porvari riistää orjaa” ja tehdään 9e päiväpalkalla töitä, ja duunaria kyykytetään.
Olen ison teknologiafirman HR johtaja (iik! Johtaja! Riistäjä! Vai miten se nyt meni...) ja voin kertoa että DUUNARIT tienaa firmassamme hyvin, 3000-4000e jos ei tee matkatyötä, 5000-7000e jos tekevät matkatyötä. Ahkeran duunarin palkka on yhtä hyvä kuin keskitason pomojen (esim päälliköt).
En ymmärrä tätä kitinää. Palkan LISÄKSI työ tarjoaa valtavasti kaikkea muuta! Onnistumista, arvostusta, kollegoita, työmatkoja, kehittymistä.Miten voi joku ajatella niin typerästi että ”en viitti mennä töihin kun käteen jää vaan 200e enemmän”. Työstä jää käteen paljon muutakin kuin se 200!.
Mutta, toiset haluaa ponnistella ja toiset ei. Ikävä sanoa mutta olen itsekin huomannut että nuoret miehet (juuri kouluttamattomat laiskurit) ovat nykypäivänä melko heikkoa ainesta. Siksi kannattaa melkein pyytää eläkeläiset takaisin töihin... ja kyllä tämä jo tietyissä ammateissa johtaa palkkojen nousuun, josta pääsevät nauttiman ne ahkerammat sukupolvet eli kolme-nelikymppiset. Tajuaako nuoret itse pelaavansa itsensä ulos sekä työelämän että oikean elämän pelikentältä??
Edelleenkin sosialisti kyllä käy töissä ja porvarisielu kyllä porvarin metkut tuntee ja jää tukien varaan, kun on tehnyt laskelmansa työnteon kannattavuudesta.
Turhaa sinä kiukuttelet sukulaissieluillesi siitä että ei kaikki voi menestyä, mutta heille laskelmissaan menestys on nostaa tukia ja elää yksilönvapaudellista voittoa omassa kuplassaan.
Sosialistit kyllä käyvät töissä ja ilman sosialisteja tämä hyvinvointimalli olisi jo tuhoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä kitinää. Palkan LISÄKSI työ tarjoaa valtavasti kaikkea muuta! Onnistumista, arvostusta, kollegoita, työmatkoja, kehittymistä.Miten voi joku ajatella niin typerästi että ”en viitti mennä töihin kun käteen jää vaan 200e enemmän”. Työstä jää käteen paljon muutakin kuin se 200!.
Edelleenkin sosialisti kyllä käy töissä ja porvarisielu kyllä porvarin metkut tuntee ja jää tukien varaan, kun on tehnyt laskelmansa työnteon kannattavuudesta.
Turhaa sinä kiukuttelet sukulaissieluillesi siitä että ei kaikki voi menestyä, mutta heille laskelmissaan menestys on nostaa tukia ja elää yksilönvapaudellista voittoa omassa kuplassaan.
Sosialistit kyllä käyvät töissä ja ilman sosialisteja tämä hyvinvointimalli olisi jo tuhoutunut.
Amen tälle! Täysi komppi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täss vielä se ahkera johtaja. Meille koulutetuille tämä toisaalta tietää hyvää. Kun nuori vellipersesukupolvi ei viitsi tehdä töitä, siitä on hyviäkin seurauksia. Hyonoja toki se että verotus nousee. Nyt jo mulla menee 50% palkasta, tulevaisuudessa varmaan 70%.
Mutta hyvää on se että palkat nousee rajusti kun ahkeraa osaavaa työvoimaa ei enää ole.
Kaikki yrotystoiminta ei suomesta katoa, esim kauppa, sote, koulutus, liikenne.
Jatkossa saan siis tuplapalkkaa tällä menolla jolloin se 70% veroaste ei haittaa niin paljon.Sossulokit nyt paukuttaa henkseleitä, uhkailee sisällissodalla ja uhoaa naurettavaa junttiurpo ideologiaa. Mutta kun ovat vanhoja latuvat katkerasti. Ei omaisuutta, ei tuloja, ri perhettä, surkein mahdollienn vanhainkoti jossa paskavaipat jalassa 24/7.
Sitten taas minä ahkera urallani duunia painanut otan kalleimman yksityisen vanhuspalvelutalon jossa uima-altaat drinkkitarjoilut ja hierojat. Työnteko kantsokaas kannattaa!
Onnea vaan parasiitit, edestänne löydätte typeryytenne.
Siellä hikisenä ja tärisevänä hekumoit vanhusvaippaikääsi, mutta fakta on että joudut maksamaan etkä voi asialle tehdä mitään kuin ulista asiasta vauvapalstalla.
Huvittava tapaus. Mene huomenna töihin maksamaan lisää. Muuta neuvoa et saa.
Tottakai joudun maksamaan luksuksesta. Meidän ero on vaan se että mulla on varaa maksaa. Ei harmita yhtään. Drinkkilasi nousee uima-altaalla, skool!
Kun nuoret naiset lähtevät tähän kapinaan mukaan, voit unohtaa drinkit ja kylvytykset... Ei ketään kiinnosta sun hoitaminen ja vaippojen vaihto, sorry. Köyhät kuolevat nopeasti sairauksiin, mutta sinä voit pitkittää kärsimyksiäsi vakuutus- ja eläkevaroillasi. Pelkään pahoin, että se olet sinä, joka itket yksinäisyyttä paskat housussa 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Ei helv... naurattaa nämä lokit jotka uhoaa, uhkailee ja yrittää perustella kaikin tavoin että heidän sossuloisen elämä on ”arvokas” älymystön elämä ja ollaan niin ideologista että.
Siis tehän olette alinta pohjasakkaa. Jatkakaa toki kuvitelmissanne sitä että olette ideologisesti älykkäitä, me muut nauretaan. Teillä ei ole eikä tule olemaan mitään osaa päätöksentekoon, ei edes omasta elämästänne tai tukienne tasosta. Heittosäkkejä, aina toisten armoilla ja aina velvollisia raportoimaan rahanne ja kiikuttamaan lappusenne sossuun. Ja siitä olette sitten niin ylpeitä.
Ei hyvää päivää.
Nyt on suolaa matkassa :D
Mitä päätöksen tekoon tulee, niin siinä ei ole sanaa sen enempää työssäkäyvällä kuin tukia nostelevallakaan. Sori
Vierailija kirjoitti:
Jos poikasi on sitä mieltä, ettei yhteiskunnalta riitä hänelle eläkettä, niin miten hän ajattelee, että yhteiskunnalta riittää hänelle toimeentulotukea koko elämäksi? Millä hän aikoo elää? Omavaraistaloudessako?
Alapeukkujen määrästä päätellen tällä palstalla on tosi paljon porukkaa, joka ei tiedä, että työssäolevien verotuloilla kustannetaan sekä eläkkeet että toimeentulotuet. Typerykset luulevat, että on jokin eläkerahasto, jonne kaikki kerryttävät itse omat eläkkeensä. Totuus on, että työssäkäyvät (+yritykset) pääosin kustantavat kaikkien eläkkeet, koko ajan, vuosi kerrallaan.
Miksei kouluissa opeteta sitä, miten rahat kertyvät valtiolle? Idiootit luulevat, että rahaa saa pankista tai kuppaavat vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Hahahaa! Ei nouse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan samat kokemukset videopeleistä. Työt ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaa! Ei nouse.
Kyllä lokit uhoaa! Eiköhän jollain 5000-6000e eläkkeellä enemmän juhlita kuin 600e kansaneläkkeellä. Mutta uskotelkaa nyt oikein urakalla itsellenne että teidän lokkeilu kantaa läpi elämän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan samat kokemukset videopeleistä. Työt ei kiinnosta.
Et todellakaan saa, luulet ehkä saavasi kun muusta paremmasta et tiedä.
Tää ketju pitäisi lähettä Antti Rinteelle. Tämän pitäisi inspiroida TURBO aktiivimalliin jossa jokainen työkykyinen kannetaan töihin väkisin.
Tuet vastikkeelliseksk. Niin tulee tapahtumaan enivei. Siinä on lokeille tulevaisuutta.
Saa joku tehtaanjohtaja nilkki tehdä omat työnsä, minä poika se vaan pelaan ja harrastan liikuntaa. Sorry ei ole aikaa työnteolle =)
Kerro sille että kannattaa mennä töihin. Aloittaa vaikka keikkatyöllä tai osapäiväisenä että saa tuntumaa.
Oma poikani tekee reippaasti töitä nyt armeijan jälkeen ja tienaa hyvin rahaa.
Varmaan pari tonnia kohta tilillä ja sitten menee iltakouluun.
Yhdestä lauantaikeikasta sai 138 euroa!
Eikö sitä kiinnosta tienaaminen?
Samalla saa tutustua muihin nuoriin eikä tarvitse miettiä näitä teorialtaan yksin( kuulee muiden ajatuksia töissä).
Nuoria miehiä kiinnostaa nykyään nuoret miehet. Joitakin harvoja enää pelkät naiset. On maailma muuttunut tässäkin suhteessa...