Nainen: kuinka moni aloitteistasi on torjuttu?
Ihan nyt sillä asialla kyselen, kun joillain miehillä tuntuu olevan ihmeellinen kuvitelma siitä, että naisilla olisi deittimarkkinoilla helpompaa kuin miehillä. Minä puolestani väitän naisten ja miesten välisen eron olevan se, että me naiset emme ole niin kovia syyttelemään muita epäonnestamme, vaan käännämme katkeruuden ennemmin sisäänpäin.
Oma vastaus tulee kommentteihin jatkoksi.
Kommentit (108)
Ihan trolliketju taas, sillä kuten hyvin tiedämme, naiset eivät tee ns. aloitteita. Joten en näe tälle ketjulle kovin pitkää ikää.
Ap jatkaa: oman arvion mukaan vain n. 5% omista aloitteistani on johtanut toivottuun lopputulokseen (yhden illan juttu, treffit, suhde, mikä milloinkin). Yllättävän monesti on käynyt myös niin, että mies on ensin tarttunut aloitteeseen ja sitten lyönyt jarrut pohjaan. En ole mikään kedon kaunein kukka vaikka olenkin muuten hyvä tyyppi, sillä ehkä on tai sitten ei ole vaikutusta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan trolliketju taas, sillä kuten hyvin tiedämme, naiset eivät tee ns. aloitteita. Joten en näe tälle ketjulle kovin pitkää ikää.
No ei varmasti sulle teekään, kun vietät elämäsi kotona tietokoneen edessä nyhjöttäen.
En mä nyt enää muista, moniko aloitteistani on torpattu, mutta moni. Eikä siinä mitään. Hetken se kirpaisee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yhtä lukuunottamatta
Samoin! Sen yhden kanssa olen nyt naimisissa.
Sanoisin että 90% on torjuttu ihan suoraan joko nätisti tai jopa käsketty painua vttuun. Ne loput 10% on olleet kiinnostuneita vain seksistä, joko kertapanosta tai panosuhteesta. Käytännössä miehet on siis torjuneet kaikki aloitteeni enkä siksi enää teekään niitä itse. Tyhjän saa pyytämättäkin.
N42
Jokainen. Myöskään miehet ei tee minulle aloitteita.
Kaikki mitkä olen tehnyt. Parempi vaan odottaa, että mies tekee aloitteen ja itse vaan miettii tarttuuko tarjoukseen vai ei.
Kaikki 6 poikakaveriani olen itse aktiivisesti iskenyt mutta ei niistä kukaan pidemmäksi ajaksi jäänyt. Opin jo että tuskin olivat oikeasti kiinnostuneitakaan, kunhan vähän aikaa hengasivat kun joku kiinnostui.
Mutta yksi torjuttiin kokonaan.
Suurin osa. Kolmesti toimi, en edes halua tietää kuinka monta kertaa sain pakit. Nykyinen mies viimeisin noista kolmesta.
Aloin seurustella nuorena (lukiolaisena) mieheni kanssa n. 25 v sitten. En ehtinyt ihan kauheasti tehdä aloitteita sitä ennen. Kaikki jotka tein, torjuttiin. Olin muka liian nuori tai en muuten en saanut vastakaikua.
Oletetaan että edes kolmasosa kommenteista pitäisi paikkansa. Sehän tarkoittaisi sitä, että miesten ei kannattaisi tehdä aloitteita, koska naiset tekisivät niitä heille. Tällöin myös kiltimmilläkin miehillä olisi vientiä, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Hupiketju.
Ketjussa miehet vähättelemässä naisten omia kokemuksia koska?
Olen usein saanut kuulla fraasin "Haluaisin, mutta en voi, koska....". Lauseen loppu vaihtelee.
"Olen liian vanha sinulle"
"Rakastan vaimoani enkä halua pettää häntä"
"En halua pilata ystävyyttämme"
"Jos loput työyhteisöstä saa tietää, voi tulla ongelmia".
Pakkeja on siis tullut, mutta ei muistaakseni koskaan siitä syystä ettei olisi kiinnostanut. Tai sitten miehet ovat vain tarttuneet lähimpään tekosyyhyn antaakseen lempeät pakit. (Tästä voi myös päätellä, että olen aiemmin elämässä tavoitellut vääränlaisia miehiä.) Useimmiten on kyllä onnistunut, tai sitten mies on ehtinyt tehdä aloitteen ennen minua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki 6 poikakaveriani olen itse aktiivisesti iskenyt mutta ei niistä kukaan pidemmäksi ajaksi jäänyt. Opin jo että tuskin olivat oikeasti kiinnostuneitakaan, kunhan vähän aikaa hengasivat kun joku kiinnostui.
Mutta yksi torjuttiin kokonaan.
Mulla ihan sama kokemus, periaatteessa ollut helppoa saada mies hetkeksi rinnalleen ihan vaan kun ovat olleet liian nössöjä sanomaan ei. Totuus selvinnyt vasta myöhemmin, siis ettei oikeasti edes kiinnostanut. Mun mielestä paljon kipeämpää kuin suora ja selkeä torjunta.
Kaikki yhtä lukuunottamatta