Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonlopun kunniaksi KÄNNIMOKAT-ketjua tulille. Oksensitko anopin kenkään, suutelitko väärää ihmistä?

Vierailija
10.08.2019 |

Aloitan , heti alkuun korostan sitä että alkoholi ei sovi minulle missään muodossa enkä nykyään enää juo.

-Menin laivan yökerhossa kysymään tummalta mieheltä voimmeko suudella kun "mä en oo enne koskaan suudellut n"""iä", tyyppi ei tajunnut suomea ja lopulta sönkötin vain " kan ai kiss juu?" . Vedettiin sitten kielareita siinä ja mies olisi halunnut minut hyttiinsä.
- Oksensin pussikaljoilla kaverin sipsipussiin. Jossa oli vielä sipsejä.
- Riitelin mieheni kanssa, vedin purkin melatoniinia ja huusin itkien tekeväni itsarin. Tuo olikin sitten viimeinen humalani, 2 vuotta sitten.

Kommentit (1118)

Vierailija
421/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten parisuhteeni oli hieman huonona. Sitten kotona join kalsarikännejä yksin, ja eräs puolituttu laittoi facessa ehdotteluviestiä. Huomionkipeänä tuli viestittelyyn lähdettyä mukaan ja jokusen viikkoa kirjoiteltiinkin, vaikka tyyppi ei kiinnostanut millään tasolla. Ukolla alkoi olla jo tunteita (tai ehkä enemmän tahtoi pukille) ja viestittely alkoi käydä kovin passiivisaggressiiviseksi vaatimuksineen. Laitoin pelin seis. Pahin kännimoka tämä on siksi, että sain ikuisen ristin tuosta tyypistä, laittaa ain silloin ja tällöin jotain läähpuuh-juttuja, vaikka olen ilmaissut etten tahdo hänen kanssaan mitään.

Vierailija
422/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskassa kävin kusemassa asvaltille bajamajan sijaan. Afrikkalainen mies näki kyykkypissaukseni todeten englanniksi että haluaa panna minua isoon perseeseeni ja tarttui käteeni taluttaakseen minua pusikkoon. Sain riuhtaistua käteni irti otteesta ja notkuin pari varttia järjestyksenvalvojan vieressä yrittäen puhelimitse tavoittaa kadonnutta kaveriani samalla kun ahdistelija vilkutteli minulle pusikon kätköistä

😂😂😂😂

Oliko miehen lähestymisyritys vain seksin ehdottamisessa, vai ahdisteliko? Minusta seksin ehdottaminen ei ole ahdistelua, vaan korkeintaan sosiaalisesti taitamatonta, jos siis molemmat henkilöt ovat vapaa-ajalla. Mutta jos jankkasi ehdotuksen ja kieltäytymisesi jälkeen, oli ahdistelija.

No minä sanoisin, että jos käsi pitää oikein riuhtaista irti otteesta ja sen verran pelottaa, että menee järkkärin viereen seisomaan, niin aika ahdistavalta kuulostaa.

Niin kuulostaa, mutta kyseessähän voi olla vain oma virheellinen tulkinta tilanteesta, ja se taas voi perustua mm ennakkoluuloille tai -asenteille. Samoin kuin se, jos huolestuu nähdessään kahden pojan taluttavan kännistä tyttöä, tai syyttäessään miestä humalatilan hyväksikäytöstä, vaikka molemmat olisivat todellisuudessa olleet kännissä ja mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistatin eiemmin viestini liian avautumisen takia, mutta laitan tähän yhden mokan siitä takasin.

Riitelin parikymppisenä silloisen poikakaverin kanssa. Se asui paritalossa, jonka toisessa päässä asui 6kymppinen mies. Ajauduin sitten kännissä sen naapurin ukon luokse. Muistan sen että esitteli minulle haitariaan ja taisi sitä vähän soittaakin, sitten löysinkin itseni jo sängystä ukon kanssa. Päätin voihkia ja huutaa oikein kuuluvasti kun ukko minua nai, koska tiesin poikakaverin seinän takana kuulevan.

Seuraavana päivänä (ehkä)kuulin kaverilta, että poikakaveri oli paiskonut huonekalujaan pitkin pihaa ja hakannut niitä palasiksi kirveellä. 

Vierailija
424/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, miten ketjussa henkilökohtaiset mielipiteet otetaan raivolla. Jos joku vain mainitsee, että itsestään ajatus suuseksistä randomin kanssa tuntuisi kuvottavalle, niin tähänkin vastataan raivolla, että mene pois ketjusta. Plus haukutaan sievistelijäksi, lestaksi ja vaikka mitä.

Tai tulee vähän mieleen, että mahdetaanko sittenkään olla itse ihan sinut noiden kokemuksiensa kanssa, kun reagoidaan noin vahvasti.

Perusteeton ylenkatsova asenne saa ihmiset ymmärrettävästi olemaan pitämättä jostakin. Ei se, että sinä et halua seksiä tuntemattoman henkilön kanssa. Varsinkin, kun noiden kirjoittaja ei osannut vastata mitään loogista, kun kysyttiin miksi kahden aikuisen välinen seksi olisi moraalitonta, tai miksi nainen ei voisi harrastaa irtosuhteita ja omata hyvän itsetunnon.

On täysin ok kertoa, jos ei halua irtosuhteita. Sen ilmoittaminen tällaisessa ketjussa haukkuen muut moraalittomiksi ja oman arvon tunteensa kadottaneiksi ei ole ok, varsinkaan jos mielipidettään ei osaa perustella mitenkään järkevästi.

No itse ainakin vastasin vain kysymykseen, että mitä naiset saavat suuseksin antamisesta.

Mainitsin vielä, että henkkoht, eli henkilökohtaisesti, minun mielestäni, suuseksi tuntemattoman kanssa on ehdoton ei (mutta oman tutun ja turvallisen puolison kanssa kylmä) + muistutus siitä, että taudit leviävät myös suuseksin välityksellä.

Ja tästä minua nimiteltiin vaikka miksi.

Vierailija
425/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistatin eiemmin viestini liian avautumisen takia, mutta laitan tähän yhden mokan siitä takasin.

Riitelin parikymppisenä silloisen poikakaverin kanssa. Se asui paritalossa, jonka toisessa päässä asui 6kymppinen mies. Ajauduin sitten kännissä sen naapurin ukon luokse. Muistan sen että esitteli minulle haitariaan ja taisi sitä vähän soittaakin, sitten löysinkin itseni jo sängystä ukon kanssa. Päätin voihkia ja huutaa oikein kuuluvasti kun ukko minua nai, koska tiesin poikakaverin seinän takana kuulevan.

Seuraavana päivänä (ehkä)kuulin kaverilta, että poikakaveri oli paiskonut huonekalujaan pitkin pihaa ja hakannut niitä palasiksi kirveellä. 

Kuulostaa onnelliselta parisuhteelta.

Vierailija
426/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hel*etti mitä kännihu*ria suomalaiset naiset on!

Jos tässä ketjussa olisi miesten kännimokia, niin ihan varmasti tuo sama kommentti olisi siinäkin. Sehän on naisen vika, jos mies panee sammumispisteessä olevaa naista. Suomalaisessa miehessä ei miesten mielestä ole koskaan mitään vikaa.

Naisella ei sitten ole mitään vastuuta riisuessaan itsensä alasti ja levittäessään jalkansa miehelle.

Juurikin tätä olen aina ihmetellyt, että jos molemmat on aikuisia ja kahden promillen kännissä päättäneet naida keskenään, niin miestä syytetään naisen humalatilan hyväksikäytöstä.

Missä olet nähnyt näin tapahtuvan? Tässä ketjussa on puhuttu noin mm sen vuoksi, että aikuiset selvinpäin olevat grillityöntekijät ovat panneet ilman kumia 16v kaatokännissä olevaa teiniä.

Itse en ole juuri tuota grilliviestiä tästä ketjusta pongannut, joten ehkä siksi en osannut tuohon yhdistää. Palstalla sen sijaan on useammassakin ketjussa haukuttu miehiä, kun ovat panneet aikuisia humalaisia naisia. Harvemmin ne miehetkään siellä baarissa kuivin suin on, joten aika turvallista olettaa että useimmissa tapauksissa molemmat on kännissä. 

No tuollaisissa tapauksissa molemmilla on ihan samanlainen vastuu. En ymmärrä tuollaista käytöstä. Itse olen törmännyt vain tuohon, että oon joutunut esim baarissa "pelastamaan" kaatokännissä olevia kavereitani miehiltä, jotka eivät itse juuri juo ja vaikuttavat aika selviltä, mutta juottavat naista ja ostavat tälle lisää, ja kun nainen on hyvässä kunnossa niin tahtovat jatkoille. Kaikenlaista tapahtuu yöelämässä, eihän suoranaiset tyrmäystipatkaan varmaan kovin harvinaisia ole, ja moni sellaisen saanut ei välttämättä kehtaa ilmoittaa poliisille juuri sen takia, että kuvittelevat olevansa itse vastuussa juopottelun takia, tai luulevat vain juoneensa ihan liikaa tajuamatta että kyseessä oli tyrmäystipat.

Toisin sanoen kaverisi haluaa juoda ja haluaa seksiä. Työnsit nenäsi asiaan joka ei sulle kuulu. Siinä vaiheessa kun kaverisi alkaa olla baarissa tiiviimmin miehen kanssa on sinulle oikea ratkaisu hienotunteisesti poistua. Tai jättää heidät rauhaan.

Vierailija
427/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tapahtunut kahdesti.

Oon nuollut henkilön X kanssa bileissä. Jonkin aikaa myöhemmin huomaan, että suutelen eri tyyppiä! Olen siis ollut niin kännissä etten ole tajunnut vaihtaneeni jätkää ja eipä ne tietenkään ole vastaan laittaneet. Oon luullut vaan että sama tilanne jatkuu. :D

Kiva sitten huomata että siellä väkijoukon keskellä oon ns. lennellyt kukasta kukkaan... Toisella kerralla se oli joku täysin tuntematon vieläpä.

Vierailija
428/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa onnelliselta parisuhteelta.

Lol, eikö. 

Luulin olevani tulenpalavasti rakastunut, "intohimoa" riitti, puolin ja toisin.

Vierailija
429/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, miten ketjussa henkilökohtaiset mielipiteet otetaan raivolla. Jos joku vain mainitsee, että itsestään ajatus suuseksistä randomin kanssa tuntuisi kuvottavalle, niin tähänkin vastataan raivolla, että mene pois ketjusta. Plus haukutaan sievistelijäksi, lestaksi ja vaikka mitä.

Tai tulee vähän mieleen, että mahdetaanko sittenkään olla itse ihan sinut noiden kokemuksiensa kanssa, kun reagoidaan noin vahvasti.

Perusteeton ylenkatsova asenne saa ihmiset ymmärrettävästi olemaan pitämättä jostakin. Ei se, että sinä et halua seksiä tuntemattoman henkilön kanssa. Varsinkin, kun noiden kirjoittaja ei osannut vastata mitään loogista, kun kysyttiin miksi kahden aikuisen välinen seksi olisi moraalitonta, tai miksi nainen ei voisi harrastaa irtosuhteita ja omata hyvän itsetunnon.

On täysin ok kertoa, jos ei halua irtosuhteita. Sen ilmoittaminen tällaisessa ketjussa haukkuen muut moraalittomiksi ja oman arvon tunteensa kadottaneiksi ei ole ok, varsinkaan jos mielipidettään ei osaa perustella mitenkään järkevästi.

No itse ainakin vastasin vain kysymykseen, että mitä naiset saavat suuseksin antamisesta.

Mainitsin vielä, että henkkoht, eli henkilökohtaisesti, minun mielestäni, suuseksi tuntemattoman kanssa on ehdoton ei (mutta oman tutun ja turvallisen puolison kanssa kylmä) + muistutus siitä, että taudit leviävät myös suuseksin välityksellä.

Miksi tulet tämmöiseen ketjuun paasaamaan seksivalistusta. Nämä on menneitä mokia kaikki, vaikea palata ajassa taaksepäin ja sanoa "en nuolekaan, vaikka mieli tekis, voi tulla tauti!". Anna olla jo. 

Vierailija
430/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He he just kirjoitti:

Vai että vielä lestaks sanotaan:D tolla logiikalla kaikki ne järkevät ja älliään käyttävät jotka ei halua harrastaa irtoseksiä randomejen kanssa on lestoja ja tiukkapipoja niin aika huonosti on ihmisellä elämänhallinta hukassa ja järki

Ei toi toimi että selvinpäin jeesustelet täällä. Sun pitäisi olla kännissä ja kiimainen, että voisit todistaa asian. Mutta eihän sinua edes känniin ja sitä kautta randomiin seuraan saisi, joten ihan tyhjää puhetta. Oletko absolutistikin.

Vierailija
431/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanreissun vika ilta exän kanssa vähän venähti (lue: kreisibailattiin tappiin asti).

Lento lähti 8 ja oltiin hotellissa aamuviideltä.

Ennen seitsemää istuessani pöntöllä hokasin, että hei pitäis varmaan olla siellä lentokentällä jo 60km päässä..

Potkin exän ylös ja tulipalokiireellä taksiin joka ajoi helvetin kovaa. Ehdittiin :D Oli muuten elämäni kamalin lento siinä oksennusdarrassa.

Vierailija
432/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä ketjussa olisi miesten kännimokia, niin ihan varmasti tuo sama kommentti olisi siinäkin. Sehän on naisen vika, jos mies panee sammumispisteessä olevaa naista. Suomalaisessa miehessä ei miesten mielestä ole koskaan mitään vikaa.

Naisella ei sitten ole mitään vastuuta riisuessaan itsensä alasti ja levittäessään jalkansa miehelle.

Juurikin tätä olen aina ihmetellyt, että jos molemmat on aikuisia ja kahden promillen kännissä päättäneet naida keskenään, niin miestä syytetään naisen humalatilan hyväksikäytöstä.

Missä olet nähnyt näin tapahtuvan? Tässä ketjussa on puhuttu noin mm sen vuoksi, että aikuiset selvinpäin olevat grillityöntekijät ovat panneet ilman kumia 16v kaatokännissä olevaa teiniä.

Itse en ole juuri tuota grilliviestiä tästä ketjusta pongannut, joten ehkä siksi en osannut tuohon yhdistää. Palstalla sen sijaan on useammassakin ketjussa haukuttu miehiä, kun ovat panneet aikuisia humalaisia naisia. Harvemmin ne miehetkään siellä baarissa kuivin suin on, joten aika turvallista olettaa että useimmissa tapauksissa molemmat on kännissä. 

No tuollaisissa tapauksissa molemmilla on ihan samanlainen vastuu. En ymmärrä tuollaista käytöstä. Itse olen törmännyt vain tuohon, että oon joutunut esim baarissa "pelastamaan" kaatokännissä olevia kavereitani miehiltä, jotka eivät itse juuri juo ja vaikuttavat aika selviltä, mutta juottavat naista ja ostavat tälle lisää, ja kun nainen on hyvässä kunnossa niin tahtovat jatkoille. Kaikenlaista tapahtuu yöelämässä, eihän suoranaiset tyrmäystipatkaan varmaan kovin harvinaisia ole, ja moni sellaisen saanut ei välttämättä kehtaa ilmoittaa poliisille juuri sen takia, että kuvittelevat olevansa itse vastuussa juopottelun takia, tai luulevat vain juoneensa ihan liikaa tajuamatta että kyseessä oli tyrmäystipat.

Juuri lauantain näin tytön, joka oli ihan umpikännissä. Siis ihan naamat. Kaksi poikaa kuljetti häntä jonnekin. Osallistuin tapaukseen sen verran, että hommasin taksin ja käskin viedä tytön nukkumaan. Pojat olivat tytön kavereita, tiesivät osoitteenkin mutta vannoin heitä ettei mitään sammuneen panemista. Että olkaa herrasmiehiä. Lupasivat. Ilmeisesti, tai toivottavasti, tälläisen keski-ikäisen äiti-ihmisen auktoriteetti toimii 😂😂

Jos siinä olisi ollut kaksi mustaa miestä tai selvästi jotain setiä, niin olisin soittanut poliisin.

Jos hyvää hyvyyttäni saattaisin kaveria kämpille ja siihen tulisi joku täti-ihminen edes vihjailemaan hyväksikäytöstä tai vastaavasta, niin käskisin kyllä pitämään suunsa kiinni kovinkin sanakääntein. Ihme, että nykyään miehet nähdään raiskaajina ja juvöksikäyttäjinä joka tilanteessa.

Niinpä. Varsinkin tummat. Että tummista olisi heti ilmoittanut poliisille, valkoisten kohdalla kävi vain mielessä!

Tuleeko Oulu mieleen tai Eno? 

Vierailija
433/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitikö sinun kirjoittaa että kysyit kysymyksen mitä ihminen saa suuseksin antamisesta (tuntemattomalle)? Minä vastasin siihen kysymykseen ihan asiallisesti, koska en kokenut sitä mitenkään loukkaavana.

Mutta varmaan joku voi kokea hieman alentuvana paasauksena sen, jos samassa kommentissa valistat aikuisia ihmisiä seksitaudeista. Varsinkin kun samat tyypit ovat myöntäneet mokat, eli näissä kommenteissa se on yleensä juurikin se seksin suojaamattomuus, tai se että tuli lähdettyä sellaisen tyypin mukaan, jonka seuraan ei selvänä ollessaan olisi lyöttäytynyt.

Seksitaudit voivat yhtälailla tarttua myös parisuhdeseksissä, tai suudellessa. Samoin parisuhteissa suosituissa ehkäisymenetelmissä voi olla naisille negatiivisia terveysvaikutuksia, ja ympäristövaikutuksia.

Ei seksi koskaan ole mitenkään 100% turvallista. Tietenkin kumin käyttämättömyys on aina se riskiä lisäävä moka.

Vierailija
434/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroin 17v. kaverin kotibileissä isäntäväen saunan lauteet täyteen tulista sinappia. En tiedä mitä vanhempansa sanoivat kun tulivat kotiin.

Vierailija
435/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri lauantain näin tytön, joka oli ihan umpikännissä. Siis ihan naamat. Kaksi poikaa kuljetti häntä jonnekin. Osallistuin tapaukseen sen verran, että hommasin taksin ja käskin viedä tytön nukkumaan. Pojat olivat tytön kavereita, tiesivät osoitteenkin mutta vannoin heitä ettei mitään sammuneen panemista. Että olkaa herrasmiehiä. Lupasivat. Ilmeisesti, tai toivottavasti, tälläisen keski-ikäisen äiti-ihmisen auktoriteetti toimii 😂😂

Jos siinä olisi ollut kaksi mustaa miestä tai selvästi jotain setiä, niin olisin soittanut poliisin.

Jos hyvää hyvyyttäni saattaisin kaveria kämpille ja siihen tulisi joku täti-ihminen edes vihjailemaan hyväksikäytöstä tai vastaavasta, niin käskisin kyllä pitämään suunsa kiinni kovinkin sanakääntein. Ihme, että nykyään miehet nähdään raiskaajina ja juvöksikäyttäjinä joka tilanteessa.

Niinpä. Varsinkin tummat. Että tummista olisi heti ilmoittanut poliisille, valkoisten kohdalla kävi vain mielessä!

Tulee, samalla tavalla kuin valkoisten miesten taluttaessa tulee mieleen kaikki valkoisten miesten tekemät r*iskaukset? :D

Vierailija
436/1118 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi eno, se lapsen -råiskaaja vai murhååja?

Vierailija
437/1118 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä osa vinkuu ja itkee ja haukkuu niitä jotka ei oo vetänyt perseitä:D naurattaa, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Itse myönnän kuuluvani tuohon kategoriaan kännimokailijat mut ei edes pahimmassa jurrissa oo tullut mieleen mitään kimppakivaa tai ryhmäorgiat, en niin paljon kännissä ole kuitenkaan ollut ja nyt monta, monta vuotta absolutisti. Kännissä olen vaan hoilannut ties kenelle rakkauden tunnustuksia ja hokenut kuuluvani seksuaali vähemmistöön vaikka olen hetero ja oksentanut pihalle mut kämpässä myös. Onneksi on ollut kaverit jotka pitänyt huolta, saattanut taksitolpalle jne

Vierailija
438/1118 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän, miksi nykynaisilla on niin paljon seksi"kokemuksia".

Te ette selvästikään ole hallinneet alkoholinkäyttöänne lainkaan. Tsiisus, mitä juttuja.

Vierailija
439/1118 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on vielä vedelleet somaleita ja kenialaisia ILMAN KUMIA.

Voi pyhä taudinkuva sentään. Ei paljoa HIV: t pelota suomalaisia naidia kännissä.

Vierailija
440/1118 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten moraalittomia voi ihmisistä tullakkaan kännissä. Ja miten niin moni vaan hetken mielijohteesta päätyy panemaan ties kenen kanssa ja miten päin vain ja missä vain.... voi luoja tätä nykyajan seksikulttuuria.

Niimpä, voi luoja miten mahtavaa. :) Enää ei naista kivitetä tai heitetä roviolle jos vaikka pimperoon lipsahtaakin jonkun muun kuin vanhempien valitseman aviomiehen kikkeli.

Vapaa seksi on parasta mitä ihmiskunnalle on tapahtunut!

/66

Vapaa ja vapaa. Seksi on ok, holtiton seksi on hengenvaarallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi