Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö naisille järjestää selviytymiskoulutus kun miehillä on asevelvollisuus

Vierailija
09.08.2019 |

Pitäisikö naisille järjestää selviytymiskoulutus kun miehillä on asevelvollisuus. Naiset vietäisiin asumaan johonkin kehitysmaahan paikalliseen perheeseen vuoden ajaksi. Kodinhoitoa, lastenhoitoa, ruoanlaittoa, sosiaalisten tilanteiden hallintaa jne.

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä nykynuorista, mutta minä ainakin olen opetellut noita asioita jotain 5-vuotiaasta kersasta saakka. Että siinä kohtaa kun se naapurin Mikko lähti inttiin leikkimään, minä olin jo about 13 vuotta harjoitellut noita ap;n mainitsemia "taitoja". 

Jos nyt sit jotain pitäisi mennä harjoittelemaan, niin mieluummin vaikka sairaanhoidollisia taitoja. Toisaalta ne opitaan aika nopeasti siinä hädän tullessakin ja käytännössä. 

Vierailija
102/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että oli trollialoitus. On tärkeää, että naiset saavat samat taidot kuin miehet.

Miksi ette sitten ehdota kansanedustajille lakimuutosta, jolla velvoitetaan naisetkin osallistumaan jollain tavalla maanpuolustukseen. On helppo lätistä niitänäitä kun ei kosketa itseä eikä tehdä mitään muutoksen eteen.

Koska itsepuolustus vie voiton maanpuolustuksesta tässä asiassa. Ei riitä mielenterveyttä alkaa taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Tähän on tultu ja varmaan naiset vie lopulta pallitkin meiltä, jotta tasa-arvo toteutuu täydellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat naiset voisi laittaa tiettyyn ikään mennessä synnyttämään.

Ai mieleståsi pakkoraskaus ja pakkosynnyttäminen jossa naisen kärsii ja alapää repeää on verrannollinen poikien 4kk armeijaleikkiin?

Miksi miehet on niin tyhmiä?

Varusmiespalveluksen tai reserviläispalveluksen aikana voi kuolla tai vammautua (ja näin on ikävä kyllä tapahtunutkin joskin onneksi harvoin). Joten olepa itse tyhmä.

Vierailija
104/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voisi olla vastaavan pituinen kodinhoidon koulutus. Nyt jos joku nainen pitää tätä epätasa-arvoisena, koska kodinhoito ei ole mitään naisten työtä, niin ei se maanpuolustuskaan ole mitään miesten työtä. Naiset saisi valita intti tai kodinhoidon koulutus. Yhtä pitkiä molemmat.

Salli mun nauraa !

Tarvittaisiinko muka puolen vuoden koulutus sihen että osaisi sitten sen jälkeen vasta asua kotonaan ?

No jo on uusavuttomaksi sitten mennyt meininki nykyään, jos kerran näin on!

Suurimman osan nuorista naisista lempiruoka on nykyään "lähikaupan valmissalaatti". Ei minkäänlaista ruoanlaittotaitoa. Huolehdii siinä sitten perheestäsi saati itsestäsi.

Vegaanisipsillä ja energiajuomalla, oluella ja maggarallako sitten sinä luomakunnan kruunu teet kulinaarisia ihmetekoja?

Vierailija
105/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo aloitusviestissä kuvattu kuulostaisi ihan fiksulta asialta? Naiset oppisivat siinä sivussa myös niitä janoamiaan vieraita kulttuureja ja kunnioitusta oman maansa miehiä ja yhteiskuntaa kohtaan.

Miehille opetetaan armeijassa kunnioittamaan oman maansa naisia ja yhteiskuntaa? Mielenkiintoista, miksiköhän se sitten ei tule koskaan heistä esille?

Koska moni mies huomaa viimeistään pian armeijan jälkeen etteivät suomalaiset naiset ole puolustamisen arvoisia. Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Reserviläiset ovat viime kädessä valmiita puolustamaan tätä maata ja teitä naisia hengellään...tai ainakin ennen olivat...voi tulla ikävä äkkiä jos takapihalle ilmestyy kutsumattomia pieniä vihreitä miehiä...

Naiset ystävystyy pienten vihreiden miesten kanssa ja tekevät pieniä vaalean vihreitä lapsia.

Tuosta on jo kokemuksia viimeisten kansainvälisten panosammuntojen aikana. Suomalaisten nuorten miesten ollessa laittamassa ainoataan alttiiksi, kotirintamalla nuoret naiset laittoivat ihan jotain muuta alttiiksi "työvanjuen edessä". Hyi stana, eivätkä edes kehdanneet hävetä.

Muualla Euroopassa tällaiset vihollisen kanssa veljeilleet piestiin ja ajettiin kaljuiksi, täällä - ei mitään.

Ai nuoret naiset? Kyllä ne oli lähinnä aviovaimot jotka joutuivat alentumaan siihenkin saadakseen ruokaa niille miehenkin lapsille.

Ja piestiinkö siellå rintamalla sikailleet, h.omostelleet ja r.aiskanneet suomalaiset miehet kun tulivat takaisin sodasta? Eipä niin vaan sankareita olivat.

Vierailija
106/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viikon mittainen panokoulu. On hyvä perehtyä tulevaan pääasialliseen naisten tehtävään ajoissa.

Vierailija
107/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voisi olla vastaavan pituinen kodinhoidon koulutus. Nyt jos joku nainen pitää tätä epätasa-arvoisena, koska kodinhoito ei ole mitään naisten työtä, niin ei se maanpuolustuskaan ole mitään miesten työtä. Naiset saisi valita intti tai kodinhoidon koulutus. Yhtä pitkiä molemmat.

Salli mun nauraa !

Tarvittaisiinko muka puolen vuoden koulutus sihen että osaisi sitten sen jälkeen vasta asua kotonaan ?

Suurimman osan nuorista naisista lempiruoka on nykyään "lähikaupan valmissalaatti". Ei minkäänlaista ruoanlaittotaitoa. Huolehdii siinä sitten perheestäsi saati itsestäsi.

Vegaanisipsillä ja energiajuomalla, oluella ja maggarallako sitten sinä luomakunnan kruunu teet kulinaarisia ihmetekoja?

Osaan tehdä ja olen tehnytkin erilaisia keittoja, makaronilaatikkoa, lasagnea, kinkkukiusausta, salaatteja, kana- ja kalaruokia ym. Veikkaisin että osaan laittaa ruokaa paremmin kuin ikäiseni keskivertonainen, nuoremmista puhumattakaan.

Vierailija
108/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä nyt vallitsee joku konsensus asiasta niin miksette mammat vaadi kansanedustajianne puuttumaan tilanteeseen ja järjestämään nuorille naisille vuoden kodinhoitokoulutuksen...? Että tyttärenne oppisivat pitämään huolta kodista ja perheestä.

Osaan kyllä itsekin opastaa tyttäriäni hoitamaan kotia ja lapsia. Miksi siihen tarvittais erikseen koulutusta? Eri asia sitten ellei kotona olla opetettu mitään, silloin sen ymmärtäisin. Kodinhoitoa ja ruuanlaittoa opin äidiltäni ja muuttamalla omaan kotiin opin sitä lisää. Teen jopa käsitöitä oikein mielelläni, paitsi nykyihmiset eivät sitä arvosta pätkääkään, erityisesti miehet eivät arvosta. 

En tarvitse kansanedustajia tähän asiaan.

Vierailija
109/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mieleståsi pakkoraskaus ja pakkosynnyttäminen jossa naisen kärsii ja alapää repeää on verrannollinen poikien 4kk armeijaleikkiin?

Varusmiespalveluksen tai reserviläispalveluksen aikana voi kuolla tai vammautua (ja näin on ikävä kyllä tapahtunutkin joskin onneksi harvoin). Joten olepa itse tyhmä.

Jokaisen naisen alapää vauriotuu synnytyksessä vai mistä luulet puheet löysyydestä tulevan? Lisäksi sisuskalut valuu alas ja jopa ulos vaginasta. Ulosteenpidätyskyky menee kokonaan tai merkittävästi enemmän kuin yhdellä naisella sadasta synnyttäjästä. Moniko on armeijan käytyään loppuelämän kakkavaipoissa?

Vierailija
110/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä nyt vallitsee joku konsensus asiasta niin miksette mammat vaadi kansanedustajianne puuttumaan tilanteeseen ja järjestämään nuorille naisille vuoden kodinhoitokoulutuksen...? Että tyttärenne oppisivat pitämään huolta kodista ja perheestä.

Osaan kyllä itsekin opastaa tyttäriäni hoitamaan kotia ja lapsia. Miksi siihen tarvittais erikseen koulutusta? Eri asia sitten ellei kotona olla opetettu mitään, silloin sen ymmärtäisin. Kodinhoitoa ja ruuanlaittoa opin äidiltäni ja muuttamalla omaan kotiin opin sitä lisää. Teen jopa käsitöitä oikein mielelläni, paitsi nykyihmiset eivät sitä arvosta pätkääkään, erityisesti miehet eivät arvosta. 

Empiiristen kokemusten perusteella suurin osa äideistä väittää opettavansa tyttärilleen kodinhoitoa ja ruoanlaittoa, mutta todellisuudessa nuo taidot ovat nuorilla naisilla nykyään käytännössä nollassa.

Ehkä se neuvominen on sitä, että rööki huulessa ja sidukkatölkki kädessää huudetaan sohvalta, että laita ranskikset ja nakit uuniin...

Vierailija
111/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskauteen/synnytykseen voi kuolla tai vammautua. Tuleeko jurpolle yllätyksenä? Silti naiset tekevät sen vapaaehtoisesti, moni jopa monta kertaa. Kyllä on ihme nillitystä taas, kasvaisit jo aikuiseksi.

Vierailija
112/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen naisen alapää vauriotuu synnytyksessä vai mistä luulet puheet löysyydestä tulevan? Lisäksi sisuskalut valuu alas ja jopa ulos vaginasta. Ulosteenpidätyskyky menee kokonaan tai merkittävästi enemmän kuin yhdellä naisella sadasta synnyttäjästä. Moniko on armeijan käytyään loppuelämän kakkavaipoissa?

Taidat kuitenkin liioitella asiaa. Sitä en kiellä, että syntymä on brutaali tapahtuma, mutta suurin osa naisista selviää synnytyksestä ilman elämää haittavia vammoja.

Vierailija
113/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empiiristen kokemusten perusteella suurin osa äideistä väittää opettavansa tyttärilleen kodinhoitoa ja ruoanlaittoa, mutta todellisuudessa nuo taidot ovat nuorilla naisilla nykyään käytännössä nollassa.

Ehkä se neuvominen on sitä, että rööki huulessa ja sidukkatölkki kädessää huudetaan sohvalta, että laita ranskikset ja nakit uuniin...

En tiedä, itse en polta enkä käytä alkoholia. Kädestä pitäen olen lapsiani opettanut, myös poikaa. Ovat kyllä vielä niin nuoria ettei yhdelläkään tule olemaan omaa kotia vielä pitkään aikaan. Muiden lapsista en voi olla vastuussa. 

Jos itse törmäät vain niihin rööki huulessa ranskikset uuniin naisiin, sietäisit valita seurasi huolellisemmin.

Vierailija
114/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salli mun nauraa !

Osaan tehdä ja olen tehnytkin erilaisia keittoja, makaronilaatikkoa, lasagnea, kinkkukiusausta, salaatteja, kana- ja kalaruokia ym. Veikkaisin että osaan laittaa ruokaa paremmin kuin ikäiseni keskivertonainen, nuoremmista puhumattakaan.

Perusruokaa jota kyllä jokainen osaa tehdä, tuo nyt on vähimmäisvaatimus oli sukupuoli mikä tahansa.

Vierailija
115/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salli mun nauraa !

Perusruokaa jota kyllä jokainen osaa tehdä, tuo nyt on vähimmäisvaatimus oli sukupuoli mikä tahansa.

Just. No mikäs on neidin bravuuri sitten? Älä nyt vaan sano, että hanhenmaksa viiriäisen munilla ja tryffelikastikkeella...

Vierailija
116/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse selviytymiskoulutusta, olen kasvanut maaseudulla talossa, jossa ei ollut juoksevaa vettä, eikä sähköjä. Luulisin pärjääväni luonnossa vallan mainiosti, eri asia on haluaisinko. Jos joki katastrofi tulisi, vaikka asteroidi tulossa päin, niin taitaisin matkustaa pääkallopaikalle.

Mitä tulee sotiin ja armeijaan: minun takia ainakaan ei kenenkään tartte lähteä henkeään uhraamaan, mulle on ollut koko elämäni ajan täydellisen yhdentekevää, kuuluuko se seutu, jossa asun Suomeen, Ruotsiin (aikoinaan ollut osa sitä), N-liittoon, myöh. Venäjään (aikoinaan ollut osa sitä) tai Brysselin vaikutuspiiriin. Ihan sama, se ei mitenkään radikaalisti minun elämääni muuta /ole muuttanut/muuttaisi. Tosin esim. pakkoruotsi olisi saattanut olla pakkovenäjää, mikä olisi ollut parannus, sillä venäjä nyt on maailmankieli verrattuna johonkin ruotsiin, toisaalta EU:hun kuuluminen ei ole pelastanut pakkoruotsilta, mutta käyriltä kurkuilta kyllä. Suurimpaan osaan suomalaisia en tunne minkäänlaista yhteenkuuluvuutta, he voisivat ihan hyvin olla joltain toiselta planeetalta, ja niin ne varmaan onkin. 

Isoäitini oli aikoinaan tyynesti vaihtanut tsaarin kuvan Suomen ekan pressan kuvaan ja oli vain todennut, että rumempaan vaihtui.  

Vierailija
117/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse selviytymiskoulutusta, olen kasvanut maaseudulla talossa, jossa ei ollut juoksevaa vettä, eikä sähköjä. Luulisin pärjääväni luonnossa vallan mainiosti, eri asia on haluaisinko. Jos joki katastrofi tulisi, vaikka asteroidi tulossa päin, niin taitaisin matkustaa pääkallopaikalle.

Mitä tulee sotiin ja armeijaan: minun takia ainakaan ei kenenkään tartte lähteä henkeään uhraamaan, mulle on ollut koko elämäni ajan täydellisen yhdentekevää, kuuluuko se seutu, jossa asun Suomeen, Ruotsiin (aikoinaan ollut osa sitä), N-liittoon, myöh. Venäjään (aikoinaan ollut osa sitä) tai Brysselin vaikutuspiiriin. Ihan sama, se ei mitenkään radikaalisti minun elämääni muuta /ole muuttanut/muuttaisi. Tosin esim. pakkoruotsi olisi saattanut olla pakkovenäjää, mikä olisi ollut parannus, sillä venäjä nyt on maailmankieli verrattuna johonkin ruotsiin, toisaalta EU:hun kuuluminen ei ole pelastanut pakkoruotsilta, mutta käyriltä kurkuilta kyllä. Suurimpaan osaan suomalaisia en tunne minkäänlaista yhteenkuuluvuutta, he voisivat ihan hyvin olla joltain toiselta planeetalta, ja niin ne varmaan onkin. 

Isoäitini oli aikoinaan tyynesti vaihtanut tsaarin kuvan Suomen ekan pressan kuvaan ja oli vain todennut, että rumempaan vaihtui.  

EIkös trollitehtaan työaika ole jo päättynyt? Vai onko teillä nykyään työt kolmessa vuorossa siellä rajan takana?

Vierailija
118/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salli mun nauraa !

Just. No mikäs on neidin bravuuri sitten? Älä nyt vaan sano, että hanhenmaksa viiriäisen munilla ja tryffelikastikkeella...

Nauratti lähinnä että pidät perusruuan tekoa mainitsemisen arvoisena asiana. Pitääkö sua oikein kiittää erikseen siitä että osaat tehdä makaronilaatikkoa ja salaattia?

Vierailija
119/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salli mun nauraa !

Nauratti lähinnä että pidät perusruuan tekoa mainitsemisen arvoisena asiana. Pitääkö sua oikein kiittää erikseen siitä että osaat tehdä makaronilaatikkoa ja salaattia?

Tuskin osaat edes noin montaa perusruokaa itse tehdä. Jos pitää veikata niin makaronimössö on teillä usein ruokalistalla niiden ranskisten ja nakkien lisäksi.

Vierailija
120/129 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö ettå kaikki maailman ihmiset on naiset tehneet myös teidät kaikki? Ilman naisten ylivoimaista luomisvoimaa täällä ei olisi mitåän eikä ketåän. Kummasti naisia rankaistaan tästå koko elämän ajan. Jo enmen kuin lapsi tulee naiselle edes mieleen tai vaikka naisella ei ole edes kohtua niin häntä kohdellaan toisen luokan kansalaisena jolle ei haluta eikå tarvi antaa työtä ei ainakaan valituista kum se kuitenkin tekee vaan lapsia. Mies sitä vastoin on aivan mahtava kun tulee isäksi, jatkaa sukua saa perillisiä.

Sitten miehet itkee jostain noin 4kk armeijasta josta on heille vain hyötyå työelämässäkin. Niin toki sille noin 70% miehistä jotka sen armeijan kåy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi