Mitä ruokia ensi viikolle? En keksi mitään
Suunnittelen ensi viikon ruokalistaa, mutta en keksi mitään eikä edes oikein tee mieli mitään. Olisiko ideoita tai mitä ruokia itse teette?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse miettiä mitä syön , ostin kuukauden ateria korvikkee pussit
Oletko sinä se pussipastatyttö...?
Vierailija kirjoitti:
Meneehän se kuukausi lisäainelitkuilla ja siitä eteenpäin elimistön parantamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä se pussipastatyttö...?
En ole
Meillä itse tehtyä pitsaa, kana ja jauheliha. Makaroonilaatikkoa, perunoita ja nakkikastiketta, kinkkupekonipastaa ja uunikalaa raneilla. Kauhean epäterveellistä nyt kun kirjoitin ylös ja luin nämä :o
Ehkä seuraavalla viikolla keittoja ja salaattia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko, uunilohi, lasagnekeitto..
Lasagnekeitto?
Joo! Uusi tuttavuus itsellekin kannattaa googlettaa. Itse tein jonkin aikaa sitten ja ihan tajuttoman hyvää. Käytin jauhelihaa, juustoista kermaa, tomaattipyrettä, mausteita ja rikoin sekaan lasagnelevyjä. En edes muista mitä kaikkea laitoin mutta oli tajuttoman hyvää.
Pakko kokeilla joku päivä vaikka vähän oudolta kuulostaa. Ja itseasiassa kuulostaa aika hyvältä. :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitää suunnitella? Meillä syödään fiiliksen mukaan.
Minusta on hirveää mennä töiden jälkeen kauppaan ihmettelemään, mitä sitä tekisi ruuaksi. Ruuanlaitto on helpompaa, kun tietää mitä minäkin päivänä tehdään.
Itse teen viikonloppuna kaalilaatikkoa ja täytettyjä paprikoita. Kaalilaatikkoa jää ensi viikollekin.
2 päivän kaalilaatikko
2 pv lihapullia: 1/kanttarellikermakastikkeella ja 2/ tomaattikastikkeella.
2pv lohikeitto ja saaristolaisleipä
1pv vaikka melanzale alla parmigiana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagnekeitto?
Joo! Uusi tuttavuus itsellekin kannattaa googlettaa. Itse tein jonkin aikaa sitten ja ihan tajuttoman hyvää. Käytin jauhelihaa, juustoista kermaa, tomaattipyrettä, mausteita ja rikoin sekaan lasagnelevyjä. En edes muista mitä kaikkea laitoin mutta oli tajuttoman hyvää.
Pakko kokeilla joku päivä vaikka vähän oudolta kuulostaa. Ja itseasiassa kuulostaa aika hyvältä. :D
joo, makaronivellin sukulainen😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagnekeitto?
joo, makaronivellin sukulainen😅
Ehkä, ehkä ei. Lisäksi sipulia, valkosipulia ym. päälle sitten vielä juustoraastetta. Kannattaa kokeilla. Alla pari ohjetta, itse sovelsin aika rankalla kädellä ja käytin ihan hajotettuja lasagnelevyjä. Helppoa ja kaikki yhdessä kattilassa niin ei tule edes paljon tiskiä. :)
Täältä löytyy toinen toistaan parempia reseptejä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hirveää mennä töiden jälkeen kauppaan ihmettelemään, mitä sitä tekisi ruuaksi. Ruuanlaitto on helpompaa, kun tietää mitä minäkin päivänä tehdään.
Itse teen viikonloppuna kaalilaatikkoa ja täytettyjä paprikoita. Kaalilaatikkoa jää ensi viikollekin.
En minä koskaan ihmettele kaupassa mitä ostan. Intuitio ohjaa minua ostoksilla. Toki voi tulla heräteostoksia samalla. :)
ma: intialainen curry tofulla, quinoa-riisi
ti: sienikastiketta ja tagliatelle-pastaa
ke: tomaattinen linssikeitto
to: kaalilaatikko
pe: tacot (esim. papumuhennoksella ja "meksikolaisella" riisillä)
la: pizza
su: lasagne tms "pastavuoka" (tähän voi käyttää jääkaapista tähteet, mm. tacojen täytteet, salsat, linssikeiton jämät, juustonkannikat jne)
Toki yhdestä ruoasta riittäisi usealle päivälle, jos tekee isot annokset eikä ole suuri perhe syömässä.
Outo kai olen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä koskaan ihmettele kaupassa mitä ostan. Intuitio ohjaa minua ostoksilla. Toki voi tulla heräteostoksia samalla. :)
Samma på här. Olen kaikkiruokainen joten ei tuota minullekaan ongelmia mitä syö.
Meillä on lähipäivinä kanttarellikastike + tuorepasta, broilerisalaatti, uunimakkara +perunat, tortillat.. lasten lemppareita, itse korvaan lihatuotteet kalalla tai kasvisruoalla.
Linssikeitto, munakoisocurry, täytetyt paprikat tai kesäkurpitsat, tomaattinen tonnikala-anjovispasta, pestopasta pinaatilla ja kesäkurpitsalla. Kala, perunat ja pinaatti.
BBC Good Food ja foodnetwork ovat minulla ahkerassa käytössä.
Paistettua lohta ja uunissa paahdettuja bataattilohkoja. Bataatista tulee tosi hyvää, kun maustat sen merisuolalla ja chilihiutaleilla. Vielä vaikka fetasalaattia kaveriksi, suolainen feta sopii hyvin bataatin makeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee kerralla koko viikoksi niin ei tarvi jatkuvasti miettiä.
Mä söin tänään chili-tomaattikeittoa ja grilled cheese - en ole varma miten se sanotaan suomeksi. Ihan superhyvää!
Vierailija kirjoitti:
Mä söin tänään chili-tomaattikeittoa ja grilled cheese - en ole varma miten se sanotaan suomeksi. Ihan superhyvää!
Eli sellainen grillattu juustovoileipä? Tosin yleensä se taidetaan tehdä ihan pannulla.