Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokia ensi viikolle? En keksi mitään

Vierailija
09.08.2019 |

Suunnittelen ensi viikon ruokalistaa, mutta en keksi mitään eikä edes oikein tee mieli mitään. Olisiko ideoita tai mitä ruokia itse teette?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse miettiä mitä syön , ostin kuukauden ateria korvikkee pussit

Vierailija
22/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä se pussipastatyttö...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneehän se kuukausi lisäainelitkuilla ja siitä eteenpäin elimistön parantamisella.

Vierailija
24/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä se pussipastatyttö...?

En ole

Vierailija
25/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itse tehtyä pitsaa, kana ja jauheliha. Makaroonilaatikkoa, perunoita ja nakkikastiketta, kinkkupekonipastaa ja uunikalaa raneilla. Kauhean epäterveellistä nyt kun kirjoitin ylös ja luin nämä :o

Ehkä seuraavalla viikolla keittoja ja salaattia..

Vierailija
26/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikko, uunilohi, lasagnekeitto..

Lasagnekeitto?

Joo! Uusi tuttavuus itsellekin kannattaa googlettaa. Itse tein jonkin aikaa sitten ja ihan tajuttoman hyvää. Käytin jauhelihaa, juustoista kermaa, tomaattipyrettä, mausteita ja rikoin sekaan lasagnelevyjä. En edes muista mitä kaikkea laitoin mutta oli tajuttoman hyvää.

Pakko kokeilla joku päivä vaikka vähän oudolta kuulostaa. Ja itseasiassa kuulostaa aika hyvältä. :D

Vierailija
27/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pitää suunnitella? Meillä syödään fiiliksen mukaan.

Minusta on hirveää mennä töiden jälkeen kauppaan ihmettelemään, mitä sitä tekisi ruuaksi. Ruuanlaitto on helpompaa, kun tietää mitä minäkin päivänä tehdään.

Itse teen viikonloppuna kaalilaatikkoa ja täytettyjä paprikoita. Kaalilaatikkoa jää ensi viikollekin.

Vierailija
28/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivän kaalilaatikko

2 pv lihapullia: 1/kanttarellikermakastikkeella ja 2/ tomaattikastikkeella.

2pv lohikeitto ja saaristolaisleipä

1pv vaikka melanzale alla parmigiana

Vierailija
29/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasagnekeitto?

Joo! Uusi tuttavuus itsellekin kannattaa googlettaa. Itse tein jonkin aikaa sitten ja ihan tajuttoman hyvää. Käytin jauhelihaa, juustoista kermaa, tomaattipyrettä, mausteita ja rikoin sekaan lasagnelevyjä. En edes muista mitä kaikkea laitoin mutta oli tajuttoman hyvää.

Pakko kokeilla joku päivä vaikka vähän oudolta kuulostaa. Ja itseasiassa kuulostaa aika hyvältä. :D

joo, makaronivellin sukulainen😅

Vierailija
30/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasagnekeitto?

joo, makaronivellin sukulainen😅

Ehkä, ehkä ei. Lisäksi sipulia, valkosipulia ym. päälle sitten vielä juustoraastetta. Kannattaa kokeilla. Alla pari ohjetta, itse sovelsin aika rankalla kädellä ja käytin ihan hajotettuja lasagnelevyjä. Helppoa ja kaikki yhdessä kattilassa niin ei tule edes paljon tiskiä. :)

https://www.iheartnaptime.net/easy-lasagna-soup/

https://www.herkkusuut.com/juustoinen-lasagnekeitto/

Vierailija
31/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy toinen toistaan parempia reseptejä:

https://www.youtube.com/user/thesamlivecast/videos

Vierailija
32/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hirveää mennä töiden jälkeen kauppaan ihmettelemään, mitä sitä tekisi ruuaksi. Ruuanlaitto on helpompaa, kun tietää mitä minäkin päivänä tehdään.

Itse teen viikonloppuna kaalilaatikkoa ja täytettyjä paprikoita. Kaalilaatikkoa jää ensi viikollekin.

En minä koskaan ihmettele kaupassa mitä ostan. Intuitio ohjaa minua ostoksilla. Toki voi tulla heräteostoksia samalla. :)

Vierailija
33/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma: intialainen curry tofulla, quinoa-riisi

ti: sienikastiketta ja tagliatelle-pastaa

ke: tomaattinen linssikeitto

to: kaalilaatikko

pe: tacot (esim. papumuhennoksella ja "meksikolaisella" riisillä)

la: pizza

su: lasagne tms "pastavuoka" (tähän voi käyttää jääkaapista tähteet, mm. tacojen täytteet, salsat, linssikeiton jämät, juustonkannikat jne)

Toki yhdestä ruoasta riittäisi usealle päivälle, jos tekee isot annokset eikä ole suuri perhe syömässä.

Vierailija
34/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kai olen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä koskaan ihmettele kaupassa mitä ostan. Intuitio ohjaa minua ostoksilla. Toki voi tulla heräteostoksia samalla. :)

Samma på här. Olen kaikkiruokainen joten ei tuota minullekaan ongelmia mitä syö.

Vierailija
35/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähipäivinä kanttarellikastike + tuorepasta, broilerisalaatti, uunimakkara +perunat, tortillat.. lasten lemppareita, itse korvaan lihatuotteet kalalla tai kasvisruoalla.

Vierailija
36/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto, munakoisocurry, täytetyt paprikat tai kesäkurpitsat, tomaattinen tonnikala-anjovispasta, pestopasta pinaatilla ja kesäkurpitsalla. Kala, perunat ja pinaatti.

BBC Good Food ja foodnetwork ovat minulla ahkerassa käytössä.

Vierailija
37/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettua lohta ja uunissa paahdettuja bataattilohkoja. Bataatista tulee tosi hyvää, kun maustat sen merisuolalla ja chilihiutaleilla. Vielä vaikka fetasalaattia kaveriksi, suolainen feta sopii hyvin bataatin makeuteen.

Vierailija
38/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee kerralla koko viikoksi niin ei tarvi jatkuvasti miettiä.

Vierailija
39/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin tänään chili-tomaattikeittoa ja grilled cheese - en ole varma miten se sanotaan suomeksi. Ihan superhyvää!

Vierailija
40/42 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä söin tänään chili-tomaattikeittoa ja grilled cheese - en ole varma miten se sanotaan suomeksi. Ihan superhyvää!

Eli sellainen grillattu juustovoileipä? Tosin yleensä se taidetaan tehdä ihan pannulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan