Toiset on niin hienoja ihmisiä
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonnien palkkaa ja pääomatuloja nauttiva kolme-nelikymppinen pukumies ei voi ymmärtää tavallista kansaa tai duunareita.
Valitettavasti Suomikin on luokkayhteiskunta.
Ei varmaan ymmärräkkään.
Eivät tulot ja pukuun pukeutuminen ratkaise sitä mihin luokkaan oikeasti kuulut. Eikä tulot ja puvut tee jostain hienoa ihmistä.
Aloituksesi teksti on hyvä, mutta voisitko kehitellä sitä jotenkin vähän enemmän kuin vain jakamalla meihin ja noihin toisiin!
Mistä luulette niiden pukumiesten tulevan?
Oikeasti ne tulee sieltä mistä sinäkin.
mulle on sanottu et oon kuulemma "niitä hienoja ihmisiä" :DD ihan vaan ulkonäön perusteella, eikä mulla ollu edes koulutusta sillon. :D ja nytki kai duunarialalla, en kestäis millään kirjaviisaalla toimistoalalla, ei oo mun juttu ..
------
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaan mieleen kun duunari mieheni kävi tekemässä erään fyysisen työtehtävän jonkun ison pääjohtajan huvilalla. Vaimonsa kanssa olivat tehneet parin millin huvilla tietokoneilla töitä. Huvila oli ison golf kentän vieressä. Mietin vain miten köyhää, raskasta ja kurjaa meidän perheen elämä on. Ap
Ethän sä voi mennä noiden ihmisten pään sisään ja oikeasti selvittää mimmosta niiden elämä on verrattuna teidän elämään.
Liika raha voi luoda tyhjyyden tunnetta. Niiden ihmissuhteetkin voivat perustua pelkkään rahaan eli oikeita rakkaita ei välttämättä ole... kaikki saattaisi muuttua, jos niiden manit haihtuisi...
Saattavat tuntea itsensä ihan urpoiksi toisten rahakkaiden seurassa... eli mitä ne toiset rahakkaat oikeasti ovat joiden seura heille kelpaa... Yleensä iso raha haisee jollakin tavalla...
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä voi mennä noiden ihmisten pään sisään ja oikeasti selvittää mimmosta niiden elämä on verrattuna teidän elämään.
Liika raha voi luoda tyhjyyden tunnetta. Niiden ihmissuhteetkin voivat perustua pelkkään rahaan eli oikeita rakkaita ei välttämättä ole... kaikki saattaisi muuttua, jos niiden manit haihtuisi...
Saattavat tuntea itsensä ihan urpoiksi toisten rahakkaiden seurassa... eli mitä ne toiset rahakkaat oikeasti ovat joiden seura heille kelpaa... Yleensä iso raha haisee jollakin tavalla...
Ei se tämä köyhyys ja töiden raskaus yms ole myöskään onnea tuonut. Ap
Jos et ole tyytyväinen omaan elämääsi, muuta sitä. Uran vaihto on nykyään hyvin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole tyytyväinen omaan elämääsi, muuta sitä. Uran vaihto on nykyään hyvin helppoa.
Ei minulle ja mieskin on epäonnistunut. Sai vaan huonon duunin vaikka kuinka kouluttautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaan mieleen kun duunari mieheni kävi tekemässä erään fyysisen työtehtävän jonkun ison pääjohtajan huvilalla. Vaimonsa kanssa olivat tehneet parin millin huvilla tietokoneilla töitä. Huvila oli ison golf kentän vieressä. Mietin vain miten köyhää, raskasta ja kurjaa meidän perheen elämä on. Ap
Ne rikkaatkin alkoholisoituvat, eroavat, tekevät itsemurhia.
Saavat vammaisia lapsia, joutuvst onnettomuuksiin....
Vaikka rahalla saa apua helpommin, ei kukaan ole elämän murheilta turvassa
Oikeasti moni pukumies on tullut maalta ja osaa ajaa traktotia ja kyntää pellon. Niin hienoja ne on,
Kyllä kun kuunteli mieheni juttua, tuli mieleen että hän olisi itse halunnut olla siinä. Kävihän hän paljon kouluja ja sitten kuitenkin sai potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja joutui tyytymään nykyiseen kurjaan duuniinsa kun ei vanhan alan töitä saanut. Nyt sitten on elämä raskasta ja kurjaa.
Että ei ne opiskelut aina auta. Mieheltänikin ne meni ihan hukkaan
Ap
Kyllä pirttien pöydissä on luettu korkeampaa matematiikkaa.
Yhteiskunnalle paljon kannattavampaa, että älykkäät ihmiset tekevät tietokoneilla töitä ja vähemmän älykkäät niitä fyysisiä töitä. Ei mitään järkeä laittaa fyysikkoa leikkaamaan nurmikkoa itse, jos joku tyhmempi sen voi hoitaa. Ja tämä edesauttaa myös niitä heikompia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnalle paljon kannattavampaa, että älykkäät ihmiset tekevät tietokoneilla töitä ja vähemmän älykkäät niitä fyysisiä töitä. Ei mitään järkeä laittaa fyysikkoa leikkaamaan nurmikkoa itse, jos joku tyhmempi sen voi hoitaa. Ja tämä edesauttaa myös niitä heikompia ihmisiä.
Eli mieheni tavallaan teki väärin kun alkoi hyvin koulutetusta ihmisestä duunariksi. Olisi ollut ennemmin työtön. Ap
No voi kurjuus. Ei se elämä siitä tosin voivottelemalla ja muiden omaisuuden kadehtimisella parane.
Kuulostat ihan yhdeltä tuttavaltani, joka jatkuvasti surkuttelee omaa elämäänsä, eikä edes yritä tehdä mitään sen eteen, että elämä sitten muuttuisi paremmaksi. Kaikki pitäisi eteen kantaa ja niitä halveksutaan, jotka elämässä jotain saavuttavat. Todella raskasta seuraa.
Hah. Tunnen monta tosi rikasta tosi onnetonta ihmistä jotka keskittyvät vain kulissien ylläpitoon ja materialismiin. On statusta ja rahaa ja hienoja sitä ja tätä, mutta kotona saattaa parisuhde mennä päin peetä, lapset oireilee ja on masennusta jne. En sano että raha on se mikä tekee onnettomaksi, vaan ennemminkin sellainen kummallinen arvomaailma joka voi olla monella köyhälläkin ongelmana ja onnen tiellä. Jos raha ja ulkokuori menee sellaisten asioiden kuten rakkaus, mielenrauha, läsnäolo, lepo jne. edelle siinä ei auta vaikka omistaisit mitä. Se tyhjiö ei täyty ulkoapäin. Tätä ei päällepäin kaikista uskoisi ja uskon vilpittömästi että samaa on taustalla monen julkkiksen ym. paljon somessa ihailua saavan elämän taustalla. Ei ihmiset tiedä mitä ne kadehtii tai mikä niiden hienouksien hintana on ollut. Itse kadehdin monia rikkaita ja kuuluisia nuorempana, mutta enää en vaihtaisi osia. Tulen toimeen ja se riittää - jos en ole onnellinen se on yleensä ihan muista asioista kiinni.
Kymppitonnien palkkaa ja pääomatuloja nauttiva kolme-nelikymppinen pukumies ei voi ymmärtää tavallista kansaa tai duunareita.
Valitettavasti Suomikin on luokkayhteiskunta.