Itku pääsee Kelan kanssa
Hakemuksen käsittelyä ensin viivytettiin seitsemällä päivällä, kun vaadittiin lisää liitteitä. Vuokraa maksettu muka väärin, vaikka aivan oikea summa on maksettu. Nyt on mennyt jo yli seitsemän arkipäivää siitä kun laitoin lisäselvityksen. Kai heidän pitäisi olla tietoisia, että se seitsemän päivää lasketaan siitä kun pyydetyt liitteet ovat saapuneet. On se hakemus (toimeentulotuki) ollut sentään jo "käsittelyssä" neljä päviää... Ei pääse puhelimella läpi, monena päivänä yrittänyt. Ei kai auta kuin odottaa. Niin toivoin, että asia selviäisi ennen viikonloppua. Hakemuksen laitoin alunperin 22.7.
Oli vain pakko purkaa.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani käsityöläinen (ompelija) ja mun ei todellakaan kannata mennä töihin 8,41€ tuntipalkalla. Saan olla kotona lasten kanssa ja hoitaa kotia.
En nosta toimeentulotukea, mutta elän täysin yhteiskunnan ja miehen tuloilla.
Menen töihin(eli perustan yrityksen) sitten kun:
a) suomalaiset alkavat kannattamaan/vaatimaan/arvostamaan suomalaista työtä.
b)kun suurinosa kotouttamistuen, kielikurssien sun muiden yhteiskunnan maksamien etuuksien saajat menevät myös töihin ja maksavat veronsa yhteiseen kassaan. Miksi mun pitäisi raataa kun ei kaikilta kuitenkaan vaadita samaa?
c) saan lapseni hoidettua sellaiseen ikään, että pärjäävät hetken edes omillaan. Eli koululaisiksi. Tätähän kukaan ei kuitenkaan arvosta, että joku hoitaa lapsiaan kotona, vaikka vielä muutamia vuosikymmeniä sitten sen taisi olla aika normaalia.
Älä huoli, yhteiskunta säästää kun hoidat lapsia kotona. Päivähoito on yhteiskunnalle todella kallista, eikä päivähoitomaksut niistä kata kuin pienen osan. Toisaalta miehesi käy töissä eli elätätte itse perhettä. Ei sinua kukaan täällä kritisoi. Lasten etu olla kotona kun ovat pieniä :).
Ap, voin kertoa että menee ensiviikkoon. Soitin eilen omasta tt-tuestani jonka sössin itse ja kysyin että kauan käsittelyssä kestää. Tein myös hakemuksen viime kuussa, mutta mokasin, ja viime torstaina (1pvä) tein oikaisun kun tajusin virheen ja sanoivat että 7 arkipäivää kestää käsittelyssä eli ensi viikkoon menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Normaaliin elämiseen riittävät kyllä perustuet, kuten työttömyysturva, asumistuki ja mahdolliset lapsilisät. Ihmiset elävät yli varojensa.
Kyllä niillä pärjääkin, jos tulevat ajoissa ja oikein laskettuina. Aina ei käy niin hyvin että tulisivat.
Vierailija kirjoitti:
- Ttt ei ole tarkoitettu jatkuvaksi tueksi. Nyt hakija hakenut jo 5 kertaa tänä vuonna eli joka kuukausi. Elintasosi on liian korkea tuloihin nähden.
No kun ei töitä saa tai palkka on niin paska ettei edes toimeentulotuen normi täyty, niin kyllä sitä silloin on haettava jatkuvasti. Ja kyllä, elintasonsa saa asettaa sen minimitoimeentulotukinormin mukaiseksi. Jos ja kun niin tekee, niin turha väittää että elintaso on liian korkea.
Ehkä nämä ovat niitä asennekysymyksiä, mutta itse en koskaan ole halunnut hakea mitään toimeentulotukea, vaikka siihen olisinkin ollut oikeutettu. Elintasoa on mukautettu tulojen mukaan mieluummin. Omasta mielestä ttt on tarkoitettu todellakin väliaikaiseksi tueksi, jos esim pesukone menee rikki yms. Ei elintasoa ole tarkoitettu asetettavan sen mukaiseksi, että joka kuukausi pitäisi ttt hakea.
Mutta nyt ymmärrän, miksi ttt -menot pompanneet pilviin. Porukka elelee tahallaan yli varojensa ja sitten huudetaan oikeuksien perään Kelassa.
Minä olen ainakin velkaantunut noiden pitkien käsittelyaikojen takia. Erittäin pitkä ja vaikea stoori. En edes jaksa lähteä tästä avautumaan sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan ohjeissa ja kotiin tulevissa edellisissä päätöksissä kyllä lukee, että kannattaa tehdä hakemus kaksi viikkoa ennen kuukauden vaihtumista, eli siinä 16. pvän paikkeilla.
Vuokranmaksuhan näkyy tiliotteessa, miten siis tähän nyt vaaditaan lisäliitteitä? Ei taida kertomus pitää taaskaan paikkaansa.
Kela haluaa niitä liitteitä mitä se pyytää. ilman niitä hakemukset raukeavat sen ajaksi kun oikeat liitteet saapuvat käsittelyyn. Kelalle on ihan turha alkaa inisemään että tämähän tarvittava tieto näkyy tuossa ja tuossa. Ei käy valitettavasti. Kaikki on niin virallista.
Juu, totta. Turhia liitteitä pyytelevät, voisivat nyt vaan luottaa ihmisten sanaan. Tältäkin palstalta huomaa, että ihmiset ovat todella vastuuntuntoisia ja rehellisiä. Pitäisi vain voida laittaa sähköpostia tarvittavasta summasta ja Kelalta määrätään tilisiirto samalla sekunnilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Normaaliin elämiseen riittävät kyllä perustuet, kuten työttömyysturva, asumistuki ja mahdolliset lapsilisät. Ihmiset elävät yli varojensa.
Kyllä niillä pärjääkin, jos tulevat ajoissa ja oikein laskettuina. Aina ei käy niin hyvin että tulisivat.
Vierailija kirjoitti:
- Ttt ei ole tarkoitettu jatkuvaksi tueksi. Nyt hakija hakenut jo 5 kertaa tänä vuonna eli joka kuukausi. Elintasosi on liian korkea tuloihin nähden.
No kun ei töitä saa tai palkka on niin paska ettei edes toimeentulotuen normi täyty, niin kyllä sitä silloin on haettava jatkuvasti. Ja kyllä, elintasonsa saa asettaa sen minimitoimeentulotukinormin mukaiseksi. Jos ja kun niin tekee, niin turha väittää että elintaso on liian korkea.
Ehkä nämä ovat niitä asennekysymyksiä, mutta itse en koskaan ole halunnut hakea mitään toimeentulotukea, vaikka siihen olisinkin ollut oikeutettu. Elintasoa on mukautettu tulojen mukaan mieluummin. Omasta mielestä ttt on tarkoitettu todellakin väliaikaiseksi tueksi, jos esim pesukone menee rikki yms. Ei elintasoa ole tarkoitettu asetettavan sen mukaiseksi, että joka kuukausi pitäisi ttt hakea.
Mutta nyt ymmärrän, miksi ttt -menot pompanneet pilviin. Porukka elelee tahallaan yli varojensa ja sitten huudetaan oikeuksien perään Kelassa.
Minä olen ainakin velkaantunut noiden pitkien käsittelyaikojen takia. Erittäin pitkä ja vaikea stoori. En edes jaksa lähteä tästä avautumaan sen enempää.
Siis olet velkaantunut Kelan takia? Tästähän kannattaisi laittaa vaikka kantelu itse pääministerille. Kyllä valtiollakin jokin vastuu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan ohjeissa ja kotiin tulevissa edellisissä päätöksissä kyllä lukee, että kannattaa tehdä hakemus kaksi viikkoa ennen kuukauden vaihtumista, eli siinä 16. pvän paikkeilla.
Vuokranmaksuhan näkyy tiliotteessa, miten siis tähän nyt vaaditaan lisäliitteitä? Ei taida kertomus pitää taaskaan paikkaansa.
Kela haluaa niitä liitteitä mitä se pyytää. ilman niitä hakemukset raukeavat sen ajaksi kun oikeat liitteet saapuvat käsittelyyn. Kelalle on ihan turha alkaa inisemään että tämähän tarvittava tieto näkyy tuossa ja tuossa. Ei käy valitettavasti. Kaikki on niin virallista.
Juu, totta. Turhia liitteitä pyytelevät, voisivat nyt vaan luottaa ihmisten sanaan. Tältäkin palstalta huomaa, että ihmiset ovat todella vastuuntuntoisia ja rehellisiä. Pitäisi vain voida laittaa sähköpostia tarvittavasta summasta ja Kelalta määrätään tilisiirto samalla sekunnilla...
Vastasin tuolle yhdelle miksi ei kelpaa tiliote vuokranmaksusta. Miksi vttuilet. Taisit ymmärtää väärin sanomani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea töitä. Ja ihan töissä kirjoittelen tänne kun ei ole muuta tekemistä just nyt.
"Kannattaa hakea töitä." Oletko hyvä ihminen kuullut sellaisesta, kuin työkyvytön? Kaikki eivät terveydentilansa vuoksi PYSTY tekemään töitä, ei ole kaikki noin yksinkertaista.
Joopa joo. Jos on riittävän kyvykäs kirjoittelemaan vauva-palstalle, niin kyllä silloin sopii vaikka koodariksi. Niillä olis vielä kysyntääkin.
Typerä kommentti.Mistä tiedät missä hän asuu ? Jospa siellä näitä koodareita ei tarvita ja kyllä siinä hommassa täytyy osata muutakin kuin kirjoittaa palstalle välkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet velkaantunut Kelan takia? Tästähän kannattaisi laittaa vaikka kantelu itse pääministerille. Kyllä valtiollakin jokin vastuu on.
En edes jaksa sitä tehdä. Ei ole voimia enää.
Niin pääsee. Sain opiskelupaikan ja hain tietty opintotukea, joka myönnettiin mulle. Sitten ne kuukauden päästä halus tehdä asumistuen vuositarkastuksen, ja piti toimittaa just samat laput kuin siihen aiempaan tukihakemukseen ja katkoi multa asumistuen, koska ovat arvioineet, että mun tulot riittää. Eli nyt pitää alkaa selvitellä niiden kanssa, että ei muuten riitä vaan tää kesä oli aika poikkeus tulojen suhteen ja ne ei oo jatkossa näin hyvät.
Oon nollatuntisopimuksella ollut töissä helmikuusta ja esimerkiksi tässä kuussa tienaan noin 100€. Aiempina kuukausina nyt keväällä ja kesällä oon tienannut noin 1000€/kk ku on ollut paljon porukkaa kesälomalla kesä- ja heinäkuussa ja sitä ennen oli hyvin vuoroja sairaslomasijaisena eli mulla oli aika täydet työviikot usein. Mut nyt ku ne vakkarit on kaikki enimmäkseen töissä mulle on merkattu elokuulle vuorot kahdelle päivälle. Ja kun alan opiskella niin enhän mä edes voi tehdä töitä kovin paljoa, kun pitäis käydä luennoillakin ainakin nyt aluksi. Että kiva. Onneks oon kesällä saanut sen verran säästöön, että sillä ens kuun vuokran makselee, jos käsittelyssä taas kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela on loputon stressi. Jännitän katsoa pankkitiliä että onko tullut rahaa. Hakemus jätetty sähköisenä viime viikon maanantaina. Tänä vuonna on pitänyt 5 kertaa tehdä valitus liian vähästä tt-tuesta. Onko se jokin uusi säästökikka ettei makseta heti sitä mikä kuuluisi saada?
Tässä tekstissä kiteytyy moni ongelma:
- Ihmisellä on ensisijaisesti velvollisuus elättää itse itsensä. Jos on valmis tekemään töitä, kyllä niitä yleensä löytyy. Nykyisin vaan laskeskellaan, että on "kannattavampaa" istua kotona, kun tehdä matalapalkkatöitä. Koulutuskaan ei kuitenkaan kiinnosta.
- Normaaliin elämiseen riittävät kyllä perustuet, kuten työttömyysturva, asumistuki ja mahdolliset lapsilisät. Ihmiset elävät yli varojensa. Ja kyllä, olen myös itse ollut työttömänä ja pärjännyt näillä etuuksilla. Ja kyllä, minulla on myös lapsia. Ja asun pk-seudulla. Nykyisin töissä.
- Sosiaalietuuksista puhuttaessa "minulla on oikeus" jotenkin aina särähtää korviin. Kyllä, yhteiskunta auttaa, mutta jokaisella on velvollisuus ensisijaisesti elättää itse itsensä ja asettaa elintasonsa omien tulojen mukaiseksi. Tästä oikeudesta olla muiden elätettävänä on tullut jonkinlainen ihmeellinen mantra.
Ei, ei ja ei. Ei todellakaan ole lähellekään näin yksinkertaista. En jaksa alkaa avaamaan enempää, sillä siitä tulisi liian pitkä teksti.
Yksinkertaista on, että ihmisen tulisi elättää itsensä. Jos se ei onnistu Suomessa, niin jossain muualla varmasti onnistuu. Rajaan ainoastaan vammaiset ulos tästä kuviosta.
Jaa että joku muu maa ottaisi vastaan esim. meidän vanhuuseläkeläiset?
Ja maahanmuuttovastaisuutta esiintyy muutenkin, muuallakin kuin Suomessa. Samoin työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela on loputon stressi. Jännitän katsoa pankkitiliä että onko tullut rahaa. Hakemus jätetty sähköisenä viime viikon maanantaina. Tänä vuonna on pitänyt 5 kertaa tehdä valitus liian vähästä tt-tuesta. Onko se jokin uusi säästökikka ettei makseta heti sitä mikä kuuluisi saada?
- Ihmisellä on ensisijaisesti velvollisuus elättää itse itsensä. Jos on valmis tekemään töitä, kyllä niitä yleensä löytyy. Nykyisin vaan laskeskellaan, että on "kannattavampaa" istua kotona, kun tehdä matalapalkkatöitä. Koulutuskaan ei kuitenkaan kiinnosta.
- Normaaliin elämiseen riittävät kyllä perustuet, kuten työttömyysturva, asumistuki ja mahdolliset lapsilisät. Ihmiset elävät yli varojensa. Ja kyllä, olen myös itse ollut työttömänä ja pärjännyt näillä etuuksilla. Ja kyllä, minulla on myös lapsia. Ja asun pk-seudulla. Nykyisin töissä.
- Sosiaalietuuksista puhuttaessa "minulla on oikeus" jotenkin aina särähtää korviin. Kyllä, yhteiskunta auttaa, mutta jokaisella on velvollisuus ensisijaisesti elättää itse itsensä ja asettaa elintasonsa omien tulojen mukaiseksi. Tästä oikeudesta olla muiden elätettävänä on tullut jonkinlainen ihmeellinen mantra.
Ei, ei ja ei. Ei todellakaan ole lähellekään näin yksinkertaista. En jaksa alkaa avaamaan enempää, sillä siitä tulisi liian pitkä teksti.
Yksinkertaista on, että ihmisen tulisi elättää itsensä. Jos se ei onnistu Suomessa, niin jossain muualla varmasti onnistuu. Rajaan ainoastaan vammaiset ulos tästä kuviosta.
Näinpä. Harvassa Euroopan maassa on näin kattava sosiaaliturva ja ei sielläkään ihmiset kaduille kuole... Jos on pakko elättää itsensä, niin yllättäen niitä töitä alkaa löytymään tai elintasoa mietitään vähän eri tavalla. Vammaiset tosiaan asia erikseen, mutta työkyvyttömyyseläkeläiset ylipäänsä eivät ole kritiikin alla, vaan nämä ihan työkuntoiset "minulla on oikeus sosiaaliturvaan" ihmiset.
Samoin myös jos ihmisellä ei ole varaa isoon perheeseen, niin ei kannata hankkia montaa lasta ja lemmikkejä. Itse käyn töissä, mutta lapsia on kaksi juurikin siitä syystä, että pystymme tämän kokoisen perheen elättämään riittävän hyvin. Kolmas lapsi tarkoittaisi isompaa asuntoa, autoa, yms kuluja.
Elämänhallinta on kaiken a ja o.
Yleensä siellä, missä on vähemmän kattava sosiaaliturva, pitää sukulaiset huolta toisistaan. Ja paljon laajemmin kuin meillä. Ihan normaalia ottaa isovanhemmat luokseen asumaan; mummo voi samalla toimia lastenhoitajana, jota tarvitaan kun ei ole mitään päivähoitoa. Töitä löytyy kun tehdään ylipitkää päivää perheyrityksessä eikä makseta ihan kaikkia veroja mitä kuuluisi. Ja huonon sosiaaliturvan maissa lapset juuri ovat se paras sosiaaliturva, niitä tehdään paljon ja pistetään jo nuorena töihin. Koulut on rikkaille.
Minulla on mielestäni oikeus sosiaaliturvaan, jos työkykyisyydestäni ja -haluisuudestani huolimatta en töihin pääse. (Ja ei ole lapsia eikä lemmikkejä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä liitteitä Kela siis pyysi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kiteytyy tässäkin tekstissä.
Ensinnäkin lainattu kirjoittaja ei millään tavalla edes vihjaa etteikö häntä kiinnosta työ tai koulutus. Siitä ei puhuta yhtään mitään. Lainaaja kuitenkin pistää suorilta omat asenteensa näkyville ja näkee tekstissä ongelmia jotka ovat vain hänen omissa ennakkoluuloissaan.
Töitä ei myöskään aina löydy. Joskus löytyy, usein ei. Itse olen ollut 3 vuotta työttömänä enkä päässyt haastatteluun edes siivoushommiin, vaikka minulla on kokemusta (myös) siivoustyöstä opiskeluajoilta.
Toisekseen Suomi on saanut useita huomautuksia liian alhaisesta sosiaaliturvasta. Se on ongelma, joka maksaa valtiolle moninkertaisesti kun ongelmat kasaantuvat. Pääkaupunkiseudulla vuokrien hinnat ovat karanneet kauas siitä mitä asumistuet kattavat. Ihmisillä on myös erilaisia tarpeita, sairauksia, allergioita ym. mitkä saattavat tehdä elämästä kalliimpaa kuin se elämä minkä kirjoittaja määrittelee "normaaliksi". Tähän vaikuttaa myös työttömyyden kesto. Pari kuukautta pärjää työttömänä jokainen. Mutta kolmessa vuodessa ehtii jo tarvita vaatteita, kodinkoneita sun muuta jotka romahduttavat kuukauden talouden hetkessä.
Kolmanneksi, monet joutuvat hakemaan toimeentulotukea joka kuukausi, mikä kertoo vain siitä että muut tuet, esimerkiksi juuri asumistuki, ovat jääneet hintojen noususta jälkeen.
Lopuksi, Suomessa tietyssä tilanteessa olevalla ihmisellä on oikeus sosiaaliturvaan. Se, että jollakulla on jokin toisenlainen moralistinen ideologia, ei muuta asiaa miksikään koska asia on kirjoitettu lakiin. Se ei ole mielipide eikä sen sanominen edellytä mitään ihmeellistä häveliäisyyttä verhokseen.
Vähän ohi aiheen, mutta onko kellään kokemusta miten pitkään Kelan mikä lie muutoksenhakulautakunta käsittelee karenssi valituksia? 13 kk olen odottanut päätöstä. Tuskinpa karenssia kumotaan, mutta perustelut olisi jännä tietää. Karenssi siis tuli viime kesänä kun irtisanouduin 6h/ vk työstä ja vaihdoin toiseen paikkaan. Lisäksi oli vielä kolmas osa- aikatyö. Kolme työpaikkaa olisi riittänyt soviteltuun päivärahaan, kaksi liian vähän.
Kokonaisveroaste on työtätekeville tai elannostaan huolehtiville 65-77 % on kommunistien ja tuon syntyperäisen suomalaisen roskasakin ansiota.
Vanhukset, vammaiset ja sairaat ovat eri asia, sosiaalipolitiikka on heitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pääset heti läpi kun soitat ruotsinkielisten etuoikeutettujen puhelimeen-suomalaiset sielläkin puhuu suomea, kunhan vaan on kaikki tehty helpommaksi ruotisinkielisille.
Tai jätä soittopyyntö kiireellisenä omaasioinnin kautta-
muista vaatia se hyvitys viiivästyneestä toimeentulotuesta, sen saa heti jos yli 7 päivää viipyy maksu,ei ne sitä mainosta mut se kuuluu kaikille.
Täytyypä kokeilla tuota ruotsinkielisten numeroa, kiitos!
Kuinka soittopyyntö jätetään, en ole sellaista huomannut. Nettisivuilla luki, että jos soittaa ja annetaan mahdollisuus jättää soittopyyntö, niin silloin voi sen jättää. Mulle vaan ei koskaan sitä tullut vaan joutui jonoon. AP
ainakinheti aamuvarhaisella kun soittaa, ruotsinkielisessä numerossa vastataan heti. Ruotsinkieliset kato nuukkuu pitkän. ovat niin laiskoja. Kokeile jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani käsityöläinen (ompelija) ja mun ei todellakaan kannata mennä töihin 8,41€ tuntipalkalla. Saan olla kotona lasten kanssa ja hoitaa kotia.
En nosta toimeentulotukea, mutta elän täysin yhteiskunnan ja miehen tuloilla.
Menen töihin(eli perustan yrityksen) sitten kun:
a) suomalaiset alkavat kannattamaan/vaatimaan/arvostamaan suomalaista työtä.
b)kun suurinosa kotouttamistuen, kielikurssien sun muiden yhteiskunnan maksamien etuuksien saajat menevät myös töihin ja maksavat veronsa yhteiseen kassaan. Miksi mun pitäisi raataa kun ei kaikilta kuitenkaan vaadita samaa?
c) saan lapseni hoidettua sellaiseen ikään, että pärjäävät hetken edes omillaan. Eli koululaisiksi. Tätähän kukaan ei kuitenkaan arvosta, että joku hoitaa lapsiaan kotona, vaikka vielä muutamia vuosikymmeniä sitten sen taisi olla aika normaalia.
Suomalaisilla ei ole varaa suomalaiseen työhön, ymmärtänet toki. Entä jos tutkisit kauppasopimuksia minne saisit myydä. Rikkaille ei ole väliä hinnasta. Rikkaat kiinalaiset, Sveitsi, Saudit, jne. Kiinalaisrikkaille voi myydä vaikka Lapin puhdasta ilmaa pullossa. https://yle.fi/uutiset/3-9511691
Siis oikeasti rikkaat kiinalaiset maksavat puhtaudesta aivan älyttömiä summia. Puhdasta ja myrkytöntä luomuekohommelia, tietysti laadukasta ja kiinalaisten makuun.
"
Pariskunta myy hunajansa käsittelemättömänä. Se purkitetaan heti linkoamisen jälkeen, eikä hunajaa lämmitetä tai vatkata. Lopputuote myydään 300 gramman purkeissa. Yksi purkki maksaa lähes 150 euroa.
Hikiän premium-hunaja kiinnostaa Itä-Aasiassa." https://yle.fi/uutiset/3-10354702
Sinne pitää myydä missä rahaa on, Suomessa sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea töitä. Ja ihan töissä kirjoittelen tänne kun ei ole muuta tekemistä just nyt.
"Kannattaa hakea töitä." Oletko hyvä ihminen kuullut sellaisesta, kuin työkyvytön? Kaikki eivät terveydentilansa vuoksi PYSTY tekemään töitä, ei ole kaikki noin yksinkertaista.
Joopa joo. Jos on riittävän kyvykäs kirjoittelemaan vauva-palstalle, niin kyllä silloin sopii vaikka koodariksi. Niillä olis vielä kysyntääkin.
Eikö koodarin pidä olla looginen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Mene itse, vai mitä teet palstalla tähän aikaan päivästä?
Mä käyn ain 25 minuutin jälkeen kattelemassa pienen tauon täällä. Näistä ketjuista tulee aina hymy huulille
-eri joka on toimistotöissä hyvällä liksalla
Eli olet "asiantuntijana" TE-toimistossa?