Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaamojen hinnat karanneet käsistä

Vierailija
08.08.2019 |

Kauheata ryöstöä, paljonko sinulla maksaa kampaaja? Pari sataa joka kolmas kuukausi värin ylläpitämiseen ja parin sentin tasoitus huh huh! Mietin oman värin kasvattamista. Tulisi iso säästö.

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20min miesten hiustenleikkuusta 35€ Helsingissä.

Tekee tuntia kohden meinaan 105€/h.

Kampaajat kitisee että samppoo maksaa, vuokra maksaa, sakset kuluu..

Itsekin olen yrittäjä, alla puolen miljoonan euron kone, eikä silti toivoakaan että voisin veloittaa 105€/h alvillista.

Olis pitänyt nuorena ruveta kultaa vuolemaan ja alkaa parturiksi eikä koneurakoitsijaksi..

Vierailija
82/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää värjätkö, luonto säästyy, ei lotrata kemikaaleilla, kaikki voittavat ja suuresti! Kun föönaa, käyttää hoitoaineita niin oma värikin paranee kun on kaunis, kiiltävä lopputulos.

Että kun tehdään elämästä vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksei niitä halpoja arabipartureita saada leikkaamaan myös naisten hiuksia. Mulla ei oo vaikea kampaus, pitkät suorat hiukset, latvoja pitää vaan tasoittaa. Olisi ihanaa, jos sen saisi 7 eurolla 15 minuutissa varaamatta aikaa. Kelpaisi mulle oikein hyvin. Ja mitä miehiä olen katsonut, niin hyvää jälkeä tekevät.

Just niin - itsellä olisi vain lähinnä hiusten tasaaminen, joten mielelläni kävisin edullisella arabikampaajalla, mutta kun ei.

Vierailija
84/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta leikkuukone 7e ja pää sileäksi. Ei enää hiusongelmia, ei suinkaan koska protestoi mitään tai öesbous tms perverssio... vaan ihan vaan hintasyistä.

Vierailija
85/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ja katkera kirjoitti:

Itsekin olen yrittäjä, alla puolen miljoonan euron kone, eikä silti toivoakaan että voisin veloittaa 105€/h alvillista.

Olis pitänyt nuorena ruveta kultaa vuolemaan ja alkaa parturiksi eikä koneurakoitsijaksi..

Se on sinun häpeä, jos et osaa laskuttaa oikein. 

Ja yksikään tuntemani kampaaja ei kyllä ole miljonääri. 

Vierailija
86/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään ihmettele, jos sinulla on haasteita yrityksesi raha-asioiden kanssa.

Vierailija
87/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ja varakkaiden erot ovat suurentuneet. Varakkaille joku satanen tai pari kolmen kuukauden välein ei tunnu miltään. Toimeentulotuella ja työmarkkinatuella ei kampaamo palveluja ole varaa käyttää ollenkaan siis ulkonäön hoitamiseen ei työttömällä ole varaa. Pienituloisten ja pienillä eläkkeillä elävien on mietittävä kaksi kertaa mistä tinkii jos mielii kampaajalle. Äänestää jaloillaan jos on liian korkeat hinnat sillä pyytähän saa mitä vain ja se on tyhmä joka maksaa. 

Niin? Näin toimii markkinatalous. Jos ei ole varaa johonkin, niin sitten se jää hankkimatta. 

Ihme vinkumista tämänkin ketju täynnä. Älkää menkö sinne kalliiseen kampaamoon ottamaan väriä päähän, jos ei kerran rahat riitä. 

Vierailija
88/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pitäisi perustaa jokin hyväntekeväisyyskampaamo persaukisille, kun mikään ei saa maksaa mitään.

Vierailija
89/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun häpeä, jos et osaa laskuttaa oikein. 

Ja yksikään tuntemani kampaaja ei kyllä ole miljonääri. 

Kyllä mä osaan laskuttaa oikein, nykyisillä sovelluksilla laskujen teko on hyvinkin virheetöntä.

Et ilmeisesti tunne kovinkaan monta kampaajaa?

Vierailija
90/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samalla kampaajalla käynyt nyt pian 17 vuotta, ja tottahan toki hänenkin hintansa ovat nousseet vuosien varrella, mutta en pidä 28:aa euroa hiustenleikkuusta ollenkaan pahana. Ensin hän piti kampaamoaan Turussa, mutta nyt Turun ympäristökunnassa. Vaikka meiltä hänen luokseen nyt onkin jotain 17-18 kilometriä, ajan autolla tai menen bussilla sinne ihan mielelläni, koska hän tietää, miten haluan hiukseni leikattavan ja meistä on tullut näinä vuosina ihan ystäviäkin.

Vierailija
91/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää värjätkö, luonto säästyy, ei lotrata kemikaaleilla, kaikki voittavat ja suuresti! Kun föönaa, käyttää hoitoaineita niin oma värikin paranee kun on kaunis, kiiltävä lopputulos.

Että kun tehdään elämästä vaikeaa.

Yhy. Mikähän se minun omavärini tällä hetkellä on, kun n. kaksi kolmasosaa on valkoista ja n. yksi kolmasosa tummanruskeaa? Hiusten tyvestä päänahasta se näkyy aina, kun hiukset alkavat kasvaa värjäyksen jälkeen. Käytänkin tyviväriä ennen seuraavaa värjäystä.

Minua niin huvittaa nämä hurskastelvevat moralisoijat, jotka ovat niin nuoria, että se omaväri on yhtenäistä ja senväristä, kun se oli joskus teinivuosina. Minulla harmaantuminen (tai siis valkoistuminen) alkoi alle 28-vuotiaana ja nyt päälle viisikymppisenä on asiat tuolla 2/3 -1/3-ratiolla. Eli sekaväri on siis värini - jollei tämä lainaamani hurskastelija minulle kerro, kumpaa voisin pitää omavärinäni, valkoista vai tummanruskeaa. :D Tekisi minun elämäni siis helpommaksi sen vaikeuden sijaan. :D

Vierailija
92/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö vinkkaamaan kuka Turun suunnalla leikkaa noin halvalla? Tarttis itelle löytää leikkuuaika.

Vierailija
93/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjätähän voi hiuksensa itsekin, mutta se leikkuu on vähän hankalampaa. Mutta voihan pyytää vaikka jonkun kaverin ainakin tasaamaan hiuksensa. Itse käyn kampaajalla 3-4 kertaa vuodessa leikkauttamassa muotoon ja itse värjäilen. Joskus ehkä kerran vuodessa värjäytänkin kampaajalla, mmutta en sen useammin juurikin noiden suolaisten hintojen takia. Helsingissähän on nykyään joku halpiskampaamo, josta oli juttuakin jossain mediassa. Tekevät 15 minuutissa leikkaukset (eivät värjää yms) ja hinta on kaikilta 25 euroa. Niillä on muistaaksni 4 tai 5 toimipistettä Helsingissä, mutta ei ilmeisesti missään muualla Suomessa. Odottelen, että laittaisivat toimipisteitään pystyyn myös omaan kotikaupunkiini, samantien saisivat minusta kanta-asiakkaan ja varmasti menestyisivät täällä muuallakin suomessa. Ihmettelen kyllä, että mikä idea on pitää vaan Helsingissä ko. toimintaa

Vierailija
94/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kampaajani on edullinen ja häntä on syytettykin hintojen polkemisesta. Mutta hänelle onkin turha yrittää saada aikaa saman tien. Suuri osa muista kampaamoista on sellaisia, että aika helposti voi vain marssia sisään. Voi siis sanoa, että oma kampaajani kilpailee hinnalla ja se toimii, hänellä riittää asiakkaita. Toki vaihtoehto on pitää hinnat niin korkeina, että päivässä käy yksi asiakas ja sittenhän onkin pakko laskuttaa reilusti, jotta saa menot maksettua. 

Vierailija
95/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Perusta kampaamo.

Vierailija
96/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin itse kampaajana puolustella korkeita hintoja sillä että jotain palkkaa meidänkin on tehdystä työstä saatava. Kaikista hinnoista kuitenkin lähtee alv, joka on sen 24%. Sitten vielä ainekustannukset(jos kyse väristä, kiharakäsittelystä ymm.) , ja sitten vielä vesi ja sähkö, mahd.tila vuokra ja paljon muuta. Kaikki nämä vie ison osan saadusta tulosta.

Tietenkin tuo 200on kyllä aika tyyris, riippuu tietysti kampaamosta.

Kyllä työstä pitää maksaa ja palkka saada.Pitäisi tuo alv saada mahd.alas, ja hinnat laskemaan huomattavasti siten.Varmasti käyttäisin monia palveluita, jos hinta olisi huomattavasti alhaisempi, ja niin tekisi moni muukin.Varmasti verotuloja tulisi ihan yhtä paljon ja jopa enemmänkin ja lisäisi työllisyyttä , jos maksaisi paljon vähemmän

Arvonlisäveron poistaminen ei alentaminen vaikuta millään tavalla partureiden ja kampaajien hintaan.

Sitähän kokeiltiin joskus 10v sitten ja arvonlisävero poistettiin kokonaan ja eikä 2-3 vuoden aikana ei tapahtunut mitään muutosta puhumattakaan, että hinnat olisi laskenut 24%

alv verran. Kampaajat ihan itse tyrivät ahdeudessaan senkin edun ja palattiin vanhaan käytäntöön, kun hyöty ei tullut asiakkaalle.

Vierailija
97/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö vinkkaamaan kuka Turun suunnalla leikkaa noin halvalla? Tarttis itelle löytää leikkuuaika.

https://fi-fi.facebook.com/pages/category/Product-Service/Kosmetologi-P…

Tekee myös kosmetologin töitä.

Vierailija
98/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein värjätyt hiukset näyttävät surkeammilta kuin värjäämättömät. Ihmettelen aina kanssasisarieni hiustenvärjäysintoa.

En ole värjännyt koskaan, enkä värjää sittenkään kun harmaat tulevat. Olen nut nelikymppinen.

Vierailija
99/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikkaus 22 e ja värjään itse kotona.

Koiran trimmaus maksaa 67 e.

Vierailija
100/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan esimerkki tän päivän kampaamo käynnistä. Raidotus, muotoon leikkaus ja olaplex.

Raidotus mun alaselkään saakka olevaan tukkaan kestää 2,5h. Siis pelkästään se että saa noi raidat päähän. Yhteensä istuin 4h kampaamon penkissä.

Maksoin lähtiessäni 152 euroa.

Siitä jää tunnille hintaa 38 euroa. Siitä kampaaja maksaa vielä 24%veroa, tilavuokran, käytetyt aineet ja laitteet ja niin edelleen.

Sellaisia riistäjiä ne kampaajat. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi