Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaamojen hinnat karanneet käsistä

Vierailija
08.08.2019 |

Kauheata ryöstöä, paljonko sinulla maksaa kampaaja? Pari sataa joka kolmas kuukausi värin ylläpitämiseen ja parin sentin tasoitus huh huh! Mietin oman värin kasvattamista. Tulisi iso säästö.

Kommentit (204)

Vierailija
121/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ja katkera kirjoitti:

20min miesten hiustenleikkuusta 35€ Helsingissä.

Tekee tuntia kohden meinaan 105€/h.

Kampaajat kitisee että samppoo maksaa, vuokra maksaa, sakset kuluu..

Itsekin olen yrittäjä, alla puolen miljoonan euron kone, eikä silti toivoakaan että voisin veloittaa 105€/h alvillista.

Olis pitänyt nuorena ruveta kultaa vuolemaan ja alkaa parturiksi eikä koneurakoitsijaksi..

No myy se kaivurisi? ja osta sakset. Katsotaan alatko vuolla kultaa.

Vierailija
122/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy lainkaan kampaajalla, en myöskään värjää koskaan hiuksiani.

Miksi jotkut haluavat hiuksiinsa jotain kemikaaleja? 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö vinkkaamaan kuka Turun suunnalla leikkaa noin halvalla? Tarttis itelle löytää leikkuuaika.

Turun ydinkeskustassa on monia mamupartureita. Hinnastot lukee ikkunoissa/ kylteissä liikkeen ulkpouolella ja monet ottaa asiakkaita myös ilman ajanvarausta eli kävelet vaan sisään

Ja useimmilla käy kortti + saa kuitin, vaikka hiljattain Turkulainen kirjoittikin asiasta vähän toiseen malliin.

Ootko oikein useimmissa käynyt itse tarkistamassa kuten se toimittaja?

Oon käynyt kolmessa. Kaksi Brahenkadulla, yksi Aninkaistenkadulla.

Toimittaja oli käynyt YHDESSÄ.

Vierailija
124/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö vinkkaamaan kuka Turun suunnalla leikkaa noin halvalla? Tarttis itelle löytää leikkuuaika.

Turun ydinkeskustassa on monia mamupartureita. Hinnastot lukee ikkunoissa/ kylteissä liikkeen ulkpouolella ja monet ottaa asiakkaita myös ilman ajanvarausta eli kävelet vaan sisään

Jep, varsinkin jossei haittaa se, että on käteismaksu ja kuittia ei saa edes pyydettäessä....

Kyllä Turussa ihan veronsa maksaviakin edullisia kampaajia löytää. Alkaen ainakin nuo ’walk in’-kampaamot monien markettien vieressä.

Voithan sä kysyä ennen hiusten leikkuuta käykö kortti ja saako kuitin. Useimmilla käy/saa. Typerää tuommoinen vihjailu *PISTEPISTEPISTE*

Niin, siitä oli just tehty tutkivaa journalismia, joten ei oo pelkkää vihjailua ja mutua vaan toimittajan tekemän testikierros ja faktaa. Valitettavasti.

Yksi paikka ei oo kierros.

Vierailija
125/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin itse kampaajana puolustella korkeita hintoja sillä että jotain palkkaa meidänkin on tehdystä työstä saatava. Kaikista hinnoista kuitenkin lähtee alv, joka on sen 24%. Sitten vielä ainekustannukset(jos kyse väristä, kiharakäsittelystä ymm.) , ja sitten vielä vesi ja sähkö, mahd.tila vuokra ja paljon muuta. Kaikki nämä vie ison osan saadusta tulosta.

Tietenkin tuo 200on kyllä aika tyyris, riippuu tietysti kampaamosta.

Kyllä työstä pitää maksaa ja palkka saada.Pitäisi tuo alv saada mahd.alas, ja hinnat laskemaan huomattavasti siten.Varmasti käyttäisin monia palveluita, jos hinta olisi huomattavasti alhaisempi, ja niin tekisi moni muukin.Varmasti verotuloja tulisi ihan yhtä paljon ja jopa enemmänkin ja lisäisi työllisyyttä , jos maksaisi paljon vähemmän

Arvonlisäveron poistaminen ei alentaminen vaikuta millään tavalla partureiden ja kampaajien hintaan.

Sitähän kokeiltiin joskus 10v sitten ja arvonlisävero poistettiin kokonaan ja eikä 2-3 vuoden aikana ei tapahtunut mitään muutosta puhumattakaan, että hinnat olisi laskenut 24%

alv verran. Kampaajat ihan itse tyrivät ahdeudessaan senkin edun ja palattiin vanhaan käytäntöön, kun hyöty ei tullut asiakkaalle.

No onpa ikävää.Jos tuon 24pinnaa poistettaisiin hinnasta, niin kävisinpä minäkin kampaajalla kerran kuussa+ pesu ja föönäys/kampaus aina tarvittaessa....esim Jenkeissä naiset käy pesulla+föönäyksessä usein tai vaikkapa kynsien lakkauksessa, koska on niin edullista

Vierailija
126/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja useimmilla käy kortti + saa kuitin, vaikka hiljattain Turkulainen kirjoittikin asiasta vähän toiseen malliin.

Puhutaankohan samasta jutusta?

No, hyvä jos saat kuitin jne ja hienoa jokaikinen m*a*m*u joka täällä rehellisesti työskentelee :) ja jokainen kantis myös :)

Vierailija
127/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaankohan samasta jutusta?

No, hyvä jos saat kuitin jne ja hienoa jokaikinen m*a*m*u joka täällä rehellisesti työskentelee :) ja jokainen kantis myös :)

Tästä Turkulaisen jutusta puhuin:

https://www.turkulainen.fi/artikkeli/784012-turkulaisen-toimittaja-test…

Nämä kolme testaamaani ovat kurdipartureita.

Vierailija
128/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny ehkä neljän vuoden välein kampaajalla, sisko joskus raksii kauhtuneita latvoja, tai tytär. Nyt on alkanut ilmaantua hartaasti odottamiani harmaita hiuksia, haaveena aidosti harmaa pitkä letti ♥ 

Hiusvärit on oikeesti pahoja myrkkyjä, tiedän naisia jotka välttelee lisäaineita ja syö luomua, mutta värjäävät hiuksiaan kemikaaleilla, joiden on todettu aiheuttavan syöpää. 

Vierailija
129/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä värjään hiuksiani, koska olen löytänyt itselleni sopivan värin, joka antaa kiiltoa ja tekee hiukseni myös paremman tuntuisiksi - ryhdikkäiksi, muotoilua paremmin totteleviksi ja harvemmin pesua tarvitseviksi.

Väri on lähellä omaa sävyäni, mutta silti kauniimpi ja kiiltävämpi.

Värjään kotona, en koskaan värjäytä kampaajalla.

Vierailija
130/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käyny ehkä neljän vuoden välein kampaajalla, sisko joskus raksii kauhtuneita latvoja, tai tytär. Nyt on alkanut ilmaantua hartaasti odottamiani harmaita hiuksia, haaveena aidosti harmaa pitkä letti ♥ 

Hiusvärit on oikeesti pahoja myrkkyjä, tiedän naisia jotka välttelee lisäaineita ja syö luomua, mutta värjäävät hiuksiaan kemikaaleilla, joiden on todettu aiheuttavan syöpää. 

Parempi niin kuin että söisivät lisäainepskaa, värjäisivät päätään ja tupakoisivat vielä päälle.

Kaikkea kemikaalialtistusta ei voi välttää. Jos välttää edes osaa siitä, hyvä niin.

Vierailija
131/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn kotipaikkakunnalla tuttavalla. Ei kannata käydä isoissa kaupungeissa. Tehkää kampaamokäynti samalla kun käytte kylässä maalla.

On puhuttavaakin kahvipöydässä ja pienyrittäjät pärjää paremmin.

Siitä huolimatta hinnat on nousseet maallakin enkä nykyisin värjää ollenkaan.

En todellakaan. Minulla on kaveri maalla ja hänen hiuksensa ovat kauheat. Tätimäiset ja keltaiset.

Kun on hyvän kampaajan löytänyt, ei sitä kande vaihtaa. Raidat ja leikkaus 125 e, hgin keskusta.

No eiköhän niitä huonoja ja hyviä kampaajia löydy ihan joka paikkakunnalta/kaupungista. Meilläkin on ihan parin km säteellä varmaan 4 eri puotia, joista valita.

Itse maksaisin ehkä 65e pitkien hiustenntasoitus ja värjäys. Vuosikymmenien kokemus hällä. Lisäksi saan rapsutella koiraa värin vaikuttaessa. :)

Vierailija
132/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette niin turhamaisia, että värjäätte hiuksianne.

Kaikista kaupungeista löytyy myös edullisia kampaajia, esimerkikisi niitä, jotka leikkaavat hiuksia kotonaan.

Pitäisikö kampaajan tehdä ilmaiseksi tai tappiolla työtä?

Kampaaja on yrittäjä, joka maksaa vuokraa tiloista, ja maksaahan ne kaikki työssä tarvittavat aineet ja välineetkin.

Lisäksi hinnoissa arvonlisävero. Ja lopuksi pitää jäädä palkkaakin työstään.

Mieti, mitä muut käsillään työtä tekevät laskuttavat, esim. putkimies, sähkömies,

ei työ ole ilmaista.

Teetkö itse ilmaiseksi töitä?

Jännä juttu kuitenkin, kun käyn kampaajalla, siihen menee reilut 200€ ja kun käyn yksityisellä hammaslääkärillä, niin hinta vaihtelee 70-140€ välillä.

Ja ap. olen samaa mieltä, nykyisin kampaajalla tuntuu olevan kalliimpi liksa, kuin yksityisillä hammaslääkäreillä.

Tämä!! Kampaajaksi voi ryhtyä muutaman kuukauden kurssilta(yksityiset koulut). Lääkäriksi opiskelu kestää hieman kauemmin...

Kävin hammaskiven poistossa yksityisellä hammaslääkärissä ja aikaa meni n. 30-40 min. kun puhdisti ja kiilotti hampaat ja lasku oli 53€.

Mikähän lasku olisi tullut kampaajan käsittelyssä.

Ja koulutuksessa on vähän eroa.

Minä maksoin suuhygienistille yli 180 euroa tunnin ajasta. Lisäksi se tivasi alkoholin käyttöä ja kehotti vähentämään, vaikka se ei liity asiaan mitenkään.

Vierailija
133/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette niin turhamaisia, että värjäätte hiuksianne.

Kaikista kaupungeista löytyy myös edullisia kampaajia, esimerkikisi niitä, jotka leikkaavat hiuksia kotonaan.

Pitäisikö kampaajan tehdä ilmaiseksi tai tappiolla työtä?

Kampaaja on yrittäjä, joka maksaa vuokraa tiloista, ja maksaahan ne kaikki työssä tarvittavat aineet ja välineetkin.

Lisäksi hinnoissa arvonlisävero. Ja lopuksi pitää jäädä palkkaakin työstään.

Mieti, mitä muut käsillään työtä tekevät laskuttavat, esim. putkimies, sähkömies,

ei työ ole ilmaista.

Teetkö itse ilmaiseksi töitä?

Kaikki nuo mainitsemasi työläiset ovat halvempia tuntihinnaltaan kuin nämä karvansiistijät :D ihan poskettomia ovat parturin hinnat, muutkin yrittäjät samoin maksavat tiloista ja tarvikkeista yms. Ite lopetin kampaamossa käynnin kun tyven värjäyksestä (muutama sentti) ja latvojen leikkuusta pamahti laskua melkein 200€

Kyllä esimerkiksi putkimiehen ja sähkömiehen tuntilaskutus on hyvinkin usein siinä noin 70 euroa tunnissa ja heillä ei useinkaan ole työn luonteesta johtuen liiketiloja tai jos on niin ne maksetaan Tarvikemyynnin katteesta.

Ehkei ihan aina ole toimistotiloja, mutta auto heillä on oltava. Sen lisäksi heidän asiakkaansa eivät tule ovesta itse sisään vaan putki ja sähkömiehet, joutuvat laskemaan hintaan myös matkoihin kuluvan ajan ja kun hakevat jostain materiaaleja työmaahaan. Eivätkä he voi hoitaa samanaikaisesti kahta asiakasta, kuten kampaajat.

Vierailija
134/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hiustenväri päässä ja pitkät hiukset, joita käyn leikkauttamassa 1-2 kertaa vuodessa. Näistä kerroista toisen käyn kesällä mökkipaikkakunnalla, jossa leikkaus maksaa n. 30-35 euroa. Tätä pidän kohtuullisena hintana. Sen toisen kerran yritän löytää jostain tarjouksesta. 40 euroa on maksimi mitä suostun hiustenleikkauksesta maksamaan ja sekin tuntuu paljolta. 

Vierailija
135/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan esimerkki tän päivän kampaamo käynnistä. Raidotus, muotoon leikkaus ja olaplex.

Raidotus mun alaselkään saakka olevaan tukkaan kestää 2,5h. Siis pelkästään se että saa noi raidat päähän. Yhteensä istuin 4h kampaamon penkissä.

Maksoin lähtiessäni 152 euroa.

Siitä jää tunnille hintaa 38 euroa. Siitä kampaaja maksaa vielä 24%veroa, tilavuokran, käytetyt aineet ja laitteet ja niin edelleen.

Sellaisia riistäjiä ne kampaajat. 😂

Mutta olitko sinä hänen ainoa asiakas tuon 4 tunnin ajan? Monethan tekevät samaan aikaan useampia asiakkaita. Joten jos siinä oli toinen asiakas samanaikaisesti, niin silloinhan tuntihinnaksi tuli 76€.

Vierailija
136/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä tulee mieleen, että jos menisi kampaajalle. Sitten kuulen hinnat ja totean, että ei. Hyvän tatuoijan tuntitaksa on vähemmän! Ja puhun nyt tekijöistä, joilla on vuodenkin jono. Ei helkkari kyllä ole hiusten näpertäminen niin arvokasta erityisosaamista.

En ole vailla mitään hemmottelua. En halua lukea reikäpäisiä naistenlehtiä tai saada päähierontoja. Haluaisin vaan edullisesti, tehokkaasti ja ammattitaidolla hiusten leikkuun ja värjäyksen.

Kampaajat saivat kokeilla alvittomuutta. Laskiko hinnat? Taisi käydä niin, että tuli itse ryssittyä se homma ja nyt 24% alvista valitetaan kuin se olisi suuri rangaistus. Ihan itse aiheutettu se on. Moniko muu ala sai sellaisen kädenojennuksen?

Vierailija
137/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan esimerkki tän päivän kampaamo käynnistä. Raidotus, muotoon leikkaus ja olaplex.

Raidotus mun alaselkään saakka olevaan tukkaan kestää 2,5h. Siis pelkästään se että saa noi raidat päähän. Yhteensä istuin 4h kampaamon penkissä.

Maksoin lähtiessäni 152 euroa.

Siitä jää tunnille hintaa 38 euroa. Siitä kampaaja maksaa vielä 24%veroa, tilavuokran, käytetyt aineet ja laitteet ja niin edelleen.

Sellaisia riistäjiä ne kampaajat. 😂

Missä oli tämä kampaaja? Itse kävin ihan samoissa toimenpiteissä (olaplexin kera) Helsingin keskustassa ja maksoi parisataa, vaikka kyseessä oli "harjoittelija" jolla kuulemma edullisemmat hinnat. Homma kesti sen 2-3 tuntia. Lopputulokseen olin kyllä tyytyväinen.

Vierailija
138/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturien ALV 24% on varastamista.

Vierailija
139/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan Hakunilan ostoskeskuksessa arabit leikkaavat 12 eurolla. Eikä mene kuin 15 minuuttia.

Vierailija
140/204 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään juuri kävin kampaajalla tyvivärjäyksessä ja kevyessä leikkauksessa ja hämmästelin miten halpa hinta siitä tulikaan! Viime kerralla maksoin toisella kampaajalla 70 e enemmän ja ainakin vielä olen oikein tyytyväinen.

Maksan hyvin mielelläni nykyisen kampaamoni ottaman hinnan, se on kaikki vain itselle ja niin kuin olen aina sanonut: olen sen arvoinen.

Senkin takia töissä käyn, että voin hieman hemmotella itseäni ja kampaamokäynti on pitkäkestoinen hemmottelu. Säästän sitten jossakin muussa, mutta kampaajalla aion käydä 5-6 viikon välein aivan varmasti.

Tämä viesti kuulostaa kuin suoraan kampaaja ystäväni suusta. Hemmottelua, hemmottelua...

Joo, munulle kampaajalla käynti on vain välttämätön paha, enkä yhtään ymmärrä tuota hemmotteluaspektia. Joku neljä tuntia kampaajan penkillä kuulostaa lähinnä kidutusmuodolta, mutta ilmeiseti jotkut asiakkaatkin siitä pitävät, kun kerran sellaista vaativaa kampausta ehdoin tahdoin pitävät.

Itse maksan pesu/leikkaus/föönaus 50 euroa. Aikaa menee 40 minuuttia ja hinta on mielestäni ok. Maksaisin saman mukisematta, vaikka aikaa kuluisi vähemmän. Mies käy nykyisin arabiparturilla, joka leikkaa parempaa jälkeä 10 minuutissa kuin edellinen tunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän