Kampaamojen hinnat karanneet käsistä
Kauheata ryöstöä, paljonko sinulla maksaa kampaaja? Pari sataa joka kolmas kuukausi värin ylläpitämiseen ja parin sentin tasoitus huh huh! Mietin oman värin kasvattamista. Tulisi iso säästö.
Kommentit (204)
Jos kampaamo maksaa 200 e, voi vaihtaa paikkaa. Itse käyn leikkaamassa hiukset ja kevytvärissä alle 100 euron parturi-kampaamossa, joka on omakotitalon päässä. Tila on kampaamon kaltainen ja viihtyisä mutta varmasti kustannukset tilasta pienemmät! Laatu on hyvä ja kampaamo todella suosittu. Kannattaa etsiä luottokampaamo, jossa ei rahaateta liikaa!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan, että naisvaltaisella kehdataan pyytää oikeita hintoja käsityöstä. Niin miehetkin tekevät. Maksan mielelläni.
Tässä on vain yksi mutta, kun asiakkaat äänestävät jaloillaan ja jättävät käyttåmättä kalliit palvelut, niin kuin kävi kampaajille.
Kampaaja-palveluita nykyään käytetään todella vähän ja ne ovat kuolleet lähes sukupuuttoon, kun vielä 70-80-luvulla kampaamoita oli lähes kaikkialla, kun naiset kävi kerran tai pari viikossa pesettämässä hiukset ja laittauttamassa kampauksen. Nyt ehkä kampaus tehdään vain suurimpiin juhliin. Se myös työllisti muita, kuin kampaajan, kun hiuksen pesijät ja siistijät oli erikseen.
Ja silloin kampaamo palvelut on täytynyt olla edullisia, kun pienipalkkaiset naiset käytti niitä esim. äitini, joka oli myyjä ja meille lapsillekin saatettiin tehdä lettikampaus. Ja viimeiset kampaukset tehtiin ehkä 90-luvun alussa. Ja yhdessä kampaamossa saattoi olla toistakymmentä työntekijää.
Väri ja leikkaus 60e. Näin työttömänäkin vara käydä vaikka joka kuukausi.
Kampaajia, kynsientekijöitä jne. syntyy kuin sieniä sateella taantumassa (tutkittu juttu), ja siinähän me ollaan oltu viimeiset vuodet.
Tosin nyt erona viime kertoihin se, että harvalla on enää varaa käyttää esim. kampaajien palveluita!
Totesin muutama vuosi sitten että hinnat ovat ihan liian korkeat verrattuna siihen mitä saa, viimeisin värjäyskin meni pieleen - halusin keskiruskeat hiukset (lähelle omaa väriä) ja tuloksena sain mustaruskean pottakampauksen. Olen nyt kasvattanut omaa väriä, yllätyin omien hiusten "vahvasta" väristä kun tyvi on aina näyttänyt niin harmaalta purkkiväreihin verrattuna. Annan myös hiusteni kasvaa, latvat olen käynyt tasoittamassa vuoden välein. Viimeksi latvojen tasaus (+ otsatukka) maksoi 39,50 euroa ja aikaa meni 15 minuuttia, suolainen hinta sekin. Minusta on kiintoisaa että täällä isohkossa kaupungissa kaikkien kampaamoiden perusleikkaus maksaa saman verran +-5 eur. Kilpailu ei tässäkään toimi kun sisämarkkinat ovat niin pienet. No eipä tarvitse enää maksaa kuin muutama kymppi vuodessa, säästyneillä rahoilla sitten voi ostaa jotain kivaa/säästää vaikka risteilyreissuun :)
Kyllä esimerkiksi putkimiehen ja sähkömiehen tuntilaskutus on hyvinkin usein siinä noin 70 euroa tunnissa ja heillä ei useinkaan ole työn luonteesta johtuen liiketiloja tai jos on niin ne maksetaan Tarvikemyynnin katteesta.[/quote]
Kaikilla mun tuntemilla sähkäreillä ja putkimiehillä on varastotilat tarvikkeita varten. Ja iso paku jotta saa kamat työmaalle. Kuluja tulee molemmista
Leikkautan lyhyet hiukset kolmen viikon välein nykyään cuttersissa, koska haluan pitää mallin lyhyenä. Hiusten leikkuu 24,99. Kampaajalla kyllä menee joka kerta yli sen 15 min, mutta leikkaa loppuun asti kunnolla. Värin laitan itse. 35 e yhteensä.
Kuka niitä hiuksia pakottaa värjäämään? Hä? En ole itse ikinä värjännyt eikä tulisi mieleenkään. Ostakaa niilläkin rahoilla terveellistä ruokaa!
M24
En tajua, miksei niitä halpoja arabipartureita saada leikkaamaan myös naisten hiuksia. Mulla ei oo vaikea kampaus, pitkät suorat hiukset, latvoja pitää vaan tasoittaa. Olisi ihanaa, jos sen saisi 7 eurolla 15 minuutissa varaamatta aikaa. Kelpaisi mulle oikein hyvin. Ja mitä miehiä olen katsonut, niin hyvää jälkeä tekevät.
Parin tunnin työ, väri ja leikkaus maksaa 120 e. Käyn joka toinen kk ja tuntuu kyllä liikaa kukkarossa.
Noin 100€ polkkamittaisen tukan värjäys vaihtelevasti raidoilla, välillä tyviväri tai joku väripesu. Leikkaus tietysti lisäksi. Kolmen kuukauden välein.
Kun oma tuntipalkka on 10 euroa, ja minäkin maksan veroja, niin onhan tuo kampaamojen hinnoittelu ihan liian suolaista.
No köyhälle kaikki on kallista. Hiusten värjäys ei ole mikään pakollinen toimenpide...
Naisten kampaamohinnat kuin myös meikkien hinnat on naisten itsensä buustaama iso kusetus ja kupla.
Miks pitäs meikata?
Juu, "itseä varten". Paskat. Ihan puhtaasti mieskisan tasoittelua kun ei lärvi luonnostaan skabassa riitä.
Vierailija kirjoitti:
Parin tunnin työ, väri ja leikkaus maksaa 120 e. Käyn joka toinen kk ja tuntuu kyllä liikaa kukkarossa.
Eli 60€/tunti. Voit siitä sitten lähteä laskemaan paljonko kampaajalle jää käteen hommasta...
Mä en käy enää kampaajalla ollenkaan. Lähestulkoon joka kerta jotain on mennyt pieleen, joko väärä väri tai täysin erilainen leikkaus mitä pyysin. Ja hirveällä hinnalla. Hiukset saavat kasvaa vapaasti, värjäyksen hoidan itse.
Vallilassa arabiparturi veloittaa miesten leikkauksesta 20e. Omasta mielestä sopiva hinta.
Miksette värjää itse? Tulee paljon halvemmaksi.
Kaikki maksaa. Parturi-kampaajat maksavat myös tilavuokraa, vesimaksun joka monesti kiinteän summan sijaan käytön mukaan, sähkölaskua, maksupäätemaksua, joillakin pientä kahvitarjoilua, aikakauslehtiä asiakkaille luettavaksi, hiustenhoitotuotteet, värit, pernanenttiaineet, välineet, kalusteet jne. Siihen vielä päälle työaika josta palkkaa tulisi saada niin ettei miinuksen puolelle jää
Opettelin värjäämään tukkani itse. Se on kuitenkin töissä ja muutenkin 95% ajasta nutturalla tai muuten kiinni. Iso säästö vuositasolla. Lisäksi aina kampaajan jälkeen tukka oli pakko pestä vuorokauden sisällä, kun niskaan ilmeisesti jäi joka kerta ja kutina oli sietämätön. Itse värjätessä ei ole tätä ongelmaa.