Kampaamojen hinnat karanneet käsistä
Kauheata ryöstöä, paljonko sinulla maksaa kampaaja? Pari sataa joka kolmas kuukausi värin ylläpitämiseen ja parin sentin tasoitus huh huh! Mietin oman värin kasvattamista. Tulisi iso säästö.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vaan hullulta istua siinä tuolissa 10min tasailtavana ja siitäkin yli 30e hinta. Lapseni saa sillä hinnalla monta kertaa pidemmän soittotunnin korkeakoulutetulta soitonopelta.
Väri olisi haaveena, mutta hinnastoa vilkaistuani ostan markettivärin.
Kalliimmissa markettiväreissä pakkaukseen kuuluu muovinen sekoituspullo. Halvemmissa on vain väri, voi uusiokäyttää jugurttipurkin tms
Vierailija kirjoitti:
Tulikos Suomeen se joku uus kampaamoketju, joko on joku kerennyt testata sen?
Niin, kertoivat leikkaavansa naistenkin hiukset vartissa/25 e.
Monet markettivärit on oikeasti nykyään hyviä, etenkin jos vielä yhdistää sävytteisiin joita niitäkin saa alle kympillä. Jos haluaa värin vain tyviin, niin ei muuta kun kaveri hommiin.
Tietysti jos haluaa esim. jäänvaaleat hiukset niin sitten menee vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette niin turhamaisia, että värjäätte hiuksianne.
Kaikista kaupungeista löytyy myös edullisia kampaajia, esimerkikisi niitä, jotka leikkaavat hiuksia kotonaan.
Pitäisikö kampaajan tehdä ilmaiseksi tai tappiolla työtä?
Kampaaja on yrittäjä, joka maksaa vuokraa tiloista, ja maksaahan ne kaikki työssä tarvittavat aineet ja välineetkin.
Lisäksi hinnoissa arvonlisävero. Ja lopuksi pitää jäädä palkkaakin työstään.Mieti, mitä muut käsillään työtä tekevät laskuttavat, esim. putkimies, sähkömies,
ei työ ole ilmaista.Teetkö itse ilmaiseksi töitä?
Kaikki nuo mainitsemasi työläiset ovat halvempia tuntihinnaltaan kuin nämä karvansiistijät :D ihan poskettomia ovat parturin hinnat, muutkin yrittäjät samoin maksavat tiloista ja tarvikkeista yms. Ite lopetin kampaamossa käynnin kun tyven värjäyksestä (muutama sentti) ja latvojen leikkuusta pamahti laskua melkein 200€
Pyh, on tyhmää maksaa partureista liikaa - meillä mies käy 15 euroa maksavassa parturissa Myyrmäessä ja hyvin leikkaavatkin. Näitä partureita on 3 kpl, joissa on sama hinta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista kaupungeista löytyy myös edullisia kampaajia, esimerkikisi niitä, jotka leikkaavat hiuksia kotonaan.
Kampaaja on yrittäjä, joka maksaa vuokraa tiloista, ja maksaahan ne kaikki työssä tarvittavat aineet ja välineetkin.
Lisäksi hinnoissa arvonlisävero. Ja lopuksi pitää jäädä palkkaakin työstään.Mieti, mitä muut käsillään työtä tekevät laskuttavat, esim. putkimies, sähkömies,
Jännä juttu kuitenkin, kun käyn kampaajalla, siihen menee reilut 200€ ja kun käyn yksityisellä hammaslääkärillä, niin hinta vaihtelee 70-140€ välillä.
Ja ap. olen samaa mieltä, nykyisin kampaajalla tuntuu olevan kalliimpi liksa, kuin yksityisillä hammaslääkäreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo mainitsemasi työläiset ovat halvempia tuntihinnaltaan kuin nämä karvansiistijät :D ihan poskettomia ovat parturin hinnat, muutkin yrittäjät samoin maksavat tiloista ja tarvikkeista yms. Ite lopetin kampaamossa käynnin kun tyven värjäyksestä (muutama sentti) ja latvojen leikkuusta pamahti laskua melkein 200€
Kyllä esimerkiksi putkimiehen ja sähkömiehen tuntilaskutus on hyvinkin usein siinä noin 70 euroa tunnissa ja heillä ei useinkaan ole työn luonteesta johtuen liiketiloja tai jos on niin ne maksetaan Tarvikemyynnin katteesta.
Paskat ole, muista että se kampaaja ei suinkaan ole pelkästään sun käytössä sen tunnin ajan, silloin kun joku odottaa värin vaikutusaikaa niin samalla jo muita asiakkaitakin leikellään ja värjäillään. Sähkärit ja putkaritkin tarvii tukikohdan tarvikkeilleen, eivätkä he silti tule välttämättä kalliimmaksi, tehtävästä riippuen toki. Vaikka sähkäri oliskin 70/h niin mieti silti että kampaamossa helposti on 200/h. Pitääkö olla huolissaan? :D
Minä maksan mielihyvin ,koska löysin kampaajan, joka tekee täydellisen muodonmuutoksen. Menen sinne tukka hapsottaen ja takussa ja kassi- Almalta näyttäen ja poistun hiukset upeasti värjättyinä ja leikattuina ja itsetuntoa uhkuen.
Riippuu selvästi paljon paikkakunnasta ja liikkeestä. Itse asun kaukana kasvukeskuksista ja viimeksi ylikasvaneen tukan (uuteen) malliin leikkaus, koko pään värjäys sekä raidat oli reilusti alle 100€. Samat toimenpiteet esim ketjukampaamoliikkeessä maksaisi tuplasti saman hinnan - eikä kyse ole mistään pimeitä töitä tekevästä yrittäjästä.
Mikä paikkakunta kun noin hintavia esimerkkejä?
Kallista on 954kun tukka on kiva se 2 viikkoa kunnes tyvi puskee taas esiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esimerkiksi putkimiehen ja sähkömiehen tuntilaskutus on hyvinkin usein siinä noin 70 euroa tunnissa ja heillä ei useinkaan ole työn luonteesta johtuen liiketiloja tai jos on niin ne maksetaan Tarvikemyynnin katteesta.
Meillä kävi tänä kesänä rakennusliikkeestä kirvesmies ja tuntiveloitus oli 46€/h ja sähkömies 48€/h ja työpalkat saatiin kotitalousvähennyksenä verotuksessa.
Ja kun sähkömies käy tekemässä homman, hän kantaa juridisen vastuun ja periaatteessa on vastuussa työstään 5vuotta, toisin kun kampaajan, vastuu häviää kun asiakas sulkee oven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu kuitenkin, kun käyn kampaajalla, siihen menee reilut 200€ ja kun käyn yksityisellä hammaslääkärillä, niin hinta vaihtelee 70-140€ välillä.
Ja ap. olen samaa mieltä, nykyisin kampaajalla tuntuu olevan kalliimpi liksa, kuin yksityisillä hammaslääkäreillä.
Tämä!! Kampaajaksi voi ryhtyä muutaman kuukauden kurssilta(yksityiset koulut). Lääkäriksi opiskelu kestää hieman kauemmin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!! Kampaajaksi voi ryhtyä muutaman kuukauden kurssilta(yksityiset koulut). Lääkäriksi opiskelu kestää hieman kauemmin...
Kävin hammaskiven poistossa yksityisellä hammaslääkärissä ja aikaa meni n. 30-40 min. kun puhdisti ja kiilotti hampaat ja lasku oli 53€.
Mikähän lasku olisi tullut kampaajan käsittelyssä.
Ja koulutuksessa on vähän eroa.
Mun kampaamokäynti kestää aina 4 tuntia ja hinta on 140 euroa. En ymmärrä miten voi olla noin halpa, kun eihän tuo voi mitenkään olla kannattavaa... Mutta jälki on aina uskomattoman täydellistä, joten enpä voi valittaakaan :D.
Hyvä vaan, että naisvaltaisella kehdataan pyytää oikeita hintoja käsityöstä. Niin miehetkin tekevät. Maksan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
En maksa hiusten leikkauksesta 32 euroa enempää. Punavuoressa keikjaus 25 euroa ja menen sinne seuraavalla kerralla
Okei. Mitä se keikjaus pitää sisällään?
Vierailija kirjoitti:
Kallista on 954kun tukka on kiva se 2 viikkoa kunnes tyvi puskee taas esiin
Mistä veloittavat 954?
Minä käyn Kampissa leikkauttamassa ja laittamassa raitoja. Hinta 120-130 e kahden tunnin työstä.
Missä te muut käytte kampaajalla, kun on Kampinkin hintoja korkeammat...?
Espoossa väri ja leikkaus ja pikakiharat on 130 euroa.