Rintaliivikaupassa
Mitattiin ja myyjä haki hyllystä liivit.Koko 80D. Onko tuo nyt iso vai pieni? Rintani ei mielestäni ole D kokoa,ehkä C kokoa. Kuutenkin ne istui tosi hyvin. No,nyt sanoin yhdelle miehelle että kokoni on 80D ja hän oli että jees.Sitten näki ilman liivejä ja sanoi että tissini einole nähnytkään kokoa D että b-c korkeintaan. Niin että mistä nyt tiedän mikä kokoni on??
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Joo, jänniltä ne koot tuntuu.
Itse olen kokoa 70E mutta tissini ei todellakaan ole mitkään lollot, päinvastoin. Ehkä ne koot on sitten muuttuneet viime vuosina. Lapsena nimittäin ajattelin että äitini E-kupin rintsikoita voisi käyttää lähinnä kuumailmapallon palloina.
Mun rinnat menee miehen käteen jos on normaali miehen koura ei siis mikään pieni. Kun taas omaan käteen ei mahdu ihan kokonaan. Joten ei nämä voi millään olla dee kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luota miehen asiantuntemukseen. Kaupassa myydään, mitä sattuu olemaan varastossa. Esim. C80 on yleisin koko, joten se on aina loppu. Sitten koitetaan myydä rinnakkaiskokoja, jotka muka on sama asia.
No onko 80D rinnakkaiskoko C80:lle? Koska toi istuu napakasti ja ei tunnu miltään. En vain ajatellutkaan että rintaninolisi D kokoa,ennemmin C.
D80 rinnakkaiskokoja ovat vähän kokoluokituksesta riippuen C85 ja E75, kirjaimissa siirryttäessä eteenpäin ympärysmitta suurenee ja vastaavasti toisinpäin.
(C)85 on ympäryksestä liian iso ja 75 taas aivan liian pieni.
Mutta kaikissa samankokoiset kupit.
Toinen rinta on kokoa C ja toinen kokoa D. Yleensä joudun askartelemaan kahdista liiveistä sopivat: leikkaan kupit irti ja ompelen päittäin.
Koskahan korsetit tulee taas muotiin? Sillä saisi vyötäröä kurottua mukavasti pienemmäksi ja tissit koholle 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, jänniltä ne koot tuntuu.
Itse olen kokoa 70E mutta tissini ei todellakaan ole mitkään lollot, päinvastoin. Ehkä ne koot on sitten muuttuneet viime vuosina. Lapsena nimittäin ajattelin että äitini E-kupin rintsikoita voisi käyttää lähinnä kuumailmapallon palloina.Äitin E100 olikin vähän isompi. Ja koon "tunne" riippuu siitäkino minkä muotoiset, kuinka kiinteät. Saman volyymin omaavat voi näyttää ihan erilaisilta eri muotoisina.
Polvenkorkuisena perspektiivi oli hiukan eri. Minustakin äidin rinnat tuntuivat isoilta ja pehmeiltä lapsena. Sellaiset lollottimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luota miehen asiantuntemukseen. Kaupassa myydään, mitä sattuu olemaan varastossa. Esim. C80 on yleisin koko, joten se on aina loppu. Sitten koitetaan myydä rinnakkaiskokoja, jotka muka on sama asia.
No onko 80D rinnakkaiskoko C80:lle? Koska toi istuu napakasti ja ei tunnu miltään. En vain ajatellutkaan että rintaninolisi D kokoa,ennemmin C.
D80 rinnakkaiskokoja ovat vähän kokoluokituksesta riippuen C85 ja E75, kirjaimissa siirryttäessä eteenpäin ympärysmitta suurenee ja vastaavasti toisinpäin.
(C)85 on ympäryksestä liian iso ja 75 taas aivan liian pieni.
Siinä tapauksessa tosiaan on se oikea ympärysmitta löytynyt :)
Ap on näitä jälkeenjääneitä, joille on olemassa jotkut lapselliset "isot" ja "pienet" rinnat.
Otetaan nyt faktat ensin: pelkkä D tai C EI OLE MIKÄÄN KOKO. Kupin koon tietää vasta sitten kun tietää selänympäryksenkin. Rintaliiveissä 70E, 75D, 80C, 85B ja 90A on samankokoinen kuppi.
Keskikoko Suomessa on nykyisin 75DD-80E ellei suurempi. Muissa maissa taas eri.
Rintaliivejä valmistetaan noin 200 eri kokoa.
Sama kokokin voi näyttää eri naisilla erilaiselta, johtuu niin monesta muustakin asiasta kuin pelkästä kuppikoosta.
Ihan hölmöä on siis höpistä "pienistä" tai "isoista".
Äitin E100 olikin vähän isompi. Ja koon "tunne" riippuu siitäkin minkä muotoiset, kuinka kiinteät. Saman volyymin omaavat voi näyttää ihan erilaisilta eri muotoisina.