Voisitko antaa (mahdollisen)kumppanisi käydä vieraissa, jos olisi täysin varmaa, ettei kumppanisi ihastu heihin?
Vastaa sen mukaan, miltä ajatus juuri nyt kuulostaa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. On aika erota kun muut kiinnostaa enemmän kuin oma puoliso.
Miksi ne muut kiinnostaisi enemmän? Entä jos oma puoliso kiinnostaa kaikkein eniten, mutta myös muut kiinnostaa? Aika harvaa miestä jaksaa pitkässä suhteessa kiinnostaa vain sen oman naisen kanssa puuhailu. Miehet kaipaavat vaihtelua.
Olen ilmeisesti tullut henkisesti alas puusta aiemmin kuin muut miehet, koska 10-vuotisen avioliittoni aikana vieraissa käyminen ei ole kertaakaan käynyt mielessä.
Meidät erottaa eläimistä se, että osaamme kontrolloida mielihalujamme.
Täh? Minä puhuin kiinnostumisesta. Se että.se ksi muiden naisten kanssa kiinnostaa on eri asia kuin se että toteuttaa tämän mielihalunsa.
Ristiriitaista että aina muistutetaan ettei ketään voi omistaa, mutta halutaan kuitenkin omistaa toisen keho. Mitä tuolla lauseella siis tarkoitetaan? Ei voi omistaa, mutta kuitenkin suurin osa niin haluaa tehdä. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne muut kiinnostaisi enemmän? Entä jos oma puoliso kiinnostaa kaikkein eniten, mutta myös muut kiinnostaa? Aika harvaa miestä jaksaa pitkässä suhteessa kiinnostaa vain sen oman naisen kanssa puuhailu. Miehet kaipaavat vaihtelua.
Olen ilmeisesti tullut henkisesti alas puusta aiemmin kuin muut miehet, koska 10-vuotisen avioliittoni aikana vieraissa käyminen ei ole kertaakaan käynyt mielessä.
Täh? Minä puhuin kiinnostumisesta. Se että.se ksi muiden naisten kanssa kiinnostaa on eri asia kuin se että toteuttaa tämän mielihalunsa.
Jos minä rakastan jotain niin en näe muita ihmisiä kuin rakkaani, kaikki muut ovat minulle sukupuoletonta massaa eikä niissä ole mitään haluttavaa, jos alkaisin kokea jonkun muun kuin puolisoni haluttavana niin en silloin rakastaisi enää puolisoani vaan sitä kehen haluni kohdistuu. Silloin voin yhtä hyvin erota.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtelua niin kovasti kaipaa niin antaa mennä vaan. Tuollaisessa tilanteessa en kuitenkaan näe parisuhteessa mitään järkeä. Käsitän parisuhteen kahden ihmisen välisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaista että aina muistutetaan ettei ketään voi omistaa, mutta halutaan kuitenkin omistaa toisen keho. Mitä tuolla lauseella siis tarkoitetaan? Ei voi omistaa, mutta kuitenkin suurin osa niin haluaa tehdä. En ymmärrä.
Ja aina perään muistutetaan, että pelisäännöt sovitaan yhdessä. Jos haluaa vapaamman suhteen, se tuodaan ilmi. Miksi se pitäisi piilottaa, jos ei ole tarvetta omistaa sitä toista ja hyväksyä vain itselleen oman kehon vapaus?
Vierailija kirjoitti:
Jos pelisäännöt on tehty, ettei muiden kanssa harrasteta seksiä, niin nehän on molemmanpuolisia sääntöjä. Jos tuollaisia sääntöjä ei haluta, niin ei varmaan kannata alkaa suhteeseen.
Ja periaatteessa eihän kukaan tuossa tilanteessa omista ketään. Jos omistaisit henkilön, voisit sitten vaikka myydä heitä eteenpäin tai tehdä heille mitä haluat, mutta ei tässä kyse ole siitä.
Miksi tämä aina kauhistuttaa osaa ihmisistä? Oikeasti vapaat suhteet on aika yleisiä, niistä ei vain puhuta tämän tuomitsevan ilmapiirin takia. Minusta on ristiriitaista että se on kaikille ihan ok, että vaihtaa kumppania jatkuvasti sarjarakastumisena, mutta se ei, että on yhden kanssa vakavissaan ja muiden kanssa (avoimesti) pelkästään seksiä. Mikä siinä on paheellisempaa kuin siinä että rikot perheen että pääset menemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se käynyt mielessä, jos on mielihaluja ollut.
Kyllä voisin niin kauan kuin olen itsekin tyytyväinen parisuhteemme seksielämään ja tuo olisi vain lisä/piriste. Tällä hetkellä saan kaiken mitä haluan miehestäni enkä kaipaa muuta. Mieskään ei ole kyllä valittanut. Voisin avata suhteen jos olisi fyysisesti mahdollista, ettei parisuhteemme kärisisi siitä, mutta suhteemme nyt sattuu olemaan sen laatuinen, että kyllä se menisi pilalle parinvaihdosta. En siis ole valmis avaamaan suhdetta seksin saralla. Rakastumisten suhteen en varsinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit tästä asian, että vain miestä alkaa pitkässä suhteessa kiinnostamaan muut naiset? Miksi sitä naista ei voisi myös alkaa kiinnostamaan muut miehet? Ei miehillä ole sen kummempaa oikeutta katsella muita naisia tai pettää kuin naisellakaan, naurettavaa yrittää pistää pettäminen sukupuolen piikkiin, koska "eihän sille nyt mitään voi" tai "niin se nyt vaan menee". Jos kaipaat vaihtelua, ole hyvä ja ole sinkku, saat harrastaa irtosuhteita ja erilaisia naisia ihan juuri niin paljon kun mielesi tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi omistaa, mutta voi asettaa omat rajat. "En aio olla suhteessa, jos otat riskin tautien tartuttamisesta minuun tai päästät itsesi rakastumaan toiseen ja laiminlyöt emotionaaliset tarpeeni, joiden vuoksi olen ryhtynyt suhteeseen." Eihän tuo ole pakottamista ja omistamista vaan omien ehtojen sanelemista. Ota tai jätä, kyllä avosuhteilijoitakin löytyy tilalle jos sellaista kaipaa.
Naisetkin kaipaavat vaihtelua, mutta kaikki naiset ei silti petä. Meillä on molemminpuolinen sopimus, että jos jompikumpi pettää, siitä seuraa avioero.