Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapset vaikka viikonlopun hoidossa, annatko/tarjoatko hoitajille ruokarahaa lasten ruokaostoksia varten?

Vierailija
08.08.2019 |

Miten teillä toimitaan?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole käynyt mielessä. Jos 4-vuotiaan on aivan pakko olla kaksi yötä hoidossa/ koko viikonloppu täydet päivät muualla kuin kotona, niin paikat ovat joko mamma (minun äitini), mummola eli miehen vanhemmat tai lapsen paras kaveri. Viimeisimpään paikkaan saattaisin muuten tarjotakin rahaa, mutta kun kyseisestä perheestä tasaisin väliajoin lapsi tulee meille yöksi ja arvioin vierailujen menevän aika 50-50 niin en ole puhunut mitään.

Vierailija
2/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja tulee meille, jääkaapissa ja pakastimessa on ruokaa, joten en palkan lisäksi tarjoa ruokarahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja tulee meille, jääkaapissa ja pakastimessa on ruokaa, joten en palkan lisäksi tarjoa ruokarahaa.

Oletetaan nyt että ovat sen luona kuka hoitaa. Ap

Vierailija
4/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toistaiseksi, laitan erikoisruokia matkaan, niin ei tarvitse pähkäillä kaupassa varmasti oikeaa vaihtoehtoa. Perusruokaa tuo ei niin paljon syö, että sitä vitosta viittin antaa. Sitten kun kasvaa ja haluaa mennä vaikka pizzalle, niin annan lapselle rahan.

Vierailija
5/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on vain mummolassa tai serkkulassa, jonne en tarjoa ruokarahaa. Mummolasta naurettais ja serkut on meillä yhtä paljon kuin meidän lapset heillä, joten ei ole rahan tarve vaihtaa omistajaa.

Vierailija
6/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolaan joo, jos mummo on työttömänä (tekee pätkätöitä sillon kun huvittaa), papalle mennessä ei. Lapsella allergioita niin kuitenkin mukaan oma maito, jugurtti, maidoton margariini ja gluteeniton leipä aina.

Vierailija
7/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos on joku ei-lähisukulainen niin silloin tietenkin ja myös rahallinen palkkio. Olemme myös jouluisin ja syntymäpäivisin muistaneet vähän kalliimmalla lahjalla niitä, jotka usein kaitsevat.

Vierailija
8/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut lasten ystäviä lukemattomia kertoja yökylässä, viikonloppuja, pidempiäkin aikoja. Kukaan ei ole ikinä tarjonnut ruokarahaa. Joskus on ollut sipsi- ja karkkipussi mukana. Ja kaverit on tosiaankin aina meillä, meidän ei ikinä kavereilla.

Vierailija
9/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien kassillisen ruokaa mukanani. Lähinnä niitä lasten tykkäämiä ruokia, mutta myös ihan kahvipaketin etc. Vaikkei sitä kukaan odota tai tarvitse, mun mielestä se on ihan kohteliasta. Ja meillä lapset on hoidossa vaan mummoloissa tai siskoillani. Jos veisin vieraammalle, niin varautuisin ehkä viemään vielä enemmän. Ja yleensä sovin jo etukäteen, että vien myös mukanani yhden valmiiksi tehdyn ruuan, kuten kotitekoisen makaronilaatikon.

Vierailija
10/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet vain mummolassa. Isovanhempien bruttotulot on yli 12 000 e / kk ja minun n. 1800 e / kk. En tarjoa ruokarahaa, se tuntuisi naurettavalta.

Vierailija
11/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat lähinnä mummoloissa tai serkkujen luona pitempiä aikoja ja en anna ruokarahaa. Mummoloissa se ei tulisi kuuloonkaan ja serkulla ihan sama juttu. Jos he vievät lapsia vaikka leffaan tai ulos syömään niin, että asian tiedän, niin silloin laitan heille rahat mukaan. Jos taas menevät tietämättäni, niin silloin ovat aina halunneet tarjota. Olen kyllä jälkikäteen tarjonnut rahaa, mutta eivät ole huolineet.

Laitan aina joka tapauksessa lapsille rahaa mukaan tuli mitä tuli ja nyt kun lapset ovat isompia, niin heillä on myös omat pankkikortit.

Vierailija
12/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vien kassillisen ruokaa mukanani. Lähinnä niitä lasten tykkäämiä ruokia, mutta myös ihan kahvipaketin etc. Vaikkei sitä kukaan odota tai tarvitse, mun mielestä se on ihan kohteliasta. Ja meillä lapset on hoidossa vaan mummoloissa tai siskoillani. Jos veisin vieraammalle, niin varautuisin ehkä viemään vielä enemmän. Ja yleensä sovin jo etukäteen, että vien myös mukanani yhden valmiiksi tehdyn ruuan, kuten kotitekoisen makaronilaatikon.

En tykkäisi tuollaisesta ruokakassista ollenkaan ja se ei olisi mielestäni kohteliasta, vaan lähinnä noloa. Kahvipaketin tai kukkakimpun voin viedä, jos eteen osuu, mutta en muuta.

En haluaisi muutenkaan mitään toisten tekemiä sapuskoja elleivät vieraaksi tulleet kersat olisi sitten ihan kamalan ronkeleita.

Vierailija
13/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkäisi tuollaisesta ruokakassista ollenkaan ja se ei olisi mielestäni kohteliasta, vaan lähinnä noloa. Kahvipaketin tai kukkakimpun voin viedä, jos eteen osuu, mutta en muuta.

En haluaisi muutenkaan mitään toisten tekemiä sapuskoja elleivät vieraaksi tulleet kersat olisi sitten ihan kamalan ronkeleita.

Only in Finland :-D!!!!

Vierailija
14/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kassillisen ruokaa mukana.

Isovanhemmille en vie.

Vierailija
15/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat yökylässä ainoastaan isovanhemmilla, en ole antanut rahaa. Kun olivat pieniä vein lastenruokapurkkeja, mutta äitini tokaisi että jätä tuomatta, hän tekee soseet itse samalla kun muulle porukalle ruokaa.

Meillä on usein veljenlapsi hoidossa, olen sanonut etten ota rahaa kun kysyivät asiasta, usein tuovat jotain herkkua mukana (jäätelöä, manskoita, namipussit koko porukalla). 

Mutta mun mielestä on paras kysyä suoraan esim ystäviltä, joillain raha on tiukassa ja jos tietää että omat lapset syö paljon niin maksaisinkin kyllä.

Vierailija
16/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuo jälkimmäinen, joka vie ruokaa.

Koska kaverini on äärettömän...hmmm.... taloudellinen. Siellä on pelkkiä corn flakeseja, joita minun lapseni ei syö. Eikä ne ole vaihtoehto hänenkään lapsille, jos on vaikka cheeriokseja tarjolla.

Koska mehu on vain värjättyä vettä, niin vien lisää tiivistettä, ettei kaverille tule paha mieli, jos minun lapseni käyttää enemmän sitä.

Koska kaverini tekee 400 grammasta jauhelihasta kastikkeen 10 hengelle. Ja omat lapseni tuntien tiedän, ettei siitä riitä.

Vierailija
17/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolleni en anna mitään, hänen lapsensa ovat myös välillä meillä.

Äitini luo laitan ruokakassin mukaan. On työtön ja autoton ja kauppaan pitkä matka.

Jos lapset ovat jossain muualla hoidossa, niin annan rahaa.

Vierailija
18/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lasten ruuat mukanani eli matkassa on juuri ne ruuat, joita lasten haluan syövän. Mummon/ukin/kummin ei tarvitse miettiä, voiko lapset syödä sitä tai tätä, kaikki on mukana välipaloista alkaen.

Vierailija
19/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuo jälkimmäinen, joka vie ruokaa.

Koska kaverini on äärettömän...hmmm.... taloudellinen. Siellä on pelkkiä corn flakeseja, joita minun lapseni ei syö. Eikä ne ole vaihtoehto hänenkään lapsille, jos on vaikka cheeriokseja tarjolla.

Koska mehu on vain värjättyä vettä, niin vien lisää tiivistettä, ettei kaverille tule paha mieli, jos minun lapseni käyttää enemmän sitä.

Koska kaverini tekee 400 grammasta jauhelihasta kastikkeen 10 hengelle. Ja omat lapseni tuntien tiedän, ettei siitä riitä.

Oletko varma että kaverisi on taloudellinen? Meillä on yleensä "tylsiä" muroja ja pähkinöillä, linsseillä tai pavuilla jatkettuja liharuokia koska se on terveellisempää kuin karkkimurot ja puoli kiloa lihaa päivässä.

Vierailija
20/40 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans ymmärrä näitä ruokakasseja. Jos meille tulee vieraita, olen miettinyt ruuat ja ostanut ainekset, ja joku random-kokoelma toisen valitsemia elintarvikkeita aiheuttaa vain päänvaivaa ettei mikään mene pilalle tai hukkaan. Olen keittänyt lapsille kiisseliä valmiiksi ja ajatellut että illalla saadaan yhdessä leipoa sämpylät, ja sit vieraat tuleekin mukanaan kassi viilistä ja paahtoleipää - miksi?