Sovin toissapäivänä, että veli tulee kylään
Toisesta kaupungista, mutta pk-seudun sisällä kumminkin.
Hän korjaa pari mun elektroniikkalaitetta, ja lupasin laittaa ruokaa kunnolla.
Katotaan kans vähän mun kouluhommia, koska hän on tosi fiksu.
Oon siis koulun jälkeen käyny kaupassa, pessyt lattiat, tiskannut ja tehnyt ruokaa.
Sovin kanssa alustavasti eilen, et kolmaskin sukulaiseni voisi tulla käymään, jos haluaa, koska ruokaa on paljon.
Sit nyt tämä kolmas sukulaisihminen soitti äsken, jos tulisimmekin hänen luokseen syömään, on jälkiruokaa ja kaikkea..
Öö, tuntu ettei mun aikataulua, suunnitelmia ja tekemistä kunnioitettu yhtään.
En voi ymmärtää, et jos alunperin on sovittu jotain, niin eikö siinä voisi pysyä.
Ja alunperinkin oli puhetta, että minä tekisin ruokaa ison satsin, ja vielä koska asun yksin, ja ruokahan pilaantuisi muuten.
Mun mielestä niin ajattelematonta.
Kommentit (13)
Voi olla kyse jostain nokkimisjärjestyksestä ja sinulle paikan näyttämisestä.
Kiva. Nyt säästyi opiskelijan ruuat esim pakastettavaksi pahan päivän varalle ja sinä pääset valmiiseen pöytään ilmaiseksi.
Sano että teit kuten on sovittu, olet järkännyt asiat sen mukaan ja toivot että siinä suunnitelmassa pysytään.
Mene ihmeessä vain valmiiseen pöytään ja laita pakkaseen ne ruokatarpeet mitkä voit. Tehän menette vaan kerran syömään. Älä loukkaannu moisesta, tulla luonteella olet lommoilla alta aikayksikön. Kaitpa se velikin on teillä pari päivää.
Mulla on sukulainen, joka ei ole vielä ainakaan ihan noin törkeesti tehnyt. Mutta sillä on tapana aina mitätöidä toisen sanominen vetämällä huomio itseensä. Eli jos joku sanoo vaikkapa onnistuneensa jossain työtehtävässään, niin sen sijaan, että keskusteltaisi siitä onnistumisesta, niin tämä sukulainen kaappaa huomion kiekumalla, miten hän vuonna käpy ja keppi olisi onnistunut niin ja niin hyvin, jos hän vain olisi saanut reilua kohtelua ja yhtä hyvän tilaisuuden kuin joku toinen ja ties vielä mitä. Ja jatkaa niin kauan, kunnes alkuperäisen onnistujan sanominen on jäänyt niin kauas taakse, että siihen on enää hankala palata.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kyse jostain nokkimisjärjestyksestä ja sinulle paikan näyttämisestä.
Munkin mielestä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Nyt säästyi opiskelijan ruuat esim pakastettavaksi pahan päivän varalle ja sinä pääset valmiiseen pöytään ilmaiseksi.
Ei noita kanoja esim. voi enää pakastaa, pakastin ne alunperinkin raakana. Ja nyt paistoin.
Sit tein bataattiraneja ja fetasalaatin.
Ostin valkosipulipatongin ruuan kanssa, ja keksiä ja suklaata jälkkäriks.
......
Muuten ei mitään, mutta yksin asuvalla tää ruoka menee pilalle muuten, eikä kaikkea voi pakastaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sukulainen, joka ei ole vielä ainakaan ihan noin törkeesti tehnyt. Mutta sillä on tapana aina mitätöidä toisen sanominen vetämällä huomio itseensä. Eli jos joku sanoo vaikkapa onnistuneensa jossain työtehtävässään, niin sen sijaan, että keskusteltaisi siitä onnistumisesta, niin tämä sukulainen kaappaa huomion kiekumalla, miten hän vuonna käpy ja keppi olisi onnistunut niin ja niin hyvin, jos hän vain olisi saanut reilua kohtelua ja yhtä hyvän tilaisuuden kuin joku toinen ja ties vielä mitä. Ja jatkaa niin kauan, kunnes alkuperäisen onnistujan sanominen on jäänyt niin kauas taakse, että siihen on enää hankala palata.
Mustakin tuntuu, et mun tekeminen juuri mitätöitiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
No höh, sano ettei käy.
Sanoin jo.
Mutta hän ei yhtään ymmärtänyt, enkä tuonut esiin että käytös oli loukkaavaa. Kun ei tajua ni ei tajua. :/ ap
Vierailija kirjoitti:
Herkkuruuat!
:)
Ok