Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni avautui suomalaisista naisista, yllätys!

Vierailija
08.08.2019 |

Aviomieheni on ranskalainen ja olemme asuneet Suomessa puolet vuodesta nyt lähes 15 vuoden ajan.

Mies osaa suomea hyvin ja on nähnyt maata joka puolelta. Meillä on koti Helsingissä, mökki on Turun saaristossa ja nyt olemme viettäneet kesiä Itä-Suomessa muutamana vuotena.

Tultiin takaisin Helsinkiin viime sunnuntaina kun miehellä alkoi työjutut. Eilen hän sanoi vähän ohimennen, että alle 40-vuotiaat Helsinkiläiset naiset ovat maailman rasittavimpia olentoja. He ovat lapsellisia ja kypsymättömiä. Heillä ei ole mitään tapoja ja kasvatusta, ovat ilkeitä ja tutiitupäisiä kakaroita ja niin itsekeskeisiä, että se lähentelee persoonallisuushäiriötä.

Maalla ja pikkukaupungeissa on sen sijaan mukavia naisia, joilla ei ole mennyt ns “se keltainen neste päähän”.

Loukkaannuin vähäsen, koska olen itsekin paljasjalkainen helsinkiläinen, mutta mies tarkensi, että tämä koskee vain nuorempaa 1980 jälkeen syntynyttä sukupolvea. Ja että hän on nähnyt muutoksen Suomen vuosinaan.

Täytyy sanoa, että mies on enemmän nuorempien ihmisten kanssa tekemisissä kuin itse olen, joten vaikea sanoa.

Mies sanoi vielä, että Suomessa on tapahtunut Pariisi-ilmiö, pariisilaiset ovat rasittavia ja ylpeitä kun taas pikkukaupungeissa ja maaseudulla on mukavaa väkeä.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mieheni on ranskalainen ja kysyin häneltä voisiko todella ranskalainen käyttää saati edes ymmärtää käsitettä "se keltainen neste mennyt päähän", ja hän sanoi ei ole lainkaan ymmärrettävä, ja että hän on vakaasti sitä mieltä, että ap on trolli ja mitään ranskalaista miestä ei ole.

Lisäksi hän sanoi että ranskalaiset heteromiehet rakastavat naisia, joten todellakaan eivät tuomitsisi joukkona kaikkia nuoria naisia missään tapauksessa.

Ohis mutta ap kirjoitti, että hänen miehensä osaa suomea hyvin. Olisiko sitten mies ihan itse sanonut tuon “mennyt se keltainen neste päähän” kun ap kerran laittoi sen lainausmerkkeihinkin?

Todellisuus on se, että monet vuosikymmeniä Suomessa asuneet ranskalaiset eivät osaa kuin auttavasti suomea jos sitäkään. Tämä mun kokemus pk-seudulta. Ja ranskalaisista, joilla on suomalaisen puolison kanssa lapsia.

Sanoisin että on hyvin pieni mahdollisuus, että täällä asuu ranskalainen mies, joka elää Suomessa vain osan vuotta ja että hän olisi oppinut noin hyvin suomea, että pystyy käyttämään slangisanontaa, josta vielä viilaa eufemismin. Pas crédible!

Vierailija
82/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muut miehet kestätte sen? Eihän nää suomiakat mitään muuta halukkaan kun ulkkarimiehiä. Ihan naurettavaa.

Minulla on lyhyt läski mulkosilmä meksikolainen kaveri ja aina kun mennään apolloon niin kaikki naiset haluu vaan tutustua häneen eikä minunlaiseen pitkään komeaan vaaleaan urokseen. Parhaimmillaan pani viiden tinder muijan kanssa viikon aikana.

Sitten minulla on kalju leveänenäinen kaveri angolasta. Sama juttu. Osaa hyvin suomea mutta sitten se vetää vaan jotain eboniksia kuin joku amerikan räppäri niin kaikki muijat on vaan aaah on se niiiin ihku. Ja on pettänyt kaikkia muijiaan eikä ne edes välitä. Tai no, jotkut, mutta ei haittaa menoa kun aina on uusia on tarjolla.

Ettekö te naiset näe millaisia pellejä te olette? Mutta ei kelpaa koulutettu suomalainen mies koska on kiltti ja tylsä.

No selvästi noista sun kavereistasi (joita kovin haukut) on jotain iloa naisille. Sinä et kykene kuin haukkumaan naisia, joten mitään iloa susta ei meille ole. Taitaa naiset olla fiksumpia kuin tajuat :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, ettei katkera ranskankukko oo saanu suomineidolta piparia.

Päinvastoin, ranskalaiset ovat tuota kierompia. Ukko on saanut ja saa piparia kuin pukki jouluaattona. Nämä jutut, että alle 40-vuotiaat suominaiset ovat ikäviä, on pelkkää hiekkaa vaimon eli ap:n silmiin. Ranskalaiset miehet kasvatetaan siihen että on ihan okei pitää rakastajattaria ja kertoa vaimolle pieniä kauniita valheita.

Vierailija
84/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ravintola-ala, jossa fransu ei saakaan kouria stadilaisia nuoria naisia kuin Ranskassa, ja voi jopa joutua syytteeseen sexual harrasmentista. Maalla rävätkät tädit saattavat nauresekella Pierren kouraisuille, joten he ovat mukavampia.

Vierailija
85/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan. Pääkaupunkiseudun naiset on suorastaan perseestä. Ei käytöstapoja ja ylimielisiä ja epäsisuaalisia. Phyi

Suomen Sisu vai?

Vierailija
86/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho...jos mun mies juttelisi tuollaisia, olisin kyllä äimän käkenä? Jopa vähän kiukkuinen.

Tarkoittaako tuo nyt sitä, että sun mies luuhaa kaikki vapaa-aikansa nuorten naisten kanssa, kun tietää noinkin tarkasti millaisia he ovat. Puhuuko miehesi kokemuksen syvällä rintaäänellä?

Tiedän kyllä, että ranskalaisilla miehillä on rakastajatteria ja ulkopuolisia suhteita joka lähtöön. Siitähän he ovat maailman kuuluja, mutta sitä hiukan ihmettelen, kun suomalainen puoliso ylpeilee sillä, kuinka hänen iäkäs puoliso on noin henk.koht. suhteessa useamman nuoren naisen kanssa, kun on noinkin perillä, millaisia he ovat.

Kovin suvaitsevainen olet kyllä ap.

Vierailija
87/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa,a. Mitenkäs se sinun miehesi on näiden nuorten naisten kanssa tekemisissä? Johtuisiko viileys siitä, että hän lähestyy itse heitä epätoivottavalla tavalla? Useimmat naiset kun haluavat olla rauhassa eikä heitä suuremmin kiinnosta vanhempien miesten lähentymisyritykset. Monilla miehillä on sellainen asenne, että naisten pitää osoittaa kiitollisuutta huomiosta. 

Ranskalainen mies muka joutuu lähestyä suomalaisia naisia:-) mammat näkee unta

Hah hah hah. Ihan niinkuin joku ranskalainen pier re ei hukkuisi pillluun heti kun astuu hki vantaan lentokentältä ulos.

On se niin nähty jo. Ei miehen tarvii edes olla komea. Kaljut lihavat ja lyhyetkin kelpaavat kunhan vaan on ulkkari

Sinäkin kävisit siis ulkkarista jos osaisit kieliä 😂Mutta kun nyt olet niitä marginaslimiehiä joille ei ole tarpeeksi älyä siunattu, niin ilman jäät. Ja syystä, omasta syystä. Ei kukaan halua tolloa.

Vierailija
88/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh...Jopeko se siellä?

Surullista, kun olet niin kiltti mies...

Tää juttu ei nyt oikein onnistunut. Liian läpinäkyvää.

Vierailija
89/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa,a. Mitenkäs se sinun miehesi on näiden nuorten naisten kanssa tekemisissä? Johtuisiko viileys siitä, että hän lähestyy itse heitä epätoivottavalla tavalla? Useimmat naiset kun haluavat olla rauhassa eikä heitä suuremmin kiinnosta vanhempien miesten lähentymisyritykset. Monilla miehillä on sellainen asenne, että naisten pitää osoittaa kiitollisuutta huomiosta. 

Ranskalainen mies muka joutuu lähestyä suomalaisia naisia:-) mammat näkee unta

Hah hah hah. Ihan niinkuin joku ranskalainen pier re ei hukkuisi pillluun heti kun astuu hki vantaan lentokentältä ulos.

On se niin nähty jo. Ei miehen tarvii edes olla komea. Kaljut lihavat ja lyhyetkin kelpaavat kunhan vaan on ulkkari

Kyllä ulkkarit hukkuukin. Suomalainen nainen on heikko itsetuntoinen maatiainen.

Ei tarpeeksi heikko langetakseen sinuun. Ja yhdyssanatkin me osaamme ja monia muita kieliä äidinkielen lisäksi. Toki meillä silloin on enemmän valinnanvaraa kuin apukoulun käyneellä ressumiehellä.

Vierailija
90/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtäkään syytä miksi joku nuori nainen olisi ystävällinen random vanhalle miehelle vapaa ajalla 🤔

Vierailija
91/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ulkomaalaisia miehillä on sama status kuin julkkiksilla. Huomaa kyllä että peräkammarin sirpat unelmoi ulkkaripoikkiksesta vaan jotta voisivat ujuttaa jokaisen keskusteluun miten se ihku se poikkis on ja miten suomalaiset miehet on kaikki rumia rasisteja. Saa huomiota, pääsee uhriutumaan ja haukkumaan suomimiehiä.

Luulisi että tuollainen käytös rajoittuisi vaan 15v pissiksiin mutta ei, keski ikäiset naisetkin sortuvat tuollaiseen.

Ihan hyvin pystyn haukkumaan rumia ja tyhmiä rasseja ilman mitään keppihevosiakin. Ja hei, statukseni ja itsearvostukseni ei ole mistään "poikkiksesta" riippuvainen.

N54

Vierailija
92/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ranskalainen puoliso ja hän sanoo suomalaisista yleisesti ihan samaa. Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta yleisesti ottaen hän on sanonut, että hänen mielestään monet suomalaiset (sekä naiset että miehet) on kasvatettu huonosti, ei osata tervehtiä ja hymyillä, käyttäydytään huonosti (kiroilu, toisen huomiotta jättäminen, tylysti puhuminen, käytöstavat puutteelliset). Yhteiskuntamme nyt vain on sellainen, että huonosti käyttäytymistä siedetään aika paljon. Ranskassa ihmiset opetetaan käyttäytymään ja olemaan ihmisten kanssa tekemisissä arvostavammin, ja siksi suomalaisten normaali käytös saattaa heistä tuntua pahalta. Kulttuurikysymys siis, mutta olen siitä nykyisin pitkälti samaa mieltä hänen kanssaan.

Mut kasvatettiin sellaiseksi, että pitää tervehtiä-, kiittää ja sanoa ole hyvä jos joku kiittää minua eli normaalit käytöstavat. Ne karisi minusta pois teininä, koska mua alettiin kiusaamaan kun olin ainoa joka sanoi opettajalle huomenta. Nykyään olen ystävällinen vain jos minulle ollaan. Se mikä ihmetyttää eniten on se, että jos joku pitää mulle ovea auki ja kiitän, niin koskaan kukaan ei sano "ole hyvä".

Suomessa ei vaan tarvitse olla ystävällinen. Se tuntuu varmasti omituiselta muualta tänne muuttaville

Vierailija
93/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ranskalainen puoliso ja hän sanoo suomalaisista yleisesti ihan samaa. Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta yleisesti ottaen hän on sanonut, että hänen mielestään monet suomalaiset (sekä naiset että miehet) on kasvatettu huonosti, ei osata tervehtiä ja hymyillä, käyttäydytään huonosti (kiroilu, toisen huomiotta jättäminen, tylysti puhuminen, käytöstavat puutteelliset). Yhteiskuntamme nyt vain on sellainen, että huonosti käyttäytymistä siedetään aika paljon. Ranskassa ihmiset opetetaan käyttäytymään ja olemaan ihmisten kanssa tekemisissä arvostavammin, ja siksi suomalaisten normaali käytös saattaa heistä tuntua pahalta. Kulttuurikysymys siis, mutta olen siitä nykyisin pitkälti samaa mieltä hänen kanssaan.

Näin se tosiaan taitaa olla. Yksi lapsistani on asunut yli 10 vuotta Pariisissa. Vuosien varrella meillä on usein poikennut hänen ranskalaisia kavereitaan. Eräs heistä loukkaantui kerran verisesti, kun lähipiiriimme kuuluva vanhempi sukulainen, joka oikeasti on hyväsydäminen ja vieraanvarainen, ei ollut tämän kaverin mielestä ottanut häntä riittävän avosylin vastaan. Suomalaisesta näkökulmasta katsottuna sukulainen toimi kyseisessä tilanteessa kaikin puolin ystävällisesti.

Vierailija
94/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtäkään syytä miksi joku nuori nainen olisi ystävällinen random vanhalle miehelle vapaa ajalla 🤔

Hyvä kasvatus ja käytöstavat

Ystävällisyys

Vanhempien ihmisten kunnioittaminen

Minä keksin jo kolme!

Vierailija
95/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä olen asunut Ranskassa aikaisemmin monta vuotta ja voin kertoa apnkin iloksi, etteivät ne ranskalaiset yleisesti sen mukavempia ole. Miehet lipeviä tuijottelijoita kylläkin.

Kun palasin takaisin Suomeen olin oikein yllättynyt kuinka mukavia ja kohteliaita ihmisiä onkaan.

Vierailija
96/103 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju! Mammat veti herneet nenuun ja haukkuu ranskalaismiehiä pesemättömiksi ahdistelijoiksi. Mitkä kumpikaan ei pidä paikkaansa.

Voisitte tekin ottaa ranskattarista vähän mallia mm hoikkuuden ja ulkonäön hoitamisen suhteen.

Terv. Ranskassa vuosia asunut madame

Vierailija
97/103 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehelläsi ole mitään sanottavaa suomalaisista miehistä? Luulis että jonkinlaista tiukkaa analyysiä tulisi myös heistä, kun kerta on niin tarkkaavainen, että oikein erittelee naisten käytöstä asuinpaikan ja iän mukaan. Eikö sua ap yhtään huoleta, että varattu miehesi on katkeroitunut nuorille sinkku naisille? Siihen on varmaan joku kiva syy.

Vierailija
98/103 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on norjalainen mies, pk-seudulla töissä. Työpaikalla on miesenemmistö, ikinä en ole kuullut hänen sanovan naisista mitään, mutta miehistä pari kertaa. On ihmetellyt epäsiistiä ulkoasua, ei viitsitä panostaa yhtään pukeutumiseen, ollaan öykkärimäisiä,etuillaan jonoissa,puhutaan naistyöntekijöistä selän takana... Heillä Norjassa olivat nämä asiat edistyneemmille tasolla. Kyse on keskimäärin n. 45-vuotiaista.

Vierailija
99/103 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on norjalainen mies, pk-seudulla töissä. Työpaikalla on miesenemmistö, ikinä en ole kuullut hänen sanovan naisista mitään, mutta miehistä pari kertaa. On ihmetellyt epäsiistiä ulkoasua, ei viitsitä panostaa yhtään pukeutumiseen, ollaan öykkärimäisiä,etuillaan jonoissa,puhutaan naistyöntekijöistä selän takana... Heillä Norjassa olivat nämä asiat edistyneemmille tasolla. Kyse on keskimäärin n. 45-vuotiaista.

Ha haa trolli provosoitui! Sulla mitään ulkkarimiestä ole!

Vierailija
100/103 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alasta mutta pääsääntöisesti suomalaisen tunnistaa huonosta pukeutumisesta. Kattokaa esim. Timo Soinia, aivan järkkyä että kaveri heiluu ympäri maailmaa kravatti vinossa.