Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni avautui suomalaisista naisista, yllätys!

Vierailija
08.08.2019 |

Aviomieheni on ranskalainen ja olemme asuneet Suomessa puolet vuodesta nyt lähes 15 vuoden ajan.

Mies osaa suomea hyvin ja on nähnyt maata joka puolelta. Meillä on koti Helsingissä, mökki on Turun saaristossa ja nyt olemme viettäneet kesiä Itä-Suomessa muutamana vuotena.

Tultiin takaisin Helsinkiin viime sunnuntaina kun miehellä alkoi työjutut. Eilen hän sanoi vähän ohimennen, että alle 40-vuotiaat Helsinkiläiset naiset ovat maailman rasittavimpia olentoja. He ovat lapsellisia ja kypsymättömiä. Heillä ei ole mitään tapoja ja kasvatusta, ovat ilkeitä ja tutiitupäisiä kakaroita ja niin itsekeskeisiä, että se lähentelee persoonallisuushäiriötä.

Maalla ja pikkukaupungeissa on sen sijaan mukavia naisia, joilla ei ole mennyt ns “se keltainen neste päähän”.

Loukkaannuin vähäsen, koska olen itsekin paljasjalkainen helsinkiläinen, mutta mies tarkensi, että tämä koskee vain nuorempaa 1980 jälkeen syntynyttä sukupolvea. Ja että hän on nähnyt muutoksen Suomen vuosinaan.

Täytyy sanoa, että mies on enemmän nuorempien ihmisten kanssa tekemisissä kuin itse olen, joten vaikea sanoa.

Mies sanoi vielä, että Suomessa on tapahtunut Pariisi-ilmiö, pariisilaiset ovat rasittavia ja ylpeitä kun taas pikkukaupungeissa ja maaseudulla on mukavaa väkeä.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut miehet kestätte sen? Eihän nää suomiakat mitään muuta halukkaan kun ulkkarimiehiä. Ihan naurettavaa.

Minulla on lyhyt läski mulkosilmä meksikolainen kaveri ja aina kun mennään apolloon niin kaikki naiset haluu vaan tutustua häneen eikä minunlaiseen pitkään komeaan vaaleaan urokseen. Parhaimmillaan pani viiden tinder muijan kanssa viikon aikana.

Sitten minulla on kalju leveänenäinen kaveri angolasta. Sama juttu. Osaa hyvin suomea mutta sitten se vetää vaan jotain eboniksia kuin joku amerikan räppäri niin kaikki muijat on vaan aaah on se niiiin ihku. Ja on pettänyt kaikkia muijiaan eikä ne edes välitä. Tai no, jotkut, mutta ei haittaa menoa kun aina on uusia on tarjolla.

Ettekö te naiset näe millaisia pellejä te olette? Mutta ei kelpaa koulutettu suomalainen mies koska on kiltti ja tylsä.

Vierailija
62/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus, täällä 40+ naiset peukuttaa ihan tohkeissaan aloitusta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ranskalainen puoliso ja hän sanoo suomalaisista yleisesti ihan samaa. Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta yleisesti ottaen hän on sanonut, että hänen mielestään monet suomalaiset (sekä naiset että miehet) on kasvatettu huonosti, ei osata tervehtiä ja hymyillä, käyttäydytään huonosti (kiroilu, toisen huomiotta jättäminen, tylysti puhuminen, käytöstavat puutteelliset). Yhteiskuntamme nyt vain on sellainen, että huonosti käyttäytymistä siedetään aika paljon. Ranskassa ihmiset opetetaan käyttäytymään ja olemaan ihmisten kanssa tekemisissä arvostavammin, ja siksi suomalaisten normaali käytös saattaa heistä tuntua pahalta. Kulttuurikysymys siis, mutta olen siitä nykyisin pitkälti samaa mieltä hänen kanssaan.

Kiitos hyvistä nauruista! Ranskassa (ja Keski-Euroopassa) sitä tylytystä kuule vasta onkin, matkailisit joskus. Suomalainen on melkein kaikkiin muihin eurooppalaisiin verrattuna todella hyvätapainen, pidättyväinen ja toista ihmistä hyvin korkealle arvostava.

Vierailija
64/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu aussimies taas sanoo suomalaisnaisista, että ovat ihanan itsenäisiä, ei tarvitse palvella kuin prinsessaa vaan osaavat toimia itsekin. Juuri näistä 80-luvulta eteenpäin naiset.

Samaa olen kuullut muualta tulleilta miehiltä ja ettå sen vuoksi suomalaisten naisten kanssa on mutkatonta olla. Ihan kaiken ikäisten.

Olemme kuulemma jopa liian itsenäisiä ja emme tunnu tarvitsevan miestä. Olen kertonut sen johtuvan siitå ettå mieheen ei edes puolisoon voi oikeasti koskaan nojautua vaan naisen on pärjättävä yksin ja monesti parisuhteessakin olla kaiken tekijä ja se joka kantaa päävastuun.

Vierailija
65/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ranskalainen puoliso ja hän sanoo suomalaisista yleisesti ihan samaa. Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta yleisesti ottaen hän on sanonut, että hänen mielestään monet suomalaiset (sekä naiset että miehet) on kasvatettu huonosti, ei osata tervehtiä ja hymyillä, käyttäydytään huonosti (kiroilu, toisen huomiotta jättäminen, tylysti puhuminen, käytöstavat puutteelliset). Yhteiskuntamme nyt vain on sellainen, että huonosti käyttäytymistä siedetään aika paljon. Ranskassa ihmiset opetetaan käyttäytymään ja olemaan ihmisten kanssa tekemisissä arvostavammin, ja siksi suomalaisten normaali käytös saattaa heistä tuntua pahalta. Kulttuurikysymys siis, mutta olen siitä nykyisin pitkälti samaa mieltä hänen kanssaan.

Anteeksi vain mutta jokainen Ranskassa lomaillut tai asunut tietää ettå juuri he ovat luettelosi mukaisesti käyttäytyviå. Lisäisin vielä ylmielisyyden ja etuilun missä vain ja ei mitåån rajaa kuinka härskisti.

Vierailija
66/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan. Pääkaupunkiseudun naiset on suorastaan perseestä. Ei käytöstapoja ja ylimielisiä ja epäsisuaalisia. Phyi

Eikä tarvitse mennä kun Nummelaan asti, niin ihmiset ovat jo aidon ystävällisiä ja sydämellisiä - ihan niin kuin kaikki suomalaiset "vanhoina hyvinä" aikoina.

Vierailija
67/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan mies oli. Tosin en tekisi noin jyrkkää ero Helsingin ja muun Suomen välillä. Naiset ovat todellakin hyvin kypsymättömiä, pikkusieluisia ikuisia teinejä. Tämä on toki törkeä yleistys. Mutta asian paikkansapitävyyden huomaa jokainen, joka joskus on vieraillut esim. vauva.fi:n  keskustelupalstoilla.

Vain naiset ovat aikuisia.

Vierailija
68/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa,a. Mitenkäs se sinun miehesi on näiden nuorten naisten kanssa tekemisissä? Johtuisiko viileys siitä, että hän lähestyy itse heitä epätoivottavalla tavalla? Useimmat naiset kun haluavat olla rauhassa eikä heitä suuremmin kiinnosta vanhempien miesten lähentymisyritykset. Monilla miehillä on sellainen asenne, että naisten pitää osoittaa kiitollisuutta huomiosta. 

Tämä nyt ainakin on ihan potaskaa vastaväitteenä. Kaikki tietää, että suomalaiset naiset on ihan märkinä ulkkiksiin, ja joku ranskis saa varmaan about jokaisen suomalaisen naisen märäksi pelkällä ranskalaisuudellaan, vaikkei olisi edes mikään kaikkein komein mies. Toisin sanoen, AP:n mies saa nuorilta naisilta Suomessa parempaa kohtelua kuin me tavis kantisjampat. Eli jos tuollainen naistenkostuttajakin huomaa miten ikäviä suomalaiset nuoret naiset ovat, niin arvaapa vaan mikä on meidän vähemmän kostuttavien miesten kokemus suominaisista.

M/39

Vierailija
69/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en mielelläni lähde suomalaisia haukkumaan. Hieno rehellinen kansa me ollaan. Mulle käytöstavat on tärkeitä ja olen kasvattanut lapsenikin sen mukaan. Kiitos-sanaa kylvetään kuten pleasen käyttöä reissuilla. En siedä töykeyttä mutta paljon matkustelleena voin kertoa että kyllä joka paikassa on itsekkäitä ja huonokäytöksisiä ihmisiä. Ja suurin osa ihmisistä on mukavia. Näin mielestäni on joka paikassa asian laita, mikään small talk ei taas liity käytökseen, itse tykkään suomalaisesta hiljaisuudesta, en jaksaisi jatkuvaa small talkia. Sitäkin kyllä syntyy Suomessa mutta sopivassa määrin.

Vierailija
70/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ranskalainen" Musu al Husu LOL

Vierailija
71/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin juuri vähän aikaa sitten deittipalstalla erään Suomessa asuvan ranskalaismiehen kanssa. Naimisissa suomalaisen naisen kanssa, mutta kuulemma vaimo jo käynyt tylsäksi. Mitäs sitä ranskalainen luonnolleen voi.

Vierailija
72/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, ettei katkera ranskankukko oo saanu suomineidolta piparia.

Vierailija
73/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muut miehet kestätte sen? Eihän nää suomiakat mitään muuta halukkaan kun ulkkarimiehiä. Ihan naurettavaa.

Minulla on lyhyt läski mulkosilmä meksikolainen kaveri ja aina kun mennään apolloon niin kaikki naiset haluu vaan tutustua häneen eikä minunlaiseen pitkään komeaan vaaleaan urokseen. Parhaimmillaan pani viiden tinder muijan kanssa viikon aikana.

Sitten minulla on kalju leveänenäinen kaveri angolasta. Sama juttu. Osaa hyvin suomea mutta sitten se vetää vaan jotain eboniksia kuin joku amerikan räppäri niin kaikki muijat on vaan aaah on se niiiin ihku. Ja on pettänyt kaikkia muijiaan eikä ne edes välitä. Tai no, jotkut, mutta ei haittaa menoa kun aina on uusia on tarjolla.

Ettekö te naiset näe millaisia pellejä te olette? Mutta ei kelpaa koulutettu suomalainen mies koska on kiltti ja tylsä.

Lopettaisitko yleistämisen? Mulle ei kelpaa kuin suomalainen mies. Veikkaan näiden sun kamujen menestyksen syyksi enemmänkin mukavuuden ja itseluottamuksen kuin ulkomaalaisuuden. Sun kaltaisista naisvihaajista naiset eivät pidä. Emme edes meksikolaisesta naisvihaajasta.

Mä tykkään suomalaisista kilteistä koulututetuista miehistä. Mutta kusip äistä mä en tykkää.

Vierailija
74/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä on jotain perää. Olen yli 40 ja maalta, jos verrataan minua ja 20-vuotiasta pääkaupunkiseudulta olevaa naista on eroa kuin yöllä ja päivällä.

Enemmän kuitenkin olen kiinnittänyt huomiota varsinkin nuoriin virolaisiin naisiin, ne ovat nykyään todella pelottavia kaikessa uhmakkuudessaan.

Vierailija
75/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia ei kiinnosta miehes .

Vierailija
76/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tiedetty iät ja ajat. Ilman ranskalaisiakin.

Vierailija
77/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Stemmaa. Miehesi on tarkkanäköinen ja hyvä ihmistuntija. Erityisesti tämä pätee tuon ikäisiin akateemisesti koulutettuihin naisiin. Se besserwisserimäisyys ja "asiat pitää analysoida puhki ja halki".

Kaikkeen pitää saada "clousure"! Ei mee jakeluun, että jotkut asiat on paras jättää sikseen.

Vierailija
78/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkistä saa mustanaama minultakin, jos ei ymmärrä mitä EI tarkoittaa.

Vierailija
79/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että oikein mies sanoi. Munkin mies on sanonut kaikenlaista, eksä tosin nykyään.

Vierailija
80/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä oon ite maalta, ja helsinkiläinen miesystävä puhui tuota samaa. Ei eritellyt noin tarkkaan, mutta sanoi väsyneensä deittailemaan hesalaisia naisia. Kuulemma kaikki on tosi vaikeeta ja ihmeellisiä vaatimuksia, en ole jaksanut kysellä tarkennuksia.

Itse olen ajatellut naisten olevan samanlaisia kaikkialla, mutta eipä taida olla. Mulla on ainakin ollu aina vientiä Helsingissä, mitä oon vähän ihmetellyt. En keksi mitään muuta syytä tälle, kuin se että olen sosiaalinen ja puhun kaikille samalla tavalla kunnioittavasti ja ystävällisesti (spurgulle penkillä tai deitille). Mielestäni Helsingissä on kauniimpia naisia enemmän, mutta kait se kauneus sitten on toissijaista jos luonne ei ole kiva.