Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni avautui suomalaisista naisista, yllätys!

Vierailija
08.08.2019 |

Aviomieheni on ranskalainen ja olemme asuneet Suomessa puolet vuodesta nyt lähes 15 vuoden ajan.

Mies osaa suomea hyvin ja on nähnyt maata joka puolelta. Meillä on koti Helsingissä, mökki on Turun saaristossa ja nyt olemme viettäneet kesiä Itä-Suomessa muutamana vuotena.

Tultiin takaisin Helsinkiin viime sunnuntaina kun miehellä alkoi työjutut. Eilen hän sanoi vähän ohimennen, että alle 40-vuotiaat Helsinkiläiset naiset ovat maailman rasittavimpia olentoja. He ovat lapsellisia ja kypsymättömiä. Heillä ei ole mitään tapoja ja kasvatusta, ovat ilkeitä ja tutiitupäisiä kakaroita ja niin itsekeskeisiä, että se lähentelee persoonallisuushäiriötä.

Maalla ja pikkukaupungeissa on sen sijaan mukavia naisia, joilla ei ole mennyt ns “se keltainen neste päähän”.

Loukkaannuin vähäsen, koska olen itsekin paljasjalkainen helsinkiläinen, mutta mies tarkensi, että tämä koskee vain nuorempaa 1980 jälkeen syntynyttä sukupolvea. Ja että hän on nähnyt muutoksen Suomen vuosinaan.

Täytyy sanoa, että mies on enemmän nuorempien ihmisten kanssa tekemisissä kuin itse olen, joten vaikea sanoa.

Mies sanoi vielä, että Suomessa on tapahtunut Pariisi-ilmiö, pariisilaiset ovat rasittavia ja ylpeitä kun taas pikkukaupungeissa ja maaseudulla on mukavaa väkeä.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta muutama maalta ja pikkukaupungeista Helsinkiin muuttanut ystäväni on kertonut, että nimenomaisesti heidän kotipaikkakunnillaan ollaan ylimielisiä ja ilkeitä.

Ehkä miehesi on vain vihainen kun on yrittänyt pokailla nuoria naisia jotka ovat kiukkuisesti hänet torjuneet. Maalla taas ihana ranskalainen miehesi on oikea unelma, suurkaupungin hieno herra.

Ei vaiskaan, yksi lysti mitä mieltä miehesi on kenestäkin.

Vierailija
42/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa,a. Mitenkäs se sinun miehesi on näiden nuorten naisten kanssa tekemisissä? Johtuisiko viileys siitä, että hän lähestyy itse heitä epätoivottavalla tavalla? Useimmat naiset kun haluavat olla rauhassa eikä heitä suuremmin kiinnosta vanhempien miesten lähentymisyritykset. Monilla miehillä on sellainen asenne, että naisten pitää osoittaa kiitollisuutta huomiosta. 

Hah hah hah. Ihan niinkuin joku ranskalainen pier re ei hukkuisi pillluun heti kun astuu hki vantaan lentokentältä ulos.

On se niin nähty jo. Ei miehen tarvii edes olla komea. Kalj ut liha nmvat ja lyhy etkin kelpaavat kunhan vaan on ulkkari.

Jep. Mun mies on espanjalainen, mutta ei mikään komea eikä edes oikeastaan ulkomaalaisen näköinen. Lyhyehkö, maantienvärinen tukka, siniset silmät, nörttityyppi joka ei kauheasti esim. pukeutumisestaan perusta. Olen erinäisissä tilanteissa huomannut vuosien varrella sen, että ei häneen Suomessa kukaan kiinnitä erityistä huomiota ennen, kuin kuulee että on ulkomaalainen. Sen jälkeen jostain syystä moni nainen kokee yhtäkkiä suurta kiinnostusta jutella hänen kanssa, ja elekieli on usein selvästi flirttaavaa. 

MInulla on samantyylisiä havaintoja hieman eri kuvakulmasta. Ulkonäköni on niin epämääräinen, että minua pidetään joko "selvästi" suomalaisena tai "selvästi" ulkomaalaisena sen mukaan, kumpaa äidinkieltäni käytän. 

Suomalaisena Suomessa en kiinnosta oikeastaan ketään, mutta ulkomaalaisena houkuttelen seuraani kaikenlaisia uteliaita ja kieltä harjoittelemaan pyrkiviä miehiä ja naisia. Kiinnostus on niin suurta, että voisi tulkita sekä miesten että naisten erikoisen käyttäytymisen flirttailuksi ihan seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta. Olen jo viisikymppinen, joten olen päässyt näkemään ja erityisesti kokeilemaan kaikenlaista siinä määrin, että voin jo varovasti yleistää.

Yksi ilmiö, johon en oikein totu, on se, kuinka silminnähtävää juttukumppanin pettymys on, kun käykin ilmi, että olenkin suomalainen. Useimmat sentään osaavat peitellä tunteitaan ja juovat lasinsa tyhjäksi ennen kuin tulee mieleen, että olikin menoa jonnekin muualle. Pahin tapaus oli eräs valtion laitoksen johtaja, joka kuuli sidosryhmätilaisuudessa minun puhuvan vierasta kieltä ja työntyi seuraan. Varttitunnin kuluttua vastasin erään tutun ohikulkijan lausahdukseen suomeksi, ja tämä sekuntia aiemmin mahdolisesta yhteistyöstäkin niin kiinnostunut ihminen meni mykäksi, tuijotti minua pitkään, sopersi kysymyksen siitä, olinko suomalainen, käänsi selkänsä ja käveli pois. Se taisi olla elämäni nopein ja mittavin statuksenpudotus.

Suomalaisia ei kuitenkaan pidä moittia. Täysin sama ilmiö näkyy ulkomailla, missä suomalaisena olen tosi kiinnostava ulkomaalainen mutta missä paikalliseksi tai naapuriheimolaiseksi nähtynä olen ihan tavallinen pulliainen, joka ei herätä kiinnostusta pelkästään olemassaolollaan. Tämä kuuluu ihmisluontoon, eikä sitä muuteta, vaikka kuinka maailma pienenisi ja tulisi kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ranskalainen puoliso ja hän sanoo suomalaisista yleisesti ihan samaa. Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta yleisesti ottaen hän on sanonut, että hänen mielestään monet suomalaiset (sekä naiset että miehet) on kasvatettu huonosti, ei osata tervehtiä ja hymyillä, käyttäydytään huonosti (kiroilu, toisen huomiotta jättäminen, tylysti puhuminen, käytöstavat puutteelliset). Yhteiskuntamme nyt vain on sellainen, että huonosti käyttäytymistä siedetään aika paljon. Ranskassa ihmiset opetetaan käyttäytymään ja olemaan ihmisten kanssa tekemisissä arvostavammin, ja siksi suomalaisten normaali käytös saattaa heistä tuntua pahalta. Kulttuurikysymys siis, mutta olen siitä nykyisin pitkälti samaa mieltä hänen kanssaan.

Vierailija
44/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa,a. Mitenkäs se sinun miehesi on näiden nuorten naisten kanssa tekemisissä? Johtuisiko viileys siitä, että hän lähestyy itse heitä epätoivottavalla tavalla? Useimmat naiset kun haluavat olla rauhassa eikä heitä suuremmin kiinnosta vanhempien miesten lähentymisyritykset. Monilla miehillä on sellainen asenne, että naisten pitää osoittaa kiitollisuutta huomiosta. 

Ranskalainen mies muka joutuu lähestyä suomalaisia naisia:-) mammat näkee unta

Vierailija
45/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomalaisia naisia avautui (kuulostaa raa'alta, ikään kuin teurastamiselta tai silpomiselta) ja kuoli, ja miehesi avautui heidän ruumistaan esille?

Vierailija
46/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah hah. Ihan niinkuin joku ranskalainen pier re ei hukkuisi pillluun heti kun astuu hki vantaan lentokentältä ulos.

On se niin nähty jo. Ei miehen tarvii edes olla komea. Kaljut lihavat ja lyhyetkin kelpaavat kunhan vaan on ulkkari

Vierailija
47/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se niin nähty jo. Ei miehen tarvii edes olla komea. Kaljut lihavat ja lyhyetkin kelpaavat kunhan vaan on ulkkari

Kyllä ulkkarit hukkuukin. Suomalainen nainen on heikko itsetuntoinen maatiainen.

Vierailija
48/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totean saman kuin Nuuskamuikkunen aikoinaan.

"Jaa."

Vierailija
49/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärjistetysti pk-seutulaiset ovat pinnallisia ja epäaitoja. Pitää olla "rooli" päällä että tekisi vaikutuksen.

Eivät kaikki tietenkään.

Vierailija
50/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaudu sinä ranskalaisista miehistä!

Vierailija
51/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni on ranskalainen ja kysyin häneltä voisiko todella ranskalainen käyttää saati edes ymmärtää käsitettä "se keltainen neste mennyt päähän", ja hän sanoi ei ole lainkaan ymmärrettävä, ja että hän on vakaasti sitä mieltä, että ap on trolli ja mitään ranskalaista miestä ei ole.

Lisäksi hän sanoi että ranskalaiset heteromiehet rakastavat naisia, joten todellakaan eivät tuomitsisi joukkona kaikkia nuoria naisia missään tapauksessa.

Vierailija
52/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mieheni on ranskalainen ja kysyin häneltä voisiko todella ranskalainen käyttää saati edes ymmärtää käsitettä "se keltainen neste mennyt päähän", ja hän sanoi ei ole lainkaan ymmärrettävä, ja että hän on vakaasti sitä mieltä, että ap on trolli ja mitään ranskalaista miestä ei ole.

Lisäksi hän sanoi että ranskalaiset heteromiehet rakastavat naisia, joten todellakaan eivät tuomitsisi joukkona kaikkia nuoria naisia missään tapauksessa.

Niin. Vain vastenmieliset pervot tai muuten epäonnistuneet suomalaiset miehet voisivat keksiä jotain tällaista.

Vierailija
53/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vain vastenmieliset pervot tai muuten epäonnistuneet suomalaiset miehet voisivat keksiä jotain tällaista.

Oui c'est comme ça!

Vierailija
54/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden itsekeskeisen gubben näkemys EI ole uutinen.

Vierailija
55/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että miehesi on varmaan ihan oikeassa, olen huomannut samaa.

Vierailija
56/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä monia kauniita nuoria naisia, jotka ovat todella mukavia eivätkä ollenkaan itsekeskeisiä koulutuksestaan huolimatta. Itse olen lähes kuusikymppinen nainen, ja kyllä tässä ikäluokassa on veemäisempää käytöstä.

Vierailija
57/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä kommentteja ottaen huomioon, että kyseessä on pelkästään biologiaan liittyvä asia. Eläimissäkin naaraat suosivat mahdollisimman hyväperimäisiä uroksia ja sellaisia, jotka ovat geeniperimältään mahdollisimman kaukana. Sikiäminen oman suvun kesken tuottaa vain kehityshäiriöitä. Jos suomalaiset naiset ovat ulkomaalaisten miesten kimpussa, niin kyse on biologiasta.

58/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks muka aina on kyse vihasta, kun joku sanoo totuuden ?

Vierailija
59/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D hyvä ketju. Hesenaiset vaan haukkuu ranskalaiseksi m*lkeroksi ja toisessa lauseessa hokee että ap:n mies on ihan väärässä. 

Vierailija
60/103 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta ap kirjoitti, että hänen miehensä osaa suomea hyvin. Olisiko sitten mies ihan itse sanonut tuon “mennyt se keltainen neste päähän” kun ap kerran laittoi sen lainausmerkkeihinkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan