Näin päiväkodin työntekijän kännissä viikonloppuna!
Oli siis lauantaina kaupungilla terassilla juomassa siideriä useamman tunnin. Menin ensin terassin ohi kauppareissulla ja muutamaa tuntia myöhemmin hän istui siinä edelleen ja polttelu vielä tupakkaa.
Jotenkin meni arvostus koko ihmiseen, vaikka on ollut ihan mukava päikyn täti aiemmin.
Pitääkö tästä ilmoitta jollekin?
Kommentit (47)
Täytyykin muistaa ottaa selvää, tykkäävätkö tän hetkiset päikyn työntekijät punaisesta vai valkoisesta, vai kuohuvasta? Eikä mitään kyykkyviinejä. Joulutervehdykset, you know.
Nyt oli aika heikko provo. Vedät ihan överiksi kun vielä mainitset että itse olit "useamman tunnin terassilla". Vähän lisää sellaista hienovaraisuutta ja vähemmän ilmiselvää provoilua niin saat paljon enemmän lämpöä aikaiseksi. Vaikka näköjään tähänkin pari meni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Saahan päivänkodin työntekijäkin viettää omaa vapaa-aikaansa niinkuin haluaa.Tuskin hän töissä kännissä on.
Arvaa mitä, myös lääkärit juoppettelvat vapaa-aikoinaan, samoin tuomarit, lentäjät, papit ja
muutkin vaativissa tehtävissä toimivat ihmiset. Se on normaalia, niin kauan kuu siitä ei tule ongelmaa.
Työelämässä alkoholin väärinkäyttäjät huomataan hyvin nopeasti, jos hoitoonohjaus ei auta, tulee potkut, etkä edes tätä tiedä nykyisestä työelämästä?
Kaikkien alojen työntekijät ovat vain ihmisiä, he yrittävät hoitaa työnsä mahdollisimman hyvin, se kuuluu suomalaiseen työn etiikkaan. Mutta eivät he mitään hyväntekijöitä ole, eivätkä erikoisihmisiä, eivätkä enkeleitä.
Vapaa-aika on heidän omaansa, ja silloin saa jokainen tehdä mitä haluaa.
Oikeastiko jaksoit noin tosissasi närkästyä näin huonon provon takia? Yhtä nolo kuin ap:n provoiluyritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nolla kautta viis
Mutta silti moni menee näinkin huonoon. Kertoo aika paljon vastaajista...
Joku yksinkertainen nämä aina nielee...
Tämä on varmaan trolli, mutta kun itse olin päiväkodissa töissä niin minusta oli joku tehnyt valituksen kun join valkoviiniä ruoan kanssa kanssa eräässä rantakahvilassa. Yllättäen tuosta ei seurannut mitään.
Onneksi kouluttauduin uudelleen ja pistin työpaikan vaihtoon. Ei ne lapset mutta ne vanhemmat..
Mitä sitten? Kyllä eräs tuntemani kirurgi vetää viinaa joskus kaksin käsin, kusee porttikonkiin ja huutaa kännipäissään "antakaa pilluuuuu" ohikulkeville naisille sepalus auki. Ihminen saa vapaallaan tehdä mitä huvittaa.
Saako kotihoidon työntekijät käyttää alkoholia vapaa-ajalla? Tai terveyskeskuksen? Onko heiltä yhtä suuri synti kuin päiväkodin työntekijöiltä?
Meidän lapsen lastentarhan hoitajatar asuu ilman papin aamenta miehen kanssa. Hän myös käyttää töissä pitkiä housuja. Huomasin myös, ettei käy joka pyhä kirkossa. Luulen myös, että lukee Angelika -kirjoja.
Toivottavasti ap saa sairauslomaa voidakseen toipua järkyttävästä näystä ja sen asian tiedostamisesta, ettei päikyn täti/setä asukaan työajan päätyttyä siellä päiväkodin siivouskomerossa latautumassa seuraavaa maanantaita varten.
T. päikyssä asioiva absolutisti (mutta vain hlökohtaisista syistä, enkä edellytä muilta)
Minäkin näin joskus heinäkuun puolivälissä. Ryyppäsimme yhdessä aamukolmeen ja sen jälkeen harrastimme suojaamatonta seksiä. Tuossa se retkottaa vieressäni sängyssä edelleen. Miten pitäisi tällaisessa tapauksessa toimia?
Ap oli ilmeisesti itse samalla terassilla kaksi tuntia kun pystyi tarkkaan raportoimaan tämän meille.
Hyi tuhma ap, hyi.
Lasuhan tässä on tehtävä!
Niin siis kyllähän kaikkien hoiva-alojen työntekijöillä pitää olla ulkonaliikkumiskielto klo 22 lähtien ja ehdoton nollatoleranssi alkoholiin, tämä pitäisi sisältyä jo työehtosopimukseen!
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla hänellä kaamea kankkunen sitten maanantaina töissä. Ellei ota rokulia.
Mikä idiootti olet. Kukin tekee ajallaan ensiksikin mitä tykkää, toiseksi aika monet ovat LAUANTAINA terassilla ja maanantaina ilman kankkusta, kolmanneksi voihan hän olla myös lomalla. Tää palsta on NIIN täynnä aivottomia lampaita ( anteeksi kaikki oikeat lampaat!) että välillä on vaikea kestää. Tekisi mieli melkein läppästä.
Juha Wainio lauloi 80- luvulla radikaalista pankinjohtajasta, joka soitti saksofonilla jazzia ravintolassa.
Paheellinen ja ei- hyväksyttävä harrastus yhteiskunnan kermalle.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kyllähän kaikkien hoiva-alojen työntekijöillä pitää olla ulkonaliikkumiskielto klo 22 lähtien ja ehdoton nollatoleranssi alkoholiin, tämä pitäisi sisältyä jo työehtosopimukseen!
Kyllä! Itse asiassa pitäisi sisältyä jo hoito- ja hoiva-alan pääsykokeisiin ja koulutuksiin. Kun yhtenä oppiaineena on ammattietiikka, siellä pitäisi puhua juuri siitä, että vapaa-aikaa ei ole, vaan hoitaja on hoitaja 24/7.
Mites opettajat ja koulunkäyntiavustajat?
Minun yhdestä työkaverista tehtiin myös samanlainen valitus, mutta hauskaa sinänsä, että samassa pöydässä istui myös esimiehemme oikein turpa jumissa :D että kyllä tällaisia valitusten tekijöitä on oikeasti olemassa...
Ammattiin valmistuttua pitää kyllä alitajuisesti hienovaraisempaa linjaa vapaa-ajalla. Vapaa-aika ei muille kuulu. Vapaa-ajalla juon joskus, poltan paljon, harrastan seksiä usein, kiroilen runsaasti. Eikö se ole vaan hyvä, että lasta hoitaa ihminen eikä kone. 0/5
Vaikka tämä ap:n juttu onkin trolli, niin kelatkaa, että ihan oikeasti on sellaisia ihmisiä, jotka tekevät valituksia vapaa-ajallaan juopuneista sotealan työntekijöistä. Koska eihän nyt se sisar hentovalkoinen voi missään nimessä käyttää alkoholia vapaapäivinä tai lomalla...
Tulipas aika paljon ihan puhdasta apulantaa.