Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ulosotosta?

Vierailija
07.08.2019 |

Millaista se oikeasti on? Saatan joutua siihen ja pelottaa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaannuin manian takia - joka nyt hallinnassa – takia kaksi vuotta sitten. Olen nyt viimeiset puolitoista vuotta tehnyt kaikkeni selvitäkseni veloista. Kuukausittaiset määrät maksettavaa ovat kuitenkin valtavat, enkä enää taida yksinkertaisesti pärjätä. Mitä se tarkoittaa arjessa, jos joudun päästämään velat ulosottoon?

Vierailija
2/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso blogi Ulosotosta eroon. Siitä saat paljon hyvää tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet ollut yhteydessä velkaneuvontaan?

Vierailija
4/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso blogi Ulosotosta eroon. Siitä saat paljon hyvää tietoa.

Kiitos. Tuntuu kauhealta, kun olen tehnyt kaikkeni selvitäkseni, ja ei vain välttämättä ole rahaa hoitaa itseäni tästä suosta. Vaikka mitä teen. Olen tehnyt lakkaamatta töitä, en ole käyttänyt mihinkään rahaa, olen myynyt kaiken mitä olen voinut.

Vierailija
5/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia, ne kannattaa ilmoittaa ulosottoon. Ennen sai kaksi maksuvapaata kuukautta pyydettäessä ja jos ulosottomies saanut säännöllisesti tulonsa. Minä en ole ottanut turhia laskuja lisää, eli sinne ei mene esim. Lehtitilauksia yms. Mutta jos joskus ei ole rahaa maksaa, niin olen kierrättänyt ulosoton kautta.

Vierailija
6/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet ollut yhteydessä velkaneuvontaan?

Olin aikaisemmin, mutta eivät he ihmeitä pysty tekemään. Velkaa liikaa Takuusäätiön taattavaksi. Voisi olla hyvä yrittää uudestaan saada aikaa velkaneuvontaan, mutta siinä menee täällä Helsingissä niin pitkään, että maksuhäiriömerkintä saattaa tulla sitä ennen. Olen pelännyt sitä loputtomasti. Mutta ei vain rahat riitä.

Vierailija
7/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä selviää kun ei lannistu :) Jos lannistuu, uo summa vaan kasvaa ja siitä tulee mahdoton.

Vierailija
8/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia, ne kannattaa ilmoittaa ulosottoon. Ennen sai kaksi maksuvapaata kuukautta pyydettäessä ja jos ulosottomies saanut säännöllisesti tulonsa. Minä en ole ottanut turhia laskuja lisää, eli sinne ei mene esim. Lehtitilauksia yms. Mutta jos joskus ei ole rahaa maksaa, niin olen kierrättänyt ulosoton kautta.

Mutta eikö sitä ole oikeastaan mahdoton edes saada mitään - kännykkäliittymää, vuokra-asuntoa, vakuutuksia, mitään - jos menettää luottotietonsa?

Vierailija
9/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö sitä ole oikeastaan mahdoton edes saada mitään - kännykkäliittymää, vuokra-asuntoa, vakuutuksia, mitään - jos menettää luottotietonsa?

Ei ole mahdotonta ja olemassaolevia sopimuksia ei katkaista, jos vaan laskut hoitaa.

Vierailija
10/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon manioissa sotkenut asiani täysin, ensin yritin hoitaa niitä ja totesin, et ulosotto on loppujen lopuksi ns helpoin tie hoitaa ne pois, mulla on lapsia, joten suojaosuus toki korkeampi, maksan tällä hetkellä velkoja 540€/kk pois

Haen varmaankin jossain kohtaa takuusäätiön takauslainaa niiden hoitamiseksi loppuun

Mulle asia oli lopulta vaan helpotus, kun ne sinne meni

Vierailija
11/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä selviää kun ei lannistu :) Jos lannistuu, uo summa vaan kasvaa ja siitä tulee mahdoton.

Kiitos. Pelottaa vaan ihan valtavasti, jos tuohon joutuu. On aina opetettu, että luottotietojen menetys on maailman loppu, että sitä ei missään tapauksessa saa tapahtua. Olen vain tosiaan tehnyt aivan kaikkeni puolitoista vuotta selvitäkseni tästä, mutta ei vain välttämättä ole rahaa. Onko siitä mahdollisuutta selvitä takaisin "normaaliksi" ihmiseksi? Kestääkö se jonkun viisitoista vuotta ennen kuin saa luottotiedot takaisin kun on maksanut velat?

Vierailija
12/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Suomessa on joku puoli miljoonaa luottotiedotonta. Luuletko, että he kaikki ovat kodittomia?

Vierailija
13/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon manioissa sotkenut asiani täysin, ensin yritin hoitaa niitä ja totesin, et ulosotto on loppujen lopuksi ns helpoin tie hoitaa ne pois, mulla on lapsia, joten suojaosuus toki korkeampi, maksan tällä hetkellä velkoja 540€/kk pois

Haen varmaankin jossain kohtaa takuusäätiön takauslainaa niiden hoitamiseksi loppuun

Mulle asia oli lopulta vaan helpotus, kun ne sinne meni

Kiitos. Siltä tämä melkein tuntuu, että olisi helpotus. Se vain pelottaa, onko se suurinpiirtein kaiken loppu. Näistä asioista on niin vähän asiallista tietoa. Velkaneuvontaan on Helsingissä kuukausien odotus.

Vierailija
14/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joudut siihen ulosottoon, niin kannattaa sen ulosottomiehen kanssa sopia asiat. Monet on niin paniikissa tai häpeissään, ettei ole yhteydessä sinne, mutta kyllä ulosoton voi sopia ne asiat, että miten hoidetaan ja maksetaan velkoja pois.

Vierailija
15/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä selviää. Paljon asiallisempi kuin perintätoimistot. ulosotto on valtionviranomainen, vouti oli inhimillinen, toisin kuin perintätoimisto. Olin ulosotossa joitakin vuosia ja tilanne selveni sinä aikana. Kannattaa olla aktiivinen voudin kanssa ja neuvotella asiat halki. Kaikkea hyvää sulle, älä masennu!

Vierailija
16/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Suomessa on joku puoli miljoonaa luottotiedotonta. Luuletko, että he kaikki ovat kodittomia?

Totta. Mutta eikö osalla ole omistusasunto? Itselläni ei ole, olen vuokralla. Siitä on aina kauhutarinoita mediassa, miten Helsingissä ei vain saa vuokra-asuntoa silloin. Täällä on kuitenkin pakko asua työn takia.

Vierailija
17/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos vastauksista. Ihan itkettää kunjoku vastaa asiallisesti. . Olen pelännyt niin paljon niin pitkään, miettinyt mitä teen jos menetän nykyisen asunnon enkä saa uutta. Hirve pelko, häpeä, stressi, jatkuva sen miettiminen, mistä saan revittyä rahat lyhennyksiin.

Vierailija
18/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ulosotossa. Talous romahti sairauden myötä. Ensin asioitani hoiti leppoisa ulosottomies, joka sanoi, että vasta sitten kun palaan töihin alkaa mennä palkasta ulosotto. Sitten ulosottomies vaihtui ja tilalle tuli vähemmän-leppoisa. Ulosottoa alettiin periä, vaikka en ollut vielä palannut töihin. Hyvä niin, sain luottotiedot nopeammin takaisin. Välillä oli tosi tiukkaa, mutta kyllä siitä aina jotenkin selvisi.

Hävetti olla luottotiedoton. Jotenkin sillä tuntuu olevan pahempi leima, kuin jopa rikollisuudella.

Olen ottanut tuosta talouden romahtamisesta sairastumisen myötä opiksi, ja säästänyt puskuria, ettei vastaavaa enää tapahdu.

Kannattaa hakeutua kunnan velkaneuvontaan, ap. Omalla kohdallanikin oli aikeita hakea Takuusäätiöstä velkajärjestelyä.

Vierailija
19/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä.

Vierailija
20/52 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkäliittymän saa nykyään myös ilman luottotietoja. Ja tosiaan asunnosta ei joudu ulos tai vakuutuksia ei katkaista, kunhan hoitaa laskunsa. Ulosottoviranomainen on ihan ihminen, sen kanssa kannattaa olla yhteydessä mahd. paljon. 

Vuoden ulosoton jälkeen voi anoa kahta maksuvapaata kuukautta/vuosi. Ne kannattaa ottaa silloin kun tiedät, että tulee esim. lomaraha. Saat vähän enemmän rahaa itsellesi ja pääset taas hetkeksi balanssiin. Kärsivällisyyttä tuo vaatii. Mutta pärjäät kyllä kun sulla on työ ja asunto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi