Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On diagnoosi mutta lääkäri ei määrää lääkettä

Vierailija
07.08.2019 |

Mitä teen? "Ei määrätä koska aiheuttaa riippuvuutta"

Voiko sen lääkkeen sit saada yksityiseltä?

Oon kokeillu jo niin monia eri lääkkeitä eikä mikään tepsinyt, haluisin kokeilla sitä vikaa vaihtoehtoakin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekkipiriäkö olet vaille? Yksi naapuri sitä saa ja voi jessus mikä kuhina heidän ovella käy kun on lääkepäivä.

Täh? No kuule, on ihmisiä jotka käyttävät sitä ihan itse omaan käyttöön, että elämä luistaanormaalisti.

Toki on. Enhän minä siihen ottanut kantaa. Naurattaa vaan, kun meidän rapusta tulee viihde-elämän keskus aina kyseisenä päivänä. :D

Vierailija
22/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ongelmasi mikä olet addi ilman kunnon diagnoosia. Tällöin lääkäri voi olla haluton määräämään lääkkeitä sinulle. Yritä saada "virallinen" diagnoosi, vaikka siinä kestäisikin hiukan niin luultavasti helpottuu.

Ei noita lääkkeitä edes saa määrätä ilman oikeaa diagnoosia. En tiedä onko asia muuttunut mutta ennen niitä ei saanut edes kuka tahansa lääkäri määrätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekkipiriäkö olet vaille? Yksi naapuri sitä saa ja voi jessus mikä kuhina heidän ovella käy kun on lääkepäivä.

Täh? No kuule, on ihmisiä jotka käyttävät sitä ihan itse omaan käyttöön, että elämä luistaanormaalisti.

Toki on. Enhän minä siihen ottanut kantaa. Naurattaa vaan, kun meidän rapusta tulee viihde-elämän keskus aina kyseisenä päivänä. :D

Etkö osaa puhua asiallisesti ja pysyä aiheessa?

Vierailija
24/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabistako oot vailla?

En. Adhd lääkettä, elämä helpottuisi, kun voisi elää normaalisti.

Mitä adhd-lääkettä tarkoitat? T. Adhd

Attentin.

Jos dexi on ainoa mikä sulle sopii niin otan osaa. Ei kun etsivätoimisto pystyyn ja löytämään yksityinen joka sitä määrää. Ei välttämättä tule halvaksi. Onko sun diagnoosi tehty yksityisellä vai julkisella?

Mikä muissa adhd-lääkkeissä on ollut vikana?

T. Adhd

Mulla on Add lapsena sain diagnoosin, eli julkisella. Lapsena ei käytetty lääkkeitä mutta aikuisena ongelmat pahentuneet koska joutuu itse kaikesta vastaamaan..

Medikinet oli siis ainoa joka toimi, mutta verenpaineet ja sydän temppuili.

Kaikki muut concerta, elvanse, vortex yms eivät tehneet mitään. Kokeiltiin montaa eri vahvuutta. Oli kuin olisi kalkkitabletteja syönyt. Eli ei yhtään mitään vaikutusta.

Mua itkettää itseänikin koko asia, mutta kun sai kokea miltä normaalit ihmiset elämän kokee... Mä haluan olla normaali aivoinen.

Mä en kestä.

Vierailija
25/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ongelmasi mikä olet addi ilman kunnon diagnoosia. Tällöin lääkäri voi olla haluton määräämään lääkkeitä sinulle. Yritä saada "virallinen" diagnoosi, vaikka siinä kestäisikin hiukan niin luultavasti helpottuu.

Ei noita lääkkeitä edes saa määrätä ilman oikeaa diagnoosia. En tiedä onko asia muuttunut mutta ennen niitä ei saanut edes kuka tahansa lääkäri määrätä.

Ei ole muuttunut. 

"Vain erikoissairaanhoidon lastentautien, lastenneurologian, lastenpsykiatrian, nuorisopsykiatrian, neurologian tai psykiatrian yksiköiden lääkäreiden tai muiden em. erikoisalojen ADHD-oireyhtymän hoitoon perehtyneiden erikoislääkäreiden määräyksellä."

Vierailija
26/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo diagnoosi niin kuin aloituksessa luki. Ja juurikin Add ja lapsena diagnoosin sain.

Vierailija
27/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ottaa päähän kun kaikki tietää että toimivia lääkkeitä olisi olemassa, mutta niitä ei saa sitten ei millään koska joku urpo jossain ei hallitsekaan itseään ja lääkkeidenkäyttöään.

t: tramaleistaan tosissaan taistellut ex-välilevynpullistuma potilas

Vierailija
28/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se ottaa päähän kun kaikki tietää että toimivia lääkkeitä olisi olemassa, mutta niitä ei saa sitten ei millään koska joku urpo jossain ei hallitsekaan itseään ja lääkkeidenkäyttöään.

t: tramaleistaan tosissaan taistellut ex-välilevynpullistuma potilas

Niin..

Vierailija
29/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD ei ole oikea sairaus. Se on vain veruke, jolla lääkefirmat tekevät rahaa myymällä piriä.

Vierailija
30/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsia, mun kaverilla on add ja se sano, että raskaus helpottaa oireita ja lapsien kanssa touhuuminen. Kyl se siitä! Elämä kantaa ja sillee! Luota siihen että se loppuu aikanaan.

Vierailija
31/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD ei ole oikea sairaus. Se on vain veruke, jolla lääkefirmat tekevät rahaa myymällä piriä.

Eihän se olekaan sairaus vaan neurologinen poikkeavuus.

Vierailija
32/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmiset käsitä, että ihmiset synnyttää ihmisiä, ei silloin kaikkien elimet ja ulkonäkö ole identtisiä

Miten sydänvika on hyväksyttävämpää kuin se että sulla on aivoissa erilaiset piuhat.

??

Vierailija
33/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kerrot oireista, lääkäri päättää lääkehoidosta. Piste.

Vierailija
34/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä kyllä saat. Mulla on ADD lääke vaikka ei ole diagnoosia ja itse asiassa lääkäri oli sitä mieltä että minulla ei ole varsinaista ADD:tä, vaan oireet johtuu elämäntilanteen stressistä ja unettomuudesta. Mutta kirjoitti lääkkeen kokeiluun, että jos auttaa. Ja on auttanut, joten voin jatkaa syömistä.

Vierailija
35/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi Erfan thyroid ADD sairauteen. Aika jännä juttu.

Vierailija
36/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuttunut. 

"Vain erikoissairaanhoidon lastentautien, lastenneurologian, lastenpsykiatrian, nuorisopsykiatrian, neurologian tai psykiatrian yksiköiden lääkäreiden tai muiden em. erikoisalojen ADHD-oireyhtymän hoitoon perehtyneiden erikoislääkäreiden määräyksellä."

Saa määrätä ilman diagnoosia, mutta täytyy olla tosiaan oikeanlainen erikoistuminen lääkärillä. Esim. yksityiset psykiatrit kyllä määrää. Täällä it-alalla tuntuu olevan oikein joku muoti yrittää saada "superkoodaustehot ja laserinterävä keskittymiskyky" hakemalla ADHD-lääkeresepti, vaikka itsekin tietää ettei ole mitään ADHD:ta, mutta normaali keskittymiskyky ei riitä omasta mielestä riittävään työtehoon.

Vierailija
37/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabistako oot vailla?

En. Adhd lääkettä, elämä helpottuisi, kun voisi elää normaalisti.

Mitä adhd-lääkettä tarkoitat? T. Adhd

Attentin.

Jos dexi on ainoa mikä sulle sopii niin otan osaa. Ei kun etsivätoimisto pystyyn ja löytämään yksityinen joka sitä määrää. Ei välttämättä tule halvaksi. Onko sun diagnoosi tehty yksityisellä vai julkisella?

Mikä muissa adhd-lääkkeissä on ollut vikana?

T. Adhd

Mulla on Add lapsena sain diagnoosin, eli julkisella. Lapsena ei käytetty lääkkeitä mutta aikuisena ongelmat pahentuneet koska joutuu itse kaikesta vastaamaan..

Medikinet oli siis ainoa joka toimi, mutta verenpaineet ja sydän temppuili.

Kaikki muut concerta, elvanse, vortex yms eivät tehneet mitään. Kokeiltiin montaa eri vahvuutta. Oli kuin olisi kalkkitabletteja syönyt. Eli ei yhtään mitään vaikutusta.

Mua itkettää itseänikin koko asia, mutta kun sai kokea miltä normaalit ihmiset elämän kokee... Mä haluan olla normaali aivoinen.

Mä en kestä.

Kokeile voxraa

Vierailija
38/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ettei amfetamiineja määrätä noin vain. Muuten kuka tahansa piripää voisi mennä valittamaan tarkkaavaisuushäiriötä saadakseen huumeita. Toivottavasti lääkärit passittavat ensin perusteellisiin tutkimuksiin jos tilanne niin paha että arki selvästi hankaloituu.

Vierailija
39/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd on nähtävissä ihan aivojen fyysisessä rakenteessa aivokuvissa. Eli sen voi todeta yhtä varmasti kuin luumurtuman.

Vierailija
40/49 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kerrot oireista, lääkäri päättää lääkehoidosta. Piste.

No ehkä puolipiste korkeintaan. Itse käytän niitä lääkkeitä mistä on minulle apua, on ne sitten lääkäriltä tai muualta. Ei ne mitään kaikkitietäviä jumalia ole. Ja itse ei-riippuvuuksiin-taipuvaisena kyllä todella kärsii siitä että kaikki laitetaan sen heikoimman lenkin mukaan samaan nippuun. Toki myönnän että ihmistuntemus on vaikea laji mutta pitäisi lekurilla olla keskimäärin enemmän pelisilmää kuin perustallaajalla.

t: se välilevytramaleistaan taistellut (ja niitä kalliillakin alkuun ostellut)