Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä ei hyväksy välivuotta

Vierailija
07.08.2019 |

Olen väitöskirjaa vaille valmistunut nuori aikuinen kuten hänkin. En ole ikinä vaihtanut vapaalle vaan opinnot ja työt ovat vieneet ajan, ja olen elänyt harkiten ja säästäen. Nyt olen kypsytellyt ajatusta välivuodesta jolloin matkustaisin säästöillä Aasiaan ja keräisin uutta puhtia väitöskirjan tekoon. En halua havahtua myöhemmin siihen etten ikinä revitellyt ja viettänyt aikaa ihan itseni kanssa ennen vakiintumista ja perhettä. Miesystäväni tyrmäsi ajatuksen ja sanoi että olen hullu jos käytän rahat välivuoteen kun voimme nyt vaan valmistua ja ostaa yhteisen asunnon. Hänellä ei ede ole mitään säästöjä vaan opintolainaa ja nyt hän odottaa minusta taloudellista turvaa asunnon takia? Ollaan oltu lukiosta asti yhdessä niin tuntuu väärältä ettei hän tue minua vaikka hän itse oli vaihdossa ja siitä ei edes keskusteltu
vaan oltiin vaan kaukosuhteessa ja se toimi. Miten saan hänet puolelleni?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TRÖLLI

Vierailija
102/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summaat ap kyllä ihan omassa aloituksessasi sen, mistä tässä on oikein kyse. Miesystäväsi mielestä hän päättää, mihin sinun säästämäsi rahat pitäisi käyttää, eli häneen. En ikinä välittäisi potun pottua moisista mielipiteistä, jos olen itse jotain säästänyt. Sanoisin hänelle, että katsoo niitä omia säästöjä ja ottaa niistä. Jos olet noin pitkälle tullut ilman huilia, olet sen todella ansainnut. Samaa en sanoisi aika monelle muulle ihmiselle, joka haluaa ensin huilailla ja sitten miettiä sen huilin ansaitsemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan YSTÄVÄT määräile, mitä ihminen tekee rahoillaan. Vaan jos kuuluu samaan perheeseen ja on jossain määrin yhteinen talous, silloin on enempi oikeutettu ottamaan kantaa. Olisko aloittajalla ja hänen miesystävällään erilainen käsitys heidän suhteestaan? Joskus kaipaa aikoja, jolloin ensin seurusteltiin ja sitten mentiin naimisiin... oli se jotenkin selkeämpää.

Vierailija
104/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mitenkäs se ap ei ole palannut kertomaan faktoja tutkinnostaan...? 🤣

Vierailija
105/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään  väitöskirjaa tee. Ap on joku pölhö amis, ei yliopistossa opiskeleva sekoittaisi gradua ja väikkäriä.

Vierailija
106/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla olisi väitöskirja kesken, (eli olisit väitöskirjaa vaille valmis) tietäisit hyvin, että sitä 4-5 vuoden puserrusta EI kannata loepttaa kesken vuodeksi, koska a) sen jölkeen tieteellinen osuus käytännössä alkaa alusta ja b) rahoitusta on entistä vaikeampi saada jatkokaudelle. Jos sulla todella on tällainen tilanne, puhu ihmeessä ohjaajiesi kanssa myös.

Jos taas olet joku amis, joka sekoittaa gradun ja väitöskirjan, suosittelet, että tutustut faktoihin ennen provoilua. (Ihminen voi tosiaan olla gradua vaille valmis. Silloin häneltä puuttuu maisterintutkinnosta noin puolen vuoden työ, mutta en ole koskaan kuullut eurooppalaisesta jatko-opiskelijasta, joka olisi ”väitöskirjaa vaille valmis, kun täällä jatko-opinnot kåytännössä koostuvat isosta väitöskirjasta. USAssa on joitain yliopistoja, joissa jatko-opinnot koostuvat pääasiassa kursseista ja viimeisenä vuonna kirjoitettavasta kevyestä väitöskirjasta; siellä on työmarkkinoille yrittämässä myös ”All But Dissertation”-ihmisiä, mutta heillä ei ole asiaa USAn ulkopuolelle ennen kuin koko tutkinto on valmis.)

Höpöö, miksi se olisi näin, sehän vain siirtyy vuodella. Itse et taida tietää mistä puhut. Ihmettelen kyllä vähän tuota AP:n siirtämisideaakin, harvoin näin tehdään. Oletko kenties lääkiksessä tai teet humanistiväikkäriä itse hankkimallasi rahoituksella? Tarkoitat vain yhteenvedon kirjoittamatta jättämistä?

t. tohtori

Vierailija
107/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa väitöskirja jäädä tekemättä jos alkaa vuodeksi lusmuilemaan. Miehesi on oikeassa ja luultavasti hän laittaa sinut pian vaihtoon. 

Vierailija
108/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en hyväksy.

M39

Vierailija
109/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Itsekin olen väitöskirjaa vaille valmis tohtori. 

Vierailija
110/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sieltä Aasiasta oikein haet? Yksin ja ilman miestä mukana? Hmm.

Vierailija
111/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies perustelee sitä, että sinulle on eri säännöt kuin hänelle, vrt. miehen vaihtovuosi ja sinun Aasian reissu?

Vierailija
112/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä paras, "väitöskirjaa vaille valmis" :D.

Ottakaa nyt perusasioista selvää ennen näitä provoja.

Ja vieläpä "väitöskirjaa vaille VALMISTUNUT nuori aikuinen". Ei kuitenkaan kerrota, minkä tason tutkinto on kyseessä. Väitöskirjaa vaille valmistunut tohtori? Väitöskirjaa vaille valmistunut maisteri? Molemmat yhtä absurdeja. Kerro, aloittaja, mitä tarkoitit!

Vielä tekee mieli pohtia tätä sivujuonta. Ehkä aloittaja on suorittanut tohtorintutkintoon kuuluvat ns. muut opinnot, jotain 50 - 60 opintopisteen verran kursseja ja tenttejä? Vain se pääasia, 3 - 5 vuotta vaativa väitöstutkimus puuttuu. Mutta hyvä idea, taitaa minullakin, maisterilla, olla tuon verran ylimääräisiä opintoja, että voin alkaa kutsua itseäni väitöskirjaa vailla tohtoriksi!

Vierailija
113/114 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, katosit?

Selventäisitkö vähän - oletko siis jo jonkin aineen maisteri ja sen jälkeen jatkanut (miehen kehotuksesta, kenties?) suoraan tohtorikoulutukseen?

Onko ala oikeasti hyvin työllistävä? Tarvitsetko tohtorin pätevyyttä?

Oletko ollut myös alan töissä, vai olet(teko?) ajatelleet, että ensin opiskelut tappiin asti ja sitten unelmatöihin ja talokaupoille? Minkä ikäisiä olette? Miksi sinä et lähtenyt koskaan vaihtoon?

Jotenkin siis vain kuulostaa, että olet ehkä elänyt jonkun toisen elämää, ja ehkä myös vähän utopiassa.

Jos sinulla on jo maisterin tutkinto ja kovasti haluaisit kokea elämää ja matkustaa vuoden Aasiassa, go for it! Olethan siis jo kuitenkin pätevä maisterina työelämässä. Tohtorin papereita tarvitset oikeasti välttämättömäst lähinnä uraan yliopistomaailmassa. Jos sinulla ei vielä ole valmista maisteritutkintoa, tempaiset nyt ensin sen gradun valmiiksi (tiedän monia jotka ovat tehneet sen 1-2kk tehoprojektina ennen lapsen syntymää tms). Sen jälkeen lähdet sinne Aasiaan.

Jos olet löytänyt alan mikä varmasti työllistää (sellainen koulutus lienee tänään lähinnä saavutettavissa vain Maanpuolustuskorkeakoulusta) niin saat sen työn sen Aasian matkan jälkeenkin - jos koulutuksesi ei ole ihan niin varmasti työllistävä - älä nyt ainakaan asuntoa osta ennen kuin on varma työpaikka löytynyt....

Mutta siis, älä anna miehen pidätellä sinua unelmiesi toteuttamisessa - kuulostaa siltä, että löysitte toisenne nuorena ja mies on aika tehokkaasti onnistunut kasvattamaan sinusta ’itselleen sopivaa puolisoa’ - mutta oletko se yhä SINÄ? Vanha totuus pätee: if you love someone, set them free - if they home back they’re yours forever - if not, they were never meant to be”. Taitaa poika pelätä, että löydät itsesi siellä Aasiassa?

Vierailija
114/114 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten itse haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä