Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä ei hyväksy välivuotta

Vierailija
07.08.2019 |

Olen väitöskirjaa vaille valmistunut nuori aikuinen kuten hänkin. En ole ikinä vaihtanut vapaalle vaan opinnot ja työt ovat vieneet ajan, ja olen elänyt harkiten ja säästäen. Nyt olen kypsytellyt ajatusta välivuodesta jolloin matkustaisin säästöillä Aasiaan ja keräisin uutta puhtia väitöskirjan tekoon. En halua havahtua myöhemmin siihen etten ikinä revitellyt ja viettänyt aikaa ihan itseni kanssa ennen vakiintumista ja perhettä. Miesystäväni tyrmäsi ajatuksen ja sanoi että olen hullu jos käytän rahat välivuoteen kun voimme nyt vaan valmistua ja ostaa yhteisen asunnon. Hänellä ei ede ole mitään säästöjä vaan opintolainaa ja nyt hän odottaa minusta taloudellista turvaa asunnon takia? Ollaan oltu lukiosta asti yhdessä niin tuntuu väärältä ettei hän tue minua vaikka hän itse oli vaihdossa ja siitä ei edes keskusteltu
vaan oltiin vaan kaukosuhteessa ja se toimi. Miten saan hänet puolelleni?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene maisterina töihin ja tee väikkäriä myöhemmin?

Koska haluan matkustaa ja valmistua?

Ap

Töiden löytäminen kyllä vaikeutuu todella paljon, jos et käy maisterin ja väitöskirjan välissä töissä ollenkaan. Älä lankea siihen sudenkuoppaan; yllättyisit jos tietäisit miten paljon on työttömiä tohtoreita, tai sellaisia jotka ovat tyyliin siivoojia tai Alepan kassalla töissä.

Useimmiten tässä on syynä juuri se, ettei ole juuri mitään työkokemusta hankittu ennen tohtoritutkinnon tekoa.

Vierailija
62/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Töiden löytäminen kyllä vaikeutuu todella paljon, jos et käy maisterin ja väitöskirjan välissä töissä ollenkaan. Älä lankea siihen sudenkuoppaan; yllättyisit jos tietäisit miten paljon on työttömiä tohtoreita, tai sellaisia jotka ovat tyyliin siivoojia tai Alepan kassalla töissä.

Useimmiten tässä on syynä juuri se, ettei ole juuri mitään työkokemusta hankittu ennen tohtoritutkinnon tekoa.

Suurin syy akateemiseen työttömyyteen on se, että on opiskeltu jotain diipadaapaa, jolla ei ole kaupallista kysyntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.

Molemmat voivat toteuttaa silloin itseään parhaaksi katsomallaan tavalla. Ap ei voi silloin räkyttää miehelle enää elämänsä hallitsemisesta.

Ero.

Molemmat voivat etsiä itselleen uuden parisuhteen ja lupauksia toisen odottamisesta ja uskollisuudesta ei tarvitse.

Vierailija
64/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUomaatteko, Ap kommentoi parisuhde ym asioihin mutta väikkärin tekemisestä ei mitään. Tuli provossa laitettua tekstiin yksityiskohtia joita ei hallitse... Viittä vaile väikkäri kasassa vaiheessa ei kyllä lähdetä vuodeksi mihinkään. Jos, niinkuin antoi olettaa, on tehnyt väikkäriä täyspäiväisesti on saanut siihen palkkaa/apurahaa. Mikään rahoittaja ei siirrä rahoitusta vuoden päähän vain matkustushalujen vuoksi, pitäisi olla sairaus- tai äitiysloma jotta tuo onnistuisi. Ja loppuunsaattaminen on sata kertaa helpompaa kun asiat on päässä kuin jos vuoden jälkeen yrittäisi muistella mitä ihmettä tuli työssä tehtyä. Kannattaa käyttää provoissa asioita joita jotenkin hallitsee.

Vierailija
65/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies nelkytvee kirjoitti:

En suosittele kenellekään miehelle naisen välivuosien, opiskelun yms. tukemista. Itse aikanaan tuin rahallisesti ja omaa tutkintoa viivästyttämällä vaimon valmistumista ja mitä sain kiitokseksi kun oli minun vuoroni saada tukea oman tutkinnon loppuunsaattamiseen? Eron kun nainen oli saavuttanut mitä halusi. Kyllä ne opiskelut ja välivuodet pitää omilla resursseilla hoitaa ja kustantaa tai sitten erota jos on erimielisyyksiä.

Tuohan ei liity asiaan.

Ap on jo.tukenut miehen välivuotta, mutta mies ei nyt tue hänen välivuottaan.

Mies hengannut muuten vain välivuotenaan, vaan oli vaihdossa. Miehellä vaihdosta oli todella hyötyä tulevaa ajatellen, mutta vuoden reppureissaaminen jossakin Thaikkulassa ei ole hyödyllinen ammattia ajatellen.

Ei ehkä ammatia ajatellen, mutta kas kun elämässä ja hyvinvoinnissa on paljon muustakin kiinni kuin työstä ja ammatista.

Mun mielestä nyt olis juuri hyvä aika reissata kun ei vielä ole kiinni vakityössä tai asunnossa.

Ap

Vierailija
66/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies nelkytvee kirjoitti:

En suosittele kenellekään miehelle naisen välivuosien, opiskelun yms. tukemista. Itse aikanaan tuin rahallisesti ja omaa tutkintoa viivästyttämällä vaimon valmistumista ja mitä sain kiitokseksi kun oli minun vuoroni saada tukea oman tutkinnon loppuunsaattamiseen? Eron kun nainen oli saavuttanut mitä halusi. Kyllä ne opiskelut ja välivuodet pitää omilla resursseilla hoitaa ja kustantaa tai sitten erota jos on erimielisyyksiä.

Tuohan ei liity asiaan.

Ap on jo.tukenut miehen välivuotta, mutta mies ei nyt tue hänen välivuottaan.

Mies hengannut muuten vain välivuotenaan, vaan oli vaihdossa. Miehellä vaihdosta oli todella hyötyä tulevaa ajatellen, mutta vuoden reppureissaaminen jossakin Thaikkulassa ei ole hyödyllinen ammattia ajatellen.

Ei ehkä ammatia ajatellen, mutta kas kun elämässä ja hyvinvoinnissa on paljon muustakin kiinni kuin työstä ja ammatista.

Mun mielestä nyt olis juuri hyvä aika reissata kun ei vielä ole kiinni vakityössä tai asunnossa.

Ap

Mahdollinen jälkikasvu rajoittaa kanssa ainakin osittain. Ite olin kans töissä ja säästin AMKn aikana ja reissasin heti opintojen jälkeen enkä kadu.

Vierailija
67/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suurin syy akateemiseen työttömyyteen on se, että on opiskeltu jotain diipadaapaa, jolla ei ole kaupallista kysyntää.

Diipadaapa eli elämä

Vierailija
68/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Diipadaapa eli elämä[/quote

Tämä. Tulot ei ole koko elämä

Vierailija
69/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appi suuttui verisesti kun laitoin perimäni rahat osakkeisiin, enkä maksanut yhteistä talolainaa pois. Mainittakoon että olemme avoliitossa, olisin siis antanut rahat miehelle jos olisin maksanut.

Vierailija
70/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan vanha ap on jos tekee väitöskirjaa? 30v eikä vielä vakituista työpaikkaa ollut? Kyllä minäkin miehenä silloin jo hoputtelisin töihin. Enkä muutenkaan tykkäisi jos tyttöystävä lähtisi yksin johkin aasiaan seikkailemaan vuodeksi, olisi suhteen loppu se. Yhdessä voitaisiin mennä parin viikon aasian lomalle.

Vierailija
71/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en oikein koskaan sopeutunut suhteeseen. Mies kertoo miten naisen pitää elää, itse taas tekee mitä haluaa. Yleensä kyse on myös oman edun tavoittelusta, eli naisen rahat on miehen.

Vierailija
72/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan vanha ap on jos tekee väitöskirjaa? 30v eikä vielä vakituista työpaikkaa ollut? Kyllä minäkin miehenä silloin jo hoputtelisin töihin. Enkä muutenkaan tykkäisi jos tyttöystävä lähtisi yksin johkin aasiaan seikkailemaan vuodeksi, olisi suhteen loppu se. Yhdessä voitaisiin mennä parin viikon aasian lomalle.

Itse olen 27 ja tehnyt vain osa-aikatöitä ja tuurauksia. Lääkiksessä ja väikkäri tulee kun tulee. Säästöjä on mutten ole reissannut, kannattaisi varmaan ennen ensi kesän häitä. En koe olevani tuhoon tuomittu yksilö.

Vierailija
73/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaisi ensin valmistua ja vasta sen jälkeen palkita itsesi matkalla. Muuten voi käydä niin, ettet koskaan valmistukaan.

Vierailija
74/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en oikein koskaan sopeutunut suhteeseen. Mies kertoo miten naisen pitää elää, itse taas tekee mitä haluaa. Yleensä kyse on myös oman edun tavoittelusta, eli naisen rahat on miehen.

Tää x10000000000. Vaikuttaa mieheke olettavan että Ap hoitaa asuntolainan jne.

Vierailija
75/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaisi ensin valmistua ja vasta sen jälkeen palkita itsesi matkalla. Muuten voi käydä niin, ettet koskaan valmistukaan.

Tai voi oikeasti saada irtiotosta uutta voimaa. Ei aina mutta jos sen tekee oikein.

Vierailija
76/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai voi oikeasti saada irtiotosta uutta voimaa. Ei aina mutta jos sen tekee oikein.

Oma 5kk Aasiassa oli parasta aikaa ikinä. Tajusin tyytyväni vähempään kuin ajattelin ja että pärjään itsenäisenä naisena.

Vierailija
77/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oma 5kk Aasiassa oli parasta aikaa ikinä. Tajusin tyytyväni vähempään kuin ajattelin ja että pärjään itsenäisenä naisena.

Komppaan (ite 6kk Ausseissa)

Vierailija
78/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sinulla kesken GRADU (maisterintutkinto) vai VÄITÖSKIRJA (tohtorintutkinto)? En ole ikinä kuullut että tohtorikoulutettava voisi lähteä vuodeksi vain huitelemaan, kun se 4/5 vuoden urakka on loppusuoralla ja koulutettava on muutenkin mukana yliopiston arjessa julkaisuneen ja opetettavineen.

Vastaatko ap nyt ihan selkeästi mitkä opinnot olet jättämässä kesken.

AP, voitko vastata tähän kiitos?

Vierailija
79/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUomaatteko, Ap kommentoi parisuhde ym asioihin mutta väikkärin tekemisestä ei mitään. Tuli provossa laitettua tekstiin yksityiskohtia joita ei hallitse... Viittä vaile väikkäri kasassa vaiheessa ei kyllä lähdetä vuodeksi mihinkään. Jos, niinkuin antoi olettaa, on tehnyt väikkäriä täyspäiväisesti on saanut siihen palkkaa/apurahaa. Mikään rahoittaja ei siirrä rahoitusta vuoden päähän vain matkustushalujen vuoksi, pitäisi olla sairaus- tai äitiysloma jotta tuo onnistuisi. Ja loppuunsaattaminen on sata kertaa helpompaa kun asiat on päässä kuin jos vuoden jälkeen yrittäisi muistella mitä ihmettä tuli työssä tehtyä. Kannattaa käyttää provoissa asioita joita jotenkin hallitsee.

Jep, olen samaa mieltä kanssasi. En ole koskaan aiemmin yhtynyt provohuuteluihin, mutta nyt pistää niin pahasti silmään tuon väikkärin välttely, etten muuta voi. Muutenkin aloittajan vastaukset ovat kovin yksinkertaisen oloisia. "Mieskin on ollut vaihdossa, miksi ei tue minua tässä", ihan kuin vaihto ja reppureissaaminen Aasiassa olisivat millään tavalla rinnastettavissa. Toinen on osa opiskelua, toinen seikkailua kaipaavan irtiotto arjesta.

Vierailija
80/114 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikös se ole niin, että olet jo valmistunut maisteriksi? Sen ja väikkärin väliin mahtuu kokemukseni mukaan niin töitä, reissuja kuin lapsiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi