Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaurapuuro tehdään hotelleissa? Kotona en saa puurosta ikinä hyvää, mutta hotelliaamiaisella se on mitä loistavinta herkkua

Vierailija
06.08.2019 |

Onko kukaan puuro asiantuntija täällä? Miten teette sen?

Ja toivon että vinkit ei sisällä mikron käyttöä, sillä en edes omista mikroa taloudessani.

Miten sinä teet hotelliaamiaisen tasoista puuroa kotona?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä haudutus miedolla lämmöllä. Meillä syödään joka aamu puuroa, joka on keitetty puolet veteen ja puolet kevytmaitoa ja joukkoon loraus oliiviöljyä. Joskus maustan sen kanelilla tai kaardemummalla tai joskus molemmilla. Suolaa en käytä.

Kaurahiutaleissa on suuria eroja ja hinta määrää laadun. Halppis hiutaleet eivät ole sieltä laadukkaamasta päästä.

Eikä myöskään tuo puurosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puurohan kovettuu seisoessaan.  Miten se haudutus tapahtuu niin, että puuro ei jämähdä kiinni kattilaan?  Ja pitääkö sitä hämmentää välillä? 

Ei tarvitse hämmentää, sekoitus riittäå jos lorauttaa oliiviöljyä kattilan pohjalle (hyvää aivoille) ja siihen vesi ja sitten kun kiehuu, lisäät puolet maitoa siihen kaurahiutaleet. Itse lisään vielä kauralesettä. Haudutus 15-20 min.

Vierailija
64/65 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Steel cut kaurahiutaleet on parhaita, sori en tiedä miksi näitä kutsutaan Suomessa.

Mitäpä sitä suomea osaisi, kun englanniksi tiedetään kaikki.

En kirjoittanut tätä ylläolevaa, mutta mä olen itse ainakin törmännyt steel cut kaurahiutaleisiin vaan täällä USAssa jossa asun enkä todellakaan tiedä, mitä ne olisi suomeksi. Onko olemassa kaurasuurimoita? Steel cut on siis sellainen rouhittu jyvä, eikä litistetty hiutale ja vaatii pitkän keittoajan.

Vierailija
65/65 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steel cut = kaurarouhe. Huonosti saatavilla Suomesta, vaikka me muka ollaan kauran luvattu maa. Gluteenittomasta hyllystä löytyy kallista joskus. 1 osa rouhetta, 3 osaa nestettä ja vähintään puoli tuntia-tunti keittelyä + suola. Rouheesta tulee mielestäni hyvää vedelläkin, mutta lisään voisilmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän