Pärjäisitkö Handmade's Talen Gileadissa?
Olen nainen ja joutuisin orjattareksi. En varmaan kestäisi ainakaan ehjänä. Marttana tai vaimona voisin sietää elämää mutta luultavasti olisin liian juro ja menettäisin sormeni tmv.
Kommentit (102)
Ois ku unelma näin luomuruuan ystävänä.
Noin muuten aika realistinen maailmankuva, gmo ruokakokeissa kaikki sitä syöneet eläimet ovat olleet steriilejä kolmannessa sukupolvessa.
Vierailija kirjoitti:
No en pärjäisi. En ole naimisissa, ja oon 50+. Kukaan ei enää huolisi edes orjattareksi, vaikka olenkin ollut hedelmällinen. Lisäksi vielä pahasuinen, ja oman arvoni tunteva.
Eli täydellinen orjattarien kurittaja
Jaa... Olen juristi, ehkä minut amm.uttaisiin heti vallankumouksen alkaessa. Jos selviäisin, eläisin hiljaisena tavis-hiirulaisvaimona ja yrittäisin varjella lapsiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä arvelut omista pärjäämisistä on aina vain arvauksia. Mittaa itseään nykyisen mukaan, kun kuitenkin kyse on täysin eri tilanteesta, johon on menty vähitellen.
Sinä et tiedä mitä silloin kestäisit tai miten reagoisit.
Millä tavalla vähitellen se pääosan näyttelijä siihen meni?
Etkö ole katsonut sarjaa?
Olen katsonut. Millä tavalla vähitellen?
Et ole siis ymmärtänyt Mitään.
Millä tavalla vähitellen?
Tämä ohjelma on selkeästi sinulle liian vaikea.
Ei ollenkaan. Onko niin, ettet osaa kertoa vastausta. Voithan sanoa vaikka, ettet nyt muista. Ei se mitään haittaa.
Mä luulin, että toi yksi vaan hokee tuntikausia "Millä tavalla vähitellen? MIllä tavalla vähitellen? MIllä tavalla vähitellen?", Mutta se tarkoittikin kysymyksensä tuohon alussa olevaan lauseeseen. Huoh, mikä jankkaaja. Yleensä tollasille huudetaan jo pää punaisena takaisin: "Mitä helkutin (ivallisella äänellä) 'Millä tavalla vähitellen' sä jukolauta koko ajan hoet?! Suu kiinni!!" LOL
Juuri ja juuri pärjään nyky-yhteiskunnassa. Eli en pärjäisi Gileadissa. Etenkin jos (tai ennemminkin kun) joutuisin orjattareksi (olen lesbo). Todennäköisesti tappaisin itseni tai ainakin haluaisin tappaa.
Tietysti pärjäisin. Jopa niin hyvin, että haistattaisin pitkät p**kat mokomalle ja pakenisin Kanadaan (ystäviä asuu siellä).
Orjattareksi varmaan joutuisin kun olen ilmeisesti melkoisen hedelmällinen, helpot raskaudet, maitoa riitti, edelleen tunnen ovulaation lähes joka kuukausi vaikka ikää muutamaa vuotta vaille 40.
Pari äpärälasta löytyy.
Kaikkeni kyllä yrittäisin päästäkseni vapaaksi, järkyttävän ahdasmielistä ja sekopäistä toimintaa.
Sarjaa katsoessa omat ongelmat tuntuu kyllä hyvin pieniltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjattareksi joutuisin, koska olen eronnut, mutta todistettavasti hedelmällinen nuorehko nainen. Itsepuolustuslajitaustojeni takia minua olisi vähän vaarallista laittaa mihinkään talouteen, ennen kuin minulta amputoidaan oikea käsi tai tehdään jollain tapaa liikuntarajoitteiseksi. Täysin mahdollista, etten pakanana kuuntelisi tätien paskapuheita, vaan pääsisin hengestäni alkuvaiheessa.
Oletko oikeasti vaarallinen vai elätkö siinä luulossa? Rehellinen vastaus, kiitos.
Taustalla krav magaa ja vapaaottelua yhdistettynä voimaharjoitteluun. Suht vaarallinen jos päätän, etten halua tulla raiskatuksi. :)
Vaaran harha lakkaisi kun pahat sedät ampuisi sua kinttuun.
Se olisi pahoilta sediltä fiksu temppu, olettaen että minut saataisiin sisällissodassa elossa vangiksi. Voi osoittautua työlääksi, koska osaan itsekin ampua, kiitos Suomen puolustusvoimien.
Minulla ja miehelläni (ensimmäinen avioliitto molemmilla) on yksi avioliitossa syntynyt lapsi ja vaikka olemme pakanoita niin lapsen takia olemme valmiit feikkaamaan vaikka mitä uskontoa. Varmaan työläisiksi päädyttäis siis, mutta oltais ainakin perheenä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miettineet, että erään uskonnon saastuttamissa maissa tämä Gileadin maailman on koko ajan ja joka päivä totista totta..? Saatte itse päätellä mikä uskonto, ääneen sitä ei saa sanoa ja tämä keskustelu poistettaisiin..
Katsopa esim. USA:n ab*rtinvastaisia lakeja, joita nakojaan putkahtelee kuin sienia sateella, ja POTUSta, joka haluaa rukoilemisen ym takaisin kouluun, niin voisit ihan hyvin puhua myos kristinuskosta, et vissiin kuitenkaan tarkoittanut sita? ;)
Vierailija kirjoitti:
Feministit ottaa aika tosissaan fantasiasarjan.
10 peukkua alas, ei ne ota tosissaan fantasiasarjaa, ihan huumorilla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Ma joutuisin varmaan martaksi kun olen jo 40+. Tykkaan kylla ruuanlaitosta etta mikas siina. Varmaan salaa tosin pyorittaisin jotain vastarintaliiketta.
No et todellakaan pyörittäisi. Hyvä huudella
Todellisuudessa sellaiset vastarintaihmiset on hvtin harvinaisia, siksihän juuri maailma on kautta historian ajan ollut milloin minkäkin tyrannin tai riistojärjestelmän hallittavana. Ja useimmiten ei tarvita kuin
Aina myös noiden murhien ja raiskausten yhteydessä tulee iso joukko ihmisiä uhoamaan, että prkele stana vttu jos mun lapsi...jne niin en takaa, mitä tekisin - minä takaan: et tekisi yhtään mitään. Vai kuinka monta murhamiestä ja/tai raiskaria on joku uhrin omainen tappanut? Tuleeko noin äkkiseltään yhtään mieleen? Muussa kuin fiktiossa?
Näin se menee. Hirvittävä uho päällä, mutta kuinka moni on valmis ottamaan turpaansa puolustaensa ajatuskantaansa ja moraaliansa?
Sanat on halpoja.
Joutuisin varmaankin orjattareksi tai huoralaan. Pää leviäis nopeaa siihen vankilaan, joten yrittäisin paeta. Joko pääsisin Kanadaan tai kuolisin.
Minulla on 2 lasta joten joutuisin orjattareksi,pahasuisena ja kiivasluonteisena tosin olisin luultavasti pian muutamaa ruumiinosaa köyhempi... Ellen sitten päättäisi itse päiviäni kun ikävöisin lapsiani, kissojani ja kirjojani.
Olen naimisissa ja meillä on kolme lasta. Emme kuulu kirkkoon, joten se olisi jo varmaan syy laittaa mies muurille, ottaa lapset ja tehdä minusta orjatar. Siinä skenaariossa aina rakoillut mielenterveyteni (lapsuuden traumoja, koulukiusaamista ja sen sellaista) olisi niin koetuksella, että luultavasti päätyisin muurille itsekin joko niskoiteltuani tai seottuani. Ajatuskin siitä, mitä kaksi tytärtäni ja yksi poikani joutuisivat tuossa maailmassa kokemaan, on sietämätön.
Sitten jos mieheni ammatti (konetekniikan insinööreille luulisi olevan käyttöä uusissa tehtaissa) veisi meidät työläiskortteleihin, niin selviäisin paremmin. Mutta taas olisi edessä se, että mitä lapsilleni käy kun kasvavat. Luultavasti olisin tyhmänrohkea ja yrittäisin jotakin pakoyritystä ja se olisi koko perheelle kohtaloksi.
Kaikkein todennäköisintä olisi, että ateisteina oikeistolaisina olisimme jo valmiina mustalla listalla, ja vaikka kuinka väitän seuraavani politiikkaa, niin se hetki kun olisi pitänyt lähteä, menisi ohi. Ja me vain odottaisimme sormi suussa, koska ei meistä kumpikaan ole mikään taistelija tai edes uhoa olevansa sellainen.
Emme kuulu kirkkoon, emme ole naimisissa eikä lastani ole kastettu joten mies joutuisi muurille ja minä ehkä martaksi kun olen jo 45 vee. Tyttäreni kohtaloa en uskalla ajatella, hänellä kun on down...
En pärjäisi. Olemme pakanoita joten miehelle kävisi kalpaten ja luultavasti minä tekisin hänelle pian seuraa auottuani päätäni tai pimahdettuani.
Plus että Gileadissa ei saanut erota. Ja sit vielä se pakoyritys.