Pärjäisitkö Handmade's Talen Gileadissa?
Olen nainen ja joutuisin orjattareksi. En varmaan kestäisi ainakaan ehjänä. Marttana tai vaimona voisin sietää elämää mutta luultavasti olisin liian juro ja menettäisin sormeni tmv.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
No en pärjäisi. En ole naimisissa, ja oon 50+. Kukaan ei enää huolisi edes orjattareksi, vaikka olenkin ollut hedelmällinen. Lisäksi vielä pahasuinen, ja oman arvoni tunteva.
Ainoa missä olisi pärjännyt, niin siinä uima-altaaseen hukuttamisessa. Olisin ottanut pallon kainaloon ja noussut pinnalle läskieni avulla.
En mitenkään. Siedän huonosti epäoikeudenmukaisuutta, olisin missä roolissa tahansa niin menettäisin mielenterveyteni. Se on lähellä jo työssäni terveydenhuoltoalalla, millä palkalla me raadetaan ihmisten hyväksi ja pelkät haukut saadaan joka suunnasta.
Olen mies, korkeasti koulutettu ja tykkään alistusleikeistä, joten pääsisin varmaankin naimisiin ja viihtyisin ihan hyvin. Omatunto saattaisi kyllä vähän kolkuttaa.
treffit kirjoitti:
Ma joutuisin varmaan martaksi kun olen jo 40+. Tykkaan kylla ruuanlaitosta etta mikas siina. Varmaan salaa tosin pyorittaisin jotain vastarintaliiketta.
Ihan samaa ajattelin minäkin tehdä Gileadissa! Voitais pyörittää siellä jotain maanalaista rauratietä vapauteen. Hiljaiset ja kiltit Martat ahkeroi keittiössä ja puutarhassa ja todellinen tavoitteemme olkoon patriarkaatin kaatuminen!
Oletteko miettineet, että erään uskonnon saastuttamissa maissa tämä Gileadin maailman on koko ajan ja joka päivä totista totta..? Saatte itse päätellä mikä uskonto, ääneen sitä ei saa sanoa ja tämä keskustelu poistettaisiin..
Olisin varmaan orjatar kun mulla on kaksi avioliiton ulkopuolista lasta.
Jotenkin tuntuu, että pärjäisin ihan ok. Eihän orjattaren oikeastaan tarvitse mitään tehdäkään, kerran kuussa avaa jalat ja käy kaupassa sillointällöin ohjeiden mukaan.
Olen avoliitossa ja odotan esikoistamme, mutta epäilen ettei mieheni vakaumuksellisena pakanana lähtisi Gileadin yhteiskuntaan suosiolla mukaan. Jos hänet vietäisiin muurille, joutuisin varmaan orjattareksi. Veikkaan, että aika nopeasti itsekin olisin vainaa tai vähintäänkin muutamaa ruumiinosaa köyhempi huonon asenteeni takia...
No kävisi luonteen päälle kovasti, mutta toisaalta olen myös aika sopeutuvainen pohjimmiltani. Tasa-arvokäsitykset saisi kyllä haudata omaan tietoisuuteen..
En todellakaan pärjäisi. Kukaan ei veisi minulta lapsiani niin kauan kuin minussa henki pihisee.
Minut laitettaisiin suoraan Jezebel’siin. Pärjäisin kyllä, parempi siellä kuin handmaidina.
Minusta tulisi orjatar jos en pääsisi mieheni kanssa sinne tehdaskyliin minne kuuliaiset ja uskonnolliset perheet saivat mennä. Pärjäisin jos pääsisimme sinne yhdessä. Jos taas mieheni menisi muurille ja lapseni vietäisiin, tulisin hulluksi. Viimeistään uuden raskauden kohdalla alkaisi vintti pimentyä ja henkinen kuolema tulisi. Luultavasti en kuitenkaan uskaltaisi tehdä edes itsemurhaa, sopeutuisin, masentuisin, synnyttäisin ja odottaisin kuolemaa. Kauppareissuilla toivoisin näkeväni lapseni ja kyllä kyselisin martoilta tietävätkö mitään heistä.
Pärjäisin hyvin komentajan arvollani ja sijoituksellani. Minulla olisi kuuliainen hedelmällinen vaimo tai sitten orjatar taloudessame. Hänen silmänsä alla.
Miten June on "huono nainen", jos siis sen vuoksi joutui orjattareksi?
Vierailija kirjoitti:
Kysytään että pärjäisitkö ja kun tyypit vastaa niin joku alkaa inttämään vastaan että etkä pärjäis. On tämä ihme palsta nykyään.
Todennäköisyydet krav-maga -iskuun nyt vaan ois aika olemattomat.
Vierailija kirjoitti:
June oli toinen nainen (oli Luken kanssa kun tämä oli naimisissa toisen kanssa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
June oli toinen nainen (oli Luken kanssa kun tämä oli naimisissa toisen kanssa).
Lisäksi June oli liberaali demokraatti (suom. punavihreän vastine jenkeissä) joka ei kannattanut perinteisiä arvoja.
No en pärjäisi. En ole naimisissa, ja oon 50+. Kukaan ei enää huolisi edes orjattareksi, vaikka olenkin ollut hedelmällinen. Lisäksi vielä pahasuinen, ja oman arvoni tunteva.