Miehen veronpalautukset
Saan pienen veronpalautuksen, noin 150€. Kävimme miehen kanssa syömässä kivassa ravintolassa mistä olimme puhuneet jonkin aikaa ja tarjosin ruuat. Sanoin että käytetään nuo mun palautukset tähän. Mies saa noin 800€. Mielenkiinnolla odotan mitä mies tällä rahalla tekee. Arvaan että ostaa itselleen jotain vaatteita ja harrastuksiin liittyvää. Mies on monesti sanonut ettei voi keksiä meille mitään kivaa yhteistä tekemistä eikä hommata minulle mitään yllätyksiä kun ei ole siihen rahaa. Nyt tiedän että tämä tuleva veronpalautus on hänelle täysin ylimääräistä... Katsotaan mihin se menee. Päivitän tilannetta tänne.
Kommentit (33)
800 € on liian vähän, että saisi sinulle mitään kunnon yllätystä kuten kivan matkan tai käsilaukun.
Jos sinä tuhlaat rahojasi, niin oletat, että mieskin on tuhlari? Ei parisuhde ole mikään kisa siitä, kumpi keksii typerämmällä tavalla rahojaan käyttää ja toiselle näyttää, että näin minä heittelen satasia tuuleen.
Joo. Eikä millään voi puhua sille miehelle ja kysyä että mitäs kivaa me keksittäis...
ei jumalauta... nainen taas oikein yrittämällä yrittää luoda ongelmia suhteeseen ettei ois liian tylsää tai jotain. Mää oon uhri, oot niin itsekäs! blääää. *itkupotkuravarit*
Joskus miehet on tonttuja, sano sille suoraan että mielestäsi olisi kiva vaikka mennä johonkin yhdessä, kerta rahaakin on tulossa.
Mä en ymmärrä, miksi miehen pitäisi käyttää itse tienaamansa rahat sinuun. Eikä sinunkaan olisi kannattanut noin pienituloisena tuhlata rahojasi ulkona syömiseen, vaan käyttää ne fiksummin.
Varmasti sinullakin on lainaa ta laskuja, joita olisi voinut maksaa pois. Tai sitten laittaa jemmaan pahan päivän varalle.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Veronpalautukset ovat liikaa maksettua veroa.
Kyllähän sillä voi vähän törsäilläkin, arjen keskellä, hyvä ateria ravintolassa pari kertaa vuoteen, on joillekin suurta ylellisyyttä, kuten itselleni.
Ostan palautuksilla myös kunnon laadukkaat rintaliivit, niissä olen aina pihistellyt,
ne kun ei näy muille.
Iloista veronpalautus tiistaita!
Saan veronpalautukset joulukuussa. Onkohan silloinkin veronpalautustarjouksia? Vai käykö niin, että ensi jouluna lahjat on pääosin velaksi ostettuja, koska elokuussa saadut rahat on jo tuhlattu.
No, jos et saa sanottua, että toivoisit hänen vastavuoroisesti tarjoavan jotain kivaa sinulle, niin ainakaan minulta et saa myötätuntoa siinä vaiheessa, kun mies todellakin käyttää rahan omiin menoihinsa tai laittaa säästöön. Marttyyrin viittaan voi toki olla kiva kietoutua, mutta ihan itse sen nyt päätät pukea yllesi,.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi miehen pitäisi käyttää itse tienaamansa rahat sinuun. Eikä sinunkaan olisi kannattanut noin pienituloisena tuhlata rahojasi ulkona syömiseen, vaan käyttää ne fiksummin.
Varmasti sinullakin on lainaa ta laskuja, joita olisi voinut maksaa pois. Tai sitten laittaa jemmaan pahan päivän varalle.
Sinun mielestäsi se, että olen osannut laskea veroprosenttini noin lähelle oikein tarkoittaa että olen pienituloinen? Kyllä se tarkoittaa vain ja ainoastaan että olen maksanut sopivasti veroja. Tienaan enemmän kuin mieheni ja olen ihan normaalipalkkainen. Säästän tuloistani ja kaikki laskut on kyllä hoidossa. Nämä palautukset ovat meille kummallekin ekstraa. Minä kustannan meidän parisuhteessa yleensä yhteiset kivat jutut koska mies haastaa rahansa itseensä, kuten kalliisiin harrastuksiin. Hän sanoo sitten minulle ettei rahat riitä näihin yhteisiin tekemisiin. Ei varmasti koska omat menot ovat tärkeämpiä. Siksi odotan nyt mielenkiinnolla ottaisitko mies kerrankin asiakseen ottaa hoitaakseen jotain yhteistä mukavaa sen sijaan että se on aina minun tehtävä.
Ja ei, en halua sanoa miehelle että olisi kiva jos hän huomioisi minuakin välillä. Tämä on testi meneekö omat harrastukset ja omat jutut taas muun edelle.
AP
No taidat jo tietää, että niin tulee käymään.
Miksi ihmeessä sinä makselet yhteisiä kivoja juttuja miehelle? Hän on varmasti jo tottunut siihen, että sinä hoidat yhteiset menot, joten hänen ei tarvitse osallistua.
Suosittelen, että alat käyttää omia rahojasi järkevämmin. Käytä niitä itseesi ja vain asioihin, joita oikeasti haluat. Laita rahaa jemmaan ja aloita vaikka sijoittaminen.
Jos teette yhdessä jotain, esim. matkoja, katsokin, että mies maksaa oman osuutensa. Muuten jätätte reissut väliin, tai sitten lähdet kavereiden kanssa tai yksin.
Älä ruoki lokkia.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
No taidat jo tietää, että niin tulee käymään.
Miksi ihmeessä sinä makselet yhteisiä kivoja juttuja miehelle? Hän on varmasti jo tottunut siihen, että sinä hoidat yhteiset menot, joten hänen ei tarvitse osallistua.
Suosittelen, että alat käyttää omia rahojasi järkevämmin. Käytä niitä itseesi ja vain asioihin, joita oikeasti haluat. Laita rahaa jemmaan ja aloita vaikka sijoittaminen.
Jos teette yhdessä jotain, esim. matkoja, katsokin, että mies maksaa oman osuutensa. Muuten jätätte reissut väliin, tai sitten lähdet kavereiden kanssa tai yksin.
Älä ruoki lokkia.
Hyviä pointteja! Kiitos, teen näin :)
AP
Jos ja kun olette molemmat vähävaraisia, niin ehkä ei kannata olettaa että mies tuhlaa mihinkään hömppään niitä omia rahojaan, vaan niille on varmasti tarpeellisia käyttökohteita jo valmiiksi olemassa. Olettaen ett hän on sinua fiksumpi rahankäyttäjä. Yleensä kyllä köyhälistöä riivaa se, että raha polttelee näpeissä joten vaikka sitä joskus hetkellisesti enemmän saisikin, niin se tuppaa katoamaan nopsaan, kuten ap itse jo hyvin osoitti.
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi se, että olen osannut laskea veroprosenttini noin lähelle oikein tarkoittaa että olen pienituloinen? Kyllä se tarkoittaa vain ja ainoastaan että olen maksanut sopivasti veroja. Tienaan enemmän kuin mieheni ja olen ihan normaalipalkkainen. Säästän tuloistani ja kaikki laskut on kyllä hoidossa. Nämä palautukset ovat meille kummallekin ekstraa. Minä kustannan meidän parisuhteessa yleensä yhteiset kivat jutut koska mies haastaa rahansa itseensä, kuten kalliisiin harrastuksiin. Hän sanoo sitten minulle ettei rahat riitä näihin yhteisiin tekemisiin. Ei varmasti koska omat menot ovat tärkeämpiä. Siksi odotan nyt mielenkiinnolla ottaisitko mies kerrankin asiakseen ottaa hoitaakseen jotain yhteistä mukavaa sen sijaan että se on aina minun tehtävä.
Ja ei, en halua sanoa miehelle että olisi kiva jos hän huomioisi minuakin välillä. Tämä on testi meneekö omat harrastukset ja omat jutut taas muun edelle.
AP
Paljonko sulla on ikää? Kuulostaa teinin keksimältä testiltä. Ja aika lapsellista taitaa muutenkin olla tuo sun käytös.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun olette molemmat vähävaraisia, niin ehkä ei kannata olettaa että mies tuhlaa mihinkään hömppään niitä omia rahojaan, vaan niille on varmasti tarpeellisia käyttökohteita jo valmiiksi olemassa. Olettaen ett hän on sinua fiksumpi rahankäyttäjä. Yleensä kyllä köyhälistöä riivaa se, että raha polttelee näpeissä joten vaikka sitä joskus hetkellisesti enemmän saisikin, niin se tuppaa katoamaan nopsaan, kuten ap itse jo hyvin osoitti.
Mikä saa sinut ajattelemaan, että ap on vähävarainen? Veronpalautuksen pienuusko?
Olenko minä sitten rutiköyhä, kun minulle tulee mätkyjä monta tonnia?
Mä saan yli kaks tonnia, mutta onneksi on yhteiset rahat ja tilit, niin molemmille riittää. Ei oo koskaan ollu sun ja mun rahoja, vaan pelkästään yhteisiä.
t. Nainen avioliitossa.
Vierailija kirjoitti:
*popparit esille*
Jep, mielenkiinnolla odotan miten paljon hiekkaa AP:n pilluun valahtaa. :)
*popparit esille*