Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lukio-opintoja aloittaa enää 25-vuotiaana jos ei omista muuta tietokonetta kuin älypuhelimen?

Vierailija
06.08.2019 |

Vai onko jo liian myöhäistä? Silloin kun itse opiskelin merkonomiksi ei vielä tarvittu omaa konetta ja merkonomiksi opiskelin siksi ettei siihen juurikaan tarvinnut paljoa kirjoja ja välineitä hommata kun ei vanhemmatkaat mitenkään lähteneet opintojani tukemaan vaan kaikesta piti selviytyä yksin ja itse. Valmistuin 2015 ja sen jälkeen olen kiertänyt pilipalikursseilla nämä vuodet lainkaan työllistymättä yhteenkään kauppaan. Nyt sitten työkkäristä ehdottivat että kun olen ollut jo kuitenkin jo nelisen vuotta työttömänä ja kohta tulee viides täyteen niin miettisin opintoja ja hakisin vaikka lukioon kun on ällipäätä. Kuitenkin nuo materiaali ja hankinta kustannukset hirvittää kun ei työttömänä ole ollut paljookaan tuloja ja eikä säästöjäkään ole pystynyt kartuttamaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😭/5 en enää edes viiti sanoa kuinka surkea provo tämänkertainen oli. Hankkisit elämän.

Vierailija
2/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan satusedällä tylsää? Mitä jos vaikka alkaisit lastenkirjailijaksi kun noita tarinoita keksittyjä tuntuu riittävän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Elämä on jo pilalla. Kaikki on menetetty. Avaa vain korkki.

Vierailija
4/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: netistä löytyy kyllä ohjeita miten solmitaan kravatti ja pukeudutaan edustavasti.

Vierailija
5/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että jos laittais tänään raparperipiirakkaa.

Vierailija
6/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: netistä löytyy kyllä ohjeita miten solmitaan kravatti ja pukeudutaan edustavasti.

?

Vierailija
7/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis sää ulkona eikö olekkin? Tulee sopivasti, mukavan viileä ei lainkaan liian kuuma, aurinko paistaa pilvettömällä taivaalla. ja 20 astettakin näyttäisi mittari.

Vierailija
8/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lukio-opiskelu vaatii nykyään kunnollisen läppärin. Eri aineissa käytetään kaikenlaisia ohjelmia ja sovelluksia, ja äidinkielen esseiden kirjoitus ei oikein pelkällä puhelimella onnistu. Tietokone on perusväline, koska sähköiset oppikirjatkin ovat käytössä melkein kaikissa aineissa ja yo-kirjoitukset tehdään koneella. Et siis pärjää ilman tietokonetta.

Vierailija
9/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesihiisi sihisi hississä: Appilan pappilan apupapin papupata pankolla porisee ja paukkuu. Appilan pappilan piski, paksuposki, pisti sen poskeen ja pinkaisi juoksuu. Ärrän kierrän ympäri orren ässän pistän taskuun.

Vierailija
10/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin, että hakisit mielummin esim. ammattikorkeakouluun, niin saisit itsellesi heti ammatin? Paljon voi varmasti suorittaa koulun atk-luokissa/kirjastossa, jos jäät aina koulun jälkeen sinne työskentelemään, ovat oman kokemuksen mukaan hyvin auki.

Kannettavia voi ostaa nykyään parilla sataa ja monista paikoista myös osamaksulla. Kannattaa kysellä vaikka tutulta eihän nurkissa pyörisi konetta, joka lähtisi halvalla.

Eihän nyt opiskelu voi yhdestä kannettavasta jäädä kiinni!

Vierailija
11/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norpat on söpöjä, norpat on tosi söpöjä. Voi luoja noita norppia, norpat on niin söpöjä! Mä tykkään norpista! Isot norpat on söpöjä, pienet norpat on lutusia, moni norppa naaras on kaksnorppaa! Nuo norpat on niin söpöjä norppia, voitteko te uskoo että ne on söpöjä? No en mäkään, mutta ne on! Norpat tykkää kaloista, norpat syö mitä vain paitsi ihmisiä. Ennen vanhaan norpat oli lihavia, mutta nyt norpat ovat laihtuneet kiloja. Te ette tienneetkään! Jos lasket norpat, niitä on enää noin 400 jäljellä. Talvisin norpilla on kuutteja, muta sitä ennen norpat on itse kuutteja. Norpat on söpöjä, voit katsoa niitä. Kuutitkin on söpöjä, mutta ettehän mene paijaamaan niitä! Norpat kyllä rakastaa kaikkia. Harva norppa on tosi vanha, surullista. Paro on taas robotti, se on hoivaava norppa. Ja nyt tulee faktaa norpista:

. Tiesitkö että norpat on söpöjä

. Tiesitkö myös että ne on tosi leikkisiä

. Ja ne on myös loistavia uimareita

Mun lempi norppa Harri-Hylje, mä rakastan häntä. Mistäkö tunnen Harrin? Harri on töissä Silja Linellä. Norpat vaan on söpöjä. Mä oon hyvin iloinen että norppia on vielä olemassa.

Vierailija
12/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole liian myöhäistä lähteä tuossa iässä lukioon. Muuta johonkin pikkupaikkakunnalle, missä lukiolaiselle annetaan läppäri koulusta ilmaiseksi.

Toisaalta, se lukion käyminen ei paranna työllistymismahdollisuuksiasi ollenkaan. Kannattaa mieluummin pyrkiä AMK:hon. Jos olet perheetön, sinun on helppo vaihtaa paikkakuntaa. Eli ei tarvitse pyrkiä sinne maan suosituimpiin opinahjoihin pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
13/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Tuossa iässä kannattaa tehdä se 2 vuoden kokonaisuus, jossa ei tarvitse ihan kaikkia kursseja käydä. Iltalukio, josta on myös päivälukio.

Vierailija
14/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ole liian myöhäistä lähteä tuossa iässä lukioon. Muuta johonkin pikkupaikkakunnalle, missä lukiolaiselle annetaan läppäri koulusta ilmaiseksi.

Toisaalta, se lukion käyminen ei paranna työllistymismahdollisuuksiasi ollenkaan. Kannattaa mieluummin pyrkiä AMK:hon. Jos olet perheetön, sinun on helppo vaihtaa paikkakuntaa. Eli ei tarvitse pyrkiä sinne maan suosituimpiin opinahjoihin pääkaupunkiseudulle.

Tuo on muuten hyvä neuvo mutta koulutusuudistuksen jälkeen AMK:iin ei pääse ellei ole käynyt lukiota tai siis voi sinne kukatahansa hakea mutta valinnoissa lukiolaiset menee etusijalle sillä muuten ei lukion papereilla olis mitään järkevää käyttöä joten jos siis haluaa päästä AMK:iin niin se lukio todella kannattaa käydä ensin ja välttää ne AMK:n pääsykokeetkin.

Vierailija
15/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae yliopistoon, lääkäreistä ja sairaanhoitajista on Suomessa huutava pula ja lisää joutuu jo nyt tuomaan ulkomailta kun omat ei riitä.

Vierailija
16/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen läppärin saa aika edullisesti käytettynä ja huollettuna. Siitä asia ei voi jäädä kiinni. Iltalukioita on useimmilla paikkakunnilla. Päivisin voit olla vaikka osapäivätyössä.

Vierailija
17/17 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomin papereilla on hakukelpoinen sekä amkkiin että yliopistoon, joten lukio ei ole ehkä se järkevin valinta tuossa tilanteessa. Toki joidenkin aineiden opiskelu voi olla työlästä, jos ei ole lukion oppimäärää pohjana. Tradenomi on järkevämpi vaihtoehto, mutta ei ole mitenkään varmaa, että sillä työllistyisi merkonomia paremmin. Toki se voi auttaa, ja harjoittelujen avulla saada jalkaa oven väliin. Tilanteessasi katsoisin myös aikuis- ja työvoimakoulutusten tarjontaa. Onko jotain kaupan alan täydennyskoulutusta tai vaikka liiketoiminnan ammattitutkintoon johtavaa? Siitä on juuri poistunut työkokemusvaatimus, ja koulutus on harjoitteluvaltaista, joten hyvä harkkapaikka voi avata oven vakituiseen työhön. Oletko muuten taloushallinnon vai asiakaspalvelun merkonomi? Jos aspan ja taloushallinto yhtään kiinnostaisi, niin katsopa onko paikkakunnallasi tarjolla taloushallinnon osioiden suorittamismahdollisuutta muun linjan merkonomeille. Taloushallinnon merkonomilla on laajemmat mahdollisuudet kuin asiakaspalvelun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi