Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö Handmade's Talen Gileadissa?

Vierailija
06.08.2019 |

Olen nainen ja joutuisin orjattareksi. En varmaan kestäisi ainakaan ehjänä. Marttana tai vaimona voisin sietää elämää mutta luultavasti olisin liian juro ja menettäisin sormeni tmv.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ma joutuisin varmaan martaksi kun olen jo 40+. Tykkaan kylla ruuanlaitosta etta mikas siina. Varmaan salaa tosin pyorittaisin jotain vastarintaliiketta. 

No et todellakaan pyörittäisi. Hyvä huudella puskista. Jos kidutus ja kuolema olisivat todellinen uhka, et uskaltaisi muuta kuin piiloutua keittiöösi.

Mista sa sen tiedat? 

Aika lahelle tulin kuoleman uhkaa kun 12-vuotiaana hyokkasin mutsiani kannissa hakkaavan miesystavan kimppuun leipaveitsen kanssa ja juoppohullu aija lahti mun peraan ladatun haulikon kanssa. 

Etta jos skidina jo tuon verran oli hullunrohkea... 

Vierailija
22/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä arvelut omista pärjäämisistä on aina vain arvauksia. Mittaa itseään nykyisen mukaan, kun kuitenkin kyse on täysin eri tilanteesta, johon on menty vähitellen.

Sinä et tiedä mitä silloin kestäisit tai miten reagoisit.

Dystopiasta ei siis saa keskustella koska mitä tahansa voi tapahtua?

Miksei saisi? Miten niin mitä tahansa voi sattua, sitähän ei tuossa lue. Siinä lukee, että ei voi tietää miten reagoisit. Se on fakta. Nämä arvailut on lapsen ajattelua.

CopyPastetat vastauksesi varmaan joka Miten pärjäisit -ketjuun. Miten pärjäisit ammatissa x, yksinhuoltajana, ilman asiaa x jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kyllä handmaideniksi huolittais.  Oon 35, ei lapsia ja kaiken lisäksi vielä lesbo. Seinällä olisin.. ennen pitkään. Eka mut ois varmaan pakotettu huoraksi.   

Vierailija
24/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen tatuoitu, kiroileva, lihava, keski-ikäinen bi-seksuaali.  

Vierailija
25/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ma joutuisin varmaan martaksi kun olen jo 40+. Tykkaan kylla ruuanlaitosta etta mikas siina. Varmaan salaa tosin pyorittaisin jotain vastarintaliiketta. 

No et todellakaan pyörittäisi. Hyvä huudella puskista. Jos kidutus ja kuolema olisivat todellinen uhka, et uskaltaisi muuta kuin piiloutua keittiöösi.

Mista sa sen tiedat? 

Aika lahelle tulin kuoleman uhkaa kun 12-vuotiaana hyokkasin mutsiani kannissa hakkaavan miesystavan kimppuun leipaveitsen kanssa ja juoppohullu aija lahti mun peraan ladatun haulikon kanssa. 

Gileadissa oisit siis vainaa alta aikayksikön.

Vierailija
26/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kyllä handmaideniksi huolittais.  Oon 35, ei lapsia ja kaiken lisäksi vielä lesbo. Seinällä olisin.. ennen pitkään. Eka mut ois varmaan pakotettu huoraksi.   

Sähän oisit (liki) täydellinen handmaid.

Vierailija
27/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin siellä jossain louhoksella

Vierailija
28/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itsarituomio

Vierailija
29/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tarkkaavaisuushäiriö ja kaksinsuuntainen mielialahäiriö, ei kukaan näitä geenejä tahtoisi lapselleen. Lisäksi lievän aukroriteetti-ongelmani kanssa jankkaisin nopeasti itselleni kuolemantuomion.

Vierailija
30/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän oisit (liki) täydellinen handmaid.

Täh. Eikö Atwoodin dystopiassa nimenomaan Hanmaideniksi joutunut vain naiset jotka oli synttänyt entuudestaan? 

Vierailija
31/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mista sa sen tiedat? 

Miksi et sitten ala pelastaa maailmaa, sankari? Aloita vaikka hyökkimällä ter ror istien kimppuun Lähi-Idässä leipä veit sesi kanssa.

Vierailija
32/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias ja minulla on perinnöllinen sairaus. Ehkä pääsisin martaksi, mutta saattaisin joutua siirtokuntiin. Orjattareksi minua ei huolittaisi.

Vierailija
33/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mista sa sen tiedat? 

Miksi kerrot täällä itsestäsi kaiken?

Esimerkki ei vähääkään lisää uskoa rohkeuteesi. Päinvastoin.

Vierailija
34/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mulla kanssa tuli hymy suupieleen. Kyllä jotkut ihmiset katsovat näitä juttuja niin romantiikan lasien läpi ja ovat ihan varmasti itse omasta mielestään tosivarmasti  siis ihan varmasti vastarintaa tekemässä, anarkisteja suorastaan, don quixoteja, sodassa tuulimyllyjä vastaan oikeamielisinä, rohkeina you name it, vaikka se näyttäisi kuinka lohduttomalta se voiton mahdollisuus, niin minä taistelisin. Kyllä.

Todellisuudessa sellaiset vastarintaihmiset on hvtin harvinaisia, siksihän juuri maailma on kautta historian ajan ollut milloin minkäkin tyrannin tai riistojärjestelmän hallittavana. Ja useimmiten ei tarvita kuin julkisen häpäisyn uhka - ei siis välttämättä edes häpäisyä, vaan sen uhka - niin valtaosa ihmisistä hiljenee heti ja menee itsesuojelunvaistoisesti kyykkyynkin, jos on tarpeen. Rohkaistuu sitten kyllä vaikka millaisiin raakuuksiin /sankartekoihin, jos kokee että nyt ollaan voittajan puolella. Mutta jonkun uskalikon on pitänyt hengensä kaupalla tehdä se pohjatyö, olla se 'voittaja', jota pelokkaammat uskaltaa seurata, ja niitä ihmisiä on todella vähän.

Aina myös noiden murhien ja raiskausten yhteydessä tulee iso joukko ihmisiä uhoamaan, että  prkele stana vttu jos mun lapsi...jne niin en takaa, mitä tekisin  - minä takaan:  et tekisi yhtään mitään. Vai kuinka monta murhamiestä ja/tai raiskaria on joku uhrin omainen tappanut? Tuleeko noin äkkiseltään yhtään mieleen? Muussa kuin fiktiossa?

Vierailija
35/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mista sa sen tiedat? 

Gileadissa oisit siis vainaa alta aikayksikön.

Luultavasti :D en ma sanonutkaan etta olisin jotenkin HYVA siina vastarintaliikkeen pyorittamisessa, tai etta sita pyorittamista kestaisi kauan :D 

Katotaan just Walking Deadia ja oon myos ihan sita mielta, etta olisin zombinpurema n. minuutissa. Kompastuisin omiin jalkoihini tjms :D 

Vierailija
36/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tarkkaavaisuushäiriö ja kaksinsuuntainen mielialahäiriö, ei kukaan näitä geenejä tahtoisi lapselleen. Lisäksi lievän aukroriteetti-ongelmani kanssa jankkaisin nopeasti itselleni kuolemantuomion.

Jos olet tarpeeksi hullu että kuulet jumalan äänen päässäsi niin pääset vielä jonkin sortin naispoliisiksi. Hyvään järjestykseen kuuluu sattumanvarainen terrori. Sillä tavalla kun ei voi ennustaa ketä rangaistaan tai mistä kävelevät kaikki munankuorilla.

Vierailija
37/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mista sa sen tiedat? 

Miksi et sitten ala pelastaa maailmaa, sankari? Aloita vaikka hyökkimällä ter ror istien kimppuun Lähi-Idässä leipä veit sesi kanssa.

Niin, namahan ovat kaikki keskenaan ihan toisiinsa verrattavia asioita. Hatainen lapsi joka luulee etta aitia tapetaan, dystopia ja maailman pelastaminen. 

Hyva kun ehdotit, enpa ollut tullutkaan ajatelleeksi! :) 

Vierailija
38/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä arvelut omista pärjäämisistä on aina vain arvauksia. Mittaa itseään nykyisen mukaan, kun kuitenkin kyse on täysin eri tilanteesta, johon on menty vähitellen.

Millä tavalla vähitellen se pääosan näyttelijä siihen meni?

Etkö ole katsonut sarjaa?

Olen katsonut. Millä tavalla vähitellen?

Vierailija
39/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dystopiasta ei siis saa keskustella koska mitä tahansa voi tapahtua?

Miksei saisi? Miten niin mitä tahansa voi sattua, sitähän ei tuossa lue. Siinä lukee, että ei voi tietää miten reagoisit. Se on fakta. Nämä arvailut on lapsen ajattelua.

CopyPastetat vastauksesi varmaan joka Miten pärjäisit -ketjuun. Miten pärjäisit ammatissa x, yksinhuoltajana, ilman asiaa x jne.

Ei. Tätäkin taitaa olla sinulle vaikea ymmärtää. Mitä eroa on pohtia todellisen elämän vrt dystopian tai muun vastaavaan tilanteita ja niissä pärjäämistä. Tottakai miettisin miten pärjäisin ammatissa x ennen siihen opiskelemista. Tosin sekin voi mennä pieleen.

Vierailija
40/102 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla vähitellen se pääosan näyttelijä siihen meni?

Etkö ole katsonut sarjaa?

Olen katsonut. Millä tavalla vähitellen?

Et ole siis ymmärtänyt Mitään.