Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis en enää jaksa kun työttömät nurisee ettei saa tarpeeksi rahaa. Itse käyn kokopäivätyössä ja käteen jää 1300e.

Vierailija
06.08.2019 |

Siitä kun maksat asumiset, lainat, laskut, lasten harrasteet ja normaalin elämän, niin mitään ei jää. Ja sentään teen töitä joka päivä 8h. Miten ihmeessä työttömän pitäisi saada kotona makaamalla enemmän.

Kommentit (744)

Vierailija
61/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin aloittajan palkan vaikka heti!

Huvittavia nämä "ottaisin tuon palkan vaikka heti!" kun totuus on, ettei ap sitä noin vaan "ota" vaan ansaitsee sen omalla työpanoksellaan.

Vierailija
62/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäivätöistä saa vain 1300 euroa? Olen itse osa-aikainen, työtunteja 25 h viikossa ja saan saman verran joten nyt taitaa AP juksata. Tai jostain kumman syystä tekee töitä jollain 50:n veroprosentilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa no osa-aikatyöläisenä laskujen jälkeen jää käteen noin 500-600 euroa. Joten ihmettelen mitä sinä oikein valitat. Työttömälle kouraan jää laskujen ja verotuksen jälkeen 400-500 euroa eli noin kolmasosa mitä sinulla. Enkä asu pääkaupunkiseudulla.

Luehan aloitus hieman tarkemmin:

"...siitä kun maksat asumiset, lainat, laskut, lasten harrasteet ja normaalin elämän, niin mitään ei jää..."

Työssäkäyvälle ei siis jää edes tuota työttömän 400-500 euroa saati laskemaasi kolminkertaista määrää.

No maksaa työtönkin tuosta kaiken muun paitsi osan vuokrasta, jos saa asumistukea (kaikki ei saa). Ei mullakaan jäisi mitään jos olisin hommannut lapsia ja niille harrastuksia ja talolainan.

Vierailija
64/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin aloittajan palkan vaikka heti!

Huvittavia nämä "ottaisin tuon palkan vaikka heti!" kun totuus on, ettei ap sitä noin vaan "ota" vaan ansaitsee sen omalla työpanoksellaan.

Tahallinen väärinymmärtäminen on hauskaa?

Vierailija
65/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se ärsyttää, jos tulot ylittyy sen verran, että et saa asumistukea tai toimeentulotukea. Lopputulos on, että teet kokopäivätyötä, kuitenkin lopputulos on sama, kun työmarkkinatuella elävällä työttömällä. Erona vaan se, että käyt työssä noin 40 h viikossa. Ainoa, mitä saat, on työnilo. Hah.

On siinä varmasti paljon muutakin eroa, esimerkiksi se, että työssä käyvänä sinulla on asiat omassa hallinnassasi ja voit käyttää ansaitsemasi rahat aivan niin kuin itse haluat, eikä kellään ole siihen nokan kopauttamista.

Voi tuetkin käyttää miten haluaa. Ei ne kelassa kitise vaikka tiliotteessa näkyy baarireissuja. :D

T. Nro4

Olen ollut aikoinaan muutaman kuukauden toimeentulotuella, ja silloin ainakin joutui tapaamaan sossuvirkailijoita pariin otteeseen, ja sanotaan nyt, että toinen virkailijoista oli sellainen, että olin todella helpottunut, kun ei enää tarvinnut niissä merkeissä asioida. Kaverini oli samoihin aikoihin tuella myös, ja hän sai kyllä kuulla valitusta menoistaan. Onko virkailjoiden meininki sitten nykyään lepsumpaa, vaikea uskoa.

Toimeentulotuki on nykyisin Kelalla, ei kunnalla. Itse en ole kahteen vuoteen edes käynyt kelassa vaan hoitanut tukiasiat netissä.

T. Nro4

Tiedän toki, että Kela maksaa tuet, mutta sitä en tiennyt, että tukea voi saada vuosia ilman että tarvitsee tavata ketään virkailjaa. Ja vähän epäilen, onkokaan se mahdollista.

Ei tarvitse tavata ketään virkailijaa kaikki hoituu netissä. Enkä edes tiedä miksi sinne pitäisi mennä kun ei ole mitään ongelmia tukien kanssa. :D

T. Nro4

Vierailija
66/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntipalkka on 9 euron kintaalla, brutto kk- ansio on 1400 nurkilla.

Toki vakityössä lomsrahat jne hieman nostavat keskimääräistä kk- ansiota.

Täällä maakunnissa mm. kaupan kassat ansaitsevat n. 10€/h, kausityöt maatalousalalla 8-10€h.

Ei noilla palkoilla juhlita, varsinkaan, kun oma auto on välttämättömyys.

Vierailija
67/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, työmarkkinatuella. Asuntolainaakin on vielä vuosia maksettavana, vajaa kaksisataa kuussa. Vastike on kaikkineen n. 250 euroa (osa taloyhtiön, ei oman asunnon, remontin takia). Saan asumistukea 170 euroa ja työmarkkinatuen. Olen eronnut, lapsemme ovat onneksi aikuisia ja pärjäävät omillaan. Muita velkoja minulla ei ole, eikä säästöjä, tai siis säästöt menevät sitä mukaan tarpeellisiin hankintoihin.

Koitin toissakeväänä netissä laskea saisinko toimeentulotukea, tulos oli n. 30-40 euroa kuussa, en ole hakenut. Minulle jää nyt käteen nippa nappa kolme sataa, voisinko tosiaankin saada enemmän toimeentulotukea, jopa pari sataa?! En ole kyllä hakemassa, mutta olisi hyvä tietää, jos töitä ei löydy.

Ihmisten elämäntilanteet ovat kyllä aika toisistaan poikkeavia, kyllähän lapsiperheellä pitää isompi asunto olla ja muutenkin kuluja on enemmän, ja lääkkeistä kai moni maksaa todella paljon, eikä silmälasitkaan halpoja ole. Ihmettelen silti toisinaan, voivatko joidenkin saamat tuet todella olla niin korkeita kuin väitetään.

Sulla on oma asunto joten et voi hakea toimeentulotukea. Tai toki voit hakea mutta käytännössä jos on realisoitavaa omaisuutta, ei sieltä tipu kuin kehotus myydä asunto.

Vierailija
68/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulee työkkäristä verojen jälkeen se reilut 600 kuussa ja asumistukea reilut 250. Asunto, sähkö, vesi, vakuutus, puhelin, netti menee kaikkinensa reilut 700 euroa kuussa. Eli jää reilut 150 euroa kuussa ruokaan ja satunnaisiin menoihin,

Mutta säästöjä on avioeron jäljiltä edelleen aika paljon niin en ole yrittänytkään hakea muita tukia. Tilin saldo siis hupenee koko ajan mutta sama kai tuo kun ikää jo 50 ja lyhytikäistä sukua.

Vierailija
69/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta oli palstalla joku aika sitten kolmen lapsen yh joka sai tukia 4050e kuukaudessa. Työttömyyspäiväraha ei ole se ainoa tuki vaan saavat kaikenlaista muitakin tukea.

Olen itse johtaja, veroprosentti 48%, teen tosi pitkää viikkoa ja käteen jää likimain sama nettona minkä tuo YH sai erilaisina tukina. Reilukerho!

Yh varmasti tekee pidempää viikkoa kuin sinä. Onko sun työs jotenkin arvokkaampaa kun tulevien veronmaksajien kasvattaminen. Kotiäideille tuet kuuluukin se on rankkaa työtä.

Vierailija
70/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No "menkää" parempiin töihin! Itsehän toitotatte koko ajan että töitä on kyllä tekevälle, sen kun menee hattu kourassa toimitusjohtajan puheille. Miksette noudata omia neuvojanne? Tai jääkää työttömäksi, kun kerran uskotte saavanne silloin enemmän rahaa. Ihme valitusta.

Vierailija
71/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa no osa-aikatyöläisenä laskujen jälkeen jää käteen noin 500-600 euroa. Joten ihmettelen mitä sinä oikein valitat. Työttömälle kouraan jää laskujen ja verotuksen jälkeen 400-500 euroa eli noin kolmasosa mitä sinulla. Enkä asu pääkaupunkiseudulla.

Luehan aloitus hieman tarkemmin:

"...siitä kun maksat asumiset, lainat, laskut, lasten harrasteet ja normaalin elämän, niin mitään ei jää..."

Työssäkäyvälle ei siis jää edes tuota työttömän 400-500 euroa saati laskemaasi kolminkertaista määrää.

No maksaa työtönkin tuosta kaiken muun paitsi osan vuokrasta, jos saa asumistukea (kaikki ei saa). Ei mullakaan jäisi mitään jos olisin hommannut lapsia ja niille harrastuksia ja talolainan.

Luetun ymmärtäminen? Henkilö, jolle on vastattu kommentoi, että työttömälle jää laskujen ja verojen jälkeen 400-500 euroa.

Vierailija
72/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko aloittaja määritellä tarkemmin ketkä työttömät sinua harmittavat? Katsos kun toinen työtön saa minimissään työmarkkinatuen jotain 560 euroa plus ehkä asumistuen, joku pääjohtaja voi saada monta tonnia - syystä jota en ymmärrä, selittäkää demarit. Ei noita isoja ansiosidonnaisia itse makseta jäsenmaksuilla. 

Palkkasi on surkea, mutta se ei nouse niputtamalla kaikkia työttömiä samaan kastiin. 

Vierailija
73/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tajua, äitini on siivooja ja hän todellakin saa käteen 1250 euroa kk. Miten kaikki muut tienaavat sitten hirveästi enemmän? Kyllähän se kai nyt kohtuus on että jos teet töitä joka ainoa arkipäivä, elämän pitäisi taloudellisesti olla hieman helpompaa kuin vapaalla. Miksi ihmeessä kotona pitäisi saada sama? Sitä täällä moni ihmettelee, että hanki parempi ammatti. Mutta yli 50v äitini ei enää opiskelemaan lähde. Ihan samaa sanon työttömille, miksette opiskellut aikanaan alaa jossa töitä. Ja työtön voi helposti opiskella työvoimakoulutuksena mitä vaan.

Vierailija
74/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat liki kolme kertaa enemmän kuin minä, joten mitä valitat. Hanki parempi työpaikka, töihinhän vain mennään joten mikset mene?

Paskapuhetta, toimeentulotukiloisten tuet on se 470e käteistä jonka päälle vuokrat, sähköt, lääkkeet, maksetut lomat jne jne jne.. helposti summa summarum yli 1500e/kk. Puhumattkaan mahdolliset lisätuet.

Mitkä ihmeen maksetut lomat? Ei Kela mitään lomia kustanna kenellekään.

Vierailija
75/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, työmarkkinatuella. Asuntolainaakin on vielä vuosia maksettavana, vajaa kaksisataa kuussa. Vastike on kaikkineen n. 250 euroa (osa taloyhtiön, ei oman asunnon, remontin takia). Saan asumistukea 170 euroa ja työmarkkinatuen. Olen eronnut, lapsemme ovat onneksi aikuisia ja pärjäävät omillaan. Muita velkoja minulla ei ole, eikä säästöjä, tai siis säästöt menevät sitä mukaan tarpeellisiin hankintoihin.

Koitin toissakeväänä netissä laskea saisinko toimeentulotukea, tulos oli n. 30-40 euroa kuussa, en ole hakenut. Minulle jää nyt käteen nippa nappa kolme sataa, voisinko tosiaankin saada enemmän toimeentulotukea, jopa pari sataa?! En ole kyllä hakemassa, mutta olisi hyvä tietää, jos töitä ei löydy.

Ihmisten elämäntilanteet ovat kyllä aika toisistaan poikkeavia, kyllähän lapsiperheellä pitää isompi asunto olla ja muutenkin kuluja on enemmän, ja lääkkeistä kai moni maksaa todella paljon, eikä silmälasitkaan halpoja ole. Ihmettelen silti toisinaan, voivatko joidenkin saamat tuet todella olla niin korkeita kuin väitetään.

Sulla on oma asunto joten et voi hakea toimeentulotukea. Tai toki voit hakea mutta käytännössä jos on realisoitavaa omaisuutta, ei sieltä tipu kuin kehotus myydä asunto.

Väärin. Omassa käytössä olevaa asuntoa ei lasketa omaisuudeksi, joten se ei estä toimeentulotuen saamista. Myös asuntolainaan saa asumistukea, kunhan velka on yhtiölainana eikä henkilökohtaisena lainana.

Vierailija
76/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko aloittaja määritellä tarkemmin ketkä työttömät sinua harmittavat? Katsos kun toinen työtön saa minimissään työmarkkinatuen jotain 560 euroa plus ehkä asumistuen, joku pääjohtaja voi saada monta tonnia - syystä jota en ymmärrä, selittäkää demarit. Ei noita isoja ansiosidonnaisia itse makseta jäsenmaksuilla. 

Palkkasi on surkea, mutta se ei nouse niputtamalla kaikkia työttömiä samaan kastiin. 

Ne, jotka valittavat tukien pienuudesta, mutta samalla sanovat etteivät viitsi eivätkä jaksa tehdä rahan eteen yhtään mitään. Ei edes haeta töitä, valitetaan vaan kun yhteiskunta maksaa niin vähän. Nämä työttömät minua harmittaa. Ei vastoin tahtoaan olevat, työtä hakevat. ap

Vierailija
77/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskujen ja muiden jälkeen jää YLIMÄÄRÄISTÄ käytettäväksi tuon 1300? Kuukaudessa?!

Mitä ihmettä sä valitat. Itsellä vastaava summa on melkein 10x pienempi kuukaudessa ja teen samaa 8h päivää. Ja kikyt rullaa!

Mistäs tämä tuli? Tilille kilahtaa 1300 e

Valehtelet!

Kuvaa hyvin, että useat työttömät eivät enää voi edes uskoa, että saavat ilmaiseksi saman tai jopa enemmän kuin työssäkäyvät ja silti kehtaavat vain valittaa, kuinka lisää pitäisi saada.

Vierailija
78/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kokopäivätyössä ja menojen jälkeen jää 300 euroa muuhun elämiseen. Isommat tulot, nii on menotkin isommat kun elämäntyyli vie veronsa. En silti kadehdi työttömän elämää ja työttömällä helposti jää menotkin pienemmäksi. Aina on sitten niitä joilla velkaantuminen on ongelma, syrjäytyminen ongelma yms. Ja työttömillä voi olla ettei ole varaa edes niihin lasten harrastuksiin.

Ja aloittaja muistaa senkin, että myös töissäkäyvät perheelliset saa etuuksia, esim lapsilisää saat sinäkin yhtälailla kuin työtön.

Vierailija
79/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tajua, äitini on siivooja ja hän todellakin saa käteen 1250 euroa kk. Miten kaikki muut tienaavat sitten hirveästi enemmän? Kyllähän se kai nyt kohtuus on että jos teet töitä joka ainoa arkipäivä, elämän pitäisi taloudellisesti olla hieman helpompaa kuin vapaalla. Miksi ihmeessä kotona pitäisi saada sama? Sitä täällä moni ihmettelee, että hanki parempi ammatti. Mutta yli 50v äitini ei enää opiskelemaan lähde. Ihan samaa sanon työttömille, miksette opiskellut aikanaan alaa jossa töitä. Ja työtön voi helposti opiskella työvoimakoulutuksena mitä vaan.

Kuka on sanonut että kotona "makaamalla" (työssäkäyvät ei ilmeisesti tee kotona muuta kuin makaavat...) pitää saada yhtä paljon kuin töissä? Ei kukaan. Sen sijaan vähän tienaavat välittää koko ajan että työttömät saa enemmän kuin he. Miksi ette sitten makaa siellä kotona neljän tonnin työmarkkinatuella kun kerran se on teidän mielestänne todellisuus? Miksi ette mene paremmin palkattuihin töihin, eihän työnsaanti vaadi kuin menemisen?

Vierailija
80/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Omassa käytössä olevaa asuntoa ei lasketa omaisuudeksi, joten se ei estä toimeentulotuen saamista. Myös asuntolainaan saa asumistukea, kunhan velka on yhtiölainana eikä henkilökohtaisena lainana.

Lisäys: henkilökohtaiseen lainaan maksetaan tukea koron osalta.