Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis en enää jaksa kun työttömät nurisee ettei saa tarpeeksi rahaa. Itse käyn kokopäivätyössä ja käteen jää 1300e.

Vierailija
06.08.2019 |

Siitä kun maksat asumiset, lainat, laskut, lasten harrasteet ja normaalin elämän, niin mitään ei jää. Ja sentään teen töitä joka päivä 8h. Miten ihmeessä työttömän pitäisi saada kotona makaamalla enemmän.

Kommentit (744)

Vierailija
1/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat liki kolme kertaa enemmän kuin minä, joten mitä valitat. Hanki parempi työpaikka, töihinhän vain mennään joten mikset mene?

Vierailija
2/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi parempi työpaikka tai opiskele lisää tai jää työttömäksi, niin ei sinunkaan tarvitsisi valittaa liian pienestä palkasta eikä tarvitsisi olla kateellinen työttömille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kohtaa opiskelisin kun kaikki aika menee työntekoon ja lasten harrastusten tukemiseen eli kuljetuksiin ja talkoiluun? Enkä minä nurise, mutta moni työtön valittaa ettei ole varaa mihinkään ja yhteiskunnan pitäisi maksaa enemmän. 

Vierailija
4/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollisten kulujen jälkeen jää 497e, tästä vain puhelinlasku pois. Kyllä sillä hyvin pärjää työttömänä. Ulosoton takia ei minun ainakaan kannata mennä töihin. Tämän lisäksi lääkkeet mm. e-pilleritkin saa ilmaiseksi, lääkärikäynnit ja jopa silmälasit maksetaan, minä hain uudet lasit viime kuussa. En valita, rahaa saa jopa säästöön 150-200e/kk :)

Vierailija
5/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs kohtaa opiskelisin kun kaikki aika menee työntekoon ja lasten harrastusten tukemiseen eli kuljetuksiin ja talkoiluun? Enkä minä nurise, mutta moni työtön valittaa ettei ole varaa mihinkään ja yhteiskunnan pitäisi maksaa enemmän. 

Ota opintovapaata.

Vierailija
6/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy työttömäksi niin saat oikean aiheen mistä valittaa.

Vierailija
7/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se ärsyttää, jos tulot ylittyy sen verran, että et saa asumistukea tai toimeentulotukea. Lopputulos on, että teet kokopäivätyötä, kuitenkin lopputulos on sama, kun työmarkkinatuella elävällä työttömällä. Erona vaan se, että käyt työssä noin 40 h viikossa. Ainoa, mitä saat, on työnilo. Hah.

Vierailija
8/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa no osa-aikatyöläisenä laskujen jälkeen jää käteen noin 500-600 euroa. Joten ihmettelen mitä sinä oikein valitat. Työttömälle kouraan jää laskujen ja verotuksen jälkeen 400-500 euroa eli noin kolmasosa mitä sinulla. Enkä asu pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
9/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat liki kolme kertaa enemmän kuin minä, joten mitä valitat. Hanki parempi työpaikka, töihinhän vain mennään joten mikset mene?

Paskapuhetta, toimeentulotukiloisten tuet on se 470e käteistä jonka päälle vuokrat, sähköt, lääkkeet, maksetut lomat jne jne jne.. helposti summa summarum yli 1500e/kk. Puhumattkaan mahdolliset lisätuet.

Vierailija
10/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan työttömänä jotain 450 euroa kuussa. Kyllä tuo 1300 kelpaisi.

Vierailija
11/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta tehdä lapsia, niiden harrastukset sun muut.

Oma valinta ottaa lainaa taloa varten. Ja oma valinta, että EI opiskellut ENNEN lapsia.

Oma valinta on myös se, että on ottanut sellaisen ukon mikä ei voi hoitaa edes osaa nousta kuskaamisista tms. Tai että ottaisi vetovastuun perheestä siksi aikaa kun äippä opiskelee.

Työttömyys sen sijaan EI suurimmassa osassa ole oma valinta...

Että ihan turha valittaa, käyttäisit senKIN ajan perheeseeni...

Vierailija
12/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista saan vaan 1870 € puhtaana lapaan. Eihän sillä elä. 

Onneksi on vaimo töissä. Alaikäisiä huollettavia on kissa, ei lapsia

Vierailija
13/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy se työttömänkin asumisensa ja laskunsa maksaa ja lapset elättää. Jos sinä et 1300 eurolla siihen pysty, niin miten se työtön vähemmällä selviää?

Vierailija
14/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta tehdä lapsia, niiden harrastukset sun muut.

Oma valinta ottaa lainaa taloa varten. Ja oma valinta, että EI opiskellut ENNEN lapsia.

Oma valinta on myös se, että on ottanut sellaisen ukon mikä ei voi hoitaa edes osaa nousta kuskaamisista tms. Tai että ottaisi vetovastuun perheestä siksi aikaa kun äippä opiskelee.

Työttömyys sen sijaan EI suurimmassa osassa ole oma valinta...

Että ihan turha valittaa, käyttäisit senKIN ajan perheeseesi...

Typo korjattu

Vierailija
15/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta, toimeentulotukiloisten tuet on se 470e käteistä jonka päälle vuokrat, sähköt, lääkkeet, maksetut lomat jne jne jne.. helposti summa summarum yli 1500e/kk. Puhumattkaan mahdolliset lisätuet.

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki ja sillä katetaan vain vuokra ja sähkö. Lopeta itse valehtelemasta. Lisätuet ovat kaikki pois toimeentulotuesta.

Vierailija
16/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta oli palstalla joku aika sitten kolmen lapsen yh joka sai tukia 4050e kuukaudessa. Työttömyyspäiväraha ei ole se ainoa tuki vaan saavat kaikenlaista muitakin tukea.

Olen itse johtaja, veroprosentti 48%, teen tosi pitkää viikkoa ja käteen jää likimain sama nettona minkä tuo YH sai erilaisina tukina. Reilukerho!

Vierailija
17/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että tuo kyseinen henkilö olisi toimeentulotuen piirissä?

Minä en esimerkiksi saa tällä hetkellä mitään muuta kuin työmarkkinatuen. Jos menisin Kelaan vinkumaan lääkkeideni perään, niin ne vain nauraisivat.

Vierailija
18/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä minulle jäi käteen 600 euroa. Nyt töissä saman verran kuin ap: lle. On siinä iso ero.

Vierailija
19/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

497e pitää jäädä vuokran jälkeen räpylään. Itse saan työmarkkinatuen, asumistuen ja vähän toimeentulotukea. Omaa hölmöyttä jos ei hae kaikkia tukia mitä kuuluu saada.

T. Nro4

Vierailija
20/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn kokopäivätyössä ja käteen jää hieman päälle 1400€. Ei paljoa naurata, vaikka asutaan maalla ja asuntolaina mielettömän pieni. Autoon vaan menee paljon rahaa, kun kaikki on kaukana, jokapaikkaan pitää ajaa. Ja ei, muuttaminen ei ole mahdollista koska puolisolla yritys täällä perähikiällä.