Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis en enää jaksa kun työttömät nurisee ettei saa tarpeeksi rahaa. Itse käyn kokopäivätyössä ja käteen jää 1300e.

Vierailija
06.08.2019 |

Siitä kun maksat asumiset, lainat, laskut, lasten harrasteet ja normaalin elämän, niin mitään ei jää. Ja sentään teen töitä joka päivä 8h. Miten ihmeessä työttömän pitäisi saada kotona makaamalla enemmän.

Kommentit (744)

Vierailija
301/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän missään voi saada kokotyöstä noin huonoa palkkaa? Vai siis onko tuo verojen jälkeen? Ehkä joku mäkkärin ihan aloituspalkka voi olla..?

Tervetuloa todellisuuteen, netto 1300 on aivan mahdollinen.

Kertokaa nyt jo, mistä kokopäivätöistä saa noin huonoa palkkaa.

Ainakin tekstiili- ja vaatetusalalla. Ihan kaikkia meistä ei ole vielä ulkoistettu Kiinaan.

Alin tuntipalkka, jonka tuosta tessistä löysin, oli 9,04 euroa tunnilta. Jos tekee kokopäivätyötä ja vain päivällä jotta ei saa mitään vuorolisää, olisi brutto siis jotain 1450 euroa kuussa. Menisikö siitä niin paljon veroja, että netoksi jää 1300 euroa?

Palkasta on muitakin vähennyksiä, oliko ne nyt noin 8%.

Vierailija
302/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako kela työttömille vuokran? Vai onko se 497€/kk summa jolla pitää maksaa asuminen, ruoka ja ihan kaikki menot?

Jos asuminen tulee tuon 497€ päälle eli joutuu maksamaan siitä 497 eurosta ruoan ja muut ekstrajutut niin mielestäni tuet ovat todella hyvät.

Olen töissä ja vuokran jälkeen rahaa jää noin 700€ käteen kuukaudessa. Jos olisin työtön, en tarvitsisi autoa, johon menee vakuutuksiin, bensiinin sekä korjauksiin noin 200-300€/kk.

Kyllä maksaa. Vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen käteenjäävä osuus on 497e.

T. Nro4

Maksaa JOS ei ole puolisoa joka on töissä. Jos minä jäisin työttömäksi niin ansiosidonnaisen jälkeen saisin kokonaisuudessaan reilut 600€ lapsikorotusten kanssa. Kaikki työttömät eivät todellakaan saa tuota enempää koska kaikki työttömät eivät kuulu muiden tukien piiriin. Meidän perheelle jomman kumman työttömyys olisi suorastaan katastrofi taloudellisesti.

Saan sen vajaan 500 euroa kun aktiivi malli ottaa päivän päivä rahan pois ja puolison liiton raha niin iso ettemme saa mitään muita tukia. Ei asuta vuokralla vaan omassa mutta pärjää kun nuukasti elää. Hyvinä aikoina kannattaa laittaa säästöön eikä tuhlata kuin viimeistä päivää matkustellen ja ostelemalla krääsää. 

Ihmetyttää nuoret kun ne laittavat kaiken menemään mitä nyt tulee eikä ajattele huomista ollenkaan jos toinen sairastuu tai jää työttömäksi niin ei ole yhtään pahan päivän varalle. Kyllä se sitten katastrooffi voi häämöttää edessä ja ollaan heti konkurssissa. Mitään varmoja työpaikkoja harvoilla enään on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän missään voi saada kokotyöstä noin huonoa palkkaa? Vai siis onko tuo verojen jälkeen? Ehkä joku mäkkärin ihan aloituspalkka voi olla..?

Tervetuloa todellisuuteen, netto 1300 on aivan mahdollinen.

Kertokaa nyt jo, mistä kokopäivätöistä saa noin huonoa palkkaa.

Ainakin tekstiili- ja vaatetusalalla. Ihan kaikkia meistä ei ole vielä ulkoistettu Kiinaan.

Alin tuntipalkka, jonka tuosta tessistä löysin, oli 9,04 euroa tunnilta. Jos tekee kokopäivätyötä ja vain päivällä jotta ei saa mitään vuorolisää, olisi brutto siis jotain 1450 euroa kuussa. Menisikö siitä niin paljon veroja, että netoksi jää 1300 euroa?

Menee siitä erinäisiä vähennyksiä verojen lisäksi.

Vierailija
304/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa kettuilla, laitoin vain omasta kokemuksestani tsemppiviestiä ap:lle. Olin tuolloin v. 2003 40-vuotias ja työssä oleva joten opiskelin tuolloin työn ohessa merkonomin tutkinnon. Sen avulla pystyin vaihtamaan tuolloin työnantajaa ja asuinkaupunkia. Nyt olen ollut vuosia työtön, ei merkonomi ole enää mitään.  Nyt kuitenkin pääsen työhön ja kaikki tulevat rahavirrat tuntuvat pyörryttäviltä, niin pienellä on tottunut tulemaan toimeen vaikkei se mitään kivaa olekaan.

Vierailija
305/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat liki kolme kertaa enemmän kuin minä, joten mitä valitat. Hanki parempi työpaikka, töihinhän vain mennään joten mikset mene?

Paskapuhetta, toimeentulotukiloisten tuet on se 470e käteistä jonka päälle vuokrat, sähköt, lääkkeet, maksetut lomat jne jne jne.. helposti summa summarum yli 1500e/kk. Puhumattkaan mahdolliset lisätuet.

Paskapuhetta. Mitkä ihmeen maksetut lomat?

Tiesitkö muuten, että töissä käyväkin voi hakea toimeentulotukea, jolloin saa ihan tuon saman. Ei se mikään työttömien etuoikeus ole. Suomessa taitaakin jotain kymmenen prosenttia toimeentulotuen saajista olla töissä käyviä. Toisaalta likikän kaikki työttömät eivät ole toimeentulotukeen oikeutettuja. Esim. minulla on omaisuutta, joten en sitä saa.

Onko herännyt sellainen ajatus, että jos käy työssä ja saa palkkaa, EI SAA mitään tukia. Lapsilisä on ainoa universaali tuki, johon palkkatulo ei vaikuta. Plä siis puhu potaskaa, että työssäkäyvät yleisesti saisivat asumistukia ja toimeentulotukia.

Töissä käyvä saa aivan varmasti viimeistään tukien kautta saman verran kuin minimituilla elävä työtön. Jos palkan takia ei saa asumis- tai toimeentulotukea, se tarkoittaa, että palkkaa saa selvästi enemmän kuin minimituilla elävä työtön.

Jos bruttopalkka on n 1800 euroa, ei asumistukea saa lainkaan.

Vierailija
306/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli te kitisijät olisitte iloisia jos tuet olisivat pienempiä? Miksi ihmeessä? Ei teidän palkat siitä nouse vaikka ahdingossa olevat ihmiset lyötäisiinkin maahan. Ei se meidän työttömien vika ole, että tässä maassa ei makseta kunnon palkkoja ihmisille jotka pitävät tämän maan toiminnassa. Me työttömät yritetään selvitä kuukausi kerrallaan ja toivotaan parempaa huomista ja kenties, jopa sitä työpaikkaa.

Mutta juu, pistetään köyhät tappelemaan keskenään ja annetaan rikkaiden vaan rikastua.

Toivoisin työttömiltä hieman suhteellisuudentajua, en sen enempää.

Suhteellisuudentajua missä? 

Vierailija
307/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat liki kolme kertaa enemmän kuin minä, joten mitä valitat. Hanki parempi työpaikka, töihinhän vain mennään joten mikset mene?

Paskapuhetta, toimeentulotukiloisten tuet on se 470e käteistä jonka päälle vuokrat, sähköt, lääkkeet, maksetut lomat jne jne jne.. helposti summa summarum yli 1500e/kk. Puhumattkaan mahdolliset lisätuet.

Tiesitkö muuten, että töissä käyväkin voi hakea toimeentulotukea, jolloin saa ihan tuon saman. Ei se mikään työttömien etuoikeus ole. Suomessa taitaakin jotain kymmenen prosenttia toimeentulotuen saajista olla töissä käyviä. Toisaalta likikän kaikki työttömät eivät ole toimeentulotukeen oikeutettuja. Esim. minulla on omaisuutta, joten en sitä saa.

Onko herännyt sellainen ajatus, että jos käy työssä ja saa palkkaa, EI SAA mitään tukia. Lapsilisä on ainoa universaali tuki, johon palkkatulo ei vaikuta. Plä siis puhu potaskaa, että työssäkäyvät yleisesti saisivat asumistukia ja toimeentulotukia.

Töissä käyvä saa aivan varmasti viimeistään tukien kautta saman verran kuin minimituilla elävä työtön. Jos palkan takia ei saa asumis- tai toimeentulotukea, se tarkoittaa, että palkkaa saa selvästi enemmän kuin minimituilla elävä työtön.

No silloinhan tuota rahaa saa paljon enemmän kuin minimituilla elävä työtön. Mikä nyt on se ongelma?

Vierailija
308/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti. Että muka saat rahaa reilut 400 eur/kk? Millä sä vuokran maksat, vai asutko taivasalla? Sitä paitsi lain mukaan aikuiselle tulee jäädä asumisen ja pakollisten kulujen jälkeen 500 eur "elämiseen" eli ruokaan ja välttämättömiin hygieniatarvikkeisiin.

Tää on just tätä, kerrotaan että saadaan työttömyyskorvausta vaan 400 eur, mutta unohdetaan mainita että saa asumistukea ja toimeentulotukea myös.

Vierailija
309/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan työttömänä jotain 450 euroa kuussa. Kyllä tuo 1300 kelpaisi.

Siitä 1300 pitää maksaa itse vuokra. Siinä se ero

Vuokranmaksun suhteen työtön ja töissä käyvä on kyllä ihan samassa asemassa. Kumpikin voi hakea asumistukea, ja sitä myönnetään heille ihan samoin perustein. Jos saat palkkaa 1300 euroa ja naapuro, jolla on samanlainen asunto ja perhe, saa saman työttömyyskorvausta, saatte asumistukea saman verran.

Jos kuvittelit, että joku sossu tms. automaattisesti maksaa työttömän vuokran, niin erehdyit.

Itse asiassa eivät ole aivan samassa asemassa. Työttömän työttömyyskorvaus otetaan kokonaisuudessan huomioon asumistukilaskelmassa mutta palkassa on suojaosa (muistaakseni 300e). Jos tienaa 1700e niin saa asumistukea kuin tienaisi 1400e eli 300e ei oteta huomioon. Asumistuesta on tulossa eräänlainen matalapalkkatuki.

Vierailija
310/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloinhan tuota rahaa saa paljon enemmän kuin minimituilla elävä työtön. Mikä nyt on se ongelma?

Verojen ja vuokran jälkeen ollaan samassa paitsi että sinä pötköttelet päivät kotisohvalla.

Vierailija
311/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tukia ihan samoin ehdoin kuin työtönkin. Työttömyyspäiväraha ja työmarkkinatuki ovat ainoat tuet, joita maksetaan ihan vain siksi että on työtön, ja niistä saa vain jompaakumpaa.

Sekä töissä käyvä että työtön voivat niiden lisäksi hakea asumistukea, toimeentulotukea, lapsilisää. Niitä myönnettäessä työttömillä ei ole mitään etuoikeuksia työttömiin nähden.

Ja kyllä niitä tukia moni töissä käyvä saakin. Itsekin aikoinaan sain asumistukea, kun olin pienipalkkaisessa työssä. Nyt työttömänä taas en saa toimeentulotukea, koska minulla on omaisuutta (enkä valita asiaa sillä niin sen pitää ollakin).

Vierailija
312/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verojen ja vuokran jälkeen ollaan samassa paitsi että sinä pötköttelet päivät kotisohvalla.

Voi hyvä ihmispolo. Turha tätä sinulle kai on selittää. Mutta menepä kokeilemaan sitä sohvalla pötköttämistä ja katso, saatko saman verran rahaa kuin nyt. Voin kertoa, että et saa.

t. Toimeentulotuen käsittelijä Kelasta

Vierailija
313/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mun mielestä se, että 8h päivässä raataminen ei saa tuottaa samaa rahasummaa kuin työttömänä minimikorvauksella. Ja ei, kenenkään tuista en ole ottamassa euroakaan pois, vaan palkkoja tulisi saada ylös. Saisi helposti verotuksen kautta, koska pienituloisilla (ja suurimmalla osalla keskituloisia!) tuo menisi suoraan kulutukseen ja sitä kautta takaisin valtiolle alvien ja yritysverojen kautta.

Yritysverojen määrä lisääntyisi koska kulutetaan enemmän, joten tuottojakin tulee enemmän, jolloin voidaan palkata lisää ihmisiä jne jne. Työttömyys- ja talousongelma ratkaistu.

Olkaa hyvä.

Vierailija
314/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti. Että muka saat rahaa reilut 400 eur/kk? Millä sä vuokran maksat, vai asutko taivasalla? Sitä paitsi lain mukaan aikuiselle tulee jäädä asumisen ja pakollisten kulujen jälkeen 500 eur "elämiseen" eli ruokaan ja välttämättömiin hygieniatarvikkeisiin.

Tää on just tätä, kerrotaan että saadaan työttömyyskorvausta vaan 400 eur, mutta unohdetaan mainita että saa asumistukea ja toimeentulotukea myös.

Ei tarvitse jäädä. Vain yksin ja vuokralla asuvalle persaukiselle toimeentulotukiasiakkaalle pitää jäädä.

Jos satut asumaan työssäkäyvän puolison kanssa niin se tiputtaa sinut yleensä pois toimeentulotuen saajista.

Jos asut työttömän puolison kanssa niin perusosa tipahtaa molemmilla 423e.

Jos asut vanhempiesi kanssa samassa taloudessa niin perusosa putoaa  363e.

Turha höpistä mistään 500e ja kaikki muutkin kulut korvataan. Eipä tarvitse miettiä miksi yksinasuminen on lisääntynyt.

Vierailija
315/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta kysyt, mutta oma tilanteeni: työmarkkinatuki vajaat 600 euroa kuussa, asumistuki vajaat 300 euroa kuussa, tuet yhteensä 850 euroa kuussa. Vuokra reilu 600 euroa kuussa. Jää siis noin 230 euroa kuussa.

Toimeentulotukea en saa. Älä kuvittele, että se työttömälle jotenkin automaattisesti tulisi. Minulla on omaisuutta, joten en sitä saa. En ole edes hakenut, eikä huvita yrittää huijata Kelaa tässä asiassa.

Kuten huomaat, maksan vuokraa, joten en asu taivasalla. Minulla on työvuosien aikana kertyneitä säästöjä, joista nyt maksan elämistäni.

Sohvalla pötköttelyn sijaan olen ns. aktiivinen, eli harjoitan työkkärin luvalla omaehtoisia opintoja siinä toivossa, että ne vielä auttaisivat minua työllistymään. Taitaa kyllä olla turha toivo, kun ikää on lähemmäs 60 vuotta jo.

Ihan mieluusti kävisin töissä ja ottaisin sen ruhtinaalliset 1300 euroa käteen kuussa. Kelan laskurin mukaan saisin siihen päälle vielä 164 euroa asumistukea. Saisin nettona yki 600 euroa käteen kuussa enemmän kuin nyt, ei tarvitsisi syödä säästöjään, ja työeläkettäkin karttuisi. Vapaa-aikaakin olisi oikeastaan yhtä paljon kuin nyt, kun en aktiivisuuden nimissä opiskelisi.

Vierailija
316/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako kela työttömille vuokran? Vai onko se 497€/kk summa jolla pitää maksaa asuminen, ruoka ja ihan kaikki menot?

Jos asuminen tulee tuon 497€ päälle eli joutuu maksamaan siitä 497 eurosta ruoan ja muut ekstrajutut niin mielestäni tuet ovat todella hyvät.

Olen töissä ja vuokran jälkeen rahaa jää noin 700€ käteen kuukaudessa. Jos olisin työtön, en tarvitsisi autoa, johon menee vakuutuksiin, bensiinin sekä korjauksiin noin 200-300€/kk.

Kyllä maksaa. Vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen käteenjäävä osuus on 497e.

T. Nro4

Maksaa JOS ei ole puolisoa joka on töissä. Jos minä jäisin työttömäksi niin ansiosidonnaisen jälkeen saisin kokonaisuudessaan reilut 600€ lapsikorotusten kanssa. Kaikki työttömät eivät todellakaan saa tuota enempää koska kaikki työttömät eivät kuulu muiden tukien piiriin. Meidän perheelle jomman kumman työttömyys olisi suorastaan katastrofi taloudellisesti.

Saan sen vajaan 500 euroa kun aktiivi malli ottaa päivän päivä rahan pois ja puolison liiton raha niin iso ettemme saa mitään muita tukia. Ei asuta vuokralla vaan omassa mutta pärjää kun nuukasti elää. Hyvinä aikoina kannattaa laittaa säästöön eikä tuhlata kuin viimeistä päivää matkustellen ja ostelemalla krääsää. 

Ihmetyttää nuoret kun ne laittavat kaiken menemään mitä nyt tulee eikä ajattele huomista ollenkaan jos toinen sairastuu tai jää työttömäksi niin ei ole yhtään pahan päivän varalle. Kyllä se sitten katastrooffi voi häämöttää edessä ja ollaan heti konkurssissa. Mitään varmoja työpaikkoja harvoilla enään on. 

Puolisosi "liitonraha" ei voi olla iso tai edes pieni, koska liitot eivät maksa yhtään mitään. Yrittäkää nyt edes sitä luetun ymmärtämistä: tässäkin ketjussa on jo kahdesti täsmennetty, ketkä maksavat ansiosidonnaiset päivärahat.

Vierailija
317/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli just 1300€ tilille täysin työttömästä kuukaudesta. En joutunut paiskimaan yhtään minuuttia töitä, ainoastaan laitoin netissä rastin ruutuun ja painoin lähetä-nappulaa.

Mielummin silti olisin ympärivuotisessa vakituisessa työsuhteessa. Aloitan taas työt ensi viikolla. Onneksi kuitenkin kesän toimeentulo on turvattu, kiitos ansiosidonnaisen. Työskentelen julkisella sektorilla, joten sekä palkkani että työttömyyskorvaus tulevat viime kädessä verorahoista. Verorahoja kuluu minuun kuitenkin vähemmän tällä tavoin, että teen pätkätyötä samalla työnantajalla vuodesta toiseen.

Olen tosiaankin opiskellut vuositolkulla ja työ ei ole suorittavaa työtä.

Vierailija
318/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Usko nyt, että kaikki työttömät eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeeen. Lue sieltä Kelan sivuilta ja sivistä itseäsi edes sen verran.

Vierailija
319/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet elävät tai ovat eläneet pienellä palkalla eivätkä ole saaneet mitään muita tukia. Ei verrata rikkaisiin että pitäisi ihan kaikki saada vaan pakko harrastaa ilmaisia harrastuksia. 

Kaikkein köyhimpiä ovat yksin asuvat työttömät työmarkkinatuella ja pienimpiä eläkkeitä saavat eläkeläiset. Ensimmäisestä on kokemusta ja lapsiperheellisillä meni paljon paremmin kuin minulla jolle ei tullut kuin yksi raha kuussa, joka laskettiin koko kuukaudelle ja joka piti venyttää ja siinä olikin tekemistä. perunasäkillä ja riisillä piti aina vähintään puolitoista viikkoa ketkutella. Mitään harkinnanvaraisia tukia ei saanut yksineläjä kun taas lapsiperheille tuli aina helpotusta jossain muodoissa. Sillä kaikki tekivätkin lapsia jotta rahaa tulee enemmän sillä eihän kukaan tekisi jos olisi kannattavampaa olla sinkkuna. Minua ei vaan kiinnostanut alkaa keplottelemaan lapsilla sillä se ei kuulu moraaliini. Koitin saada töitä ja sain pätkätöitä  mutta ei niistäkään kamalasti hyötynyt kun taas töiden loputtua laskettiin että kuinka kauan pitää elää sillä palkalla ennen kuin sain toimeentulotukea. Lomarahat ja kaikki laskettiin sossussa niin ettei niillä lomaileen ainakaan päässyt. 

Sieltä kotisohvalta joku lapsia heti tekemään alkaneen ei kannata huudella mitä on elää todella köyhänä jollekka ei tule tukia niin että ranteet notkuvat. 

Vierailija
320/744 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pelkästä palkasta riipu, vaan myös vuokrasta ja ruokakunnan koosta.

Laskin itselleni tuolla 1800 euron bruttopalkalla, vajaat viisikymppiä tulisi. Jos taloudessa kaksi alaikäistä lasta, tulisi lähemmäs 400 euroa, jos vuokra pysyisi samana.