Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)
Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:
- Iältään suunnilleen 25-32 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 185 cm tai pitempi
- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.
... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.
Tällainen minä itse olen:
- 26v
- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni
- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis
- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä
- Ei lapsia, mutta haluan niitä
- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa
- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.
Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).
Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.
Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?
Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)
Kommentit (571)
Joka ainoa tuntemani nuori mies kiertää kaukaa naisen, jolle edes tulee mieleen laatia tuollaista listaa. He nimittäin tajuavat, mitä on luvassa, jos haksahtavat tuohon ansaan. Kontrollia, mustasukkaisuutta, sääntöjä sääntöjen perään. Suomessa on etsitty syitä sille, miksi syntyvyys vähenee ja tässä yksi isoimmista. Naisten täysin utopistiset vaatimukset yhteiselolle. Aika moni mies mielummin viettää poikamieselämää kuin sitoutuu moiseen vankilakuriin. Ei kukaan täysjärkinen nuori mies suostu tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
En kärsi mistään laajasta yksinäisyydestä. Aloituksessa käytin sanoja "pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin". Tuo ei tarkoita että olisin yksinäinen, suurin piirtein syrjäytynyt ihminen, jollaiseksi olet viesteissäsi yrittänyt minua maalailla.
Tuo tarkoittaa sitä, että koen, että olisin onnellisempi jos minulla olisi kumppani, verrattuna tämänhetkiseen sinkkuuteen ja yksin asumiseen. Eiköhän yksin asuvan, suhdetta toivovan sinkun ole aivan normaalia tuntea joskus yksinäisyyden tunteita.
Minulla on ystäviä ja sukulaisia - tuo mainitsemani yksinäisyys liittyy siis vain parisuhteen puuttumiseen ja nostaa päätään välillä ollessani yksin kotona, hetkinä jolloin haluaisin jakaa asioita oman kumppanin kanssa. Muutoin sosiaalinen elämäni on aivan normaalia.
Ap
Huh, hyvä tietää että olet normaali ja kaikki kokemasi tunteet ovat täysin normaaleja. Voi mitä se olisikaan olla epänormaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kärsi mistään laajasta yksinäisyydestä. Aloituksessa käytin sanoja "pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin". Tuo ei tarkoita että olisin yksinäinen, suurin piirtein syrjäytynyt ihminen, jollaiseksi olet viesteissäsi yrittänyt minua maalailla.
Tuo tarkoittaa sitä, että koen, että olisin onnellisempi jos minulla olisi kumppani, verrattuna tämänhetkiseen sinkkuuteen ja yksin asumiseen. Eiköhän yksin asuvan, suhdetta toivovan sinkun ole aivan normaalia tuntea joskus yksinäisyyden tunteita.
Minulla on ystäviä ja sukulaisia - tuo mainitsemani yksinäisyys liittyy siis vain parisuhteen puuttumiseen ja nostaa päätään välillä ollessani yksin kotona, hetkinä jolloin haluaisin jakaa asioita oman kumppanin kanssa. Muutoin sosiaalinen elämäni on aivan normaalia.
Ap
Huh, hyvä tietää että olet normaali ja kaikki kokemasi tunteet ovat täysin normaaleja. Voi mitä se olisikaan olla epänormaali.
On olemassa normaalia yksinäisyyttä, normaaliin elämään kuuluvia yksinäisyyden tunteita (kuten nuo ap:n kuvaamat), sekä sellaista yksinäisyyttä joka on ongelma.
Melko rankat vaatimukset ottaen huomioon, ettei ap ihan naisten top 10% taida yltää. Siihen vaadittaisiin ehkä himppu lisää pituutta ja kauniit kasvot ilman runsasta meikkaamista.
Jos noista miesvaatimuksista höllää hieman pituudessa tai koulutusvaateessa aukeaa jo runsaasti potentiaalisia ehdokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Elämä yllättää.
Arvosana 3 koska naista lyhyempi mies ei käy.
Ilmeisesti naisten silmissä kyseinen mies on naista lyhyempi?
Setä kirjoitti:
Joka ainoa tuntemani nuori mies kiertää kaukaa naisen, jolle edes tulee mieleen laatia tuollaista listaa. He nimittäin tajuavat, mitä on luvassa, jos haksahtavat tuohon ansaan. Kontrollia, mustasukkaisuutta, sääntöjä sääntöjen perään. Suomessa on etsitty syitä sille, miksi syntyvyys vähenee ja tässä yksi isoimmista. Naisten täysin utopistiset vaatimukset yhteiselolle. Aika moni mies mielummin viettää poikamieselämää kuin sitoutuu moiseen vankilakuriin. Ei kukaan täysjärkinen nuori mies suostu tuollaiseen.
Luuleeko edelleen täällä jotkut, että ap tai muut listoja tehneet jotenkin esittelevät näitä listoja muille ihmisille? =D Kuule yksikään noista "joka ainoasta tuntemastasi nuoresta miehestä" ei listan takia osaa kiertää ap:ta kaukaa, koska se lista on ap:n päässä.
Voisit yllättyä kuinka moni ihminen miettii mielessään yksittäisiä ominaisuuksia, joita toivoo kumppanilta. Ei ne toiveet siitä muutu mitenkään halveksittavammiksi sen myötä että kirjoittaa ne tekstiksi av:n palstalla.
Eipä 121212 enää osannutkaan kommentoida mitään tuohon ap.n yksinäisyyteen ;) Ei tainnut vastaus olla toivotun mukainen, kun olikin kyse ihan sosiaalisesti terveestä ihmisestä joka vain kaipaa kumppania. :)
Vierailija kirjoitti:
Eipä 121212 enää osannutkaan kommentoida mitään tuohon ap.n yksinäisyyteen ;) Ei tainnut vastaus olla toivotun mukainen, kun olikin kyse ihan sosiaalisesti terveestä ihmisestä joka vain kaipaa kumppania. :)
No kerrohan minulle ap, että mitä siihen olisi pitänyt kommentoida?
Kaikki nämä omasta mielestään tasokkaat naiset ovat omasta mielestään hauskoja, sosiaalisia ja normaaleja.
Oikeasti tasokkaiden, hauskojen, sosiaalisten ja normaalien ei tarvitse alleviivata asiaa. Eikä kysellä av-palstalta ovatko miesvaatimukset kohtuuttomia, koska haluttu mies on saatu jo.
Tässä keskustelussa moni on varmaan sanonutkin seuraavanlaista. (En ole varma, kun jaksoin lukea vain ekan sivun :/ ... mutta jos nyt minäkin)
* Esittämäsi toiveet / vaatimukset ei ole mitenkään ihmeellisiä sinänsä, paitsi että 185 cm pituusrajoitus kuulostaa rahtusen turhamaiselta.
* Mutta löydätkö miestä, joka täyttää nämä kaikki vaatimukset? Siinä ei puhuta 10 % kärjestä, vaan helposti 1--5 % kärjestä!
Nimittäin todennäköisyyslasku on aika murhaavaa! 185 cm pitkiä miehiä on ehkä 25 %. Urheilullisia - no, riippuu määritelämästä - mutta jos ei panna liian kovia vaatimuksia ja sanotaan että 50 % edellisistä miehistä. Terveelliset elämäntavat muuten: 50 % edellisestä. Haluaa sitoutua ja lapsia: 33 % edellisistä (siis joka kolmas). Hyvät työt: 50 % edellisistä.
Nämä ovat ns. stetson-vakioita mutta ehkä jotain sinne päin. Näistä luvuista tulee kertolaskulla yhteensä noin 1 prosentti!
Siksipä ehdotan -- jos ehdotuksillani nyt väliä on -- että suhtaudut listaasi ohjeellisena, mutta ei orjuuttavana toiveena :)
Vierailija kirjoitti:
Setä kirjoitti:
Luuleeko edelleen täällä jotkut, että ap tai muut listoja tehneet jotenkin esittelevät näitä listoja muille ihmisille? =D Kuule yksikään noista "joka ainoasta tuntemastasi nuoresta miehestä" ei listan takia osaa kiertää ap:ta kaukaa, koska se lista on ap:n päässä.
Voisit yllättyä kuinka moni ihminen miettii mielessään yksittäisiä ominaisuuksia, joita toivoo kumppanilta. Ei ne toiveet siitä muutu mitenkään halveksittavammiksi sen myötä että kirjoittaa ne tekstiksi av:n palstalla.
Melko ehdottomat vaatimukset kutistavat ehkä turhaan potentiaalusten ehdokkaiden määrää. Esimerkiksi tarkka pituusraja (varsinkin ap:n tapauksessa noinkin korkea) vaikka tuskin ilman rinnakkaisvertailua sentin kahden pituuseroa juuri huomaakaan.
Itselläni on muutama ehdoton vaade ja joukko plussaa tai miinusta tyylisiä asioita. Olen liian realisti etsiäkseni täydellisyyttä.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä omasta mielestään tasokkaat naiset ovat omasta mielestään hauskoja, sosiaalisia ja normaaleja.
Oikeasti tasokkaiden, hauskojen, sosiaalisten ja normaalien ei tarvitse alleviivata asiaa. Eikä kysellä av-palstalta ovatko miesvaatimukset kohtuuttomia, koska haluttu mies on saatu jo.
Minä tunnen kyllä monia hyviä ja tasokkaita naisia, jotka ovat sinkkuja. On todella hölmöä väittää, että kaikki oikeasti tasokkaat, kauniit ja hyvät ihmiset ovat jo suhteessa, ja vastaavasti kukaan joka on vastentahtoisesti sinkku ei voi olla "oikeasti tasokas".
Väitänpä että joskus on jopa niin, että vähemmän tasokkaan on helpompi pariutua.
Tässähän et ottanut kantaa suhteiden tai kumppaneiden laatuun, vaan väitit vain että tasokkaat ovat varattuja ja vapaat eivät ole tasokkaita.
Hölmöä, hölmöä.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen kyllä monia hyviä ja tasokkaita naisia, jotka ovat sinkkuja. On todella hölmöä väittää, että kaikki oikeasti tasokkaat, kauniit ja hyvät ihmiset ovat jo suhteessa, ja vastaavasti kukaan joka on vastentahtoisesti sinkku ei voi olla "oikeasti tasokas".
Väitänpä että joskus on jopa niin, että vähemmän tasokkaan on helpompi pariutua.
Tässähän et ottanut kantaa suhteiden tai kumppaneiden laatuun, vaan väitit vain että tasokkaat ovat varattuja ja vapaat eivät ole tasokkaita.
Hölmöä, hölmöä.
Toisin sanottuna et ymmärrä mikä tekee (naisen) tasokkaaksi.
Siksi sinua kummastuttaa miksi sinun mielestäsi "oikeasti tasokkaat" naiset eivät aina saakaan tasokkaita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöä, hölmöä.
MIkä se taso on? Sosiaalisesti taitavan, vuorovaikutustaitoisen, empaattisen ja itsensä tuntevan ihmisen on helpompi pariutua kuin hyvin itsekkään, oman napansa ympärillä pyörivän,jäykän, joustamattoman ja voimakkaasti kontrollinhaluisen ihmisen. Siitä ulkoisesti tasokkaasta voidaan olla kiinnostuneita, on metsästyksen kohde, mutta niihin pitkiin parisuhteisiin ei taida tuo ulkoinen tasokkuustaida riittää. Miettikääpä millaisen kämppäkaverin haluaisitte, tasokkaan prinsessan jota ihastella vaiko mukavan ihmisen jonka kanssa yhteiset tekemiset on kivaa. Parisuhde on kämppäkaveruutta potenssiin kymmenen. Ja tuo seksuaalinen viehätys - yksi mies totesi ettei mikään vie haluja niin tehokkaasti kuin nalkutus ja kettuilu (naisilla nalkuttamisen sijaan esim. kotitöihin osallistumattomuus). Miettikää nyt niissä listoissa oikeasti tärkeitä asioita kuten omia ja sen tindermätsin parisuhdetaitoja.
Enpäs ole ajatellut, että oman mieheni ominaisuudet ovat sitä, mitä monet naiset kuten ap:kin haluaisi mieheltään. Paperilla en varmaan ole noin "tasokas" (tosin minusta tuollaisten asioiden listaus on aika pinnallista ja arvostan muita asioita enemmän) kuin ap, minulla on muun muassa vakava, etenevä sairaus ja ei työtä tällä hetkellä. Tutustuin mieheeni kun molemmat olimme opiskelijoita alle 25-vuotiaina. En ole kyllä ikinä tehnyt listoja miehistä, kun mietin aikanaan, että olisi kiva seurustella. Saapas nähdä lähteekö mieheni aikanaan Ap:n kaltaisen matkaan, toivottavasti ei. :D
Vierailija kirjoitti:
Vaatimuksesi ovat täysin normaalit ja kohtuulliset. Ongelmahan onkin se, että Suomessa miesten laatu on niin surkea, ettei hyviä löydy. Kannattaa suunnata katse Eurooppaan päin.
Koska Suomessahan emme ole Euroopassa?
Minä en tekisi tuollaista vaan sen näkisi irl-jossain kuka,mikä klikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että voi tuollaisia toivoa, mutta vaatiminen on eri juttu. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos sinulla olisi lapsi ja unelmiesi mies haluaisi välttämättä lapsettoman naisen. Esimerkiksi.
En ole ap, mutta kurjalta varmaankin. Joskus nyt vaan käy niin, ettei kiinnostukset ja toiveet kohtaa ja silloin pitää katsoa eteenpäin. Ei kenelläkään ole velvollisuutta ottaa kumppaniehdokasta jota ei halua vain siksi ettei tälle tulisi paha mieli. Ja mikä se sellainen unelmien kumppani edes on, joka ei ole kiinnostunut sinusta? Senhän pitäisi olla kriteerilistan kärjessä - molemminpuolinen vetovoima ja halu olla yhdessä. Ilman sitä ei ole mitään.
Miksi jotkut täällä luokittelevat ihmiset ulkonäön perusteella johonkin tasoihin? Täysin typerää.
Kyllä, ihmetyttää minuakin. Kaukana on omasta tuttavapiiristä, välillä miettii ketä nämä ahkerasti paria vaihtavat ihmiset on, ovatko nuorempia vai kuljetaanko vain niin eri elämänpiireissä. Kokonaan vieras maailma tällainen, että mennään ulkonäön ja jalkovälin kostumisten perään.
N49