Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)
Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:
- Iältään suunnilleen 25-32 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 185 cm tai pitempi
- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.
... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.
Tällainen minä itse olen:
- 26v
- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni
- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis
- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä
- Ei lapsia, mutta haluan niitä
- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa
- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.
Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).
Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.
Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?
Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)
Kommentit (571)
Ap täällä taas!
Kiitos kaikille keskustelusta...
Kyllä, olen valmis jonkin verran joustamaan JOISTAKIN kriteereistäni. Asioita joista voisin kuvitella joustavani muuten hienon miehen sattuessa vastaan ovat tuo tulotaso ja alkoholinkäyttö. Olen kuitenkin itse hyvätuloinen joten kyllähän se perhe-elämä pienituloisemmankin miehen kanssa onnistuisi. Etenkin jos miehellä olisi jotain etenemismahdollisuuksia tai suunnitelmaa sen suhteen, että jossain vaiheessa tulot voisivat olla paremmat.
Ajattelen esim. lasten harrastuksia. Etenkin jos lapsia saisimme monta, ja kaikki heistä kiinnostuisivat kalliimmasta päästä olevista harrastuksista, niin voisihan se tuottaa ongelmia jos olisimme lähes kokonaan minun tulojeni varassa. Lisäksi ihan perusmenot lapsiperheessä, aktiviteetit, asuminen. Ei yhden ihmisen hyvätkään tulot riitä kaikkeen. Toistan siis vielä että tällaiset perheenpyörityssyyt ovat ainoa asia miksi olen kiinnostunut miehen rahatilanteesta, itselleni en niitä rahoja havittele.
Alkoholin käytöstä olisin valmis tinkimään esim. tuon perjantaisen parin saunakaljan verran. Ei sellainen käyttö mitään haittaa. Kun sanoin aloituksessa että haluan miehen joka juo "harvoin tai ei ollenkaan" niin ajattelin siinä kohtaa ehkä sellaista humalahakuista juomista.
Pituudesta en vaan ole valmis tinkimään. Asia on niin yksinkertainen että en vain viehäty lyhyistä miehistä, enkä oikeastaan keskimittaisistakaan (177 esim.). Olen joskus yrittänyt ajatuksen tasolla "antaa mahdollisuutta" lyhyemmille miehille, mutta jatkuvasti huomaan mielessäni haaveilevani pitkästä. Se on vain mistä tykkään, näin se vain on eikä ole tähän ikään mennessä mihinkään muuttunut, eikä varmaan tule muuttumaan.
Kasvoista vielä uudestaan, että minä en siis tosiaan vaadi "bradpitt-kasvoja" kuten joku tuolla edellisellä sivulla väitti. Kirjoitin aloituksessa "miellyttävät kasvot". Tällä tarkoitan ihan normaaleja miehen kasvoja. Miellyttävä on vastakohtana epämiellyttävälle, eli sellaisille kasvoille jotka olisivat jotenkin häiritsevän rumat. Ihan tavalliset kasvot, joissa ei ole mitään häiritseviä piirteitä, menevät minulla kategoriaan "miellyttävä".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HekaPekka kirjoitti:
Jos etsit yksisarvista, sun pitäisi ehkä olla itsekin sellainen. Mukavia yksinäisiä iltoja, alfa-urokset haistavat epätoivosi, eivätkä hakeudu seuraasi.
Voi olla. Ap ei vaan kuvannut aloituksessaan alfaurosta vaan tavismiehen.
Okei.
Minun etsimäni tavisnainen:
- <25v
- hoikka
- tiimalasivartaloinen
- urheilullinen
- pitkät vaaleat hiukset
- tyylikäs
- ei tatuointeja
- D-kupin tissit
- nätit kasvot
- hoiva-alalla
- empaattinen ja kiltti
- ei ainuttakaan irtosuhdetta, max 2 exääMikään näistä ei ole poikkeuksellinen ominaisuus. D-kupin tissit ovat vähän keskivertoa isommat, aivan kuten 185cm on muutaman sentin keskivertoa pidempi. Hoiva-ala on tavallinen, aivan kuten korkeakoulutus. Yli puolet alle 25v naisista on hoikkia tai hoikahkoja. On ihan tavallista etteivät kaikki ole harrastaneet kevytsuhteilua. Jne.
= tavisnainen.
Onko sinulla sitten joku ongelma tällaisen naisen löytämisessä? Vai miksi kirjoitit tämän viestin?
- Iältään suunnilleen 25-32 välillä -> 5% populatiosta
- Urheilullinen -> 20% populatiosta
- Miellyttävät kasvot -> 20% populatiosta
- 185 cm tai pitempi -> 20% populatiosta
0,05*0,2*0,2*0,2 = 0,0004 * 2800000 miehiä suomessa = 1120 sellaista miestä pitäisi löytyä tästä maasta. Jos asut pääkaupunkiseudussa niin niitä on ehkä parisataa - josta ehkä 80% varattuja, joten jäljelle jää 40 kpl :)
Vierailija kirjoitti:
Etsi mieluummin tuttavapiiristä ja töistä kuin deittipalveluista kriteerilistojen kautta. Antaa susta tosi huonon vaikutelman tuo lista.
Tämä listahan on siis ainoastaan minun mielessäni, sekä nyt sanoiksi kirjoitettuna anonyymisti täällä palstalla. En minä oikeassa elämässä ole kellekään, varsinkaan potentiaalisille deittikumppaneille, listannut mitään. :D
Tämän ketjun perustaessani kirjoitin ensimmäistä kertaa tekstimuotoon sen, millaisiin miehiin huomioni kiinnittyy. Aiemmin tämä on vain ollut sisäisenä kokemuksena minulla, kaikki miehet joihin olen joskus ihastunut ovat hyvin pitkälti olleet näiden kriteerien mukaisia.
Ei siis ole kyse siitä että olisin ensin luonut jonkun listan ja sitten lähtenyt sen pohjalta kiinnostumaan miehistä. Vaan loin tämän listan sen pohjalta, millaisista miehistä aina kiinnostun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä taas!
Kyllä, olen valmis jonkin verran joustamaan JOISTAKIN kriteereistäni. Asioita joista voisin kuvitella joustavani muuten hienon miehen sattuessa vastaan ovat tuo tulotaso ja alkoholinkäyttö. Olen kuitenkin itse hyvätuloinen joten kyllähän se perhe-elämä pienituloisemmankin miehen kanssa onnistuisi. Etenkin jos miehellä olisi jotain etenemismahdollisuuksia tai suunnitelmaa sen suhteen, että jossain vaiheessa tulot voisivat olla paremmat.
Ajattelen esim. lasten harrastuksia. Etenkin jos lapsia saisimme monta, ja kaikki heistä kiinnostuisivat kalliimmasta päästä olevista harrastuksista, niin voisihan se tuottaa ongelmia jos olisimme lähes kokonaan minun tulojeni varassa. Lisäksi ihan perusmenot lapsiperheessä, aktiviteetit, asuminen. Ei yhden ihmisen hyvätkään tulot riitä kaikkeen. Toistan siis vielä että tällaiset perheenpyörityssyyt ovat ainoa asia miksi olen kiinnostunut miehen rahatilanteesta, itselleni en niitä rahoja havittele.
Alkoholin käytöstä olisin valmis tinkimään esim. tuon perjantaisen parin saunakaljan verran. Ei sellainen käyttö mitään haittaa. Kun sanoin aloituksessa että haluan miehen joka juo "harvoin tai ei ollenkaan" niin ajattelin siinä kohtaa ehkä sellaista humalahakuista juomista.
Pituudesta en vaan ole valmis tinkimään. Asia on niin yksinkertainen että en vain viehäty lyhyistä miehistä, enkä oikeastaan keskimittaisistakaan (177 esim.). Olen joskus yrittänyt ajatuksen tasolla "antaa mahdollisuutta" lyhyemmille miehille, mutta jatkuvasti huomaan mielessäni haaveilevani pitkästä. Se on vain mistä tykkään, näin se vain on eikä ole tähän ikään mennessä mihinkään muuttunut, eikä varmaan tule muuttumaan.
Kasvoista vielä uudestaan, että minä en siis tosiaan vaadi "bradpitt-kasvoja" kuten joku tuolla edellisellä sivulla väitti. Kirjoitin aloituksessa "miellyttävät kasvot". Tällä tarkoitan ihan normaaleja miehen kasvoja. Miellyttävä on vastakohtana epämiellyttävälle, eli sellaisille kasvoille jotka olisivat jotenkin häiritsevän rumat. Ihan tavalliset kasvot, joissa ei ole mitään häiritseviä piirteitä, menevät minulla kategoriaan "miellyttävä".
Ap
Aika pitkälle meneviä suunnitelmia on, jos jo mietit lasten harrastuskulujakin :) Se hyvä isäehdokas ei löydy hyllystä valmiina, vaan sinkkumiehestä kasvaa sellainen vähitellen. Ei tietysti kaikista, mutta aika monesta. Tuosta alkoholinkäytöstä tuli mieleen, että monet sinkkuna saattavat ottaakin reippaammin, mutta sitten vakiinnuttua alkoholinkäyttö vähenee saunakaljoiksi ja ruokajuomiksi.
matemaatikko kirjoitti:
- 185 cm tai pitempi -> 20% populatiosta0,05*0,2*0,2*0,2 = 0,0004 * 2800000 miehiä suomessa = 1120 sellaista miestä pitäisi löytyä tästä maasta. Jos asut pääkaupunkiseudussa niin niitä on ehkä parisataa - josta ehkä 80% varattuja, joten jäljelle jää 40 kpl :)
Urheilullisia on <5%. Liikunnallisia ehkä tuo 20%.
Kun lisäät listaan korkeakoulutuksen, ap:n vaatiman tulotason/kunnianhimoisuuden työelämässä, halukkuuden vakiintua, perhekeskeisyyden ja luotettavuuden, melko konservatiiviset arvot, jne ap:n minimikriteerit - on tuo 40kpl rankasti yläkanttiin.
Tilannetta pahentaa entisestään se että korrelaatiot toimivat ap:ta vastaan. Esimerkiksi tuollainen lista haluttuja ominaisuuksia, perhekeskeisyys, luotettavuus ja halu vakiintua korreloivat negatiivisesti sen kanssa että ap:n etsimä unelmamies olisi tuossa iässä sinkkumarkkinoilla.
Kun tähän lisätään se ettei ap perusnättinä ja tylsänä/yksinäisenä suorittajana todellakaan edusta naisten huippuluokkaa miesten silmissä (etenkään parisuhdemielessä), käytännössä mahdollisuudet löytää haluttu mies ovat 0%.
Jos ap olisi erittäin kaunis, mukava, hauska, sosiaalinen ja suosittu + iältään <25v, tilanne saattaisi olla hieman parempi. Olen pahoillani, ennustan ettei ap pääse näyttämään niille kouluaikojen suosituille tytöille että ähäkutti sainpas tasokkaamman miehen kuin te.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alle 170cm on persejalkaisia.
Et taida tietää mikä on persjalkainen. Ei liity mitenkään ihmisen pituuteen. Esimerkiksi herttuatar Catherine on persjalkainen vaikka on melkein 180cm pitkä. Selkä on suhteessa pidempi kuin jalat.
Matemaatikko: En ole ihan samaa mieltä siitä, että urheilullisia miehiä olisi 25-32 -vuotiasta vain 20%, enkä varsinkaan siitä, että miellyttävät kasvot olisi vain 20%:lla.
Kuten sanoin tuossa ylempänä, minusta miellyttävät kasvot ovat sellaiset jotka eivät ole epämiellyttävät. Kun katukuvaa katselen, niin ennemminkin se on tuo 80% joilla on miellyttävät kasvot, eikä toisinpäin.
Ap
matemaatikko kirjoitti:
- 185 cm tai pitempi -> 20% populatiosta0,05*0,2*0,2*0,2 = 0,0004 * 2800000 miehiä suomessa = 1120 sellaista miestä pitäisi löytyä tästä maasta. Jos asut pääkaupunkiseudussa niin niitä on ehkä parisataa - josta ehkä 80% varattuja, joten jäljelle jää 40 kpl :)
Pk-seudun halutuimmat 40 sinkkumiestä, ja omien sanojensa mukaan tavallisen näköinen ap. 🤔
matemaatikko kirjoitti:
Nooooh, Kakkos-Ikis, sitä sinun listasi povekasta, pitkähiuksista blondi-hoitsua joka on suunnilleen neitsyt on vielä vähemmän ja niistä kukaan ei halua olla kanssasi, joten....
Plussana voisin sanoa että ap kirjoittaa loogisesti ja selkeästi. Siis tämän keskustelun kannalta, miehen etsinnässä tuollainen ilmaisutapa ei ole eduksi.
Sopiva mies voisi olla yksinäinen nörtti jolla on epäilty Aspergerin oireyhtymää tms. Paras toivo olisi jos ap löytäisi pitkähkön mutta yksinäisen naisettoman miehen joka työskentelee esim. insinööritoimistossa ja tienaa yli keskipalkan.
Jos tällainen kelpaisi ap:lle, arvioisin että ap:n mahdollisuudet pariutua ovat 5%.
matemaatikko kirjoitti:
Miten noin voi vaan heittää jonkun prosentin ap:n mielestä miellyttäville kasvoille?
121212 kirjoitti:
matemaatikko kirjoitti:
Kun lisäät listaan korkeakoulutuksen, ap:n vaatiman tulotason/kunnianhimoisuuden työelämässä, halukkuuden vakiintua, perhekeskeisyyden ja luotettavuuden, melko konservatiiviset arvot, jne ap:n minimikriteerit - on tuo 40kpl rankasti yläkanttiin.
Tilannetta pahentaa entisestään se että korrelaatiot toimivat ap:ta vastaan. Esimerkiksi tuollainen lista haluttuja ominaisuuksia, perhekeskeisyys, luotettavuus ja halu vakiintua korreloivat negatiivisesti sen kanssa että ap:n etsimä unelmamies olisi tuossa iässä sinkkumarkkinoilla.
Kun tähän lisätään se ettei ap perusnättinä ja tylsänä/yksinäisenä suorittajana todellakaan edusta naisten huippuluokkaa miesten silmissä (etenkään parisuhdemielessä), käytännössä mahdollisuudet löytää haluttu mies ovat 0%.
Jos ap olisi erittäin kaunis, mukava, hauska, sosiaalinen ja suosittu + iältään <25v, tilanne saattaisi olla hieman parempi. Olen pahoillani, ennustan ettei ap pääse näyttämään niille kouluaikojen suosituille tytöille että ähäkutti sainpas tasokkaamman miehen kuin te.
Eli aiis kiltti kunnollinen nainen ei kelpaa? Jännänainen olisi sitä huippuluokkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä taas!
Ap
Kaikkea saa toki vaatia ja haluta, mutta silloin kun ei puhuta suoraan ihastumiseen vaikuttavista kriteereistä vaan esimerkiksi rahasta, niin kannattaa miettiä tarkkaan mistä voi joustaa ja mistä ei. Sinun kriteereilläsi olisin jäänyt lähes 100% varmasti lapsettomaksi. Kun heitin raha- ja koulutusvaatimukset yli laidan, löytyi ihana puoliso jonka kanssa ehdittiin tehdä vielä kolme kaunista lasta nippa nappa alle 40 v. En voisi rakastaa tätä miestä enempää vaikka lompakko olisi tuplasti paksumpi. Se on ehkä sitten neljän kympin paremmalla puolella laiha lohtu, että niillä mielikuvituslapsilla olisi ollut varaa purjehtia, ratsastaa ja lasketella.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
matemaatikko kirjoitti:
Oletpas ilkeä. Kyllä huomaa, että kolahti aika kovaa tuo ap:n (sekä valtaosan kaikista naisista) mieltymys pitkiin miehiin. Etkös sinä 121212 tuolla jossain aiemmilla sivuilla kertonut olevasi itse lyhyt/lyhyehkö mies. Sen kyllä huomaa ärhäkkyydestäsi ja halustasi mollata ap:ta, että vähän sattuu se oma pituus.
Keskinäisen tsemppikerhon voi perustaa johonkin muuhun ketjuun.
Ap halusi rehellisiä vastauksia, ja sellaisia myös saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi mieluummin tuttavapiiristä ja töistä kuin deittipalveluista kriteerilistojen kautta. Antaa susta tosi huonon vaikutelman tuo lista.
Tämä listahan on siis ainoastaan minun mielessäni, sekä nyt sanoiksi kirjoitettuna anonyymisti täällä palstalla. En minä oikeassa elämässä ole kellekään, varsinkaan potentiaalisille deittikumppaneille, listannut mitään. :D
Tämän ketjun perustaessani kirjoitin ensimmäistä kertaa tekstimuotoon sen, millaisiin miehiin huomioni kiinnittyy. Aiemmin tämä on vain ollut sisäisenä kokemuksena minulla, kaikki miehet joihin olen joskus ihastunut ovat hyvin pitkälti olleet näiden kriteerien mukaisia.
Ei siis ole kyse siitä että olisin ensin luonut jonkun listan ja sitten lähtenyt sen pohjalta kiinnostumaan miehistä. Vaan loin tämän listan sen pohjalta, millaisista miehistä aina kiinnostun.
Ap
Sori, mutta en usko, että ap olet nainen, vaan tämän palstan Kesto-Jonne, ja tämän ketjun (yhden moooooonista samaa aihetta koskevan) tarkoitus on a)purkaa Jonnen katkeruutta siitä että ei saa "ap":n laista näistä, onhan hän jo lähes nelikymppinen b)Päästä briljeeraamaan hänen 'korkeatasoisella"tilastonikkaruudella c)Kertoa naisille, että miltä heidän tulee näyttää, että kelpaisivat Jonnelled)Kertoa naisille, mitä heidän tulee ajatella ja sanoa, sillä Hehän eivät ole siihen itse kykeneviä tai ajattelutapa on väärä, eli ei -Jonne
Edelleen, Jonne, et tule saamaan sitä ihannoimaasi näistä täällä vonkumalla, ja sinunkin kannattaa kritereistädi tinkiä, ja PALJON!!!!
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
matemaatikko kirjoitti:
Eli aiis kiltti kunnollinen nainen ei kelpaa? Jännänainen olisi sitä huippuluokkaa?
Kiltti ja kunnollinen nainen ei listaile pinnallisia kriteerejä miehelle kuin olisi ostamassa uutta autoa.
Ei minua haittaa vaikka joku täällä palstalla mollaisi. Minua sanovat täällä tylsäksi (joku jopa kuolettavan tylsäksi :D), mauttomaksi, pinnalliseksi, vaatimattomaksi ja tavalliseksi ihmiset, jotka eivät ole koskaan minua nähneet eivätkä tavanneet. En anna sellaisille kommenteille arvoa. Ei tarvitse siis muidenkaan hermostua puolestani. :)
Ap
121212 kirjoitti:
Plussana voisin sanoa että ap kirjoittaa loogisesti ja selkeästi. Siis tämän keskustelun kannalta, miehen etsinnässä tuollainen ilmaisutapa ei ole eduksi.
Sopiva mies voisi olla yksinäinen nörtti jolla on epäilty Aspergerin oireyhtymää tms. Paras toivo olisi jos ap löytäisi pitkähkön mutta yksinäisen naisettoman miehen joka työskentelee esim. insinööritoimistossa ja tienaa yli keskipalkan.
Jos tällainen kelpaisi ap:lle, arvioisin että ap:n mahdollisuudet pariutua ovat 5%.
Ai että normaalin, omillaan toimeen tulevan ja korkeasti koulutetun naisen pitäisi ottaa joku asperger, että voisi löytää miehen?
Tuostahan oli ihan kv. tutkimuskin.
Pidemmät miehet haluavat yleensä isomman pituuseron ja suosivat pienempiä naisia.
Lyhyemmät miehet ovat puolestaan valmiimpia hyväksymään pidemmän naisen, ja peräti suosivat pitkiä naisia.
Naiset puolestaan suosivat kaikki pitkiä miehiä, paitsi erittäin lyhyet naiset suosivat keskipituisia miehiä.
Kaiken pituisille naisille siis riittäisi ottajia, mutta koska naisille kelpaa vain pitkä mies (eivätkä pitkät ja lyhyet naiset pääse yhteisymmärrykseen siitä kummille pitkät miehet kuuluvat), kaikille ei riitä pitkiä miehiä.
Omien havaintojen perusteella hieman keskivertoa pidemmät naiset skitsoilevat pituudesta minkä ehtivät, mutta jostain syystä tuntemillani kolmella _selvästi_ yli 180cm naisella on jokaisella alle keskipituinen mies (172cm, alle 170cm ja noin 175cm). Ehkä sattumaa, ehkä ei.