Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (deittailu, kumppaninhaku)
Olen sinkku joka toivoisi suhdetta. Minulla on tällaisia ulkoisia kriteerejä/toiveita miehelle:
- Iältään suunnilleen 25-32 välillä
- Urheilullinen
- Miellyttävät kasvot
- 185 cm tai pitempi
- Vakaassa ja vähintään keskituloisessa työssä, tai valmistumassa sellaiseen
- Ei lapsia aiemmista suhteista, mutta haluaa niitä minun kanssani
- Haluaa sitoutua, mennä naimisiin, perustaa perheen
- Ei tupakoi, käyttää alkoholia harvoin tai ei ollenkaan.
... ja tässä olivat vain ulkoiset kriteerit, näiden lisäksi pitää tietysti olla henkinen yhteys, se kokemus että me "klikkaamme" ja sovimme persooniltamme yhteen.
Tällainen minä itse olen:
- 26v
- 165 cm / 55 kg, timmi, urheilen paljon, kroppa on mielestäni paras asia ulkonäössäni
- Kasvoiltani olen ilman meikkiä tavallinen/perusnätti, meikattuna kaunis
- Valmistuin vuosi sitten korkeakoulusta hyvintyöllistettyyn ja -palkattuun ammattiin, sain heti töitä
- Ei lapsia, mutta haluan niitä
- En tupakoi, juon alkoholia ehkä 2 kertaa vuodessa
- Elän terveellisesti ylipäätään ja pientä yksinäisyyttä lukuunottamatta voin hyvin ja olen fyysisesti & psyykkisesti terve.
Mitä sanotte? Ovatko vaatimukseni miehelle kohtuulliset sen kanssa, millainen itse olen? Tiedän että vaadin mieheltä paljon ja tavoittelen varmaankin sitä top kymmentä prosenttia kaikin tavoin, mutta toisaalta olen itsekin omasta mielestäni "tasokas" (kauheaa käyttää tuollaista sanaa ihmisistä, mutta en tiedä miten tuon muutenkaan ilmaisisin!).
Tuollaista toiveeni täyttävää miestä ei ole helppo löytää. Olen nyt ollut edellisen suhteen jäljiltä sinkkuna jo pian kolme vuotta, vaikka olen silloin tällöin käyttänyt deittipalveluitakin eli ollut sillä tavalla aktiivinen kumppaninhaussa.
Eksäni täytti kaikki nuo kriteerini lukuunottamatta sitä, että hän tiesi vakaasti ettei halua lapsia. Tämän takia suhteemme päättyikin. Olen nyt alkanut miettiä, enkö löydä miestä siksi että odotan liikoja. Olen noissa deittipalveluissa, sekä livenäkin saanut todella paljon lähestymisiä, mutta kukaan ei vain sytytä. Haikailenko minä jotain haavekuvaa joka ei voi koskaan toteutua oikeassa ihmisessä?
Koska tiedän, että läheskään kaikki eivät jaksa kirjoittaa kommenttia, lisään myös kyselyn tähän, niin saa vähällä vaivalla ilmaistua mielipiteensä. Olisin silti tosi iloinen sanallisista kommenteista :)
Kommentit (571)
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä järkevä kriteeristö, mutta pituusvaatimus ihmetyttää. Jaksaa aina yllättää, että kääpiömittaiset naiset vaativat keskimittaa huomattavasti pidempiä miehiä... Sen ymmärrän, että halutaan olla samanmittaisia, tai halutaan, että kriteerinä on että mies on edes sentin pidempi. Ja syy on yleensä "mUtKu HaLuUn KäYtTäÄ KoRkKaReiTa NiIn EttEN oO mIeSTä pIdeMpi". Meillä miehen kanssa 5 cm pituuseroa, korkeimmissa korkkareissa hurautan hieman mieheni pituudesta ohi, mutta ei meitä se kiinnosta. Ollaan niin täydellinen pari, eikä mieheltäni kuivu pallit pelosta kasaan, jos satunnaisesti olen häntä pidempi ;)
Kääpiömittaiset?! 165cm ei ole lyhytkasvuinen.
Ap, pystyisitkö katsomaan asiaa vähän toiselta kantilta niin että kerrot VAIN omista ominaisuuksista ETKÄ siitä minkälaisen haluat toisen olevan?
Alat sitten käydä ahkerasti treffeillä ja katsot löytyykö unelmamiestä ja jos ei löydy niin joko vain jatkat ottaen riskin ettei koskaan löydy TAI pudotat vaatimustasoasi. Riippuen tietysti mikä on sinulle tärkeintä.
Luota myös siihen, että asiat järjestyvät kyllä jos sinä ja kumppanisi omaatte harkintakykyä - kaiken ei tarvitse olla täydellistä heti nyt. Näin myös isomman perheen kohdalla rahat tulevat varmasti riittämään hyvään elämään.
Sinuna kävisin myös läpi vaatimuksiasi. Esim. pituus, joka oli sinulle tärkeä ominaisuus. Kun olet itse 165cm niin eikö tuolloin 180cm ole jo riittävän pituinen sinun rinnallasi?
Myös koulutusvaatimuksen kohdalla olisin tarkkana nimittäin kun koulutustaso ei aina kerro palkka- ja varallisuustasoa eikä sitä miten elämässä tulee myöhemmin tienaamaan/menestymään tai puhumattakaan siitä kuinka hyvin osaa raha-asiansa hoitaa.
Tuollaiset miehet ovat jo varattuja tuossa ikähaarukassa. Ja tuota vanhemmat ovat jo toisella kierroksella.
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta ei nuo vaatimukset kuulosta mitenkään pahoilta. Pitkiä miehiähän on nykyisin vaikka kuinka paljon, voisit panna rajan vaikka korkeammallekin. En tajua, miksi siitä on tehty ketjussa tällainen haloo. Oman poikani ikäluokassa, siis suunnilleen samassa, josta etsit, on vaikka kuinka paljon yli 190 cm hujoppeja ainakin pk-seudulla. Mutta viime viikonloppunakin oli häät, jossa yksi tällainen pitkä nuori mies meni naimisiin, siis ovat jo iso osa varattuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään mahdoton lista tuollaisenaan.
MUTTA
Kun siihen lisää mm. seuraavat, hyvin tärkeät ominaisuudet/sopivuudet:
-huumorintaju
-rahankäyttö
-äly
-uskollisuus
-henkinen tasapaino
-seksi
-fyysinen ja henkinen läheisyys
-tilannetaju
-arvot
..niin fakta on se, että saattaapi olla, että jostain joutuu tinkimään. Tai joutuukin. Ehkä parempi miettiä, mitkä on ne asiat, joista on valmis antamaan periksi.
Jos edes useimmilla yllä olevilla ominaisuuksilla olisi naisille parinvalinnassa jotain merkitystä, niin kaiken maailman rentut jäisivät yksin, eikä erotilastoihin tulisi uusia merkintöjä kuin liukuhihnalta.
Laskisin tuon pituuden vaikka 175 cm -->
Kuitenkin yli 185 cm miehiä on suhteellisen vähän. Oma mies 175 cm enkä ole ikinä pitänyt minään ongelmana. Kaikki muut toiveet on kohtuullisia.
Minä en ymmärrä miksi aplle mussitetaan näistä vaatimuksista, kun kerran haussa on ihan tavallinen mies. Miksi kä uhka se on teille, että joku ei tyydy luuserikääpiöön? Ihan rauhassa saatte tyytyä ensimmäiseen vastaantulevan jaan tai kysytään. Ymmärrän kyllä , että toiset haluavat sen mieluisan. Siinä ei ole muilla nokankoputtamista. En olisi itsekkään tyytynyt vähempään, vaan ollut mieluummin kokonaan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi aplle mussitetaan näistä vaatimuksista, kun kerran haussa on ihan tavallinen mies. Miksi kä uhka se on teille, että joku ei tyydy luuserikääpiöön? Ihan rauhassa saatte tyytyä ensimmäiseen vastaantulevan jaan tai kysytään. Ymmärrän kyllä , että toiset haluavat sen mieluisan. Siinä ei ole muilla nokankoputtamista. En olisi itsekkään tyytynyt vähempään, vaan ollut mieluummin kokonaan ilman.
Äh, ei nyt jaksaisi näitä tasoteoriatyyppejä.
"Tyytynyt vähempään" = puoliso ei saa itseä korkeampia pisteitä tasoteoriassa määritellyillä ulkokohtaisilla mittareilla.
Jos olisin AP luopuisin ensimmäisenä pituusrajoitteesta tai jos se on se tärkein niin sitten joutuu joustamaan todella paljon noiden muiden kohdalla.
Parhaat valitaan aikaisin ja ennen kolmeakymmentä vuotta on suurinosa parhaista varattu. Toki niitä ikisinkkuilijoita on mutta silloin ei välttämättä täyty ne lapsentekohaaveet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä järkevä kriteeristö, mutta pituusvaatimus ihmetyttää. Jaksaa aina yllättää, että kääpiömittaiset naiset vaativat keskimittaa huomattavasti pidempiä miehiä... Sen ymmärrän, että halutaan olla samanmittaisia, tai halutaan, että kriteerinä on että mies on edes sentin pidempi. Ja syy on yleensä "mUtKu HaLuUn KäYtTäÄ KoRkKaReiTa NiIn EttEN oO mIeSTä pIdeMpi". Meillä miehen kanssa 5 cm pituuseroa, korkeimmissa korkkareissa hurautan hieman mieheni pituudesta ohi, mutta ei meitä se kiinnosta. Ollaan niin täydellinen pari, eikä mieheltäni kuivu pallit pelosta kasaan, jos satunnaisesti olen häntä pidempi ;)
Kääpiömittaiset?! 165cm ei ole lyhytkasvuinen.
Ei lyhytkasvuinen, mutta MATALA.
Vierailija kirjoitti:
Mieluisaa ei ole kukaan ollut AP:lta kieltämässä. Lähinnä on kyseenalaistettu, onko juuri tietty tiukka senttiraja todellakin se ratkaiseva asia siinä mieluisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta ei nuo vaatimukset kuulosta mitenkään pahoilta. Pitkiä miehiähän on nykyisin vaikka kuinka paljon, voisit panna rajan vaikka korkeammallekin. En tajua, miksi siitä on tehty ketjussa tällainen haloo. Oman poikani ikäluokassa, siis suunnilleen samassa, josta etsit, on vaikka kuinka paljon yli 190 cm hujoppeja ainakin pk-seudulla. Mutta viime viikonloppunakin oli häät, jossa yksi tällainen pitkä nuori mies meni naimisiin, siis ovat jo iso osa varattuja.
Tuossa se ongelma juuri on. Aloittajan ikäluokassa suurinosa on varattuja. Ja mitä enemmän aikaa kuluu sitä suurempi osa varataan. Kohta jäljellä on eronneet.
Palstan naiset varmaan mielummin kävelevätkin lopun elämää töihin kun ajelevat millään neljää litraa pienemmillä moottoreilla, kun ei pidä tyytyä mihinkään välimalliin ja vain isot moottorit saavat veren kiertämään ja tunteet pintaan. Tai käyttävät yleisiä kulkuvälineitä. Harva varmaan tahtoo kuitenkaan bussia yksityiskäyttöön? Vai tykästyisköhän se bussikuski sen verran kuitenkin että ei ottais muita kyytiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfa kirjoitti:
Minä sinulla on tarjottavana sille parhaaseen a-ryhmään kuuluvalle miehelle? Muutakin kuin omien haaveidesi toteuttamista?
Minulla on tarjota miehelle luotettava ja vastuuntuntoinen kumppani, joka on valmis ja halukas sitoutumaan suhteeseen ja tekemään töitä sen eteen. Olen luonteeltani kiltti ja peruspositiivinen. Olen aina ollut hyvin äidillinen ja muista huolta pitävä, minusta olisi ihanaa huolehtia omasta perheestä. Olen mielestäni erinomaista "äitimateriaalia" sellaiselle miehelle joka myös haaveilee perheen perustamisesta. Jos löytäisin rakkauden, olisi sen vaaliminen tärkein prioriteetti minulle, eli panostaisin mieheen, suhteeseemme ja perheeseemme.
Sitten on näitä ulkoisia asioita. Olen hyvännäköinen (toki tiedän ulkonäön rapistuvan. En kuitenkaan koskaan näe lopettavani liikuntaa, se on minulle intohimo ja elämäntapa. Jos se on itsestäni kiinni, niin tulen pysymään liikunnallisena aina). Minusta saisi hyvän treenikaverin sellainen mies, joka myös rakastaa liikuntaa. Taloudellisesti pystyn tekemään oman osuuteni hyvän ja mukavan yhteiselon eteen, sillä tienaan hyvin ja olen järkevä rahankäyttäjä. Olen raitis ja savuton, kanssani ei tarvitse kestää känniörvellyksiä eikä rahanmenoa tuollaisiin.
Tällaisia nyt tuli mieleen, että mitä minulla olisi tarjota miehelle.
Ap
Paljastit juuri itsesi. Et sinä niin kovin liikunnallinen ole, jos kuvittelet että oikeasti urheilulliset miehet saisivat sinusta treenikaverin. Jos oikeasti itse treenaisit, tietäisit että samaa lajia ei kovin hyvin voi mies ja nainen harrastaa yhdessä, koska miesten ylivertainen fysiikka. Tyyliin mennään lenkille ja se on sinulle liian nopea ja miehelle liian hidas.
Tietysti oheisharjoittelua voi tehdä yhdessäkin.
Lieneekö hyvä koulutuksesi, työpaikkasi ja ulkonäkösi samanlaista kuvitelmaa kuin kuvitelmasi liikunnallisuudesta?
Muuten tuossa ei ole mitään yllättävää, sopii tasoteoriaan ihan täysin, mutta minullakin tuo 185 sentin pituus pisti silmään. Miksi miehen pitää olla sinua 20 senttiä pidempi? Miesten keskipituus Suomessa huitelee 178-180 sentin paikkeilla, joten siihen 5-7 senttiä lisää rajaa kyllä mahdollisuuksiasi aika paljon. Jokainen sentti jonka suostut tinkimään tuosta avaa sinulle tuhansittain ja tuhansittain lisää vaihtoehtoja.
Entä jos ap kokeilisit elää jonkin aikaa hieman rennommin ja vapaammin, nykyisen suorituskeskeisen ja tarkkaan rajatun elämäntavan sijaan? Omalle luonteelleen ei mitään voi mutta moni elämää rajoittava tekijä on ennemminkin opittua kuin synnynnäistä. Nuotin vieressä on paljon enemmän tilaa ja itselle sopiva ihminen voi löytyä aivan eri kuosista, kuin etukäteen suunnitteli.
Oon 190 cm nainen ja mies on mua lyhyempi. Ei oo ulkonäöllä tai iällä väliä. Mies on kyllä mua nuorempi
Kaikki alle 170cm on persejalkaisia.
Olet hankalassa iässä, koska ikäluokastasi suuri osa seurustelee jo vakavasti. Moni jo tästä mainitsikin, mutta panin oman mielipiteeni jonon jatkoksi. Vakiintuvaa tyyppiä olevat miehet ovat vakiintuneet jo aikaisemmin kuin kolmekymppisinä, mutta tuurilla voi löytyä vastaavanlainen kuin itsekin olet. Etsi mieluummin tuttavapiiristä ja töistä kuin deittipalveluista kriteerilistojen kautta. Antaa susta tosi huonon vaikutelman tuo lista.
Pitkät siis yli 190 cm miehet usein haluavat lyhyehkön ja tiimalasivartaloisen naisen. Tunnen useita tällaisia pareja. Itse olen 165 cm pitkä ja mies on 194 cm, lapset ovat 198 cm poika ja tytär 173 cm, että ei ihan kääpiöitä tullut.