Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinder-inhokki-fraasinne miehiltä?

Vierailija
05.08.2019 |

Mulla ”etsin omaa rinsessaa”, ”puhun ja pussaan” ”nuorekas” plus 40v mies.

Kommentit (321)

301/321 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että täällä on seassa kyllä tosi väsynyttä porukkaa. Ilmeisesti ei kapasiteetti riitä asialliseen ja rakentavaan keskusteluun.

Käyppä kurkkaamassa tuo miesten ketju naisista, kyllä täällä taso vielä on edes vähän korkeammalla, ei tosin paljoa, koska palsta on mitä on ja siellä hopeakettu ja uli yrittävät pitää ketjua pystyssä.

Täysin samaa mieltä, tai sillä erotuksella etten yritä pitää ketjua pystyssä. Jos tämä on keskustelupalsta niin sehän tarkoittaa että asioista silloin keskustellaan. Kovin vain hankalaa kun jostain syystä vastapuolet tahtovat viedä keskustelun yleiseltä tasolta henkilökohtaiselle tasolle😄

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
302/321 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon listattu niitä omiakin inhokkifraaseja ja latteuksia joita tuolla tinderissä tulee paljon vastaan, hipsuttelut ja kainalopaikat sun muut. Aihe on minusta hauska, harmi että jotkut ovat ottaneet sen ehkä liiankin vakavasti. Onhan noita inhokkisanontoja ja -hokemia muutenkin kuin vain tinderiin liittyen (katsokaa vaikka fb:n kielletyt sanat -ryhmää) ja veikkaan että niitä on aika monella. Sanon nyt vielä, että vaikka joku fraasi henkilökohtaisesti ärsyttäisikin, ei se ainakaan minulta tarkoita automaattista ruksia. Jos profiili on muuten kiinnostava ja mies vaikuttaa siltä että siihen haluaisi tutustua, niin ei sitä nyt joku yksittäinen ärsyttävä fraasi torppaa. Varmasti sitä itsekin käyttää välillä sanontoja jotka voi jotain toista ärsyttää. Lähinnä ongelmaksi muodostuu, jos jollain on lähes koko teksti muodostuu jostain latteuksista.

En oikein ymmärrä, mikä hipsuttelu-sanassa niin hiertää. Sehän käsittääkseni tarkoittaa hellää koskettelua. Ällöttääkö näitä ihmisiä siis se hellä koskettelu, vai se itse sana? Mikä siinä, se h-kirjainko? Vähän sama kuin sanoisi että "linja-auto" on ok, mutta "bussi" on ällöttävä sana, sen käyttäjien kanssa en halua olla missään tekemisissä. First world problems.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/321 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vai oikeasti tosi paha, jos sanoo, että "puhuu ja pussaa"? Turn off? Ei ole kauheasti merkkejä käytettävissä ja pakko tiivistää. 

No onhan tuo nyt melkoinen klisee. Ja miksi edes haluat kertoa profiilissasi että puhut ja pussaat? Se on ihan perusoletus, lähtökohta, kun seuraa haetaan, että mies (ja nainen yhtä lailla) on kykenevä noista aktiviteeteista kumpaankin. Ei me oikeasti eletä missään 1900-luvun alkupuolen romaanissa, jossa jäyhä suomimies istuu syvässä hiljaisuudessa pontikkapullon ääressä ja panotkin hoidetaan pikaisesti ladossa. Ja ei, en pistä vasemmalle profiilia jossa tuo "puhun ja pussaan" mainitaan jos profiili on muuten hyvä ja kiinnostava, mutta mitään lisäarvoa se ei taatusti tuo kenenkään tekstiin. Tarkoitus ei ole siis loukata vaan vastata suoraan kysymykseesi. :) 

Ton ilmaisun voi nähtävästi käsittää monella eri tavalla. Kyllä miehissä on ainakin oman kokemukseni mukaan tosi paljon eroja. On hiljaisempia ja puheliaampia. Läheisyyteen aktiivisesti pyrkiviä ja tunteitaan paljon osoittavia. Sitä joku pyrkii varmaan tolla kliseisellä ilmaisulla viestimään. Kyllä niitä jäyhiäkin miehiä on tosi paljon olemassa. Joille läheisyys = seksi. Siitähän moni avautuu täälläkin melkein päivittäin.

Juurikin näin. Kun kuitenkin on olemassa niitä jäyhiä miehiä joita ei puhuminen kiinnosta, eikä välttämättä pussailukaan, niin tällä ilmaisulla halutaan kertoa että minä en ole sellainen tapaus. Ihmiset takertuvat itse sanoihin, eivätkä näe niiden taakse.

Vierailija
304/321 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja vaikka suuri osa täällä on ihan aiheesta ärsyttäviä, ei minua haittaisi joku ”yletän ylähyllylle” tyyppinen lause. Olen itse reippaasti alle 160cm joten kyllä se, että pariskunnasta jompi kumpi yltää ylähyllylle on ihan positiivista.

Mulle ei ole mitään positiivista siinä, jos mies näkee ainoaksi mainitsemisen arvoiseksi ominaisuudekseen pituuden. Yhtä tyhjäpäistä kuin nainen mainostamassa itseään kuppikoolla.

Sinulle on siis ihan fine, että treffeillä tulee viereen istumaan 140-senttinen mies?

Minähän kommentoin sitä, että pituus on AINOA asia mikä mainitaan. Sellainen mies pitää naisia tyhmina (tai haluaa nimenomaan tyhmän naisen) joille ainoa merkitsevä tekijä on miehen pituus. En selkeästi ole tuollaisen kohderyhmää eikä hän minun.

Lisään vielä, että jos henkilö on lyhytkasvuinen, pyörätuolissa, sokea, tms joka vaikeuttaa hänen selviytymistään normaalissa elämässä, niin kyllä sellainen on hyvä mainita profiilissa. Säästää kaikkien aikaa, koska ikävä kyllä moiset ominaisuudet ovat aika karsivia koska vaikuttavat jokapäiväisessä elämässä.

Vierailija
305/321 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo. Vähän tiivistämällä saa listan automaattisista turn-offeista:

- 'Hauska/vitsikäs' profiili. "Poikamainen mies" ja samaan sarjaan menee tietenkin myös liian tosikkoprofiilit.

- Henkilökohtaisten ominaisuuksien esittelyn, 'olen 180cm pitkä', 'yletän ylähyllylle'

- Elämäntilanteen kertominen. 'Omillaan toimeentuleva'

- Oman maailmankatsomuksen kertominen. 'Vapaamielinen ja avoin'. Itselleni tämä tarkoittaa, että toisen ollessa fanaattinen uskovainen emme ole sopiva pari. Pidän myöskin seksistä valot päällä ja saatan välillä kokeilla muutakin kuin lähetyssaarnaajaa...

OK. Siis ei henkilökohtaisia ominaisuuksia, ei elämantilannetta, ei maailmankatsomusta. Mitä sinä sitten haluat lukea profiilissa? 

- n

Jos sun mielestä "Olen tietyn pituinen, käyn toissä, ja [latteus jonka itsestään kertoo 90% ihmisistä]" riittää mielenkiinnon herättämiseen, niin onnittelut, sulle käy kumppaniksi noin 90% kaikista tietyn pituisista ihmisistä. Ilmeisesti miehille itselleen riittää vanhan vitsin mukaan se että sokeri sulaa suuhun, ettekä millään voi käsittää että tällaisten ihan perusasioiden luetteleminen ei herätä naisissa minkäänlaista kiinnostusta.

Esim itselle: Pituus - täysin irrelevantti. Toissäkäynti - jotain mitä normaali aikuinen tekee, yhtä iso kiinnostuksen herättäjä kuin jos mies kertoisi pukeutuvansa julkisella paikalla vaatteisiin. Latteus: ei kerro ihmisestä oikeasti yhtään mitään, esim "vapaamielinen ja avoin" tarkoittaa yhdellä sitä että voidaan panna myos tapaapäin, toisella sitä että gangbang on normaali lauantai-illan harraste.

Pituus irrelevantti :D Tuota et usko itsekään. Eikä ole työnkään mainitseminen, joku työ pitää kuitenkin olla. Jos sitä ei ole profiilissa, kysyt sitä viestitellessä ensimmäisenä. "Mitä teet työksesi?"

Ja latteus latteus latteus tai sitten kerrassaan säkenöivän briljantti sanaseppo, mutta se ihminen on jotain ihan muuta ja vasta livenä selviää kemiat ja muut.

Te raukat ette nyt ymmärrä millainen esim tinder on naisille. Itse esim saan matchin melkein jokaisesta jonka laitan oikealle. Asun alueella jossa tarjonta on ns loputonta. Ei minun TARVITSE laittaa oikealle yhtään ainoaa tylsimystä, enkä laita, koska parempaakin on aina jonossa.

Jos te miehet saatte tarpeeksi matcheja ja treffeja tylsälla profiililla, niin way to go! Jatkakaa samaa rataa! Jos taas ette, niin oletteko mieluummin (mielestänne) oikeassa vai treffeillä? No mitäpä tuota kysymään, johan se on Miljoonasti nähty että treffeistä viis kunhan ei tarvitse omaa toimintaa muuttaa, naisissa se vika on 🤣😂!

Vierailija
306/321 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon listattu niitä omiakin inhokkifraaseja ja latteuksia joita tuolla tinderissä tulee paljon vastaan, hipsuttelut ja kainalopaikat sun muut. Aihe on minusta hauska, harmi että jotkut ovat ottaneet sen ehkä liiankin vakavasti. Onhan noita inhokkisanontoja ja -hokemia muutenkin kuin vain tinderiin liittyen (katsokaa vaikka fb:n kielletyt sanat -ryhmää) ja veikkaan että niitä on aika monella. Sanon nyt vielä, että vaikka joku fraasi henkilökohtaisesti ärsyttäisikin, ei se ainakaan minulta tarkoita automaattista ruksia. Jos profiili on muuten kiinnostava ja mies vaikuttaa siltä että siihen haluaisi tutustua, niin ei sitä nyt joku yksittäinen ärsyttävä fraasi torppaa. Varmasti sitä itsekin käyttää välillä sanontoja jotka voi jotain toista ärsyttää. Lähinnä ongelmaksi muodostuu, jos jollain on lähes koko teksti muodostuu jostain latteuksista.

En oikein ymmärrä, mikä hipsuttelu-sanassa niin hiertää. Sehän käsittääkseni tarkoittaa hellää koskettelua. Ällöttääkö näitä ihmisiä siis se hellä koskettelu, vai se itse sana? Mikä siinä, se h-kirjainko? Vähän sama kuin sanoisi että "linja-auto" on ok, mutta "bussi" on ällöttävä sana, sen käyttäjien kanssa en halua olla missään tekemisissä. First world problems.

En tiedä muista, mulla hiertää sekä että. Sellainen hively tuntuu minusta kauhealta, on ihan kidutusta. Lisäksi hipsutus on vauvakieltä, enkä pidä lepertelystä muutenkaan.

Vierailija
307/321 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohon "nuorekas" kommenttiin. Tekis mieli kirjoittaa omaa profiiliin että henkinen ikä lähentelee eläkelläistä. Tunnen itseni aivan liian vanhaksi, kun katson oman ikäisten kumppani ehdokkaiden profiileja. Olisi kyllä aika tuhoon tuomittu profiili sen jälkeen.

-Mies38

No tuskinpa olisi tuhoon tuomittu. Sopivalla tavalla itseironiset ja sarkastisetkin profiilitekstit iskee ainakin minuun paljon paremmin kuin ne kolmetoista-tusinassa-profiilit joissa luetellaan pelkästään omia hyviä puolia. Kunhan pitää mielessä että itseironisuus ei tarkoita itsesääliä eikä sellaista tympeää ruikuttamista, niitäkin nimittäin välillä tulee vastaan. 

(Jos päätät tuon laittaa niin kirjoita silti että "eläkeläistä" eikä eläkelläistä, ja koska sulla ei ole yhdyssanatkaan näköjään hallussa niin kannattaa oikolukea muutenkin teksti muutamaan kertaan. Et varmasti ole mitään kielipoliisia etsimässä, mutta hyvä kirjoitustaito antaa jo alitajuisesti heti fiksumman kuvan ihmisestä.)

Kiitos myös sinulle, "stemppaksesta". Noh, melkein ensimmäisestä kommentista jo päivitin profiilia. Ei ainakaan naiset, hyppineet innosta. ;-)

Hetki sitten repesin kun huomasin että n.4kk sitten kirjoittanut ikäkysymykseen toisessa palvelussa: 

Sometimes I feel that I am senior citizen, when I am comparing myself to my work colleagues (who are the same age).

Vierailija
308/321 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole tinderissä.

Vierailija
309/321 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja vaikka suuri osa täällä on ihan aiheesta ärsyttäviä, ei minua haittaisi joku ”yletän ylähyllylle” tyyppinen lause. Olen itse reippaasti alle 160cm joten kyllä se, että pariskunnasta jompi kumpi yltää ylähyllylle on ihan positiivista.

Mulle ei ole mitään positiivista siinä, jos mies näkee ainoaksi mainitsemisen arvoiseksi ominaisuudekseen pituuden. Yhtä tyhjäpäistä kuin nainen mainostamassa itseään kuppikoolla.

Sinulle on siis ihan fine, että treffeillä tulee viereen istumaan 140-senttinen mies?

Minähän kommentoin sitä, että pituus on AINOA asia mikä mainitaan. Sellainen mies pitää naisia tyhmina (tai haluaa nimenomaan tyhmän naisen) joille ainoa merkitsevä tekijä on miehen pituus. En selkeästi ole tuollaisen kohderyhmää eikä hän minun.

Lisään vielä, että jos henkilö on lyhytkasvuinen, pyörätuolissa, sokea, tms joka vaikeuttaa hänen selviytymistään normaalissa elämässä, niin kyllä sellainen on hyvä mainita profiilissa. Säästää kaikkien aikaa, koska ikävä kyllä moiset ominaisuudet ovat aika karsivia koska vaikuttavat jokapäiväisessä elämässä.

Myös pituus on hyvä mainita profiilissa ja ihan samasta syystä, koska se nyt kuitenkin vaikuttaa asioihin. Jos profiilissa ei ole muuta, niin olisi edes se pituus sitten. Eihän sillä mies kommentoi naisista yhtään mitään, puhumattakaan että pitäisi heitä tyhminä.

Miten ihmeessä ennen digitaalista aikaa on kukaan tutustunut keneenkään, kun on oltu tuolla livenä eikä ole nähty toisesta muuta kuin pärstä ja pituus? Onko kaikki naiset olleet silloin tyhmiä kun ovat lähteneet tutustumaan?

Vierailija
310/321 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo. Vähän tiivistämällä saa listan automaattisista turn-offeista:

- 'Hauska/vitsikäs' profiili. "Poikamainen mies" ja samaan sarjaan menee tietenkin myös liian tosikkoprofiilit.

- Henkilökohtaisten ominaisuuksien esittelyn, 'olen 180cm pitkä', 'yletän ylähyllylle'

- Elämäntilanteen kertominen. 'Omillaan toimeentuleva'

- Oman maailmankatsomuksen kertominen. 'Vapaamielinen ja avoin'. Itselleni tämä tarkoittaa, että toisen ollessa fanaattinen uskovainen emme ole sopiva pari. Pidän myöskin seksistä valot päällä ja saatan välillä kokeilla muutakin kuin lähetyssaarnaajaa...

OK. Siis ei henkilökohtaisia ominaisuuksia, ei elämantilannetta, ei maailmankatsomusta. Mitä sinä sitten haluat lukea profiilissa? 

- n

Jos sun mielestä "Olen tietyn pituinen, käyn toissä, ja [latteus jonka itsestään kertoo 90% ihmisistä]" riittää mielenkiinnon herättämiseen, niin onnittelut, sulle käy kumppaniksi noin 90% kaikista tietyn pituisista ihmisistä. Ilmeisesti miehille itselleen riittää vanhan vitsin mukaan se että sokeri sulaa suuhun, ettekä millään voi käsittää että tällaisten ihan perusasioiden luetteleminen ei herätä naisissa minkäänlaista kiinnostusta.

Esim itselle: Pituus - täysin irrelevantti. Toissäkäynti - jotain mitä normaali aikuinen tekee, yhtä iso kiinnostuksen herättäjä kuin jos mies kertoisi pukeutuvansa julkisella paikalla vaatteisiin. Latteus: ei kerro ihmisestä oikeasti yhtään mitään, esim "vapaamielinen ja avoin" tarkoittaa yhdellä sitä että voidaan panna myos tapaapäin, toisella sitä että gangbang on normaali lauantai-illan harraste.

Pituus irrelevantti :D Tuota et usko itsekään. Eikä ole työnkään mainitseminen, joku työ pitää kuitenkin olla. Jos sitä ei ole profiilissa, kysyt sitä viestitellessä ensimmäisenä. "Mitä teet työksesi?"

Ja latteus latteus latteus tai sitten kerrassaan säkenöivän briljantti sanaseppo, mutta se ihminen on jotain ihan muuta ja vasta livenä selviää kemiat ja muut.

Te raukat ette nyt ymmärrä millainen esim tinder on naisille. Itse esim saan matchin melkein jokaisesta jonka laitan oikealle. Asun alueella jossa tarjonta on ns loputonta. Ei minun TARVITSE laittaa oikealle yhtään ainoaa tylsimystä, enkä laita, koska parempaakin on aina jonossa.

Jos te miehet saatte tarpeeksi matcheja ja treffeja tylsälla profiililla, niin way to go! Jatkakaa samaa rataa! Jos taas ette, niin oletteko mieluummin (mielestänne) oikeassa vai treffeillä? No mitäpä tuota kysymään, johan se on Miljoonasti nähty että treffeistä viis kunhan ei tarvitse omaa toimintaa muuttaa, naisissa se vika on 🤣😂!

Niin, matcheja varmasti sinullekin ropisee, mutta ei sitä kumppania jota etsit, koska takerrut liikaa profiiliin.

Vierailija
311/321 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista, mulla hiertää sekä että. Sellainen hively tuntuu minusta kauhealta, on ihan kidutusta. Lisäksi hipsutus on vauvakieltä, enkä pidä lepertelystä muutenkaan.

Eli te olette jotain teini-ikäisen tasolla olevia "koviksia", joilla on tunne-elämässä ja läheisyydessä ongelmia. Sitten hipsutus-sana kannattaa laittaa profiiliin, niin se karkoittaa teidät pois.

Vierailija
312/321 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Moi, mennääks panee vai pannaaks menee”

Vierailija
313/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
314/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän pitkän pituuden mainitsemisesta tulee mulle mieleen, ettei kyseisessä henkilössä ole muuta "hyvää" ja ehkä on myös langanlaiha.

Vierailija
315/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolten ero tulee ehkä selvimmin esiin siinä, että jos nainen tokaisee ylimielisesti alle 180-senttisten olevan aivan turha vaivautua, yli 180-senttiset (ja myös jotkut lyhyemmät) kirjoittavat silti. Jos taas mies kirjoittaisi samaan tyyliin, kuinka yli 60-kiloisten ei kannata edes yrittää ei todellakaan saisi yhtään vastauksia.

Vierailija
316/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertoilmaisu sporttinen nainen, vaikka oikeasti sillä tarkoitetaan että läskit älkööt vaivautuko ja liikunnan/lihaskunnon määrällä ja aerobisen/anaerobisen kunnon tasolla ei ole miehelle oikeasti yhtään mitään merkitystä. Kunhan olet hoikka vaikka et ikinä koskaan olisi liikuntaa harrastanut.

No niinhän tuo on, mutta eikö nyt ole parempi ilmaista se kohteliaasti?

Vierailija
317/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkän pitkän pituuden mainitsemisesta tulee mulle mieleen, ettei kyseisessä henkilössä ole muuta "hyvää" ja ehkä on myös langanlaiha.

Mä taas ajattelen että jos ei voi muuta mainostaa kun pituuttaan niin on pahasti jotain vialla. Mulla yks tyyppi kehui että ainakin hänen pojalle tuli "hyvät geenit" kun hän on pitkä ja pojan äidin isä myös, myöhemmin sitten kertoi ajaneensa ihmisen autollaa kuoliaaksi ja istuneensa raiskauksesta, mutta hyvät geenit on kunhan poika on pitkä, vaikka sitten vähän väkivaltaisia taipumuksia olisi perinyt myös..

Vierailija
318/321 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45v mies: "Haluan lapsia joskus tulevaisuudessa". Ööö...missä Peter Pan-maailmassa elät?

Varmaan tässä todellisessa maailmassa, jossa mies voi saada lapsia minkä tahansa ikäisenä.

Tiesitkö, että yli 45v miehillä on tilastollisesti lähes yhtä pieni todennäköisyys saada lapsia kuin samanikäisellä naisella? Joidenkin miesten vaan pitäisi lopettaa eläminen siinä fantasiamaailmassa, että voivat saada lapsia eläkepappoinakin. Ehkä periaatteessa, käytännössä ei juuri koskaan.

Olisi mielenkiintoista nähdä tämä tilasto :)

Olen eri, ja vastauskin hieman eri asiaan, mutta googlaamalla löytyi nopeasti tämä: 

"Tämänhetkisen tutkimustiedon mukaan naisen hedelmällisyys alkaa laskea ja raskaaksi tulo vaikeutua 35. ikävuoden tienoilla, ensimmäistä lastaan yrittävillä iän vaikutus on vielä selvempi. Miesten iän yhteydestä hedelmällisyyteen on vasta vähän tietoa, mutta tutkimukset ovat antaneet viitteitä siitä, että myös miesten kohdalla yli 40 vuoden ikä heikentää hedelmällisyyttä (Klemetti ym. 2014)."

Ja viite: https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/perhehaaveet/tutkijalta/ika-ja-he…

Vain viitteitä. Mies voi siittää jälkeläisiä vielä 50 ikävuoden jälkeen, mut naisilla vastaava hieman haastavampaa. Ei ole reilua, mutta totta.

Vierailija
319/321 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 41-v: Ei lapsia (vielä).

Pituus 170 cm + korot. 

Asuthan lähellä.

Jos lapsiarki ei kiinnosta, älä tykkää.

Persoonallisuusanalyysi IFNTPSTHKJ-T

Olethan sitä ja tätä...

Vierailija
320/321 |