Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisiin itsensäkorostamis-päivityksiin olet törmännyt Facebookissa?

Vierailija
05.08.2019 |

?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tulee useammalta naiselta: ollaan ärsyyntyneitä kun joku tuntematon mies on kehunut kauniiksi tai osoittanut kiinnostusta tai edes vilkaissut päin. Ja olen ihan täysin varma että juuri nämä naiset erityisesti nauttivat kaikesta huomiosta mitä saavat. Ei kai muuten jakaisi kaikkea mitä tekee someen ja jopa hyvin paljastavia kuvia. Eli ei ole mikään metoo-juttu vaan silkkaa huomionhakemista.

Toinen: erittäin hyvässä kunnossa oleva nainen jossa ei grammaakaan ylimääräistä valittaa täydellisestä kropastaan pikkuhousut jalassa että on paksut jalat. Ja siihen tulee kymmeniä ihailevia kommentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tämä itsensä "haukkuminen". Mulla on yks fb-kaveri joka on kaunis ja jolla on hyvä kroppa, ja hän myös treenaa/urheilee. Sitten laitetaan joku keikistelykuva ja valitetaan, että on lihava ja pitäis laihtua 10 kg.

Porukka sitten kommentoi, kun hän on niin ihana, kroppa täydellinen jne. Sydän-hymiöillä tietysti.

Vierailija
4/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä taaperoimetyskuvat. Ei varmaan tarvitse enempää selittää.

Vierailija
5/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä oikeastaan muihin törmännytkään. Nyt olen toissa vuotta ollut pois sieltä,enkä ole mitään kaivannut.

Vierailija
6/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se jatkuvasti päivittäminen aamusta iltaan on ylipäätään vähän rasittavaa. Sitten kaikki kuvat joita on niin on selfieitä eli itse patsastellaan kaikissa kuvissa oli ne otettu sitten missä hyvänsä, vaikka kotona. Sitten on vielä paljon ansioituneita esim.luontokuvaajia jotka on oikeasti hyviä mutta sitten on niitä jotka kovasti droppaa kuvia. Sitten ärsytti kun joku julkaisi kuvan aina samasta kuvakulmasta niin että tissivako näkyi. Aina sama kuvakulma, paita vain vaihtui ja joskus oli kai erilaiset hiukset kuvassa mutta ei sitten koskaan löytänyt mitään muuta kuvakulmaa selfieilleen.

Eli ehkä tästä kaikesta. Liiallinen huomionhaku ja itsensä liiallinen korostaminen. Ei se maltillisesti haittaa mutta jatkuvalla syötöllä vain oman itsensä ja itsestä otettujen kuvien jatkuva päivittäminen rasittaa.

Vierailija
7/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "kuka ihme on Ed Sheeran/ Sofia Belorf/ Rita Niemi" - taivastelut.

Ja nämä "voi kun joku tuli taas valittamaan asiasta, joka ei muille kuulu, kyllä on köyhää elämää kun pitää toisten elämää kytätä" ja sitten paljastuu, että on kyse koiran tai lapsen hoidon laiminlyönnistä tai kerrostalossa tupakoinnista tai metelöimisestä tai muuten törkeästä käytöksestä.

Tai sitten joku avautuu fb:ssä sadan tuhannen ihmisen ryhmässä omalla nimellään yksityiskohtaisesti mt-ongelmistaan ja sitten tulee myöhemmin taivastelemaan, että joku on tästä kertonut hänen sukulaisilleen. Ja ryhmässä sitten pöyristellään, miten kukaan voi olla niin k*sipää, että kertoo luottamuksellisen asian eteenpäin.

Vierailija
8/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varsinainen päivitys, mutta eräs nuoruuden tuttava laittoi jatkuvasti selfieitä itsestään ja vaihtoi viikoittain profiilikuvaansa. On aina ollut erittäin kaunis, ja nämä jatkuvat kuvapäivitykset saivat tietysti paljon näitä sydän- ja olet kaunis-kommentteja.

Ei oltu tavattu vuosikausiin, ja ajattelin vain että onpa hän edelleen kaunis vaikka tuo jatkuva kuvien laitto ihmetytti. Välissä oli tosiaan varmaan 15 vuotta, kun sattumalta tavattiin juhlissa. Yllätyin todella, ja oli pokassa pitelemistä, kun tämä tuttava ei kyllä näyttänyt yhtään siltä, miltä juuri silläkin viikolla lisätyt selfiet. Ikä ja kilometrit näkyivät kasvoilta, ja tajusin että filttereitä käytetään rankalla kädellä.

En käsitä, mitä järkeä tuossa on.

Vierailija
9/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja nämä "yhyy, minua kohdeltiin väärin tai sain huonoa palvelua, koska minulla on tatuointi tai lävistys" eikä mitenkään tule mieleen, että joskus se johtuu vain omasta käytöksestä tai siitä, että olet väärässä.

Vierailija
10/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin kamalaa tapahtui vanhukselle/vauvalle/kissanpennulle ja ohimennen suoritin huikean sankariteon ja pelastin vanhuksen/vauvan/kissanpennun sekä koko maailman ja nyt ihmettelen mikä ihmisiä vaivaa kun kukaan muu ei tehnyt mitään yhtä ihmeellistä ja pitääkö mun yksin pelastaa maailma joka päivä, ootte huonompia kuin mä

Vierailija
11/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä: kotiutin laukun, uuden peikonlehden, kirpparilta astioita. Virkkasin sohvatyynyn, uusi sävy tukassa, uudet silmälasit, "voin niin hyvin kun en ole syönyt 2 päivään lihaa"-postaukset. 

Kuvia jostain sääskiseltä rannalta mökkeröiseltä ja hehkutus miten lumoavan ihanaa on, että Malagaan ei tee pätkääkään mieli lentää

Nyt on lisääntyneet nämä "ilmastointiteoista" kertomiset. Sädekehän kiillotusta urakalla. Lähikuvat sienistä ja marjoista tukkivat myös facea parhaillaan. Ok, olitte sienessä, olitte marjassa. 

Vierailija
12/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni osa valittaa myös miten saa "miehiltä limaisia katseita", ja omakin facebook seinä on lähinnä selfietä täynnä. 

Vierailija
13/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotakin kamalaa tapahtui vanhukselle/vauvalle/kissanpennulle ja ohimennen suoritin huikean sankariteon ja pelastin vanhuksen/vauvan/kissanpennun sekä koko maailman ja nyt ihmettelen mikä ihmisiä vaivaa kun kukaan muu ei tehnyt mitään yhtä ihmeellistä ja pitääkö mun yksin pelastaa maailma joka päivä, ootte huonompia kuin mä

Ja sitten ne surkuhupaisat, joissa joku muu menee auttamaan ja sitten päivitellään someen sankaritekoa tyyliä "olisin itse mennyt jos joku muu ei olisi ehtinyt ensin" (totuus = ei olisi mennyt). Parhaimmillaan päälle nuo samat "miksi kukaan ei koskaan auta jne".

Vierailija
14/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva profiilikuvien vaihtelu, lähinnä kauniilla nuorilla naisilla. Naamaa joka suunnasta, usein vähän tissikin vilahtaa.

Kuvaa pitää sitten kehua kauniiksi, mieluiten miesten, ja laittaa sydämiä. Sitten sanotaan että "voi teitä ihanat, tää on kyllä ihan ruma kuva".

Vierailija
15/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se jatkuvasti päivittäminen aamusta iltaan on ylipäätään vähän rasittavaa. Sitten kaikki kuvat joita on niin on selfieitä eli itse patsastellaan kaikissa kuvissa oli ne otettu sitten missä hyvänsä, vaikka kotona. Sitten on vielä paljon ansioituneita esim.luontokuvaajia jotka on oikeasti hyviä mutta sitten on niitä jotka kovasti droppaa kuvia. Sitten ärsytti kun joku julkaisi kuvan aina samasta kuvakulmasta niin että tissivako näkyi. Aina sama kuvakulma, paita vain vaihtui ja joskus oli kai erilaiset hiukset kuvassa mutta ei sitten koskaan löytänyt mitään muuta kuvakulmaa selfieilleen.

Eli ehkä tästä kaikesta. Liiallinen huomionhaku ja itsensä liiallinen korostaminen. Ei se maltillisesti haittaa mutta jatkuvalla syötöllä vain oman itsensä ja itsestä otettujen kuvien jatkuva päivittäminen rasittaa.

Just nää ihmiset, jotka laittaa vähintään yhden selfien päivässä. Ei se oma naama niin rakad voi olla?!

Vierailija
16/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaverini. Läpimätä, muista pahaa puhuva ja oikeasti vain todella ilkeä ihminen. Karkottaa kaikki ihmiset ympäriltään, töissäkin sai olla yksin kun vuorotellen kaikille paljastui tämän noidan edesottamukset.

Facebookiin päivittää joka päivä, siis ihan joka päivä erilaisia syvällisiä kiitospostauksia. Kaunis siunattu onnellinen, ihanaa maata täällä rannalla omassa rauhassa ja vain omien kauniiden ajatusten kanssa. Rakastakaa toisianne! Olen niin kiitollinen elämäni ihanista ihmisistä (=isä ja äiti joiden luona asuu vielä 30-vuotiaana, toim. huom.)

Siihen sitten äiti aina kommentoi että olet niin ihana ihminen.

Oikeasti noloa, kun tietää millaisesta ihmisestä oikeasti on kyse.

Vierailija
17/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisen naisen herutuskuvat niin että tissivako varmasti näkyy, ja kieli pilkottaa suusta "viettelevästi". Persekuvat, treenipersekuvat ja persepystyssä sängyllä kuvat, vaikka perä ei ole esittelykuntoinen. Miksi, miksi ja miksi??

Vierailija
18/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä itsensä "haukkuminen". Mulla on yks fb-kaveri joka on kaunis ja jolla on hyvä kroppa, ja hän myös treenaa/urheilee. Sitten laitetaan joku keikistelykuva ja valitetaan, että on lihava ja pitäis laihtua 10 kg.

Porukka sitten kommentoi, kun hän on niin ihana, kroppa täydellinen jne. Sydän-hymiöillä tietysti.

Minusta on ihan selvää, että nämä selfieitä jatkuvasti postaavat haluavat huomiota ja kerjäävät kehuja, mutta ihmettelen niitä ihastelijoita. Miten ne jaksaa kehuskella joka kuvaa ja lähetellä niitä sydänhymiöitään?

Minusta selfieitä jatkuvasti postaavat ovat rasittavia, enkä myöskään viitsi niihin reagoida.

Vierailija
19/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfiet, jossa on aina se sama, mutruhuulinen ilme, valtavat tekoripset ja tietysti se pakollinen tissivako, vaatteet vain vaihtuvat.

So last season.

Vierailija
20/42 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne kaikki ole sitä itsensä korostamista? Vai niinku mitä muuta?