Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kai se sopii, että eläkeikä nostetaan 70 vuoteen?

Vierailija
29.10.2025 |

Samalla kun monet päättelevät, että työelämä ei oo mun juttu ylipäänsä ja elävät tukielätteinä?

Eihän siinä ole mitään epäreilua?

https://www.hs.fi/talous/art-2000011435056.html

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tämä maa sortuu sodassa venäjää vastaan kun eläkeikä nostetaan 70 ikävuoteen.

En ole nähnyt yhtäkään sen ikäistä rakennusmiestä.. ainakaan terveenä.

Vierailija
2/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta nostakaa vaikka 100 vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mihin se nostetaan kun ei kuitenkaan ole röitä 

Vierailija
4/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54 ja osa-aikaeläkkeellä. Pakko pitää huolta kunnosta että jaksaa töissä edes jonkun verran. Tänään 4 kilsaa juoksua juoksumatolla ja päälle puoli tuntia kävelyä ylämäkeen. Huomenna yläkroppa ja vetävät liikkeet. 

Vierailija
5/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aina kiva, että jo työssä olevien eläke-ikää nostetaan hamaan tappiin, ettei nuoremmille työttömille missään nimessä vapaudu työpaikkoja. 

Vierailija
6/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi töitä, niin sopisi. Terveisin 62-vuotias työtön.

Vierailija
7/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle käy. Jään joka tapauksessa omakustanteiselle eläkkeelle kolmen vuoden sisällä. Eläke alkaa juoksemaan sitten kun on sen aika eikä sillä minulle niin suurta väliä ole. Olen koulutukseltani AMK insinööri ja tehnyt koulutusta vastaavaa työtä 30 vuotta. Varmaan on sanomattakin selvää että rahaa on. M55

Vierailija
8/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla erimieltä, mutta minusta siinä ei ole mitään järkeä.

Vierailija
9/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 54 ja osa-aikaeläkkeellä. Pakko pitää huolta kunnosta että jaksaa töissä edes jonkun verran. Tänään 4 kilsaa juoksua juoksumatolla ja päälle puoli tuntia kävelyä ylämäkeen. Huomenna yläkroppa ja vetävät liikkeet. 

Eikö muuta elämänsisältöä? Mikä sairaus? Kuulostaa huonolta. Työtä ja tuota. Ohjelmoitua.

Vierailija
10/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo eläkeiän nosto sopii oikein hyvin 😀

- terkuin seitenvitonen muori -

Vierailija
11/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tämä maa sortuu sodassa venäjää vastaan kun eläkeikä nostetaan 70 ikävuoteen.

En ole nähnyt yhtäkään sen ikäistä rakennusmiestä.. ainakaan terveenä.

Ei suomalaisia ole ollut rakennusmiehinä enää vuosikausiin.

Vierailija
12/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mulle käy mutta näkis vaan ketkä harvat töihin pystyy tuon ikäisenä.

Vierailija
13/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velojen eläkeikä 80 vuoteen.

Vierailija
14/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muuta elämänsisältöä? Mikä sairaus? Kuulostaa huonolta. Työtä ja tuota. Ohjelmoitua.

Kyllä se vauvapalstailun ja somen voittaa.

Vierailija
15/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä - olen 52 ja tehnyt suurtalouskokin töitä 17-vuotiaasta. Rannekanavat ahtautuneet, nivelrikot useammassa sormessa ja molemmat polvet leikkausta vailla - nostetaan vaan eläkeikä seitsemäänkymmeneen.

Vierailija
16/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs sille oikein voi, mitä muuttaisit? Vähemmän liikuntaa ja kokoaikaiselle eläkkeelle? Pitäisikö hakea toimistohommia? 

Vierailija
17/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä mihin se nostetaan kun ei kuitenkaan ole röitä 

Onhan sillä nyt sen verran että työttömyyskorvaus on jopa pienintä eläkettä pienempi summa. Maksa siitä sitten kaikki kun monella voi olla jo aikamoiset lääke- yms kulut tavallisten asumis/ruoka ym kulujen lisäksi.

Vierailija
18/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy 70v eläkeikä, 50v on sopiva eläkeikä! Elinikä ei pitene vaikka niin yritetään valehdella. 

Vierailija
19/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostakaa mihin haluatte, olen jo työkyvytön ja vasta 42v. Toivottavasti toisesta leikkauksesta on sen verran hyötyä, että selviän edes kotiaskareista...

Vierailija
20/50 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria ihmisiä on työttöminä kymmeniä ja kymmeniä tuhansia, mutta vaivaisia ja vanhoja raakkuja pidetään väkisin töissä eläkeiän jatkuvilla nostoilla.