Kai se sopii, että eläkeikä nostetaan 70 vuoteen?
Samalla kun monet päättelevät, että työelämä ei oo mun juttu ylipäänsä ja elävät tukielätteinä?
Eihän siinä ole mitään epäreilua?
Kommentit (50)
Mun puolesta nostakaa vaikka 100 vuoteen.
Mitä väliä mihin se nostetaan kun ei kuitenkaan ole röitä
Olen 54 ja osa-aikaeläkkeellä. Pakko pitää huolta kunnosta että jaksaa töissä edes jonkun verran. Tänään 4 kilsaa juoksua juoksumatolla ja päälle puoli tuntia kävelyä ylämäkeen. Huomenna yläkroppa ja vetävät liikkeet.
Onhan se aina kiva, että jo työssä olevien eläke-ikää nostetaan hamaan tappiin, ettei nuoremmille työttömille missään nimessä vapaudu työpaikkoja.
Jos olisi töitä, niin sopisi. Terveisin 62-vuotias työtön.
Kyllä minulle käy. Jään joka tapauksessa omakustanteiselle eläkkeelle kolmen vuoden sisällä. Eläke alkaa juoksemaan sitten kun on sen aika eikä sillä minulle niin suurta väliä ole. Olen koulutukseltani AMK insinööri ja tehnyt koulutusta vastaavaa työtä 30 vuotta. Varmaan on sanomattakin selvää että rahaa on. M55
Saa olla erimieltä, mutta minusta siinä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 54 ja osa-aikaeläkkeellä. Pakko pitää huolta kunnosta että jaksaa töissä edes jonkun verran. Tänään 4 kilsaa juoksua juoksumatolla ja päälle puoli tuntia kävelyä ylämäkeen. Huomenna yläkroppa ja vetävät liikkeet.
Eikö muuta elämänsisältöä? Mikä sairaus? Kuulostaa huonolta. Työtä ja tuota. Ohjelmoitua.
Minulle tuo eläkeiän nosto sopii oikein hyvin 😀
- terkuin seitenvitonen muori -
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin tämä maa sortuu sodassa venäjää vastaan kun eläkeikä nostetaan 70 ikävuoteen.
En ole nähnyt yhtäkään sen ikäistä rakennusmiestä.. ainakaan terveenä.
Ei suomalaisia ole ollut rakennusmiehinä enää vuosikausiin.
Kyllä se mulle käy mutta näkis vaan ketkä harvat töihin pystyy tuon ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muuta elämänsisältöä? Mikä sairaus? Kuulostaa huonolta. Työtä ja tuota. Ohjelmoitua.
Kyllä se vauvapalstailun ja somen voittaa.
Niinpä - olen 52 ja tehnyt suurtalouskokin töitä 17-vuotiaasta. Rannekanavat ahtautuneet, nivelrikot useammassa sormessa ja molemmat polvet leikkausta vailla - nostetaan vaan eläkeikä seitsemäänkymmeneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs sille oikein voi, mitä muuttaisit? Vähemmän liikuntaa ja kokoaikaiselle eläkkeelle? Pitäisikö hakea toimistohommia?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä mihin se nostetaan kun ei kuitenkaan ole röitä
Onhan sillä nyt sen verran että työttömyyskorvaus on jopa pienintä eläkettä pienempi summa. Maksa siitä sitten kaikki kun monella voi olla jo aikamoiset lääke- yms kulut tavallisten asumis/ruoka ym kulujen lisäksi.
Ei käy 70v eläkeikä, 50v on sopiva eläkeikä! Elinikä ei pitene vaikka niin yritetään valehdella.
Nostakaa mihin haluatte, olen jo työkyvytön ja vasta 42v. Toivottavasti toisesta leikkauksesta on sen verran hyötyä, että selviän edes kotiaskareista...
Nuoria ihmisiä on työttöminä kymmeniä ja kymmeniä tuhansia, mutta vaivaisia ja vanhoja raakkuja pidetään väkisin töissä eläkeiän jatkuvilla nostoilla.
Ennemmin tämä maa sortuu sodassa venäjää vastaan kun eläkeikä nostetaan 70 ikävuoteen.
En ole nähnyt yhtäkään sen ikäistä rakennusmiestä.. ainakaan terveenä.