Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva on 3kk ja avopuoliso painostaa uuteen raskauteen

Vierailija
05.08.2019 |

Mun eka raskaus oli yhtä pahoinvointia ja vauva syntyi keisarinleikkauksella. Mun paikat on kipeinä, ei tee mieli mitään sänkyhommia ja tahtoisin vaan keskittyä vauvaan mutta avomies haluaakin tälle äkkiä sisaruksen ettei tule isoa ikäeroa. Riidellään tästä ihan koko aika ja alan olla loppu. Kun alettiin yrittää ekaa niin sovittiin että pidetään jos tulee ja sitten katotaan rauhassa millaiseksi arki muotoutuu. Nyt hän sanoo että piti itsestään selvänä että lapsi saa ainakin yhden sisaruksen ja sanoo että olen itsekäs kun emmin. Mua suoraan sanottuna pelottaa jos toinen kerta olisi yhtä piinaa kuin eka enkä ole edes varma haluanko toista. Mutta hänestä se ei ole yksin mun päätös. Välillä hän katoaa ulos kun on riidelty ja tulee joskus yöllä eikä puhu mitään ennen uutta riitaa eli hoidan vauvan silloin ihan yksin. Millaisia kokemuksia teillä on nopeasti uudelleen "raskautumisesta"?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mies mukaan neuvolaan ja pyydä terveyshoitajaa kertomaan, miten pian sektion jälkeen uusi raskaus on turvallinen.

Vierailija
2/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voisi mennä johonkin pariterapiaan tms.? Avopuolisosi käytös kuulostaa ihan kamalalta.

Vierailija
4/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se 3-4 vuoden ikäero kannata, ettei ole kummallakin yhtä aikaa uhmaikä.

Vierailija
5/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan lyhyt ikäero kuormittaa ihan kaikkien perheenjäsenten terveyttä, mutte erityisesti toki äidin.

Vierailija
6/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin hyperemeesistä koko raskauden ja se oli kyllä fyysisesti ja henkisesti niin rankkaa sekä minulle että miehelle, että kumpikaan ei halua enää lapsia. Hyvä, että hengissä selvisin. Siis eikö mies tosiaankaan nähnyt kuinka pahoinvoiva olit?

Vierailija
7/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö voisi mennä johonkin pariterapiaan tms.? Avopuolisosi käytös kuulostaa ihan kamalalta.

Käymme jo ja paremmin meni ennen vauvaa mutta uusi tilanne varmasti vaikuttaa häneen.

Ap

Vierailija
8/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että ensin mennään naimisiin, sitten vasta pikkukakkosta tekemään ;)

Vierailija
9/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota mies mukaan neuvolaan ja pyydä terveyshoitajaa kertomaan, miten pian sektion jälkeen uusi raskaus on turvallinen.

Hän ei ole suostunut mukaan aiemmin

mutta pitää kait raahata hänet vaikka pakolla.

Ap

Vierailija
10/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijät. Ei ne tajua millasta on työntää "vesimeloni" ulos ja ennenkun tikit on ees sulanu, niin kysyä työnnätkö jo uuden ulos.

Vierailija
11/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kärsin hyperemeesistä koko raskauden ja se oli kyllä fyysisesti ja henkisesti niin rankkaa sekä minulle että miehelle, että kumpikaan ei halua enää lapsia. Hyvä, että hengissä selvisin. Siis eikö mies tosiaankaan nähnyt kuinka pahoinvoiva olit?

Näki ja oli tosi ihana koko raskausajan! Mut nyt hän syyttää siitä etten halua toista vaikka hän teki kaiken että mun olisi hyvä olla.

Ap

Vierailija
12/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat gynekologit suosittelevat vähintään vuoden taukoa sektion jälkeen ennen seuraavaa raskautta. Jos kyseessä on hätäsektio (pystyviilto) tai paranemisessa on ollut ongelmia, niin varoaika voi olla pidempikin.

Minusta avokkisi käytös ei kuulosta terveen ja tasapainoisen ihmisen käytökseltä. Jos hän on aiemmin ollut normaali, niin miettisin onko hänellä jokin muu ahdistuksen syy jota nyt purkaa takertumalla tuohon toisen vauvan ajatukseen. Jos on aiemminkin ollut manipuloiva ja kontrolloiva, tai jos ei keskustelulla tuosta tokeennu, niin miettisin vakavasti millaiselta tulevaisuus tuollaisen ihmisen rinnalla näyttää.

Vierailija
13/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että ensin mennään naimisiin, sitten vasta pikkukakkosta tekemään ;)

Oon jäänyt niin yksin nyt että pelkään jättääkö hän mut TAI jättäisikö kahden kanssa jos en haluaisi kolmatta.

Ap

Vierailija
14/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille ihan pokkana, että hankkiutukoon itse raskaaksi, jos välttämättä haluaa toisen lapsen noin nopeasti. Joskus ennen lapsia syntyi paljon enemmän, mutta kätilöillä oli aikaa vauvan syntymän jälkeenkin huolehtia lapsesta ja sen vanhemmista sekä selvittää miehellekin, miten sukupuolielämää on himmailtava aika pitkän aikaa, varsinkin jos vauva syntyi sektiolla. Haavojen pitää antaa parantua kaikessa rauhassa. Jos raskaus alkaa liian pian sektion jälkeen, on vaarassa, että kohdun ompeleet ratkeavat.

Vierailija
15/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vaan, että ei ole terveydellisistä syistä mahdollista ainakaan vuoteen.

Vierailija
16/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä kyllä sanottiin, että vähintään vuoden tauko ennen seuraavaa raskautta sektion jälkeen. Ettekö te tiedä tätä miehen kanssa vai mistä on kyse? 

Vierailija
17/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion jälkeen vuosi on ihan minimi, mitä pitää antaa aikaa toipua. Itselleni tehtiin sektio 2 kk sitten ja lääkäri sanoi, ettei laita edes kierukkaa kuuteen kuukauteen, koska sektiohaavan sulkeutuminen kohdussa vie useita kuukausia. Vielä ei todelllaaan ole turvallista edes harkita uutta raskautta. Kaksi vuotta on turvallinen ja suositeltava aika.

Kysy mieheltä, että mitä ihmeen ihannointia tämä pieni ikäero on? Lapsi kyllä voi elää onnellisen ja tyytyväisen lapsuuden, vaikka sisaruksen kanssa olisi ikäeroa se 3-4 vuotta. Lapsi ei menetä siinä mitään.

Uskon, että tämä on kylläkin provo. En ole noin hullusta miehestä kuullutkaan. Tosin naisista kyllä niin kai se on mahdollista.

Vierailija
18/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat gynekologit suosittelevat vähintään vuoden taukoa sektion jälkeen ennen seuraavaa raskautta. Jos kyseessä on hätäsektio (pystyviilto) tai paranemisessa on ollut ongelmia, niin varoaika voi olla pidempikin.

Minusta avokkisi käytös ei kuulosta terveen ja tasapainoisen ihmisen käytökseltä. Jos hän on aiemmin ollut normaali, niin miettisin onko hänellä jokin muu ahdistuksen syy jota nyt purkaa takertumalla tuohon toisen vauvan ajatukseen. Jos on aiemminkin ollut manipuloiva ja kontrolloiva, tai jos ei keskustelulla tuosta tokeennu, niin miettisin vakavasti millaiselta tulevaisuus tuollaisen ihmisen rinnalla näyttää.

Kiitos tästä. Käydään terapiassa koska hänellä on narsistisia piirteitä ja on ollut tosi mustasukkainen mun ystävistä. Nyt ei ole sitä ongelmaa kun olen kotona vauvan kanssa mutta riidellään sit tästä asiasta. Terapiassa mies ei suostu puhumaan lapsiasiasta niin se jää mun yksinpuheluksi.

Ap

Vierailija
19/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi sektiolasta syntyneet 11kk:n välein. Toinen oli vahinko, mutta mikäs hänen oli tullessa kun esikoisen raskaus oli mennyt helposti, ja sektio onnistui loistavasti. Kakkosen kanssa meni myös kaikki hyvin.

Elämä irlantilaisten kaksosten kanssa on ollut ihanaa. Niillä on toisistaan seuraa, leikkivät yhdessä, vaatteet periytyvät suoraan seuraavalle, kaksi vaippapöksyä meni siinä samassa kuin yksikin. Syliä ja huomiota riittää molemmille. Päivääkään en vaihtaisi pois, ja kyllä, tekisin saman vielä uudestaan!

Vierailija
20/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnärillä kyllä sanottiin, että vähintään vuoden tauko ennen seuraavaa raskautta sektion jälkeen. Ettekö te tiedä tätä miehen kanssa vai mistä on kyse? 

Hän ei kuuntele! Vaikka tietää faktat niin sanoo että tulee niitä vahinkolapsiakin ja ettei muutenkaan olisi vuotta ilman sänkyjuttuja. Mulla on oikeasti avuton olo kun tästä on tullut meidän koko elämä enkä ajatellut että ikinä joutuisi miettimään mitään aikavälejä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä