Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva on 3kk ja avopuoliso painostaa uuteen raskauteen

Vierailija
05.08.2019 |

Mun eka raskaus oli yhtä pahoinvointia ja vauva syntyi keisarinleikkauksella. Mun paikat on kipeinä, ei tee mieli mitään sänkyhommia ja tahtoisin vaan keskittyä vauvaan mutta avomies haluaakin tälle äkkiä sisaruksen ettei tule isoa ikäeroa. Riidellään tästä ihan koko aika ja alan olla loppu. Kun alettiin yrittää ekaa niin sovittiin että pidetään jos tulee ja sitten katotaan rauhassa millaiseksi arki muotoutuu. Nyt hän sanoo että piti itsestään selvänä että lapsi saa ainakin yhden sisaruksen ja sanoo että olen itsekäs kun emmin. Mua suoraan sanottuna pelottaa jos toinen kerta olisi yhtä piinaa kuin eka enkä ole edes varma haluanko toista. Mutta hänestä se ei ole yksin mun päätös. Välillä hän katoaa ulos kun on riidelty ja tulee joskus yöllä eikä puhu mitään ennen uutta riitaa eli hoidan vauvan silloin ihan yksin. Millaisia kokemuksia teillä on nopeasti uudelleen "raskautumisesta"?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi sektiolasta syntyneet 11kk:n välein. Toinen oli vahinko, mutta mikäs hänen oli tullessa kun esikoisen raskaus oli mennyt helposti, ja sektio onnistui loistavasti. Kakkosen kanssa meni myös kaikki hyvin.

Elämä irlantilaisten kaksosten kanssa on ollut ihanaa. Niillä on toisistaan seuraa, leikkivät yhdessä, vaatteet periytyvät suoraan seuraavalle, kaksi vaippapöksyä meni siinä samassa kuin yksikin. Syliä ja huomiota riittää molemmille. Päivääkään en vaihtaisi pois, ja kyllä, tekisin saman vielä uudestaan!

Irlantilaisissa kaksosissa on sitä jotakin, helppohoitoisempia!

Vierailija
42/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille ihan pokkana, että hankkiutukoon itse raskaaksi, jos välttämättä haluaa toisen lapsen noin nopeasti. Joskus ennen lapsia syntyi paljon enemmän, mutta kätilöillä oli aikaa vauvan syntymän jälkeenkin huolehtia lapsesta ja sen vanhemmista sekä selvittää miehellekin, miten sukupuolielämää on himmailtava aika pitkän aikaa, varsinkin jos vauva syntyi sektiolla. Haavojen pitää antaa parantua kaikessa rauhassa. Jos raskaus alkaa liian pian sektion jälkeen, on vaarassa, että kohdun ompeleet ratkeavat.

Tämä nyt menee ohi aiheen, mutta miksi sukupuolielämää pitäisi himmata pidemmän aikaa ja etenkin sektion jälkeen? Harrastin mieheni kanssa seksiä viikko sektiosta. Oli jotenkin niin kevyt ja helpottunut olo, kun iso vauva oli vihdoin ulkona ja sain kehoni takaisin (en fysiologista syistä imettänyt). Teki niin paljon mieli, ettei enää maltettu. Ei sattunut muuta kuin päältäpäin, muut asennot kivuttomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat gynekologit suosittelevat vähintään vuoden taukoa sektion jälkeen ennen seuraavaa raskautta. Jos kyseessä on hätäsektio (pystyviilto) tai paranemisessa on ollut ongelmia, niin varoaika voi olla pidempikin.

Minusta avokkisi käytös ei kuulosta terveen ja tasapainoisen ihmisen käytökseltä. Jos hän on aiemmin ollut normaali, niin miettisin onko hänellä jokin muu ahdistuksen syy jota nyt purkaa takertumalla tuohon toisen vauvan ajatukseen. Jos on aiemminkin ollut manipuloiva ja kontrolloiva, tai jos ei keskustelulla tuosta tokeennu, niin miettisin vakavasti millaiselta tulevaisuus tuollaisen ihmisen rinnalla näyttää.

Kiitos tästä. Käydään terapiassa koska hänellä on narsistisia piirteitä ja on ollut tosi mustasukkainen mun ystävistä. Nyt ei ole sitä ongelmaa kun olen kotona vauvan kanssa mutta riidellään sit tästä asiasta. Terapiassa mies ei suostu puhumaan lapsiasiasta niin se jää mun yksinpuheluksi.

Ap

No siinä tapauksessa suosittelen valitettavasti eroa, vaikka se pienen vauvan kanssa raskaalta voi tuntuakin. Tuo ei ole turvallinen kasvuympäristö lapselle. Jo äidiin kohdistetun henkisen väkivallan todistaminen vahingoittaa lapsen kehitystä ja rikkoo turvallisuutta, mutta lisäksi pidän erittäin epätodennäköisenä etteikö narsistiset käytöspiirteet kohdistuisi myöhemmin myös suoraan lapseen. Vai miten näet tuon ihmisen käsittelemässä uhma- tai murrosikäisen kiukkua?

Vierailija
44/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi sektiolasta syntyneet 11kk:n välein. Toinen oli vahinko, mutta mikäs hänen oli tullessa kun esikoisen raskaus oli mennyt helposti, ja sektio onnistui loistavasti. Kakkosen kanssa meni myös kaikki hyvin.

Elämä irlantilaisten kaksosten kanssa on ollut ihanaa. Niillä on toisistaan seuraa, leikkivät yhdessä, vaatteet periytyvät suoraan seuraavalle, kaksi vaippapöksyä meni siinä samassa kuin yksikin. Syliä ja huomiota riittää molemmille. Päivääkään en vaihtaisi pois, ja kyllä, tekisin saman vielä uudestaan!

Ap älä kuuntele tälläistä jaskaa että 2 menee siinä kuin yksikin, EI MENE. Se on kaksinkerroin sitä! Kun toinen nukkuu, toinen huutaa, toinen valvoo yöllä niin toinen nukkuu ja toisinpäin!

Vierailija
45/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat gynekologit suosittelevat vähintään vuoden taukoa sektion jälkeen ennen seuraavaa raskautta. Jos kyseessä on hätäsektio (pystyviilto) tai paranemisessa on ollut ongelmia, niin varoaika voi olla pidempikin.

Minusta avokkisi käytös ei kuulosta terveen ja tasapainoisen ihmisen käytökseltä. Jos hän on aiemmin ollut normaali, niin miettisin onko hänellä jokin muu ahdistuksen syy jota nyt purkaa takertumalla tuohon toisen vauvan ajatukseen. Jos on aiemminkin ollut manipuloiva ja kontrolloiva, tai jos ei keskustelulla tuosta tokeennu, niin miettisin vakavasti millaiselta tulevaisuus tuollaisen ihmisen rinnalla näyttää.

Kiitos tästä. Käydään terapiassa koska hänellä on narsistisia piirteitä ja on ollut tosi mustasukkainen mun ystävistä. Nyt ei ole sitä ongelmaa kun olen kotona vauvan kanssa mutta riidellään sit tästä asiasta. Terapiassa mies ei suostu puhumaan lapsiasiasta niin se jää mun yksinpuheluksi.

Ap

Vallankäyttöä ja narsistisia piirteitä miehelläsi ja näin hän hallitsee sinua ja pitää otteessaan. Ja mitä useampi pieni lapsi, sen helpompi vierottaa ja hallita sinua, ystävistä ja suvusta.

Vaikuttaa, ettei mies ole kiinnostunut vauvasta, vaan se on vallan käytön väline kahlita sinut.

Vierailija
46/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesviha trolleille on aina palstalla tilausta. Huono.

Vierailija
47/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano sille ihan pokkana, että hankkiutukoon itse raskaaksi, jos välttämättä haluaa toisen lapsen noin nopeasti. Joskus ennen lapsia syntyi paljon enemmän, mutta kätilöillä oli aikaa vauvan syntymän jälkeenkin huolehtia lapsesta ja sen vanhemmista sekä selvittää miehellekin, miten sukupuolielämää on himmailtava aika pitkän aikaa, varsinkin jos vauva syntyi sektiolla. Haavojen pitää antaa parantua kaikessa rauhassa. Jos raskaus alkaa liian pian sektion jälkeen, on vaarassa, että kohdun ompeleet ratkeavat.

Tämä nyt menee ohi aiheen, mutta miksi sukupuolielämää pitäisi himmata pidemmän aikaa ja etenkin sektion jälkeen? Harrastin mieheni kanssa seksiä viikko sektiosta. Oli jotenkin niin kevyt ja helpottunut olo, kun iso vauva oli vihdoin ulkona ja sain kehoni takaisin (en fysiologista syistä imettänyt). Teki niin paljon mieli, ettei enää maltettu. Ei sattunut muuta kuin päältäpäin, muut asennot kivuttomia.

Sektiohaavan repeämisriski ja kohtutulehdusriski..?

Vierailija
48/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on iso ikäero ja äijä on mulkku. Pelkää, että eroatte ja yhden lapsen kanssa löydät uuden ja paremman. Yrittää tehdä vähintään toisen muksun nopeasti perään, että oot paremmin nalkissa.

Vierailija
49/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos uusista vastauksista. Tein tämän ketjun koska kuten alussa totesin alan olla loppu. Kuulostan varmasti avuttomalta kuten joku sanoi mutta oon oikeasti ihan järkyttynyt siitä että miehellä olisi toinen. On se mahdollista mutta hän oli vielä sen 3kk sitten niin erilainen etten enää tajua mitä olisi tapahtunut tai miten hän voisi pettää. Tänään häntä ei ole näkynyt ja laitoin viestin että lähden vauvan kanssa ystäväni luo ainakin ensi yöksi etten sekoa. Pelkäsi että hän raivostuu mustasukkaisena mutta ei ole vastannut mitään. Mun täytyy saada muutos tähän tilanteeseen tai en jaksa hoitaa yhtäkään vauvaa. Luen vielä teidän vastaukset ja puhun neuvolassa kanssa, uutta terapia-aikaa ei vielä ole. Toivottavasti saan ystävältäkin toista näkökulmaa.

Ap

Vierailija
50/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon oikeasti ettei kyse ole pettämisestä. En voi puolustella miestä nyt mutta hän oli niin erilainen aiemmin

Ap

Vierailija
51/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa nopeasti toisen lapsen, koska siten hän haluaa sitoa sinut kotiin ja tehdä täysin riippuvaksi.

Vierailija
52/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös molempien sektioiden jälkeen ollaan jo viikon päästä alettu harrastamaan seksiä. 😊

Vierailija
53/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää keskustelu on totta niin eroa nyt hyvä ihminen! Tuo mieshän on sairas.

Vierailija
54/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ikäero on okei, jos molemmat sitä haluaa. Miehesi ei nyt huomioi sua ollenkaan, eikä uutta raskautta taideta edes suositella noin pian sektion jälkeen ihan turvallisuussyistä. Edellisestä raskaudesta palautuminenkin ottaa aikansa. Ymmärtääkö mies edes, että et välttämättä noin pian tule raskaaksi vaikka haluaisitkin, koska imetys vaikuttaa hormonitoimintaan?

Ei lapsia hankita toisen painostuksesta. Lapsi ehtii saada sisaruksia myöhemminkin, sitten, kun se on myös sun halujen ja voinnin näkökulmasta ajankohtaista.

Miehesi se on tässä se, joka on itsekäs.

Vierailija
55/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vallankäyttöä ja narsistisia piirteitä miehelläsi ja näin hän hallitsee sinua ja pitää otteessaan. Ja mitä useampi pieni lapsi, sen helpompi vierottaa ja hallita sinua, ystävistä ja suvusta.

Vaikuttaa, ettei mies ole kiinnostunut vauvasta, vaan se on vallan käytön väline kahlita sinut.

Olin vastaamassa ihan samaa..todellakin, miehesi ei oikeasti halua toista vauvaa, vaan hallita sinua! Kun olet raskaana, koko maailma näkee, että olet miehesi oma!! Eihän hän huolehdi nytkään sinusta ja vauvasta, niinkuin rakastava mies tekisi!!!

Vierailija
56/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnärillä kyllä sanottiin, että vähintään vuoden tauko ennen seuraavaa raskautta sektion jälkeen. Ettekö te tiedä tätä miehen kanssa vai mistä on kyse? 

Hän ei kuuntele! Vaikka tietää faktat niin sanoo että tulee niitä vahinkolapsiakin ja ettei muutenkaan olisi vuotta ilman sänkyjuttuja. Mulla on oikeasti avuton olo kun tästä on tullut meidän koko elämä enkä ajatellut että ikinä joutuisi miettimään mitään aikavälejä.

Ap

No ei nyt tietty vuoden selibattiin täydy alkaa. Mutta ehkäisy kuntoon.

Sano, että nyt on kuunneltava tai otat eron.

Vierailija
57/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös molempien sektioiden jälkeen ollaan jo viikon päästä alettu harrastamaan seksiä. 😊

Ei kai sukupuolielämää pidä mitenkään himmaillakaan, mutta jos olo on kipeä, niin aika outoa, jos ei kipujen laantumiseen saakka voi odottaa.

Vierailija
58/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä. Ei lapset itsessään ole miehelle se juttu, vaan se, että niiden kautta pystyy hallitsemaan ja kontrolloimaan puolisoaan. Ja mitä useampi lapsi, sitä vahvempi ote.

Jos kumppanissa tosiaan on narsistisia piirteitä, niin enempää lapsia ei kannata hankkia. Ap:n voimat hupenevat tulevaisuudessa kumppanin oikkujen ja kiukuttelun sietämiseen.

Vierailija
59/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas taas valittu hyvä isä lapsille.

Vierailija
60/67 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää valtaa. Selkeästi haluaa sitouttaa nuoren naisen itseensä. Yhden lapsen kanssa pääset vielä eroon, kahden (tai useamman) kanssa haastavampaa. Älä missään nimessä suostu, miehen motivaatiot ovat kieroutuneet ja kaikin puolin väärät. Siitä kertoo jo se, ettei mies suostunut kanssasi neuvolaan! Omallanikin miehellä oli kova vauvakuume enkä olisi saanut pidettyä häntä poissa neuvolakäynneistä kirveelläkään. Asumme kaikenlisäksi ulkomailla ja käyntejä on täällä kerran kuussa. Lisäksi mieheni hoitaa vauvaa siinä missä minäkin. Vaikka kovasti toivoo toista niin on sovittu, ertä odotamme koska minulle tehtiin muös sektio. Ei terveessä suhteessa painosteta tällaisilla asioilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan