Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioerolasten tunteiden suojelu.

Eronnut äiti
05.08.2019 |

Seurustelen miehen kanssa kolmatta vuotta, emme asu yhdessä, mutta hän on pääosin aina meillä. Suhde on jo hyvän aikaa ollut siinä pisteessä, että tapaan myös miehen vanhempia ja sukulaisia.
Minulla on kouluikäisiä lapsia, miehellä ei ole lapsia, mutta kuitenkin minun lapset ok hänelle ja hänellä asialliset kohteliaat välit lasten kanssa.
Lapsetkin ovat joitain kertoja tavanneet miehen vanhemmat ja hänen siskonsa. Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä onko lapsille hyväksi tai reilua viedä heitä kylään miehen sukulaisille koska vaikka kaikki ovat asiallisia heitä kohtaan niin he kuitenkin ovat miehen siskon lapsiin verrattuna toissijaisia ja se näkyy varmasti heillekin, kun mies ja miehen vanhemmat hössättävät siskon lasten ympärillä, ihastelevat ja kyselevät sekä leikittävät ja ruokapöytään ensimmäisenä. Miesystävänikin on erityisen kiva ja jaksava siskon lapsille vaikka sitten väsyykin siihen pikkulasten kanssa hössötykseen, se ei häntä haittaa koska välillä pitempi tauko ettei tapaa.
Erityisesti tämä miesystävän jakama epätasainen huomio huolettaa minua lasteni kannalta, koska he ovat jo jossain määrin kiintyneet mieheeni ja mieluusti haluavat häneltä huomiota keskustelun tai yhteisten pelien merkeissä ja sitten siskon lasten ollessa paikalla he jäävät selkeästi vähemmälle huomiolle kuin he.
Toki ymmärrän, että on itsestään selvää miehen tykkäävän siskonsa lapsista vain jo senkin takia, että siskonsa on hänelle tärkeä ja minun lapsiin siteen luominen kestää eikä siitä välttämättä ikinä tule erityistä. Olisiko siksi lasteni takia parempi, että jättäydyn vaan kaikesta pois mikäli lapset ovat minulla ja samaan kyläpaikkaan olisi tulossa myös sisko lapsineen? Käyn sitten esimerkiksi äitienpäivälounaalla tai joulupäivinä ym miehen kanssa hänen sukulaisillaan vain jos minun lapset sattuvat olemaan isällään, muuten jättäisin kokonaan menemättä.
Miehen siskon lapsia pyrin ottamaan hoitoon mieluiten sellaisena ajankohtana, että mies on omissa menoissaan niin saan rauhassa olla lasten kanssa ja tasapuolinen kaikille. Miehen sisko pyytää välillä apua lastenhoitoon jos esimerkiksi kampaaja, pankkiaika yms hänellä.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvä provo, kun ne oikeasti erikoiset ja asiat, kuten "ruokapöytään ensin" oli piilotettu sivulauseeseen, joten saadaan ihmiset uskomaan että tarina on totta. Olen nähnyt muutamia saman tyyppisiä provoja palstalla viime aikoina, mutta en muista olivatko samankaltaisista aiheista. Ovatko ne kaikki sinun kirjoittamiasi? Jos ovat, niin hienoa työtä. Foorumi on kaivannut hyvää trollia jo pitkän aikaa, kun vanhat aiheet ja niitä aloittavat vanhat trollit ovat jo kaikille tuttuja eivätkä oikein ota tulta alleen.

5/5

Vierailija
42/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä loisiva ellei peräti lokkeileva miesystäväsi ja hänen sukunsa suhtautuvat sinun lapsiisi asiallisesti ja kohteliaasti. Minä tulkitsen tuon kalseaksi ja epäystävälliseksi. Jos kerran olette olleet jo kolme vuotta yksissä, niin kyllä se miesystäväsi olisi ehtinyt jo luoda lapsiisi huomattavasti lämpimämmän suhteen, varsinkin kun ei ole perheessänne pelkkä käypäläinen. Miten muuten sinun lapsesi suhtautuvat miesystävääsi? Onko hän heille tärkeä ihminen vai samantekevä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä provo, kun ne oikeasti erikoiset ja asiat, kuten "ruokapöytään ensin" oli piilotettu sivulauseeseen, joten saadaan ihmiset uskomaan että tarina on totta. Olen nähnyt muutamia saman tyyppisiä provoja palstalla viime aikoina, mutta en muista olivatko samankaltaisista aiheista. Ovatko ne kaikki sinun kirjoittamiasi? Jos ovat, niin hienoa työtä. Foorumi on kaivannut hyvää trollia jo pitkän aikaa, kun vanhat aiheet ja niitä aloittavat vanhat trollit ovat jo kaikille tuttuja eivätkä oikein ota tulta alleen.

5/5

Pakollinen provon huutelija. Aivan normaali keskustelun aihe, ei mitenkään utopistinen.

Vierailija
44/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä loisiva ellei peräti lokkeileva miesystäväsi ja hänen sukunsa suhtautuvat sinun lapsiisi asiallisesti ja kohteliaasti. Minä tulkitsen tuon kalseaksi ja epäystävälliseksi. Jos kerran olette olleet jo kolme vuotta yksissä, niin kyllä se miesystäväsi olisi ehtinyt jo luoda lapsiisi huomattavasti lämpimämmän suhteen, varsinkin kun ei ole perheessänne pelkkä käypäläinen. Miten muuten sinun lapsesi suhtautuvat miesystävääsi? Onko hän heille tärkeä ihminen vai samantekevä? 

Lapset aina näyttävät innoissaan tekemiään tai ostamiaan juttuja hänelle, kertovat asioitaan, pyytävät pelaamaan, tarjoavat karkeista ja jätskeistään yms. Jos hän ei ole yötä meillä lapset kyselee missä hän on ja milloin tulee.

Vierailija
45/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusperheen onni ja autuus aina läsnä.

Valitettavasti joitain tilanteita varmasti aina tulee koska useampi ihminen kyseessä, mutta toinen vaihtoehto olisikin sitten olla hautaan asti yksin.

Tekisi sinulle ehkä hyvää vai oletko läheisriippuvainen miehistä unohtaen lapsesi? Valitettavan yleistä.

Tekisi hyvää olla loppuelämä yksin vai? Et taida olla ihan terve päästäsi. Aika kohtuutonta.

Kyllä. Oppisit ehkä itsestäsi jotain. Tervettä ei ole tuoda vieraita miehiä jatkuvasti lasten eteen ja vieläpä asumaan, tiedät sen itsekin. Mitäpä muuta haarojaan aukovalta yhäriltä kuitenkaan voi odottaa. Etenkin kun käyttää pistettä otsikossa. Kertoo paljon koulutustasosta ja yleisestä elämäm koulum asenteesta.

Vierailija
46/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusperheen onni ja autuus aina läsnä.

Valitettavasti joitain tilanteita varmasti aina tulee koska useampi ihminen kyseessä, mutta toinen vaihtoehto olisikin sitten olla hautaan asti yksin.

Tekisi sinulle ehkä hyvää vai oletko läheisriippuvainen miehistä unohtaen lapsesi? Valitettavan yleistä.

Tekisi hyvää olla loppuelämä yksin vai? Et taida olla ihan terve päästäsi. Aika kohtuutonta.

Kyllä. Oppisit ehkä itsestäsi jotain. Tervettä ei ole tuoda vieraita miehiä jatkuvasti lasten eteen ja vieläpä asumaan, tiedät sen itsekin. Mitäpä muuta haarojaan aukovalta yhäriltä kuitenkaan voi odottaa. Etenkin kun käyttää pistettä otsikossa. Kertoo paljon koulutustasosta ja yleisestä elämäm koulum asenteesta.

Oma tekstisi kertoo riittävästi sinusta. Tuskin tarvitsee diagnoosia vääntää, se sinulla oletettavasti on jo nuppilääkärin vastaanotolta saatuna.

Lähtikö oma muija peräpäätä jakamaan vai mikä noin paljon ärsyttää, että pitää ruveta päästään juttuja keksimään?

Vai oletko kenties nainen joka elää kulissin ylläpitääkseen epätyydyttävässä avioliitossa?

Vierailija
47/81 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäisi ruveta jo muodostamaan suhdetta lapsiin eikä yrittää pysyä etäisenä.

Vierailija
48/81 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla hirmu vakavissaan mies jos ei luo mitään suhdetta lapsiin. Lapsista oppii välittämään jos äitiä rakastaa.

Vierailija
49/81 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veri on vettä sakeampaa. Niin se vain on

.

Naikoon sitten vaikka serkkunsa tai ottaa lapsettoman naisen.

Vierailija
50/81 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veri on vettä sakeampaa. Niin se vain on

.

Naikoon sitten vaikka serkkunsa tai ottaa lapsettoman naisen.

Suomessa saa ihan laillisestikin mennä naimisiin serkun kanssa. :D

Vierailija
51/81 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat paikassa vieraina. Kyllä he ymmärtävät, kun heille selittää.

Olet sinäkin vieras miehesi vanhemmille.

En veisi lapsia tuollaiseen paikkaan kuin silloin tällöin ellei vartavasten pyydetä.

Vierailija
52/81 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi miehen ja hänen sukulaistensa pitäisi hössöttää sinun lastesi kanssa. Vietämme kesiä sukulaisten kanssa lomapaikassa, jossa on minun tätejäni ja setiäni, heidän lapsiaan ja lapsenlapsiaan.

Ei mun lapsi siitä kärsi, että tätini kiinnittää enemmän huomiota omiin lapsenlapsiinsa kuin minun lapseeni. Eri juttu olisi, jos joku lapsi jätettäisiin täysin huomiotta jonkun taholta. Mutta ei taatusti oma 5v odota, että saisi samanlaista huomiota tädiltäni kuin serkkuni 3v lapsi.

Eri juttu sitten, että esim jouluna pitää huomioida, että kaikki pikkulapset saa vaikka saman verran lahjoja. Lapseni vietti viime jouluaaton isällään ja yhä muistelee pahoilla mielin, miten siellä serkut sai paljon enemmän lahjoja kuin hän. Vaikka sai sitten yllinkyllin paketteja minulta ja sukulaisiltani toisena päivänä. Tällaisissa tilanteissa pitää tietysti kaikki huomioida.

Vierailija
53/81 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi miehen ja hänen sukulaistensa pitäisi hössöttää sinun lastesi kanssa. Vietämme kesiä sukulaisten kanssa lomapaikassa, jossa on minun tätejäni ja setiäni, heidän lapsiaan ja lapsenlapsiaan.

Ei mun lapsi siitä kärsi, että tätini kiinnittää enemmän huomiota omiin lapsenlapsiinsa kuin minun lapseeni. Eri juttu olisi, jos joku lapsi jätettäisiin täysin huomiotta jonkun taholta. Mutta ei taatusti oma 5v odota, että saisi samanlaista huomiota tädiltäni kuin serkkuni 3v lapsi.

Eri juttu sitten, että esim jouluna pitää huomioida, että kaikki pikkulapset saa vaikka saman verran lahjoja. Lapseni vietti viime jouluaaton isällään ja yhä muistelee pahoilla mielin, miten siellä serkut sai paljon enemmän lahjoja kuin hän. Vaikka sai sitten yllinkyllin paketteja minulta ja sukulaisiltani toisena päivänä. Tällaisissa tilanteissa pitää tietysti kaikki huomioida.

Tuollainen lahjamäärien huomioiminen on vaikeaa jos uskoo joulupukkiin.

Vierailija
54/81 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap sinun mielestäsi sinun lapsillasi pitäisi olla KOLMET samanarvoiset isovanhemmat? Eikö sinun ja lastesi isän vanhemmat riitä lapsillesi muka? Miksi ihmeessä miehesi isovanhempien pitäisi olla täysin samalla viivalla jo kaksien biologisten isovanhempien kanssa?

Ei tietenkään tarvitse, mutta konkreettisissa tilanteissa paikalla olevia lapsia ei pidä kohdella räikeän eriarvoisesti, esimerkiksi niin, että toiset saavat suklaata ja toiset eivät, tai toiset saavat selvästi enemmän huomiota kuin toiset.

Ap, sinuna en menisi enää noihin tilanteisiin lasten kanssa.

Vierailija
55/81 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi sukulaiset eivät huomioi SINUN lapsiasi tasa-arvoisesti, on SINUN asiasi olla menemättä moisiin tilanteisiin. Sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia, että miehesi sukulaiset huomioisivat mitenkään SINUN lapsiasi. Ymmärtäkää nyt jo, kun teette näitä uusperhekuvioita, niin kenenkään muun asia ei ole välittää teidän jälkikasvustanne, kuin kersojen omien sukulaisten. Miksi ihmeessä ne omat kakarat täytyy edes ottaa mukaan jonnekin tapaamaan miehen, joka ei ole edes lapsen isä, vanhempia ?

Vierailija
56/81 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi sukulaiset eivät huomioi SINUN lapsiasi tasa-arvoisesti, on SINUN asiasi olla menemättä moisiin tilanteisiin. Sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia, että miehesi sukulaiset huomioisivat mitenkään SINUN lapsiasi. Ymmärtäkää nyt jo, kun teette näitä uusperhekuvioita, niin kenenkään muun asia ei ole välittää teidän jälkikasvustanne, kuin kersojen omien sukulaisten. Miksi ihmeessä ne omat kakarat täytyy edes ottaa mukaan jonnekin tapaamaan miehen, joka ei ole edes lapsen isä, vanhempia ?

Tässä ei ole kyse välittämisestä vaan kohtelusta vieraana ollessa. Ei kai kukaan oletakaan, että pitää muistaa syntymäpäivinä yms.

Vierailija
57/81 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miesystäväsi näkee siskonsa lapsia harvemmin kuin sinun lapsiasi (ei vielä "teidän") - ja varsinkin kun siskon lapset ovat vielä pienempiä kuin omasi - on ihan luonnollista, että kiinnittää enemmän huomiota vierailutilanteissa.

Se on sitten asia erikseen, haluatko kyläillä vai et.

Vierailija
58/81 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä!!?? Vain palstalla ajatellaan näin, ei oikeassa elämässä. Miksi sinun lapsesi entisestä liitosta olisivat samassa asemassa miehen suvulle, siskon lapset he ovat tunteneet aina? Miksi edes pitäisi?

Vierailija
59/81 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokisin että lapsiani kohdellaan jossain vähempiarvoisina, en tietenkään veisi heitä sinne. Noin muuten ei haittaa jos joku rakastaa omiaan enemmän, koska niinhän minäkin rakastan omiani enemmän ja niin sen kuuluu ollakkin. 

Uusperhevirityksessä ehkä parasta kuitenkin on se, että molemmat voi myös pitää osittain oman tonttinsa. Toisen puolen suvun kanssa ei enää tarvitse yrittää leikkiä yhtä isoa perhettä, vaan esim. juhlat voidaan olla joko ihan vaan uusperheen kesken ja/tai sitten osittain tai kokonaan omissa suvuissa. 

Vierailija
60/81 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin viime kesänä niin oudon "perheen" että vieläkin vaivaa. Osuttiin siis samalle lennolle ja samaan resorttiin. Jo siinä lentokentällä kiinnitin huomioita miten nainen (nuori, ehkä just 30v tai alle) ja hieman vanhempi mies 35+ ja alle 2 v tyttö olivat lähdössä, naiselle tuli kiistää portilla siitä että sateenvarjorattaat piti laittaa kasaan bussiin koneeseen, nainen tuskaili sitten sen villin 2v:n rattaiden, oman ja lapsen laukkunsa kanssa, ja mies seisoi oman pikkukäsilaukkunsa kanssa ja jutteli sille naiselle. Koneessa nainen ainoataan piti sitä lasta sylissä, otti mukaansa vessaan jne. No, vielä voisi mennä että matkustetaan tutun kanssa eikä haluta vaivata. Mutta lomakohteessa ne oli selvesti pari, pussailuja, drinkkejä, kädestä pitämistä jne. Paitsi että se lapsi oli näkyvä vaan sille naiselle, ei väliä mikä tilanne tai oleminen, se mies katsoi ohi enkä koko viikon aikana nähnyt että hän olisi edes katsonut sitä, saati koskenut mitenkään sen lapsen tavaroihin tai MITÄÄN .... olen jotenkin järkyttynyt että se nainen salli tämän, eihän se ole tervettä että sua kohdellaan kuin ilmaa, siitähän aikuiset saa mt-ongelmat töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä