Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioerolasten tunteiden suojelu.

Eronnut äiti
05.08.2019 |

Seurustelen miehen kanssa kolmatta vuotta, emme asu yhdessä, mutta hän on pääosin aina meillä. Suhde on jo hyvän aikaa ollut siinä pisteessä, että tapaan myös miehen vanhempia ja sukulaisia.
Minulla on kouluikäisiä lapsia, miehellä ei ole lapsia, mutta kuitenkin minun lapset ok hänelle ja hänellä asialliset kohteliaat välit lasten kanssa.
Lapsetkin ovat joitain kertoja tavanneet miehen vanhemmat ja hänen siskonsa. Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä onko lapsille hyväksi tai reilua viedä heitä kylään miehen sukulaisille koska vaikka kaikki ovat asiallisia heitä kohtaan niin he kuitenkin ovat miehen siskon lapsiin verrattuna toissijaisia ja se näkyy varmasti heillekin, kun mies ja miehen vanhemmat hössättävät siskon lasten ympärillä, ihastelevat ja kyselevät sekä leikittävät ja ruokapöytään ensimmäisenä. Miesystävänikin on erityisen kiva ja jaksava siskon lapsille vaikka sitten väsyykin siihen pikkulasten kanssa hössötykseen, se ei häntä haittaa koska välillä pitempi tauko ettei tapaa.
Erityisesti tämä miesystävän jakama epätasainen huomio huolettaa minua lasteni kannalta, koska he ovat jo jossain määrin kiintyneet mieheeni ja mieluusti haluavat häneltä huomiota keskustelun tai yhteisten pelien merkeissä ja sitten siskon lasten ollessa paikalla he jäävät selkeästi vähemmälle huomiolle kuin he.
Toki ymmärrän, että on itsestään selvää miehen tykkäävän siskonsa lapsista vain jo senkin takia, että siskonsa on hänelle tärkeä ja minun lapsiin siteen luominen kestää eikä siitä välttämättä ikinä tule erityistä. Olisiko siksi lasteni takia parempi, että jättäydyn vaan kaikesta pois mikäli lapset ovat minulla ja samaan kyläpaikkaan olisi tulossa myös sisko lapsineen? Käyn sitten esimerkiksi äitienpäivälounaalla tai joulupäivinä ym miehen kanssa hänen sukulaisillaan vain jos minun lapset sattuvat olemaan isällään, muuten jättäisin kokonaan menemättä.
Miehen siskon lapsia pyrin ottamaan hoitoon mieluiten sellaisena ajankohtana, että mies on omissa menoissaan niin saan rauhassa olla lasten kanssa ja tasapuolinen kaikille. Miehen sisko pyytää välillä apua lastenhoitoon jos esimerkiksi kampaaja, pankkiaika yms hänellä.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein näitä yhteisiä tapaamisia siis on miehen suvun kesken?

Vierailija
22/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sille että miesystäväsi ei ole yhtä läheinen lastesi kuin sisarusten lasten kanssa. Jos odotat sitä puhu asiasta miesystävän kanssa.

Voi toki olla että ihan tietoisesti sekä miesystävä että tämän vanhemmat pitävät lapsiin välit etäisinä. Tunteiden suojelua sekin on. Jos lapset kiintyy miesystävään ja isovanhempiin miten ajattelet lasten käsittelevän tunteet jos vaikka eroaisitte ja uusi kumppani ja uusisovanhemmat "hylkää" lapsen kun eivät huomioi näitä tai pidä heihin yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap sinun mielestäsi sinun lapsillasi pitäisi olla KOLMET samanarvoiset isovanhemmat? Eikö sinun ja lastesi isän vanhemmat riitä lapsillesi muka? Miksi ihmeessä miehesi isovanhempien pitäisi olla täysin samalla viivalla jo kaksien biologisten isovanhempien kanssa?

Ei minun mielestäni pidä olla lisää isovanhempia. Mielestäni paikalla olevia lapsia kuuluu kohdella samanarvoisesti. Kyllä itsekin huomioin kaikkia meille kylään tulevia lapsia. En odota mitään syntymäpäivälahjoja lapsilleni enkä heidän ottamista hoitoon ym.

Erityisesti omalta kumppanilta olisi hyvä saada tasapuolista huomiota koska sillä on selkeästi lapsille merkitystä.

Lähtökohtaisesti 5-vuotias tarvitsee enemmän huomiota kuin 10-vuotias. Mielestäni uhriudut turhaan. Sitähän en toki voi tietää mitä siellä sukulaisissa oikeasti tapahtuu, mutta tästä sun kirjoituksesta voisin päätellä, että ei kuitenkaan mitään dissausta.

Kyllä. 5 ja 8 vuotiaat kuitenkin voivat molemmat yhtä paljon nauttia yhteisestä tekemisestä, pihapeleistä ynnä muista. Vanhemman puolison pitäisi pystyä olemaan tasapuolinen vaikka muut eivät olisi.

Ilmeisesti alapeukutat kaikki mun viestit, niin en jaksa enää vastata sulle asiallisesti. Itsepä olet hankkinut tuon miehen, joten pidä nyt siitä kiinni.

:D Jopas nyt. Viestisi eivät ole olleet erityisen hyvänsävyisiä joskaan ei nyt kovin nuiviakaan. Kommentoi oman mielesi mukaan toki ja jokainen valitsee onko samaa mieltä vai ei.

En tiedä mitkä kaikki ovat sinun viestejä, mutta tuo viimeinen ei ollut minun.

Vierailija
24/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuukaudessa parissa muita, mutta hänen siskoa tavataan useammin. Sisko kyllä huomioi kaikki lapset samalla tavalla, mutta miesystäväni ei. Siksi mieluiten tapaan hänen siskoa lapsineen niin, että mies ei ole paikalla.

Vierailija
25/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa sille että miesystäväsi ei ole yhtä läheinen lastesi kuin sisarusten lasten kanssa. Jos odotat sitä puhu asiasta miesystävän kanssa.

Voi toki olla että ihan tietoisesti sekä miesystävä että tämän vanhemmat pitävät lapsiin välit etäisinä. Tunteiden suojelua sekin on. Jos lapset kiintyy miesystävään ja isovanhempiin miten ajattelet lasten käsittelevän tunteet jos vaikka eroaisitte ja uusi kumppani ja uusisovanhemmat "hylkää" lapsen kun eivät huomioi näitä tai pidä heihin yhteyttä.

Voi olla, varsinkin miesystävän kohdalla. Kuitenkin koen, että vaikka taustalla olisi mikä syy tahansa niin ei ole kiva lapsille.

Vierailija
26/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, varsinkin miesystävän kohdalla. Kuitenkin koen, että vaikka taustalla olisi mikä syy tahansa niin ei ole kiva lapsille.

Miksi tuo sitten pitäisi olla kiva tilanne lasten kannalta. Heidän kannaltaan varmasti olisi kivointa että sinä et huomioi miesystävään vaan vain heitä.

Vierailija
27/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minun vanhemmat eivät ole innostuneita tutustumaan miehen lapsiin. Joten he eivät kyläile vanhemmillani. Eivät varmaan kyllä edes tule ajatelleeksi että jossain on myös minun vanhemmat, kun heillä on oma jo mummola isänsä puolelta, äitinsä puolelta ja myös äidin uuden miehen puolelta ja ovat meillä noin joka toinen viikonloppu. Minun vanhemmillani vieraillaan vain minun lasteni kanssa.

Vierailija
28/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuukaudessa parissa muita, mutta hänen siskoa tavataan useammin. Sisko kyllä huomioi kaikki lapset samalla tavalla, mutta miesystäväni ei. Siksi mieluiten tapaan hänen siskoa lapsineen niin, että mies ei ole paikalla.

Tuo on kyllä ihan ymmärrettävää, että mies on kiintynyt enemmän siskonsa lapsiin, jotka ovat hänen sukuaan, kuin sinun lapsiin jotka "tulevat kaupan päälle". Tietysti aikuisen tulee olla lapsille ystävällinen. Kyllä minäkin koen paljon suurempaa kiintymystä sisarteni lapsiin kuin kumppanini lapsiin. Tosin kumppanin lapsiin kiintymistä on hankaloittanut isosti heidän äitinsä. Sisarukseni taas ovat minulle rakkaita. 

Vierailija
29/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo sitten pitäisi olla kiva tilanne lasten kannalta. Heidän kannaltaan varmasti olisi kivointa että sinä et huomioi miesystävään vaan vain heitä.

Ap ajattelee lastensa parasta melko jännästi. Itse voi tuoda uuden miehen kotiin, eikä taatusti huomioi lapsiaan samoin kuin ennen tuota miestä. Tämä on siis päivittäistä. Mutta kun pitäisi tavata miehen sukulaisia, niin miehen kuuluu huomioida ap:n lapsia samalla lämmöllä kuin siskonsa lapsia, koska muuten paha mieli valtaa valmiiksi pahallemielelle taputeltuja lapsia... Ole ap lastesi kanssa ilman sitä miestä, ja tapaa miehen siskoa lapsineen ilman lapsiasi. Näin avioerolasten tunteet on huomioitu äärimmilleen.

Vierailija
30/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ajattelee lastensa parasta melko jännästi. Itse voi tuoda uuden miehen kotiin, eikä taatusti huomioi lapsiaan samoin kuin ennen tuota miestä. Tämä on siis päivittäistä. Mutta kun pitäisi tavata miehen sukulaisia, niin miehen kuuluu huomioida ap:n lapsia samalla lämmöllä kuin siskonsa lapsia, koska muuten paha mieli valtaa valmiiksi pahallemielelle taputeltuja lapsia... Ole ap lastesi kanssa ilman sitä miestä, ja tapaa miehen siskoa lapsineen ilman lapsiasi. Näin avioerolasten tunteet on huomioitu äärimmilleen.

Totta. Ajatteletko Ap lastesi tunteita, vai haluatko sittenkin vain syyttää miestä jostakin? Ethän voi hänen elämäänsä ja suhteita kenenkään lapsiin kontrolloida. Hän saa tykätä just kenestä tykkää. Ilmeisesti haluaisit? Eivät sun lapset rikki mene normaalista elämästä. Ja kai he nyt ymmärtävät, ettei mies ole heidän isänsä? Vai pitäiskö heidän saada olla maailman napoja?

Vierailija
31/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ajatteletko Ap lastesi tunteita, vai haluatko sittenkin vain syyttää miestä jostakin? Ethän voi hänen elämäänsä ja suhteita kenenkään lapsiin kontrolloida. Hän saa tykätä just kenestä tykkää. Ilmeisesti haluaisit? Eivät sun lapset rikki mene normaalista elämästä. Ja kai he nyt ymmärtävät, ettei mies ole heidän isänsä? Vai pitäiskö heidän saada olla maailman napoja?

Taitaa ne toiset lapset olla maailmannapoja. Miksi ei voisi olla kaikille mukava? Jättää jotkut ilman suklaata ja joillekin tarjoaa. Haloo...

Vierailija
32/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheen onni ja autuus aina läsnä.

Vierailija
33/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei minun miesystävä ole ikinä haitannut, päinvastoin innolla ottivat vastaan. Lasten kanssa edelleenkin vietetään keskenään aikaa, miesystävä saa osallistua jos huvittaa. Miehen läsnäolo ei poissulje lasten huomioimista. Aika erikoinen ajatusmalli minusta.

Vierailija
34/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri on vettä sakeampaa. Niin se vain on

.

Vierailija
35/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti joitain tilanteita varmasti aina tulee koska useampi ihminen kyseessä, mutta toinen vaihtoehto olisikin sitten olla hautaan asti yksin.

Vierailija
36/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen onko mies oikein sisäistänyt rooliaan lasten elämässä? Jos käytännössä viettää aikansa teillä ja elää lasten kanssa. Silloin pitää jo olla joku rooli ja suhde lapsiin. Eikä sitä laiteta hyllylle, kun on muita läsnä. Eihän aikuisetkaan lakkaa huomioimasta toisiaan seuran vaihtuessa. Eikä se elämä voi olla aina valintakysymys,että huvittaako joku asia. Aikuinen tuskin hyväksyisi kotiinsa ja elämäänsä henkilöä, joka on ja viettää aikaa hänen kanssaan mikäli jaksaa ja huvittaa. Kyllä se suhteen luominen toiseen ihmiseen on kahden kauppa.

Vierailija
37/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei minun miesystävä ole ikinä haitannut, päinvastoin innolla ottivat vastaan. Lasten kanssa edelleenkin vietetään keskenään aikaa, miesystävä saa osallistua jos huvittaa. Miehen läsnäolo ei poissulje lasten huomioimista. Aika erikoinen ajatusmalli minusta.

Nimenomaan: Mies SAA osallistua, JOS huvittaa. Häntä ei huvita silloin, kun sisarusten lapset ovat paikalla.

Vierailija
38/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on molemmilla omia lapsia. Ei yhteisiä. Olemme naimisissa. Me emme rahaa omia lapsiamme vastapuolen suvun tilaisuuksiin. En ymmärrä, miksi niin tekisimme?

Miehen lapset tapasivat minun isäni 2-3 kertaa niiden ensimmäisen viiden vuoden aikana, kun isäni oli vielä elossa. Meille kummallekaan, miehelle tai minulle, ei tullut mieleenkään, että hänen lapsensa olisi otettu hautajaisiin mukaan.

Tai minun lapseni ovat nähneet anoppini samaten 2-3 kertaa. Kun käymme anopin luona, ei minun lapseni ole mukana.

Pidättekö muutenkin tavallaan kahta perhettä, lapset vuoroviikoin teillä niin eivät joudu kohtaamaan toisiaankaan? Sikäli kyllä kätevä, että yhdet lastenhuoneetkin riittää, vuoroviikoin eri lapsella käytössä.

Minun lapseni ovat teinejä, Asuvat koko ajan ja miehellä pienemmät joka toinen vkl. Tuskin tunnistaisivat toisiaan, jos kadulla tulisivat vastaan.

Uusperheestä ei kannata yrittää vääntää ydinperhettä. Parisuhde on se kantava voima.

Vierailija
39/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti joitain tilanteita varmasti aina tulee koska useampi ihminen kyseessä, mutta toinen vaihtoehto olisikin sitten olla hautaan asti yksin.

Tekisi sinulle ehkä hyvää vai oletko läheisriippuvainen miehistä unohtaen lapsesi? Valitettavan yleistä.

Vierailija
40/81 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eronnut äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi sinulle ehkä hyvää vai oletko läheisriippuvainen miehistä unohtaen lapsesi? Valitettavan yleistä.

Tekisi hyvää olla loppuelämä yksin vai? Et taida olla ihan terve päästäsi. Aika kohtuutonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi