Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää! Miksi paino ei tipu?!

Vierailija
05.08.2019 |

Koko viikon paino hyppinyt 128-130kg välillä ja nyt taas 129,6kg. Mitä voin tehdä että paino lähtisi tippumaan? En jaksa tätä..

Tämän teen nyt:

- punnitsen ruokamäärät ja kirjaan laskuriin
- kalorivaje päivässä -500 ja välillä -1000 kaloria
- syön hiilihydraatteja päivittäin alle 20g
- syön proteiinia tavoitepainon määrän eli 80g
- syön rasvaa 160g päivässä
- liikunta tukena, joka päivä 30-45 min niin että tulee hiki

En syö..

- sokeria
- makeutusaineita
- light tuotteita
- muita maitotuotteita kuin juustoa välillä
- perunaa
- mitään viljatuotteita
- makaroneja
- hedelmiä tai marjoja
- en maissia enkä muuta hiilihydraattista

Mitä enää voin tehdä muuta kuin alkaa asentamaan hirttosilmukkaa?

Kommentit (227)

Vierailija
81/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä rasvagrammassa on 9 kaloria. 160g rasvaa = 1440 kaloria. Siis vain ja ainoastaan rasvasta... Ei tarvitse kovin kauan miettiä, mikset laihdu.

Vhh:lla energia saadaan rasvasta.

Vierailija
82/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa rasvaa ja liian vähän liikuntaa. Kävele päivittäin vaikka 10km ja käy uimassa. Jos liikkuu noin vähän niin kyllä kaivaa itselleen hautaa. Jos liikkuu 1h päivässä ja lorvailee 23h niin kulutus on tosi pieni; siinä ei kestä mättää rasvaa kurkusta alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homealtistuminen "lihottaa"

Rasvaan vaikuttaa onko hyvää vai huonoa.

Vierailija
84/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homealtistuminen "lihottaa"

Rasvaan vaikuttaa onko hyvää vai huonoa.

Aivan, margariinit ja siemenöljyt on sitä huonoa rasvaa, jota elimistö ei pysty käsittelemään.

Vierailija
85/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun paino putoaa varmasti, jos syöt pelkästään silloin, kun sulla on nälkä. Etkä ahmi, vaan annos on maltillinen. Juo lasi vettä ennen ateriaa, koska sillä saat täyttävän olon. Rajoita ruokailukerrat neljään/päivä:)

Lihavalla on aina nälkä,hormonit sekaisin.

Vierailija
86/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos isosta vastausmäärästä <3 Luen kaikki tänään illalla ajatuksen kanssa.

Pudotan rasvamäärää nyt ensin 140 grammaan. Täytyy nyt huomioida että mä todella tarvin rasvaa että mulla ei tule nälkä ja sitten alan mättämään jotain leipää tai muuta väärää. Esimerkiksi kun söin kasviswokkia niin siinä kasviksista hiilareita tuli jo 20g eli päivän määrä, ja kasviksia oli 400g.

Illalla syön vielä pari kananmunaa 40g oliiviöljyssä niin tälle päivälle tulee noin 1800 kaloria, hh 21g, proteiini 100g ja rasvaa 140g.

Vierailija
87/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi kommentti siis multa, t: aloittaja

Vierailija
88/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pudotan rasvamäärää nyt ensin 140 grammaan. Täytyy nyt huomioida että mä todella tarvin rasvaa että mulla ei tule nälkä ja sitten alan mättämään jotain leipää tai muuta väärää. Esimerkiksi kun söin kasviswokkia niin siinä kasviksista hiilareita tuli jo 20g eli päivän määrä, ja kasviksia oli 400g.

Illalla syön vielä pari kananmunaa 40g oliiviöljyssä niin tälle päivälle tulee noin 1800 kaloria, hh 21g, proteiini 100g ja rasvaa 140g.

Vähennä tuota proteiinin määrää. Liika proteiini kun useinkin estää laihtumisen vhh-ruokavaliossa.

Vierailija
89/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lääkityksiä.

Olen laihduttanut muutaman kuukauden eikä paino ole ennen tällä tavoin jäänyt paikoilleen. Tätä sekoilua kestänyt pari viikkoa. VTUTTAA!!! syödä terveellisesti täysin turhaan. Voisin mättää pizzaakin.

- aloittaja

Ei ole epätavallista että jossain vaiheessa voi junnata paikoillaan viikon. Epäilen että kyllä se tähänkin asti on hieman portaittain tullut alas. Oletko kirjannut ylös päivittäisiä painoja esim Exceliin? Siitä saa piirrettyä kuvaajan joka havainnollistaa tosi hyvin nämä "portaat". Auttaa motivoimaan kun näkee että on täysin normaalia että joku viikko laskee hitaammin, toinen viikko nopeammin.

Itse kun laihdutin 25kg 5kk aikana oli ihan selkeä porraskuvio kun piirsin kuvaajan päivittäisistä painoista.

Vierailija
90/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa myös ympärysmitat kun aloittaa kuntoilun.

Itse kauhistelin kun paino olikin yhtäkkiä noussut mutta vyötäröltä oli lähtenyt kuitenki 3 cm pois! Joten oletan painon nousun johtuvan lihaksien kasvusta.

Lihas kuitenkin painaa enemmän kuin läski.

Vierailija
91/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet käypähoito.sivulle ja teet just niin kuin siellä sanotaan lihavuuden hoidosta. Laihdut pomminvarmasti, VAIKKA sinulla olisi sairauksia jotka hidastaa sitä.

Pähkinänkuoressa voin sanoa että 800 kcal/pv dieetti on se jos on isoa ylipainoa. Jos haluat hitaammin, niin ehkä joku 1200 kcal/päivä voisi onnistua myös.

Muut pulinat pois. Nämä on terveydenhuollon ohjeet.Ota tai jätä ja pysy lihavana aina.

Vierailija
92/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan olet laihduttanut? Itsellä näkyviä tuloksia tuli vasta 3kk kuluttua. Muista, ettet ole kuukaudessa lihonut tuohon kuntoon, joten laihtuminenkin ottaa aikaa yhtälailla. Kaikkein järkevintähän on lopettaa laihdutus, muuttaa elämäntavat pysyvästi ja katsoa vuoden päästä tuloksia.

Vierailija
93/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa myös ympärysmitat kun aloittaa kuntoilun.

Itse kauhistelin kun paino olikin yhtäkkiä noussut mutta vyötäröltä oli lähtenyt kuitenki 3 cm pois! Joten oletan painon nousun johtuvan lihaksien kasvusta.

Lihas kuitenkin painaa enemmän kuin läski.

Tai helpompi ja tarkempi tapa: ostaa kehonkoostumusvaa'an. Siis sellainen kunnollinen käsikahvoilla joka mittaa 4 raajasta, ei pelkästään jalkapohjista.

Vierailija
94/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon vettä.

Lisää liikuntaa jos voit.

Älä vedä hiilareita liian tiukalle. Kaikille hiilarittomuus ei toimi. Itselläni laihdutus pysähtyi, kun kokeilin hiilarittomuutta. Olin sitä ennen puolessavälin tavoitettu. Lisäsin hiilareita ja paino alkoi tippua. Laihdutin yhteensä n. 20kg.

Ps älä säikähdä yksittäisiä vaa'an heittelyitä.. kuuluvat asiaan. Tarkastele kehitystä pidemmällä tähtäimellä ennen kuin ajattelet epäonnistuneesi.

Vierailija
95/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo paljon vettä.

Lisää liikuntaa jos voit.

Älä vedä hiilareita liian tiukalle. Kaikille hiilarittomuus ei toimi. Itselläni laihdutus pysähtyi, kun kokeilin hiilarittomuutta. Olin sitä ennen puolessavälin tavoitettu. Lisäsin hiilareita ja paino alkoi tippua. Laihdutin yhteensä n. 20kg.

Ps älä säikähdä yksittäisiä vaa'an heittelyitä.. kuuluvat asiaan. Tarkastele kehitystä pidemmällä tähtäimellä ennen kuin ajattelet epäonnistuneesi.

Puolessavälin tavoitetta siis

Vierailija
96/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on muuten hyvää liikuntaa, koska se ei lisää nälkää (tosin kuin esim juoksu). Päinvastoin mun tekee mieli vähemmän herkkuja ja stressi vähenee.

Siinäkin tulee hiki, jos sen tekee kunnolla.

T. 20kg laihduttanut.

Vierailija
97/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa aika tiukalta dieetiltä. Itsekin olen joskus kokenut saman kun tarkoituksella koitin laihduttaa.

Miten sitten laihduin? No lakkasin niin sanotusti yrittämästä. Aloin juoksemaan kunnon kohottamiseksi, ja siksi että voisin paremmalla omatunnolla syödä herkkuja etten ainakaan lihoa niistä enempää. Muuten söin normaalisti kuten aina ennenkin. 2kk myöhemmin huomasin että painosta oli pudonnut pois 5 kiloa, mikä ei koskaan ollut tapahtunut niillä kerroilla kun yritin laihduttaa. Oma lähtöpainoni oli tuolloin 67 joka putosi siis olemaan 62. Lähtöpisteeseen nähden hyvin suuri lukema.

Se että stressaa laihtumista voi toimia myös laihtumisen estäjänä. Näin uskon että ainakin omalla kohdallani kävi. Heti kun lakkasin välittämästä laihdunko vai en, vaan keskityin ennemmin nauttimaan urheilusta sekä elämästä, paino alkoi pudota itsestään.

Vierailija
98/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet tuon päivittäisen kalorivajeen? Luultavasti yliarvioit kulutuksesi.

Sitten toisekseen kuinka pitkään olet ollut tuolla dieetillä nyt? Ikä, sukupuoli, työn luonne, päivittäisen liikunnan määrä, mahdolliset perussairaudet olisivat aika olennaisia tietoja myös, kun mietitään, miksi paino ei tipu. Entä alkoholinkäyttö`?

Vierailija
99/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennä tuota proteiinin määrää. Liika proteiini kun useinkin estää laihtumisen vhh-ruokavaliossa.

Tämä on ihan täyttä puppua. Löydät hetkessä tutkimuksia, joissa on todettu 1,5 g/painokilo n proteiinimäärän helpottavan rasvanpolttoa ja auttamaan lihasmassa säilytyksessä. Ainoa laihtumisen estävä asia on se, että laihduttaja ei ole tarpeeksi miinuskaloreilla. Ja tiedän oikeasti mitä puhun.

Vierailija
100/227 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-45min liikuntaa ei ole mikään ihmeellinen määrä.ja miten ihmeessä sä syöt 160g rasvaa päivässä? Ja stressikin kyllä vaikuttaa.